Remonty torowisk
Nie po to ktoś skrócił 16A do Placu Niepodległości, żeby teraz ponownie przenosić linię na Kurczaki. Zresztą Citków jest coraz mniej, szczególnie, że kolejny ucierpiał ostatnio po meczu. Nie wiem dlaczego w ogóle niektóre jeszcze jeżdżą... Jadąc ostatnio jednym miałem wrażenie, jakby zaraz przegub miał się oderwać, bo skrzypiał jakby tramwaj miał ze 20 lat i nie był w tym czasie serwisowany, a ma raptem nieco ponad 10...
Zresztą nie ma na to pieniędzy.
Strasznie mnie ciekawi jak wyremontują to skrzyżowanie... Jakich materiałów użyją itp.
Zresztą nie ma na to pieniędzy.
Strasznie mnie ciekawi jak wyremontują to skrzyżowanie... Jakich materiałów użyją itp.
6 na Dabrowe. 5 prosto na Chojny. 16 na Plac. Z8 Kurczaki Rondo. 12 na Legionow.
D3 z Retkini jak 12 i jak 15a do Ikea. Z5 Pl.Wolnosci.WAM. Z Plac Reymonta Rzgowska
D3 z Retkini jak 12 i jak 15a do Ikea. Z5 Pl.Wolnosci.WAM. Z Plac Reymonta Rzgowska
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
@kuba_bed nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże. Najbardziej postępują przygotowania do remontu Rzgowska/Paderewskiego. Prawdopodobnie wraz z zamknięciem węzła Gdańska/Zielona zostaną wymienione również łuki Gdańska/Kopernika, ale to nic pewnego, więcej informacji będę miał za około 2 tygodnie( takich pewnych).
Tommba pisze:6 na Dabrowe. 5 prosto na Chojny. 16 na Plac. Z8 Kurczaki Rondo. 12 na Legionow.
D3 z Retkini jak 12 i jak 15a do Ikea. Z5 Pl.Wolnosci.WAM. Z Plac Reymonta Rzgowska
Lepiej tak (łuki Rzgowska - Paderewskiego):
5 - na Chojny
6 - na Śląską (bliżej, mniej tramwajów i łączy Śląska z Piotrkowską a Dąbrowa ma takie połączenie)
15 - na Chocianowice - Ikea
16 - Pl. Niepodległości
Z1 - Kurczaki - Plac Niepodległości
Z2 - Kurczaki - Rondo Lotników Lwowskich
Północna - Kilińskiego
1 - zawieszenie
5 - przez pl. Wolności
6 - na Północną
Z3 - pl. Wolności - Strykowska (autobus lub tramwaj Żabieniec - Strykowska)
Gdańska - Kopernika
12 - Legionów
15/15A - przez Kilińskiego
Z4 (tramwaj) Koziny - Telefoniczna
Remont łuków Rzgowska - Paderewskiego i Północna - Franciszkańska można przeprowadzić w jednym czasie.
1 - Zawieszona
5 - CHOJNY - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - Limanowskiego - DW. ŻABIENIEC
6 - ŚLĄSKĄ - Niższa - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - Rzgowska - Piotrkowska - Kościuszki - Zachodnia - Północna - PÓŁNOCNA
15 - CHOCIANOWICE-IKEA - Pabianicka - Politechniki i dalej obecną trasą na Telefoniczną
16 - Pl. Wolności - Piotrkowska - Kościuszki - Zachodnia - Zgierska - ZGIERZ
Natomiast remont łuków Gdańska - Kopernika lepiej już zrobić po remoncie poprzednich łuków
12 - LEGIONÓW - Zielona - Narutowicza - Pomorska - Telefoniczna - STOKI
15 - TELEFONICZNA - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - KURCZAKI
15A - Podobnie tylko, że przez Dąbrowskiego - Pabianicka i na Chocianowice
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 3 razy.
Zazwyczaj tego typu rzeczy robili po 2 tygodnie, i ZTCW nie da się tego skrócić bo czas wiązania betonu.nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże.
Gdyby ktoś być może pomyślał (nie wiem czy to się zdarza w MPK i jak często) to by już teraz skombinowali rozjazdy nakładkowe (zwrotnice kalifornijskie) i jak najszybciej załatwili ZR-y z MKT. Z jakimiś dziewięcioma tramwajami dwukierunkowymi (ZR-y do tego można by trzymać odcięte od sieci na pętlach) i trzema rozjazdami spokojnie można oblecieć wszystkie te wszystkie remonty:
1. Rzgowska:
Z1 Kurczaki-Paderewskiego na ZR-ach, 3+1 brygad, częstotliwość 7,5
Z2 Paderewskiego-RLL-PlN-Paderewskiego, 4-5 brygad na M6S, częstotliwość 10-12
2. Gdańska:
tutaj można działać dwojako. Albo zrobić półwahadło Z1 Kopernika-PlW, 7 brygad, częstotliwość 5 (ewentualnie 6 brygad, częstotliwość jak teraz 6, odcinek Żeromskiego-Gdańska olewamy) albo wypuścić wszystko co by było (czyli 9 brygad) na 15 Telefoniczna-Kopernika z częstotliwością 7,5.
3. Północna
tutaj akurat chyba nie da się ułożyć w miarę sensownych i krótkich wahadeł, a na pełną obsługę linii zabrakłoby taboru, więc raczej zostają autobusy.
Wojtek94 pisze:@kuba_bed nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże. Najbardziej postępują przygotowania do remontu Rzgowska/Paderewskiego. Prawdopodobnie wraz z zamknięciem węzła Gdańska/Zielona zostaną wymienione również łuki Gdańska/Kopernika, ale to nic pewnego, więcej informacji będę miał za około 2 tygodnie( takich pewnych).
Domyślam się, że nie jest to takie szybkie, więc pytam. Tym bardziej w takim miejscu. A przy Zielonej też coś ma być? No ciekawie zapowiada się ten rok. Pół miasta stanie, w kolejnym jeszcze więcej hehe
W takim razie czekamy na info i dzięki!
Trasując tak 12 psujesz połączenie rejonu Fabrycznego z Kaliskim. Na Zielonej jest już 9 i 13 i ze względu na łuk Gdańska-Kopernika ich trasy nie ulegają zmianie.
Łuki Gdańska-Kopernika najlepiej robić podczas remontu Kopernika. A 12 wytrasować Zielona - Kościuszki - Mickiewicza.
15 przez Kilińskiego to bezsensowny pomysł, bo zacznie obsługiwać zupełnie inne rejony. Poza tym zabraknie połączenia uniwersytet-centrum (bo Kilińskiego to nie tak ścisłe centrum jak ŁTR). Już lepiej 15 w relacji TELEFONICZNA - działki - Pomorska - pl. Wolności - Legionów - Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Rondo Lotników - i na CHOCIANOWICE/KURCZAKI. Okrężna trasa, ale i połączy uniwersytet z ŁTR-em, i obsłuży Politechniki. Można ewentualnie rozbić ją na dwie linie, ale wtedy koniecznie jedną z nich oznaczyć nie jako 15, a jako zetkę, bo inaczej będziemy mieć 15, 15A i 15B na różnych trasach, co wprowadzi za duże zamieszanie. Wtedy jedna z Telefonicznej na pl. Wolności albo Północną, druga z Bratysławskiej na Kurczaki/Chocianowice. Bo i tak ktoś chcący dostać się na politechnikę z uniwersytetu raczej nie będzie jechał tym okrężnym 15, tylko przesiądzie się na ŁTR.
Łuki Gdańska-Kopernika najlepiej robić podczas remontu Kopernika. A 12 wytrasować Zielona - Kościuszki - Mickiewicza.
15 przez Kilińskiego to bezsensowny pomysł, bo zacznie obsługiwać zupełnie inne rejony. Poza tym zabraknie połączenia uniwersytet-centrum (bo Kilińskiego to nie tak ścisłe centrum jak ŁTR). Już lepiej 15 w relacji TELEFONICZNA - działki - Pomorska - pl. Wolności - Legionów - Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Rondo Lotników - i na CHOCIANOWICE/KURCZAKI. Okrężna trasa, ale i połączy uniwersytet z ŁTR-em, i obsłuży Politechniki. Można ewentualnie rozbić ją na dwie linie, ale wtedy koniecznie jedną z nich oznaczyć nie jako 15, a jako zetkę, bo inaczej będziemy mieć 15, 15A i 15B na różnych trasach, co wprowadzi za duże zamieszanie. Wtedy jedna z Telefonicznej na pl. Wolności albo Północną, druga z Bratysławskiej na Kurczaki/Chocianowice. Bo i tak ktoś chcący dostać się na politechnikę z uniwersytetu raczej nie będzie jechał tym okrężnym 15, tylko przesiądzie się na ŁTR.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No to Zielona-Włókniarzy-Bandurskiego. Faktycznie nie ma tam łuku, wydawało mi się że w tak strategicznym miejscu są wszystkie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
15-tek nie puszczą przez Kilińskiego i Przybysza, bo to mega objazd. O ile nie wpadną na pomysł remontowania łuków Paderewskiego i Kopernika na raz, to pewnie 15 pojedzie do Ikea, 16 pewnie zaliczy Plac Niepodległości, 6 jednak przez Przybysza na Chojny. 5 na wakacje zawieszą. Utworzą Zetkę zawracającą na Rzgowska-Kurczaki do Placu Niepodległości lub Reymonta oraz aktywują Z8 do Ronda Lotników z Kurczaków i tyle...
Największy problem powstanie z łukami na Kopernika. Zakładając, że łuki te zrobią po Paderewskiego to 15-tki pojadą na Wyszyńskiego, jakieś D3 (tramwaj) z Telefonicznej do Placu Wolności, Z5 (autobus) Plac Wolności Legionów Gdańska Struga? Żeromskiego do WAM łukiem do Łąkowa i w Kopernika. 12 niestety na Legionów...
Łuki Północna: to jakaś Zetka Strykowska Wojska Polskiego Nowomiejska Plac Wolności. 1 zawieszą lub puszczą na Radiostację. 5 pojedzie jak 4 przez Pomorską i Nowomiejską, 6 po prostu na Północną.
Największy problem powstanie z łukami na Kopernika. Zakładając, że łuki te zrobią po Paderewskiego to 15-tki pojadą na Wyszyńskiego, jakieś D3 (tramwaj) z Telefonicznej do Placu Wolności, Z5 (autobus) Plac Wolności Legionów Gdańska Struga? Żeromskiego do WAM łukiem do Łąkowa i w Kopernika. 12 niestety na Legionów...
Łuki Północna: to jakaś Zetka Strykowska Wojska Polskiego Nowomiejska Plac Wolności. 1 zawieszą lub puszczą na Radiostację. 5 pojedzie jak 4 przez Pomorską i Nowomiejską, 6 po prostu na Północną.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 3 razy.
To zostaje opcja z podzieleniem 15 na dwie linie. Telefoniczna-pl. Wolności albo Północna (można to nazwać 43A, żeby nie zwiększać bałaganu w numeracji) i Bratysławska-Kopernika-Żeromskiego. Przy Kaliskim już wszystkie łuki są.
Pytanie tylko, czy z linii na Politechniki będzie korzystać wiele osób. Bo jeśli chodzi o dojazd do centrum, jest to dość niewygodne połączenie (dwie przesiadki by dostać się na ŁTR) i ludzie będą woleli dojść do ŁTR-u. W stronę Ronda Lotników takiego ruchu chyba już nie ma, a dla ludzi jadących za nie nie ma różnicy, czy pojadą Politechniki, czy ŁTR-em.
Najlepiej remont skrzyżowania robić równocześnie z remontem Kopernika - wtedy tak czy inaczej trzeba wyłączyć Politechniki, o ile nie załatwi się dwukierunków. Wtedy 12 na Legionów, 15 - trzeba pomyśleć co z nim zrobić, najlepiej chyba zawiesić i w jego miejsce dać 43A co 7,5 minuty (na Zdrowie, a wywalić z Legionów 46, bo z przystanku przy pl. Wolności do ŁTR-u trzeba kawałek dojść) oraz zwiększoną częstotliwość na 11 i 16 (wszystkie przeguby na 11, 16 we wszystkich kursach na Kurczaki w obsłudze 805Na). Linia zastępcza pl. Wolności - Legionów - Gdańska - Andrzeja - Łąkowa - Karolewska - i albo zakończyć na Kaliskim, albo pociągnąć do Wyszyńskiego. Lub przez Skłodowskiej - Wólczańską - Mickiewicza. W drugą stronę od Kaliskiego Mickiewicza - Żeromskiego - Zamenhofa - Wólczańska - Kopernika - Gdańska albo Andrzeja - Łąkowa - Skłodowskiej - Gdańska.
Pytanie tylko, czy z linii na Politechniki będzie korzystać wiele osób. Bo jeśli chodzi o dojazd do centrum, jest to dość niewygodne połączenie (dwie przesiadki by dostać się na ŁTR) i ludzie będą woleli dojść do ŁTR-u. W stronę Ronda Lotników takiego ruchu chyba już nie ma, a dla ludzi jadących za nie nie ma różnicy, czy pojadą Politechniki, czy ŁTR-em.
Najlepiej remont skrzyżowania robić równocześnie z remontem Kopernika - wtedy tak czy inaczej trzeba wyłączyć Politechniki, o ile nie załatwi się dwukierunków. Wtedy 12 na Legionów, 15 - trzeba pomyśleć co z nim zrobić, najlepiej chyba zawiesić i w jego miejsce dać 43A co 7,5 minuty (na Zdrowie, a wywalić z Legionów 46, bo z przystanku przy pl. Wolności do ŁTR-u trzeba kawałek dojść) oraz zwiększoną częstotliwość na 11 i 16 (wszystkie przeguby na 11, 16 we wszystkich kursach na Kurczaki w obsłudze 805Na). Linia zastępcza pl. Wolności - Legionów - Gdańska - Andrzeja - Łąkowa - Karolewska - i albo zakończyć na Kaliskim, albo pociągnąć do Wyszyńskiego. Lub przez Skłodowskiej - Wólczańską - Mickiewicza. W drugą stronę od Kaliskiego Mickiewicza - Żeromskiego - Zamenhofa - Wólczańska - Kopernika - Gdańska albo Andrzeja - Łąkowa - Skłodowskiej - Gdańska.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Czy wg ciebie ktoś normalny puści 15 Kilińskiego? To zupełnie nierealne, bo bezsensowne. Nie zapewni połączenia osobom które obecnie korzystają z 15. Jeśli gdzieś 15 ma jechać, to ŁTR-em, ale tam jest już 11 i 16, gdzie wystarczy zwiększyć częstotliwość.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Witam wszystkich forumowiczów - obserwuję forum od ponad roku i długo zastanawiałem się, czy zalogować się, czy nie. Jednak czytając, jakie niektórzy wymyślają objazdy bez orientacji, czy w ogóle tramwaj może z jednej ulicy w drugą skręcić, to złapałem się za głowę.
Moim zdaniem MPK i ZDiT nie będzie się chciało bawić w dwukierunki (chyba, że zdarzy się cud, ale powątpiewam mocno), tak jak i wyginanie tras w supełek, bo to do niczego nie prowadzi tak naprawdę...
Moim zdaniem to będzie / powinno wyglądać tak (oczywiście przy założeniu, że miasto będzie jednak pojedynczo wykonywać remonty - gdyby wszystko naraz robili, to będzie bałagan totalny w tym mieście):
1. Remont łuków Paderewskiego/Rzgowska
5 - prawdopodobnie zostanie wysłana na Chojny i to najlepsze wyjście dla tej linii chyba.
6 - od Placu Niepodległości do Ronda Lotników, gdzie zawróci (bo na Placu będzie 16, 16A i jest 41 - wiadomo, że Kurczaki dają radę z 4 liniami na dwóch torach, ale nie sądzę, żeby jeszcze 6 dorzucili do zestawu na Plac, chociaż może mnie zaskoczą )
15 - albo do Ronda Lotników, albo jak 15A do Chocianowice/IKEA
16 - skrócona do Placu Niepodległości
Z1 - Plac - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 10 minut)
Z2 - Rondo Lotników - Paderewskiego - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 12-15 minut, bo znając ZDiT to "wakacyjny" rozkład będzie)
2. Gdańska - Kopernika
12 - ze Stoków do Zielona/Gdańska bez zmian, dalej prosto do pętli Legionów
15 - z Telefonicznej trasa skrócona do Placu Wolności
15A - z Chocianowice/IKEA do Żeromskiego/Kopernika bez zmian, następnie Kopernika, Bandurskiego do pętli Bratysławska
Z3 - Dworzec Łódź Kaliska - Kopernika - Żeromskiego - Skłodowskiej Curie (z powrotem Struga) - Gdańska - Legionów - Plac Wolności (częstotliwość co 10 minut)
3. Północna - Kilińskiego
Tu największe pole manewru jest z jedynką.
1 (wariant I) - od Kilińskiego/Pomorska do Placu Wolności
1 (wariant II) - zawieszenie i zwiększenie częstotliwości linii 5 jadącej objazdem przez Plac Wolności (bo tak to będzie dubel, ale po ZDiT/MPK wszystkiego można się spodziewać)
1 (wariant III) - od Narutowicza do Radiostacji
5 - przez Pomorską, Plac Wolności i Nowomiejską
6 - skrócona do Północnej
Z4 - Plac Wolności - Nowomiejska - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska do Inflanckiej, gdzie zawraca. (częstotliwość co 10 minut)
Wszystkie Zetki to linie autobusowe oczywiście
W zastępczą linię tramwajową jakoś nie chce mi się wierzyć, bo szczerze jak sięgam pamięcią, to takowej chyba nie było. (aczkolwiek może mnie pamięć zawodzi )
Moim zdaniem MPK i ZDiT nie będzie się chciało bawić w dwukierunki (chyba, że zdarzy się cud, ale powątpiewam mocno), tak jak i wyginanie tras w supełek, bo to do niczego nie prowadzi tak naprawdę...
Moim zdaniem to będzie / powinno wyglądać tak (oczywiście przy założeniu, że miasto będzie jednak pojedynczo wykonywać remonty - gdyby wszystko naraz robili, to będzie bałagan totalny w tym mieście):
1. Remont łuków Paderewskiego/Rzgowska
5 - prawdopodobnie zostanie wysłana na Chojny i to najlepsze wyjście dla tej linii chyba.
6 - od Placu Niepodległości do Ronda Lotników, gdzie zawróci (bo na Placu będzie 16, 16A i jest 41 - wiadomo, że Kurczaki dają radę z 4 liniami na dwóch torach, ale nie sądzę, żeby jeszcze 6 dorzucili do zestawu na Plac, chociaż może mnie zaskoczą )
15 - albo do Ronda Lotników, albo jak 15A do Chocianowice/IKEA
16 - skrócona do Placu Niepodległości
Z1 - Plac - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 10 minut)
Z2 - Rondo Lotników - Paderewskiego - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 12-15 minut, bo znając ZDiT to "wakacyjny" rozkład będzie)
2. Gdańska - Kopernika
12 - ze Stoków do Zielona/Gdańska bez zmian, dalej prosto do pętli Legionów
15 - z Telefonicznej trasa skrócona do Placu Wolności
15A - z Chocianowice/IKEA do Żeromskiego/Kopernika bez zmian, następnie Kopernika, Bandurskiego do pętli Bratysławska
Z3 - Dworzec Łódź Kaliska - Kopernika - Żeromskiego - Skłodowskiej Curie (z powrotem Struga) - Gdańska - Legionów - Plac Wolności (częstotliwość co 10 minut)
3. Północna - Kilińskiego
Tu największe pole manewru jest z jedynką.
1 (wariant I) - od Kilińskiego/Pomorska do Placu Wolności
1 (wariant II) - zawieszenie i zwiększenie częstotliwości linii 5 jadącej objazdem przez Plac Wolności (bo tak to będzie dubel, ale po ZDiT/MPK wszystkiego można się spodziewać)
1 (wariant III) - od Narutowicza do Radiostacji
5 - przez Pomorską, Plac Wolności i Nowomiejską
6 - skrócona do Północnej
Z4 - Plac Wolności - Nowomiejska - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska do Inflanckiej, gdzie zawraca. (częstotliwość co 10 minut)
Wszystkie Zetki to linie autobusowe oczywiście
W zastępczą linię tramwajową jakoś nie chce mi się wierzyć, bo szczerze jak sięgam pamięcią, to takowej chyba nie było. (aczkolwiek może mnie pamięć zawodzi )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 8 razy.
Kpc21 pisze:Czy wg ciebie ktoś normalny puści 15 Kilińskiego? To zupełnie nierealne, bo bezsensowne. Nie zapewni połączenia osobom które obecnie korzystają z 15. Jeśli gdzieś 15 ma jechać, to ŁTR-em, ale tam jest już 11 i 16, gdzie wystarczy zwiększyć częstotliwość.
Masz lepszy pomysł? Gdy będzie robiony łuk Gdańska - Kopernika cała Politechnika będzie odcięta od tramwaju i tu brakuje torowiska na Czerwonej, na ŁTR nie ma sensu prędzej 15 pojedzie Kilińskiego niż Piotrkowską czy Śmigłego-Rydza lub ją zawieszą i zwiększą częstotliwość 11 a 16A wyciągną do Kurczaków. Wtedy dodatkowo trzeba byłoby dać tramwaj na trasie Koziny - Telefoniczna (za 15 i 15A) jeśli te byłyby zawieszone.
Szczerze mówiąc wątpie, żeby 6 pojechała do RLL znając ZDiT pewnie 6 pojedzie na najbliższą krańcówkę czyli Śląska.
A "jedynka" będzie zawieszona wzamian na 5 z Chojen