Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Politechnika nie musi być odcięta od tramwaju, bo można skierować linię od Kaliskiego Kopernika i Żeromskiego. Tyle że w najbliższym czasie remontowana będzie również sama ul. Kopernika, a wtedy łuk Gdańska-Kopernika i tak będzie odcięty - najlepiej oba remonty poprowadzić jednocześnie.

Lepszy pomysł niż 15 na Kilińskiego to rozbicie 15 na dwie linie, tak jak proponowałem wcześniej i tak jak zaproponował tutaj Jordi.

Jeśli chodzi o zetkę na Wojska Polskiego, jest pewien problem. Podczas remontu łuków na Północnej/Kilińskiego raczej nie będzie się dało skręcić z Północnej we Franciszkańską. W ogóle Północna na odcinku od Solnej do Kilińskiego w kierunku wschodnim będzie nieprzejezdna dla samochodów. Można to rozwiązać w ten sposób, że Z4 nie będzie mieć postoju na pl. Wolności, tylko z Franciszkańskiej pojedzie Północną (przesiadka z/na 6 - nawet dobrze, bo przy przesiadce nie trzeba będzie przekraczać jezdni), Nowomiejską, pl. Wolności (przesiadka z/na 1/5), Pomorską, Kilińskiego. Chociaż nie wiadomo też, czy nie trzeba będzie zamknąć przejazdu w ciągu Kilińskiego. Wtedy zetka musiałaby jechać Pomorską aż do Sterlinga (albo Anstadta jak 57, bo stamtąd łatwiej skręcić w Północną), wrócić Północną do remontowanego skrzyżowania i skorzystać z prawoskrętu. Tak okrężna trasa jest jednak bez sensu - najlepiej więc zupełnie ją zmienić - poprowadzić przez pl. Kościelny (pl. Wolności - Nowomiejska - Zgierska - pl. Kościelny - Wojska Polskiego - Strykowska - Strykowska/Inflancka). Gdyby nie brak łuku na pl. Kościelnym, można by było pociągnąć tak 1 albo całą zetkę obsługiwać tramwajami. Niestety nie ma takiej opcji.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

No nie w takim najbliższym czasie, bo najszybciej to przyszły rok, a nie wiadomo czy znajdą się na to pieniądze... Przekonamy się dopiero pod koniec roku, gdy budżet na 2013 rok będzie konstruowany.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

To które łuki nic pewnego?

Pewnie 5 i 6 puszczą przez Przybysza, Kilińskiego na Chojny by 15 i 16 mogły skręcać na Plac Niepodległości. Nie podejrzewam, że 15 pojedzie na Ikea... Za to Zetka (za 5 i 6) mogłaby pojechać Rzgowską pod sam Pl. Reymonta skręcić łącznikiem do Piotrkowskiej i z powrotem przez Plac do Rzgowska/Kurczaki. Z8 (za 15 i 16) RLL - Paderewskiego (prawdopodobnie Broniewskiego Kilińskiego Śląska Bankowa - w zależności od zajętego pasu jezdni) Rzgowska na pętlę 52.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

A no tak zapomniałem, że łuk Żeromskiego - Kopernika będzie przejezdny czyli 15/15A może pojechać na trasie Bratysławska - Kurczaki/Chocianowice.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

I właściwie jest to całkiem sensowne. 15/15A (albo po prostu 15 jeśli w tym samym czasie będzie remont Rzgowska/Przybyszewskiego) Bratysławska-Chocianowice/Kurczaki i druga linia (oznaczona inaczej niż 15/15A - najsensowniej chyba 43A, ewentualnie Z1/Z2/Z3/...) w relacji Telefoniczna-pl. Wolności/Zdrowie. Jeśli na Zdrowie, to jednocześnie 46 skrócone do Północnej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No jak na Paderewskiego/Rzgowskiej KZ nie będzie obsługiwana przez tramwaje to się będzie działo... Tam normalnie potrafią się tworzyć korki, a co jeszcze przy zablokowanej połowie ważnego skrzyżowania.

Dwukierunek (chociaż bardzo kiepski, no ale to konstal) można też zrobić z konstali, wystarczy złączyć dwa tyłami, jeden wagon jedzie wtedy na pusto, ale przynajmniej jedzie. Można też na szybko pożyczyć 111N od TŚ. Z wąskotorowych sieci jeszcze Elbląg ma masę ZR-ów, ale nie wiem czy byliby chętni wymienić się za najnowocześniejszy tabor we wszechświecie
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:Można też na szybko pożyczyć 111N od TŚ.
Albo 105NaDK od MPK Poznań. Z tym że one muszą kursować po jednym torze ze względu na drzwi tylko z jednej strony.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Bierzecie coś? Jakie dwukierunki?

15 z uwagi na puste przebiegi. może zostanie nawet skrócona do RLL.

Remont łuków Paderewskiego wymusi zamknięcie pasa na wprost w kierunku Dąbrowy, co zmusi do mijanek dla 61 i 69 lub objazdu Rzgowska Bankowa Ślaska Kilińskiego. 52 jadąc na Dworzec będzie musiało skręcić w Bankową Śląską dalej Kilińskiego Broniewskiego do Paderewskiego. Nie wspomnę co zrobią osobówki i tiry .... czekają Nas mega korki...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Kto bierze? To tylko propozycja, której szanse realizacji są w dodatku bardzo małe.

I skąd wiesz że 15 będzie skrócona do RLL? Może być tak, że wszystkie 3 skrzyżowania będą robione jednocześnie, a wtedy jeśli w ogóle zostawią tramwaj na Politechniki, to zostawią tylko kursy obecnego 15A, bo nie będzie tam po prostu takiego zapotrzebowania. Zamiast się przesiadać, pasażerowie będą woleli dojść do ŁTR-u. Szczególnie że to politechnika - studenci - młodzi ludzie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Odczuwasz jakiś pociąg do ŁTR? Wszystko Ci się kojarzy z ŁTR? Pociągają Cię PESY?

Gdzie tory remontują wysyłasz Citki ... śmieszne...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie ciągnie mnie do ŁTR, wręcz przeciwnie, wolę linię na Politechniki, bo pomimo gorszego stanu torowiska jest szybsza. Tramwaje bardziej się rozpędzają, nie czekają tyle na światłach, w środku jest luźniej. Ale jak mam wybór jechać Politechniki i czekać na przesiadkę albo dojść do ŁTR-u i jechać ŁTR-em, wybiorę ŁTR, bo wolę się przejść niż siedzieć bezczynnie na przystanku.

Podejrzewam, że tranzyt w ciągu DK14 już w Pabianicach będzie kierowany na Rzgów, by do Łodzi wjechać Rzgowską.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Ogłośmy hasło "Łodzianie na tramwaje" powałajmy fundację, która kupi 100 tramwajów, pociągnie tramwaje nawet w małe uliczki na każdej dzielnicy...żart
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Bierzecie coś? Jakie dwukierunki?
Takie:
http://phototrans.pl/14,427002,0,Duewag_GT8ZR_82.html
http://phototrans.pl/14,512575,0,Duewag_M6S_301.html
http://phototrans.pl/14,555060,0,Duewag_GT6ZR_223.html
http://phototrans.pl/14,547567,0,Konstal_111N_360.html
Które są jedynym sensownym sposobem na w miarę sprawną komunikację w tamtej okolicy, nawet zakładając spadek ruchu w wakacje. I jak pokazuje przykład wielu miast stawianych za wzór komunikacji tramwajowej (w przeciwieństwie do łódzkiego grajdołka z MPK), sprawdza się to bardzo dobrze.

A w ogóle to mógłbyś trochę pohamować swój język
Z tym że one muszą kursować po jednym torze ze względu na drzwi tylko z jednej strony.
Trzech brygad po dwóch torach nie przeprowadzisz ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Takie głupoty piszecie, jak byście nie znali łódzkich reali. Nie będzie żądnych wagonów dwukierunkowych na zastępcze linie. To nie Poznań czy Kraków, żeby takie przedsięwzięcia wypaliły. Zejdźcie na Ziemię i nie piszcie czegoś, co o tak się nie. Wyjadą autobusy z częstotliwością odpowiednio niższą niź powinna być i będą stały w korkach, a później przyjadą trzy i będzie trzeba czekać 30 min na następny...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czym się różni Łódź od Poznania czy Krakowa? Od Poznania jest większa. Od Krakowa niewiele mniejsza. Jedyna różnica jest taka, że w dwóch pozostałych miastach nie działa MPK-Łódź ani nasz ZDiT.

A na organizację ruchu jest właśnie ten przetarg. Tak więc tutaj nie decyduje o niej ani ZDiT ani MPK. Pewnie ustalone są określone fundusze, w których koszty tymczasowej organizacji muszą się zmieścić - i tyle.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

W pewnym sensie zdecyduje MPK, bo temu kto opracuje organizację ruchu itp. przekaże jakimi wozami dysponuje i co może wykorzystać. No i oczywiście koszta... Zresztą ZDiT powoli się zmienia, to może i coś takiego wymyślą. Problemem wtedy byłby jedynie tabor jakim dysponuje MPK, a niestety sporo dwukierunków stoi na Helenówku.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Może wymyślam dziwne trasy ale dwukierunki to przegięcie. Primo Łódź nie ma kasy, secundo, gdzie na remonty wynajmuje się tramwaje?... to nie autobus...

Jeśli łuki zaczną robić latem to prędzej 3 lub 6 czasowo zawieszą i puszczą coś na kształt D3 (tramwaj) Północna-Zachodnia-Kościuszki-Piotrkowska -Plac-Dąbrowskiego-Rydza Śmigłego-Niższa i to co 7 i 8 minut. Jedna Zetka pojedzie z Placu na Augustów, Z2 z Placu na Kurczaki (będzie problem jak łuki zamkną przejazd 72 w lewo i Zetce na wprost), trzecia Zetka a może 52A w relacji Kurczaki -RLL, no i 5 o ile na lato jej nie zawieszą prosto na Chojny.

Remont łuku Kopernika to: 12 na bank do Legionów, 15-tki na Wyszyńskiego i jakaś Z5 z Placu Wolności przez Gdańską do Kopernika oraz jakaś 15. z Telefonicznej do Placu... może... ale nie sądzę na ...Kozin.

Remont łuku Północna to: 1 do zawieszenia, 5 (jakby nie zawiesili) przez Nowomiejską Pomorską na Chojny. 6 do Północnej. Zetka 7 Łuk Strykowska/Inflancka -Strykowska-Wojska Polskiego -Nowomiejska -PLW
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

@up W Poznaniu wypożyczyli tramwaje z Krakowa na czas remontu i potrzeby wahadła zostały wypożyczone GT8S.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

można być tu poproszonym o nie pisanie w temacie?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tommba pisze:secundo, gdzie na remonty wynajmuje się tramwaje?... to nie autobus...
W Krakowie. W 2006 roku, kiedy Łódź była jeszcze od niego większa.

W Poznaniu przerobili swoje 105Na na dwukierunki (ale z drzwiami z jednej strony).

Swoją drogą MPK ma przecież 6 M6S-ów. Nie wystarczy? W wakacje na 43 i 46 zapotrzebowanie będzie mniejsze, na czas remontów łuków można wysyłać Konstale (a może do tego czasu MPK zdobędzie już "nowe" Helmuty).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ