Strona 1 z 118

Remonty torowisk

: wt 23:16, 06 mar 2012
autor: Tommba
Ktoś coś wie, co będzie remontowane?

: wt 23:29, 06 mar 2012
autor: px33
To na co się uda zrobić przetargi i skończyć.
Na pewno zostaną dokończone obecne remonty, w tym tygodniu ma zacząć się remont Łagiewnickiej, może uda się (jest już projekt?) wreszcie zrobić Przybyszewskiego, wisi przetarg na projekt Legionów i Kopernika, więc może na zimę uda się to rozgrzebać, a jak MPK się uwinie to i skończyć przed trasą WZ (przynajmniej Kopernika, kluczową dla prowadzenia objazdów).
Pewnie w najbliższym czasie (liczę że w przeciągu miesiąca, dwóch) pojawi się przetarg na projekt trasy WZ, którego wykonanie na pewno zajmie trochę czasu (bo to nie będzie zwykłe wykopanie dużej dziury, zasypanie tłuczniem i położenie torów tylko spory projekt infrastrukturalny), tak żeby na zimę można było szukać wykonawców.

Kilińskiego pewnie będzie robiona razem z NCŁ (nie wyobrażam sobie tego inaczej bo projekt NCŁ może wywrócić komunikację w centrum do góry nogami, a szkoda wyrywać nowe tory), peryferia można sobie na razie darować i jeśli cała ta remontowa ofensywa przejdzie, jedynymi odcinkami do pilnego zrobienia będą Śmigłego-Rydza (w gorszych fragmentach) i Dąbrowskiego (od Rzgowskiej do Rydza). No i łuk na Rzgowskiej, który chyba dałoby się zrobić w ramach zamówienia z wolnej ręki, zaraz po przejęciu przez MPK tramwajów dwukierunkowych

: wt 23:57, 06 mar 2012
autor: Kpc21
px33 pisze:projekt NCŁ może wywrócić komunikację w centrum do góry nogami
Bez przesady. Jedyne co trzeba będzie zamknąć, to Kilińskiego. Po wyremontowaniu Kilińskiego i wybudowaniu torowiska w Składowej i POW, będzie można dokończyć Narutowicza na tym krótkim odcinku praktycznie bez żadnych utrudnień - tamtejsze tramwaje pojadą dookoła parku.

Kilińskiego była już zamknięta 2 lata temu ze względu na remont wodociągu i daliśmy radę.

: śr 02:29, 07 mar 2012
autor: SEC
Nie neguję remontów najbardziej zniszczonych odcinków, ale jak dla mnie to w pierwszej chwili powinni brać się za remonty dużych skrzyżowań, w tym tych "węzłowych" z których więcej osób skorzysta, a nie pompować kasę w technologie i innowacje gdzie porusza się tyle tramwajów co nic.

: śr 09:04, 07 mar 2012
autor: kuba_bed
px33 pisze:To na co się uda zrobić przetargi i skończyć.
Na pewno zostaną dokończone obecne remonty, w tym tygodniu ma zacząć się remont Łagiewnickiej, może uda się (jest już projekt?) wreszcie zrobić Przybyszewskiego, wisi przetarg na projekt Legionów i Kopernika, więc może na zimę uda się to rozgrzebać, a jak MPK się uwinie to i skończyć przed trasą WZ (przynajmniej Kopernika, kluczową dla prowadzenia objazdów).
Pewnie w najbliższym czasie (liczę że w przeciągu miesiąca, dwóch) pojawi się przetarg na projekt trasy WZ, którego wykonanie na pewno zajmie trochę czasu (bo to nie będzie zwykłe wykopanie dużej dziury, zasypanie tłuczniem i położenie torów tylko spory projekt infrastrukturalny), tak żeby na zimę można było szukać wykonawców.

Projekt na Przybyszewskiego jest od dawna gotowy, ale nie obejmuje wiaduktu. A mnie zastanawia kiedy rozpoczną roboty, bo jest już marzec, a przetargu jak nie było tak nie ma... Powinien już wisieć, żeby jak najszybciej rozpocząć remont i przy okazji jak najwcześniej go zakończyć.

Co do Kopernika i Legionów to projekt ma być gotowy do końca(!) listopada 2012 r, więc raczej nie ma szans na zabranie się za te ulice jeszcze w tym roku, bo nie ma się co spodziewać, żeby projekty były gotowe wcześniej. Projekty musi otrzymać ZDiT, dopiero później można ogłosić przetarg. Sukcesem byłoby, jeśli przetarg zostanie ogłoszony nawet na początku 2013 roku.

Trasa WZ ma być na zasadzie "projektuj i buduj" z tego co pamiętam.

: czw 01:38, 08 mar 2012
autor: gothmucha
px33 pisze:zaraz po przejęciu przez MPK tramwajów dwukierunkowych

Które idą pod palnik, bo MPK wcale nie jest nimi zainteresowane.

: czw 12:32, 08 mar 2012
autor: eDragon55
Łagiewnicka ma być skończona na przełomie października i listopada tego roku i ma być całkowicie przebudowana na odcinku Dolna - Inflancka oraz zbudują pętlę zapasową.

A co do Przybyszewskiego przetarg nie obejmuje remontu wiaduktu ale, po za kończeniu remontu torowiska ma zacząć się budowa nowego wiaduktu więc Przybyszewskiego ma być dopiero zakończone w 2015 roku a to oznacza, że 3 szybko na swoją trasę nie wróci.

: czw 19:26, 08 mar 2012
autor: Kpc21
gothmucha pisze:Które idą pod palnik, bo MPK wcale nie jest nimi zainteresowane.
Typ taboru ma podlegać negocjacji z pozostałymi stronami porozumienia. Jeśli Zgierz i Ozorków nie zgodzą się na Konstale, to nie będą mieli wyjścia.

: czw 21:00, 08 mar 2012
autor: kuba_bed
eDragon55 pisze:Łagiewnicka ma być skończona na przełomie października i listopada tego roku i ma być całkowicie przebudowana na odcinku Dolna - Inflancka oraz zbudują pętlę zapasową.
Pętla nie miała być zbudowana później, dopiero podczas remontu Inflanckiej? Skoro sam projekt przebudowy Inflanckiej razem z pętlą autobusowo-tramwajową ma być gotowy najdalej do końca listopada 2012 roku, kiedy remont Łagiewnickiej powinien być skończony.

: czw 21:04, 08 mar 2012
autor: Kpc21
Czyli pętla będzie później.

: czw 21:58, 08 mar 2012
autor: eDragon55
Ok, może coś przeoczyłem nie wiem dlaczego ale wydawało mi się, że pętla tramwajowa będzie zbudowana wraz z remontem Łagiewnickiej ale miejmy nadzieje, że przebudowa Inflanckiej nie przeciągnie się za długo.

: pt 19:39, 09 mar 2012
autor: gothmucha
Kpc21 pisze:Typ taboru ma podlegać negocjacji z pozostałymi stronami porozumienia. Jeśli Zgierz i Ozorków nie zgodzą się na Konstale, to nie będą mieli wyjścia.

Co wcale nie oznacza utrzymania akurat dwukierunkowców.

: pt 20:43, 09 mar 2012
autor: px33
M6S są dwukierunkowe, a pozbywanie się ich byłoby szaleństwem. Ale w firmie, której rzecznik potrafi oświadczyć że konstale są nowoczesne, można się spodziewać wszelkich szaleństw

: pt 21:30, 09 mar 2012
autor: Kpc21
M6S mają akurat zachować. I GT8N. Tyle że poza M6S najbardziej przydałyby się GT8ZR. Ewentualnie jeszcze GT6ZR z TP, bo dwukierunkowość da się im chyba łatwo przywrócić.

Swoją drogą dzisiaj miałem okazję jechać GT8 z Fryburga - i jak dla mnie Konstal był od niego bardziej komfortowy. Wagon podczas jazdy hałasował dużo bardziej niż Konstal, biorąc pod uwagę nawet przetwornicę (jak wiadomo, w Konstalach wirowa - wyjąca, w GT8 statyczna - cicha). I pomimo tego, że na niektóre łódzkie linie nadawałby się bardziej niż na 46 (np. na 15), to na chwilę obecną powinien być wycofany z użytku albo wyremontowany.

: pt 22:50, 09 mar 2012
autor: raddrum
Kpc21 pisze:
gothmucha pisze:Które idą pod palnik, bo MPK wcale nie jest nimi zainteresowane.
Typ taboru ma podlegać negocjacji z pozostałymi stronami porozumienia. Jeśli Zgierz i Ozorków nie zgodzą się na Konstale, to nie będą mieli wyjścia.
Pytanie ile wagonów będzie potrzebne do obsługi nowego wariantu 46, przy jednoczesnej likwidacji linii 46A?

: śr 20:54, 13 cze 2012
autor: kuba_bed
Odkupuję temat, bo nie wiem gdzie to napisać Obrazek

W końcu...
O co chodzi? O remont trzech skrzyżowań:
- Rzgowska – Paderewskiego;
- Północna – Franciszkańska;
- Gdańska – Kopernika

MPK ogłosiło już jakiś czas temu przetarg na "Wykonanie tymczasowej organizacji ruchu na czas remontów torów tramwajowych". Mam nadzieję, że przy okazji na Rzgowskiej zrobią łuk N-W i na odwrót. Do wczoraj można bylo otrzymać od MPK dokumentacje. I w sumie to byłoby na tyle wiedzy na ten temat.
Mam nadzieję, że od razu zamontują też smarownice na wszystkich łukach na tych skrzyżowaniach, bo taka Kopernika-Gdańska wygląda jakby remont był bardzo dawno temu.

Mam nadzieje, że sam remont będzie miał miejsce jak najszybciej.

: czw 12:34, 14 cze 2012
autor: Wojtek94
Te remonty jak się nic nie zmieni ruszają na początku lipca.

: czw 13:19, 14 cze 2012
autor: eDragon55
To te remonty obejmą wiele linii tramwajowych 1, 5, 6, 12, 15, 15A i 16
do tego remont Przybyszewskiego, który skróci linię 3 do Śląskiej

: czw 13:28, 14 cze 2012
autor: Wojtek94
No i co z tego, ważne, że w końcu zostaną zrobione jedne z najgorszych łuków w Łodzi.

: czw 13:53, 14 cze 2012
autor: MKM2010
I dzięki temu remontowi będzie możliwość bezpiecznego wysyłania Citków na 15 lub ewentualnie wydłużenia 16A na Kurczaki. Obrazek