Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Post autor: Solar »

Nawet jeśli zaczną robić wszystkie wymienione remonty w jednym czasie to myślę, że z trasami tramwajów jakoś sobie organ zarządzający poradzi. Latem 2008 r. był większy rozgardiasz (zamknięte Pabianicka, Piotrkowska, Politechniki, Paderewskiego, Srebrzyńska oraz fragmenty Przybyszewskiego, Narutowicza i Zachodniej). Wymiana trzech łuków to przy tym pikuś Obrazek

Co do autobusowych linii zastępczych na Kurczakach, to podejrzewam, że nie będą one miały pętli razem z 52. Zazwyczaj w przypadku dwóch "Zetek" kierowane są one przez Św.Wojciecha.

Korki na skrzyżowaniu Rzgowska-Paderewskiego-Broniewskiego na pewno będą. Tam wystarcza zagrodzić pół pasa i już się robi ciekawie. Mam nadzieję, że tym razem wpadną na pomysł, iż można zmienić trasy nawet jeśli dany odcinek trasy jest niby-przejezdny. 70/70A/75 w stronę Chojen przez Śląską i Bankową. Tam na pewno też będą korki, ale sądzę, że mniejsze (brak tirów).

Dwukierunkowe tramwaje na Rzgowskiej. Ciekawe jakby to wyglądało w praktyce. Czy trzeba byłoby dobudować kilka mijanek (np. przy przystankach)? I co z ich "noclegiem" na pętli? Myślicie, że niektórzy mieszkańcy miasta dorośli do tego, by spotkać w nocy wolnostojący, prawie niepilnowany tramwaj i go nie popsuć? Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Rozwiązanie z noclegiem wagonów na krańcówce na łódzkiej sieci tramwajowej było już stosowane, i to całkiem niedawno - podczas jakiegoś remontu na odcinku Zdrowie-Konstantynów. Potrzebna byłaby dobudowa (czy montaż) jednego zjazdu międzytorowego (pod warunkiem wykorzystania wagonów z drzwiami po dwóch stronach), ale to w Łodzi też przerabialiśmy - chyba przy remoncie W-Z tramwaje były puszczane po jednym torze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Czy trzeba byłoby dobudować kilka mijanek (np. przy przystankach)?
Wystarczy dorobić zwrotnicę na końcu odcinka (czyt. przy Paderewskiego, w mojej propozycji trzy). W przypadku torowiska w jezdni można zastosować tylko rozjazd nakładkowy, w przypadku wydzielonego można tymczasowo wspawać jeden rozjazd (proponowałbym na prawym torze w stronę centrum tak, żeby tramwaj dojeżdżał do końca tego toru i w drodze powrotnej wjeżdżał na drugi) i rzucić kilka betonowych płyt na zaimprowizowaną platformę przystankową.
Myślicie, że niektórzy mieszkańcy miasta dorośli do tego, by spotkać w nocy wolnostojący, prawie niepilnowany tramwaj i go nie popsuć? Confused
Jest budka ekspedycji, w której można "zainstalować" ciecia i nie będzie się to jakoś strasznie różniło od pozostawienia tramwajów w zajezdni (na Chocianowice kiedyś można było wejść praktycznie od dowolnej strony bez napotykania ochrony, a nikt od nich nic nie kradł). A ZR-y mają tę dodatkową zaletę że ich specjalnie nie szkoda.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Solar pisze:Korki na skrzyżowaniu Rzgowska-Paderewskiego-Broniewskiego na pewno będą. Tam wystarcza zagrodzić pół pasa i już się robi ciekawie. Mam nadzieję, że tym razem wpadną na pomysł, iż można zmienić trasy nawet jeśli dany odcinek trasy jest niby-przejezdny. 70/70A/75 w stronę Chojen przez Śląską i Bankową. Tam na pewno też będą korki, ale sądzę, że mniejsze (brak tirów).

Rzeczywiście to wyjście byłoby chyba najlepsze, żeby 70/75 nie miało kolejnego miejsca do generowania opóźnień w rozkładzie. Ewentualnie można te linie poprowadzić Mazurską do Kilińskiego, tylko ta jest dość wąska i raczej jednak odpada w przedbiegach z Bankową i Śląską...

Ten patent z Krakowa jest świetny, tylko Krakowskie MPK, a Łódzkie to niestety dwie zupełnie inne firmy (ostatnio byłem 2 miesiące na szkoleniu i tam komunikacja chodzi praktycznie jak w zegarku, wszystko śliczne, piękne, czyste, a u nas szkoda gadać :? ).

Tak czy siak moim zdaniem nawet jak łopatologicznie MPK się wytłumaczy, że pomysł z Krakowa jest dobry, to i tak dadzą autobusy bo "tak najłatwiej" i pewno najtaniej - puszczą tam rozklekotane merce i te używane sprowadzone z Niemiec, żeby je wykończyć i gitara dla nich będzie... Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:A ZR-y mają tę dodatkową zaletę że ich specjalnie nie szkoda.
ZR-ów z MKT nie mamy (chociaż jeśli mają je złomować, to mogliby wynająć nawet za darmo MPK), a M6S już szkoda.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Na 2-3 tygodnie by raczej pożyczyli, a może nawet i sprzedali, chociaż oczywiście nie za darmo
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Idąc waszym tokiem rozumowania, że w wakacje na 46 będzie mniej wagonów, no będzie o całe 3 z 11 na 8 brygad, a w MPK nawet jak jest 6 w rezerwie to się może pojawić solówka, więc dla MPK to dobrze bo będą mieć wtedy 7 wagonów niemieckich w rezerwie na 43/46, a nie wysyłać je na linie zastępcze, takie manewry można robić np w Krakowie gdzie GT8S kursują na liniach miejskich, gdyż u nich nie ma podmiejskich linii tramwajowych i tam jeździ co jest i nie ma problemu.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Wczorajszej nocy ekipa remontowa MPK dokonywała drobnych napraw na Rzgowskiej między cmentarzem a Kurczakami. Był wagon techniczny i żółty pojazd, najprawdopodobniej podbijarka torowa. Widziane o 2:50.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Północnej na odcinku od ul. Zachodniej do ul. Kilińskiego wraz z węzłem Północna – Kilińskiego

z ciekawostek:
- wykonania większości prac przy funkcjonującej komunikacji tramwajowej w godzinach nocnych oraz w soboty i niedziele. Przewiduje się możliwość wyłączenia ruchu na tym odcinku na okres max. 6 tygodni.
- wykonywania robót na odcinku od ul. Zachodniej do istniejących słupów na wysokości ul. Wschodniej bez całkowitego wyłączenia tego odcinka z ruchu z wykorzystaniem jedynie godzin nocnych oraz sobót i niedziel (w te dni wolne możliwe całkowite wyłączenie z ruchu w okresie: od nocy z piątku na sobotę do nocy z niedzieli na poniedziałek)
- skoordynowania prac przy całkowitym (max. 6 tygodni) wyłączeniu odcinka od ulicy wschodniej do ulicy Kilińskiego z ruchu, ze służbami MPK, które w tym okresie wykonywać będą remont węzła torowiska ze skrzyżowaniem Kilińskiego/Franciszkańska/Północna.

http://www.zdit.uml.lodz.pl/index.php?str=64
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Ciekawe czy dałoby radę poprowadzić tory tramwajowe za pętlę Chojny, po ulicy Śląskiej w kierunku Bankowej do Rzgowskiej, ażeby 1 pojechała co najmniej na Kurczaki lub do Paderewskiego, a potem na Ikea.

-wariant 1 - zamiast jakiegoś skrajnego torowiska PKP (Śląska) potem łukiem do osiedla w Rzgowską w miarę prosto,
-wariant 2 - podobnie ale tylko w ulicy Śląskiej i Bankowej.

Oczywiście łuki skrętu z Bankowej w kierunku na Kurczaki oraz do Paderewskiego...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Łącznik na Broniewskiego i można dorzucić na Chojny jakąś linię z Kurczaków.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Łącznik w którym miejscu ? Chyba nie po to likwidowali te tory, by teraz oblegane Broniewskiego zacieśnić... Jeśli zmusisz ludzi do objazdu Rzgowska Bankowa, no chyba, że torowisko postawisz na jednym z boków pod budkami lub kościołem, a pasy w obu kierunkach połączysz...
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Jak mówicie o tym miejscu, to mogę przedtstawić własny pomysł (albo raczej fantazję Obrazek).
W przyszłości ma tu przebiegać Trasa Śląska (wzdłuż torów kolejowych po północnej stronie). Można wywalić tramwaje ze Rzgowskiej między wiaduktem a Paderewskiego, zrobić miejsce na 3 pasy od Paderewskiego do skrzyżowania po północnej stronie wiaduktu (w poziomie obecnej Rzgowskiej pod mostem) Rzgowska/Śląska(nowa), relacje na prosto dla nowej Śląskiej szły by w poziomie torów kolejowych po zewnętrznej stronie ulicy, w środku byłby zjazd na wcześniej wymienione skrzyżowanie. Tramwaje jechałyby na Broniewskiego między Rzgowką i Kilińskiego, potem w Kilińskiego zjazd w dół pod Śląską i torami kolejowymi, przystanek podziemny z wyjściem na środkowy peron dworca, potem pod krańcówką autobusową, jedną jezdnią Rzgowskiej i wyjście na poziom 0 do przystanku przy cmentarzu.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

nie bierz tego leku
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Linia wzdłuż Śląskiej nie ma sensu na trasie Młynek - Rzgowska? Lepiej jakby był taki autobus. Jest sens zrobić tory pod ziemią na Broniewskiego to samo skrzyżowanie torowiska Paderewskiego - Rzgowska połączyć z Broniewskiego i to torowisko nie będzie rozjeżdżane przez ciężkie tiry i dalej 1 mogłaby pojechać Paderewskiego, Pabianicka na Chocianowice.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Lepszym pomysłem jest idea połączenia Niższej z Kilińskiego wzdłuż torów kolejowych z przystankiem na wysokości dworca Łódź Chojny.

Łącznik przez Broniewskiego można by odtworzyć, kwesta dla kogo? Ludzie z Piastowa nie pojadą 1 do Kilińskiego, skoro łatwiej, szybciej i taniej byłoby dorobić łuk Paderewskiego->Rzgowska w kier. północnym i tamtędy skierować jakąś linię, która dalej mogłaby pojechać Dąbrowskiego do Kilińskiego/Śmigłego-Rydza.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

W sumie tak byłoby taniej i 1 tam dać a 5 na Chojny i byłoby lepiej.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Jak na razie kompletna cisza co do Przybyszewskiego, o łukach na Paderewskiego czy Północnej nie wspominając. Pewnie jakiś remoncik będzie w okolicach późnej jesieni...najszybciej.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Termin otwarcia ofert na remont torowiska na Przybyszewskiego przesunięty na 24.07.2012. Z uwagi na liczne zapytania :

http://www.zdit.uml.lodz.pl/_plik.php?plik=przetargi/Udzielone_odpowiedzi.pdf

Mam nadzieję, że to ostatnie przesunięcie ofert. Bo tam już nie ma na co czekać z remontem.
ODPOWIEDZ