Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Nie po to ktoś skrócił 16A do Placu Niepodległości, żeby teraz ponownie przenosić linię na Kurczaki. Zresztą Citków jest coraz mniej, szczególnie, że kolejny ucierpiał ostatnio po meczu. Nie wiem dlaczego w ogóle niektóre jeszcze jeżdżą... Jadąc ostatnio jednym miałem wrażenie, jakby zaraz przegub miał się oderwać, bo skrzypiał jakby tramwaj miał ze 20 lat i nie był w tym czasie serwisowany, a ma raptem nieco ponad 10...

Zresztą nie ma na to pieniędzy.

Strasznie mnie ciekawi jak wyremontują to skrzyżowanie... Jakich materiałów użyją itp.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

6 na Dabrowe. 5 prosto na Chojny. 16 na Plac. Z8 Kurczaki Rondo. 12 na Legionow.
D3 z Retkini jak 12 i jak 15a do Ikea. Z5 Pl.Wolnosci.WAM. Z Plac Reymonta Rzgowska
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

I tak nic nie będzie jak napisałeś, więc nie wiem po co się produkujesz...
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

@Wojtek94: masz ewentualnie więcej szczegółów, jak np. ile taki remont może trwać?
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

@kuba_bed nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże. Najbardziej postępują przygotowania do remontu Rzgowska/Paderewskiego. Prawdopodobnie wraz z zamknięciem węzła Gdańska/Zielona zostaną wymienione również łuki Gdańska/Kopernika, ale to nic pewnego, więcej informacji będę miał za około 2 tygodnie( takich pewnych).
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Tommba pisze:6 na Dabrowe. 5 prosto na Chojny. 16 na Plac. Z8 Kurczaki Rondo. 12 na Legionow.
D3 z Retkini jak 12 i jak 15a do Ikea. Z5 Pl.Wolnosci.WAM. Z Plac Reymonta Rzgowska

Lepiej tak (łuki Rzgowska - Paderewskiego):
5 - na Chojny
6 - na Śląską (bliżej, mniej tramwajów i łączy Śląska z Piotrkowską a Dąbrowa ma takie połączenie)
15 - na Chocianowice - Ikea
16 - Pl. Niepodległości
Z1 - Kurczaki - Plac Niepodległości
Z2 - Kurczaki - Rondo Lotników Lwowskich


Północna - Kilińskiego
1 - zawieszenie
5 - przez pl. Wolności
6 - na Północną
Z3 - pl. Wolności - Strykowska (autobus lub tramwaj Żabieniec - Strykowska)

Gdańska - Kopernika
12 - Legionów
15/15A - przez Kilińskiego
Z4 (tramwaj) Koziny - Telefoniczna

Remont łuków Rzgowska - Paderewskiego i Północna - Franciszkańska można przeprowadzić w jednym czasie.
1 - Zawieszona
5 - CHOJNY - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - Limanowskiego - DW. ŻABIENIEC
6 - ŚLĄSKĄ - Niższa - Śmigłego-Rydza - Dąbrowskiego - Rzgowska - Piotrkowska - Kościuszki - Zachodnia - Północna - PÓŁNOCNA
15 - CHOCIANOWICE-IKEA - Pabianicka - Politechniki i dalej obecną trasą na Telefoniczną
16 - Pl. Wolności - Piotrkowska - Kościuszki - Zachodnia - Zgierska - ZGIERZ

Natomiast remont łuków Gdańska - Kopernika lepiej już zrobić po remoncie poprzednich łuków
12 - LEGIONÓW - Zielona - Narutowicza - Pomorska - Telefoniczna - STOKI
15 - TELEFONICZNA - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - KURCZAKI
15A - Podobnie tylko, że przez Dąbrowskiego - Pabianicka i na Chocianowice
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 3 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże.
Zazwyczaj tego typu rzeczy robili po 2 tygodnie, i ZTCW nie da się tego skrócić bo czas wiązania betonu.

Gdyby ktoś być może pomyślał (nie wiem czy to się zdarza w MPK i jak często) to by już teraz skombinowali rozjazdy nakładkowe (zwrotnice kalifornijskie) i jak najszybciej załatwili ZR-y z MKT. Z jakimiś dziewięcioma tramwajami dwukierunkowymi (ZR-y do tego można by trzymać odcięte od sieci na pętlach) i trzema rozjazdami spokojnie można oblecieć wszystkie te wszystkie remonty:
1. Rzgowska:
Z1 Kurczaki-Paderewskiego na ZR-ach, 3+1 brygad, częstotliwość 7,5
Z2 Paderewskiego-RLL-PlN-Paderewskiego, 4-5 brygad na M6S, częstotliwość 10-12
2. Gdańska:
tutaj można działać dwojako. Albo zrobić półwahadło Z1 Kopernika-PlW, 7 brygad, częstotliwość 5 (ewentualnie 6 brygad, częstotliwość jak teraz 6, odcinek Żeromskiego-Gdańska olewamy) albo wypuścić wszystko co by było (czyli 9 brygad) na 15 Telefoniczna-Kopernika z częstotliwością 7,5.
3. Północna
tutaj akurat chyba nie da się ułożyć w miarę sensownych i krótkich wahadeł, a na pełną obsługę linii zabrakłoby taboru, więc raczej zostają autobusy.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Wojtek94 pisze:@kuba_bed nie jest to takie szybkie jak się wydaje, planowo pewnie całe wakacje, ale może szybciej, zobaczymy czas pokaże. Najbardziej postępują przygotowania do remontu Rzgowska/Paderewskiego. Prawdopodobnie wraz z zamknięciem węzła Gdańska/Zielona zostaną wymienione również łuki Gdańska/Kopernika, ale to nic pewnego, więcej informacji będę miał za około 2 tygodnie( takich pewnych).

Domyślam się, że nie jest to takie szybkie, więc pytam. Tym bardziej w takim miejscu. A przy Zielonej też coś ma być? No ciekawie zapowiada się ten rok. Pół miasta stanie, w kolejnym jeszcze więcej hehe :)

W takim razie czekamy na info i dzięki! ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Trasując tak 12 psujesz połączenie rejonu Fabrycznego z Kaliskim. Na Zielonej jest już 9 i 13 i ze względu na łuk Gdańska-Kopernika ich trasy nie ulegają zmianie.

Łuki Gdańska-Kopernika najlepiej robić podczas remontu Kopernika. A 12 wytrasować Zielona - Kościuszki - Mickiewicza.

15 przez Kilińskiego to bezsensowny pomysł, bo zacznie obsługiwać zupełnie inne rejony. Poza tym zabraknie połączenia uniwersytet-centrum (bo Kilińskiego to nie tak ścisłe centrum jak ŁTR). Już lepiej 15 w relacji TELEFONICZNA - działki - Pomorska - pl. Wolności - Legionów - Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Rondo Lotników - i na CHOCIANOWICE/KURCZAKI. Okrężna trasa, ale i połączy uniwersytet z ŁTR-em, i obsłuży Politechniki. Można ewentualnie rozbić ją na dwie linie, ale wtedy koniecznie jedną z nich oznaczyć nie jako 15, a jako zetkę, bo inaczej będziemy mieć 15, 15A i 15B na różnych trasach, co wprowadzi za duże zamieszanie. Wtedy jedna z Telefonicznej na pl. Wolności albo Północną, druga z Bratysławskiej na Kurczaki/Chocianowice. Bo i tak ktoś chcący dostać się na politechnikę z uniwersytetu raczej nie będzie jechał tym okrężnym 15, tylko przesiądzie się na ŁTR.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A 12 wytrasować Zielona - Kościuszki - Mickiewicza.
W którą stronę? Bo nie ma łuku Kościuszki<->Mickiewicza w stronę Retkini
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No to Zielona-Włókniarzy-Bandurskiego. Faktycznie nie ma tam łuku, wydawało mi się że w tak strategicznym miejscu są wszystkie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

15-tek nie puszczą przez Kilińskiego i Przybysza, bo to mega objazd. O ile nie wpadną na pomysł remontowania łuków Paderewskiego i Kopernika na raz, to pewnie 15 pojedzie do Ikea, 16 pewnie zaliczy Plac Niepodległości, 6 jednak przez Przybysza na Chojny. 5 na wakacje zawieszą. Utworzą Zetkę zawracającą na Rzgowska-Kurczaki do Placu Niepodległości lub Reymonta oraz aktywują Z8 do Ronda Lotników z Kurczaków i tyle...

Największy problem powstanie z łukami na Kopernika. Zakładając, że łuki te zrobią po Paderewskiego to 15-tki pojadą na Wyszyńskiego, jakieś D3 (tramwaj) z Telefonicznej do Placu Wolności, Z5 (autobus) Plac Wolności Legionów Gdańska Struga? Żeromskiego do WAM łukiem do Łąkowa i w Kopernika. 12 niestety na Legionów...

Łuki Północna: to jakaś Zetka Strykowska Wojska Polskiego Nowomiejska Plac Wolności. 1 zawieszą lub puszczą na Radiostację. 5 pojedzie jak 4 przez Pomorską i Nowomiejską, 6 po prostu na Północną.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 3 razy.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Kpc21 pisze:No to Zielona-Włókniarzy-Bandurskiego. Faktycznie nie ma tam łuku, wydawało mi się że w tak strategicznym miejscu są wszystkie.
Nie ma odpowiednich łuków i na Mickiewicza/Kościuszki i na Włókniarzy/Legionów.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Czy łuk Paderewskiego (w lewo na Czerwony Rynek) jest w planach?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To zostaje opcja z podzieleniem 15 na dwie linie. Telefoniczna-pl. Wolności albo Północna (można to nazwać 43A, żeby nie zwiększać bałaganu w numeracji) i Bratysławska-Kopernika-Żeromskiego. Przy Kaliskim już wszystkie łuki są.

Pytanie tylko, czy z linii na Politechniki będzie korzystać wiele osób. Bo jeśli chodzi o dojazd do centrum, jest to dość niewygodne połączenie (dwie przesiadki by dostać się na ŁTR) i ludzie będą woleli dojść do ŁTR-u. W stronę Ronda Lotników takiego ruchu chyba już nie ma, a dla ludzi jadących za nie nie ma różnicy, czy pojadą Politechniki, czy ŁTR-em.

Najlepiej remont skrzyżowania robić równocześnie z remontem Kopernika - wtedy tak czy inaczej trzeba wyłączyć Politechniki, o ile nie załatwi się dwukierunków. Wtedy 12 na Legionów, 15 - trzeba pomyśleć co z nim zrobić, najlepiej chyba zawiesić i w jego miejsce dać 43A co 7,5 minuty (na Zdrowie, a wywalić z Legionów 46, bo z przystanku przy pl. Wolności do ŁTR-u trzeba kawałek dojść) oraz zwiększoną częstotliwość na 11 i 16 (wszystkie przeguby na 11, 16 we wszystkich kursach na Kurczaki w obsłudze 805Na). Linia zastępcza pl. Wolności - Legionów - Gdańska - Andrzeja - Łąkowa - Karolewska - i albo zakończyć na Kaliskim, albo pociągnąć do Wyszyńskiego. Lub przez Skłodowskiej - Wólczańską - Mickiewicza. W drugą stronę od Kaliskiego Mickiewicza - Żeromskiego - Zamenhofa - Wólczańska - Kopernika - Gdańska albo Andrzeja - Łąkowa - Skłodowskiej - Gdańska.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Jeśli ja tworzę potworki, to jestem Święty Mikołaj. Ja mam trasy zbliżone do realnych, a to że komuś pod klatkę ma jechać tramwaj to jego problem...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czy wg ciebie ktoś normalny puści 15 Kilińskiego? To zupełnie nierealne, bo bezsensowne. Nie zapewni połączenia osobom które obecnie korzystają z 15. Jeśli gdzieś 15 ma jechać, to ŁTR-em, ale tam jest już 11 i 16, gdzie wystarczy zwiększyć częstotliwość.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Witam wszystkich forumowiczów Obrazek - obserwuję forum od ponad roku i długo zastanawiałem się, czy zalogować się, czy nie. Jednak czytając, jakie niektórzy wymyślają objazdy bez orientacji, czy w ogóle tramwaj może z jednej ulicy w drugą skręcić, to złapałem się za głowę. Obrazek

Moim zdaniem MPK i ZDiT nie będzie się chciało bawić w dwukierunki (chyba, że zdarzy się cud, ale powątpiewam mocno), tak jak i wyginanie tras w supełek, bo to do niczego nie prowadzi tak naprawdę...

Moim zdaniem to będzie / powinno wyglądać tak (oczywiście przy założeniu, że miasto będzie jednak pojedynczo wykonywać remonty - gdyby wszystko naraz robili, to będzie bałagan totalny w tym mieście):

1. Remont łuków Paderewskiego/Rzgowska

5 - prawdopodobnie zostanie wysłana na Chojny i to najlepsze wyjście dla tej linii chyba.
6 - od Placu Niepodległości do Ronda Lotników, gdzie zawróci (bo na Placu będzie 16, 16A i jest 41 - wiadomo, że Kurczaki dają radę z 4 liniami na dwóch torach, ale nie sądzę, żeby jeszcze 6 dorzucili do zestawu na Plac, chociaż może mnie zaskoczą Obrazek )
15 - albo do Ronda Lotników, albo jak 15A do Chocianowice/IKEA
16 - skrócona do Placu Niepodległości

Z1 - Plac - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 10 minut)
Z2 - Rondo Lotników - Paderewskiego - Rzgowska - Kurczaki (częstotliwość co 12-15 minut, bo znając ZDiT to "wakacyjny" rozkład będzie)

2. Gdańska - Kopernika

12 - ze Stoków do Zielona/Gdańska bez zmian, dalej prosto do pętli Legionów
15 - z Telefonicznej trasa skrócona do Placu Wolności
15A - z Chocianowice/IKEA do Żeromskiego/Kopernika bez zmian, następnie Kopernika, Bandurskiego do pętli Bratysławska

Z3 - Dworzec Łódź Kaliska - Kopernika - Żeromskiego - Skłodowskiej Curie (z powrotem Struga) - Gdańska - Legionów - Plac Wolności (częstotliwość co 10 minut)

3. Północna - Kilińskiego

Tu największe pole manewru jest z jedynką.

1 (wariant I) - od Kilińskiego/Pomorska do Placu Wolności
1 (wariant II) - zawieszenie i zwiększenie częstotliwości linii 5 jadącej objazdem przez Plac Wolności (bo tak to będzie dubel, ale po ZDiT/MPK wszystkiego można się spodziewać)
1 (wariant III) - od Narutowicza do Radiostacji
5 - przez Pomorską, Plac Wolności i Nowomiejską
6 - skrócona do Północnej

Z4 - Plac Wolności - Nowomiejska - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska do Inflanckiej, gdzie zawraca. (częstotliwość co 10 minut)


Wszystkie Zetki to linie autobusowe oczywiście Obrazek

W zastępczą linię tramwajową jakoś nie chce mi się wierzyć, bo szczerze jak sięgam pamięcią, to takowej chyba nie było. (aczkolwiek może mnie pamięć zawodzi Obrazek )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 8 razy.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Luki na Paderewskiego to korki i objazdy wszystkiego z okolicy oraz zajete pasy i mijanki.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:Czy wg ciebie ktoś normalny puści 15 Kilińskiego? To zupełnie nierealne, bo bezsensowne. Nie zapewni połączenia osobom które obecnie korzystają z 15. Jeśli gdzieś 15 ma jechać, to ŁTR-em, ale tam jest już 11 i 16, gdzie wystarczy zwiększyć częstotliwość.

Masz lepszy pomysł? Gdy będzie robiony łuk Gdańska - Kopernika cała Politechnika będzie odcięta od tramwaju i tu brakuje torowiska na Czerwonej, na ŁTR nie ma sensu prędzej 15 pojedzie Kilińskiego niż Piotrkowską czy Śmigłego-Rydza lub ją zawieszą i zwiększą częstotliwość 11 a 16A wyciągną do Kurczaków. Wtedy dodatkowo trzeba byłoby dać tramwaj na trasie Koziny - Telefoniczna (za 15 i 15A) jeśli te byłyby zawieszone.

Szczerze mówiąc wątpie, żeby 6 pojechała do RLL znając ZDiT pewnie 6 pojedzie na najbliższą krańcówkę czyli Śląska.
A "jedynka" będzie zawieszona wzamian na 5 z Chojen
ODPOWIEDZ