Strona 111 z 118

Re: Remonty torowisk

: czw 11:52, 14 kwie 2022
autor: geograf
domino pisze:
śr 16:51, 13 kwie 2022
Do przesiadki bliżej, ale za to droga na Teofilów dłuższa o 2 km
https://www.radiolodz.pl/posts/78201-za ... usu-o-2-km
IMHO dobra zmiana.

Kpc21 pisze:
śr 21:31, 13 kwie 2022
Większość Ukraińców (mężczyzn) wyjechała z Polski w wiadomym celu. A zawód kierowcy nie jest jakoś mocno popularny wśród kobiet...
Czas to zmienić. Kierowanie współczesnymi autobusami to nie jest siłowanie się z Ikarusem. W innym miastach coraz więcej kobiet za pulpitami lub kółkiem. Nie lękajcie się.
Za to zawód motorniczej jest b. popularny na wschodzie - żeby nie powiedzieć, że jest wręcz zmonopolizowany przez kobiety ;)

P.S. https://gait.pl/oferta/kobieca-strona-gait/

Re: Remonty torowisk

: czw 19:07, 14 kwie 2022
autor: Kpc21
geograf pisze:
czw 11:52, 14 kwie 2022
Czas to zmienić. Kierowanie współczesnymi autobusami to nie jest siłowanie się z Ikarusem. W innym miastach coraz więcej kobiet za pulpitami lub kółkiem. Nie lękajcie się.
Jak najbardziej, ale realnie patrząc, nie stanie się to w moment.

Re: Remonty torowisk

: pt 10:03, 15 kwie 2022
autor: geograf
Nie robiąc nic, nie stanie się to nigdy.

Re: Remonty torowisk

: pt 19:41, 15 kwie 2022
autor: px33
Nie jestem przekonany czy to w tym momencie ma sens. Pełne szkolenie kierowcy trwa ok. 3 miesiące (w tym czasie jakakolwiek praca jest utrudniona) i w MPK wiąże się z lojalką na 3 lata. Nie sądzę żeby uchodźcy z obecnej fali już wiedzieli, czy planują siedzieć w Łodzi 3 kolejne lata, poza tym nie brakuje chętnych w obecnych naborach.

A ja tu widzę jeszcze inne potencjalne problemy - jeśli kandydaci nie będą dość dobrze znali polskiego, to potrzebni byliby ukraińscy instruktorzy albo tłumacze, same egzaminy też mogą nie mieć opcji zdawania po ukraińsku. Do tego pasażerowie mogliby mieć pretensje, że są obsługiwani przez kierowców słabo znających język - na wielu sieciach pojawia się wymaganie komunikatywnej znajomości języka przez kierowców, czasami z wymaganym certyfikatem.
Myślę że warto tu zachować odrobinę powściągliwości i dobrze przygotować się na szerszą ofertę - 4-6 miesięcy kursu języka i prawa jazdy, z wypłacanym jakimś stypendium na czas nauki, wspomagane finansowo przez miasto, i ruszyć z czymś takim w momencie kiedy sytuacja uchodźców będzie lepiej znana, i będą wiedzieli czy będą mogli (i chcieli) wrócić, czy będą gotowi na długo związać się z Łodzią.

Re: Remonty torowisk

: pt 22:03, 15 kwie 2022
autor: Kpc21
geograf pisze:
pt 10:03, 15 kwie 2022
Nie robiąc nic, nie stanie się to nigdy.
Nie mówię absolutnie, że nie warto zachęcać dziewczyn do siadania za kółkiem. Warto. Chodzi mi o to, że nie wpłynie to w znaczący sposób na poprawę sytuacji kadrowej w MPK, bo na taką zmianę potrzeba lat, a nie kilku tygodni.
A ja tu widzę jeszcze inne potencjalne problemy - jeśli kandydaci nie będą dość dobrze znali polskiego, to potrzebni byliby ukraińscy instruktorzy albo tłumacze, same egzaminy też mogą nie mieć opcji zdawania po ukraińsku. Do tego pasażerowie mogliby mieć pretensje, że są obsługiwani przez kierowców słabo znających język - na wielu sieciach pojawia się wymaganie komunikatywnej znajomości języka przez kierowców, czasami z wymaganym certyfikatem.
W Łodzi od wprowadzenia biletomatów we wszystkich pojazdach praktycznie nie jest konieczny kontakt kierowcy z pasażerem. A nawet, gdyby była sprzedaż biletów przez prowadzącego pojazd – nie potrzeba do tego znakomitej znajomości polskiego...

W UK polskich kierowców autobusów jest pełno w zasadzie odkąd tylko możliwa stała się (bez jakichś specjalnych wiz itp.) praca Polaków w tym kraju – wątpię, by wszyscy doskonale znali polski, a tam akurat powszechną rzeczą jest sprzedaż biletów przez kierowców. W ogóle w kwestiach takich, jak integracja taryfowa i systemy biletowe Brytyjczycy są daleko za nami, i londyńska Oysterka – to akurat świetny system – jest wyjątkiem potwierdzającym regułę.

Raczej wątpię, by ci wszyscy Polacy za kierownicami brytyjskich autobusów doskonale znali angielski.

Co do szkolenia i lojalek, to przecież można ten system dostosować do rynku. Np. krótsza lojalka, ale część ceny szkolenia potrącana w ratach z pensji. Ukraińcy nie mają wygórowanych oczekiwań płacowych. Co do języka szkolenia, to przecież co lepszych Ukraińców, już znających polski, i takich, którzy już pracowali jako kierowcy komunikacji miejskiej na Ukrainie, można wyszkolić na instruktorów.

Re: Remonty torowisk

: wt 18:10, 19 kwie 2022
autor: mig
geograf pisze:
wt 15:49, 12 kwie 2022
Widzę, że "brak kierowców" to nowe wytłumaczenie wszystkiego, czego niedasię.

Skoro jest tak źle, to czy MPK prowadzi obecnie jakąś intensywną rekrutację? Na stronie www nie widzę, aby było to wyeksponowane. Czy MPK poszukuje prowadzących pojazdy wszelakie również w języku ukraińskim i rosyjskim?
Mam wiele zarzutów pod adresem MPK ale muszę przyznać, że plakatów reklamujących rekrutację jest na wiatach i w pojazdach naprawdę dużo. Nie wiem jak jest na ich na stronie bo mam włączoną blokadę reklam.
orzel pisze:
wt 19:14, 12 kwie 2022
Da się stać na krańcówkach na pusto.
Poprawcie mnie, jeśli popełniam błąd w rachunkach, ale z tego co widzę, to
- na linii 52 na 67 minut jazdy w szczycie autobus stoi 38 minut,
- na linii 77 na 80 minut jazdy prawie cały dzień autobus stoi 40 minut,
- na linii 50 na 60 minut jazdy autobus stoi 50 minut,
- na linii 59 na 52 minuty jazdy przypada 23 minuty postoju


Bogaci jesteśmy.
52 - nie 38 a 23, pudło
77 - owszem, szkoda tylko, że nie dodałeś, że na drugim krańcu nie ma postoju a linia ma trasę przez połowę Śródmieścia gdzie można często złapać spore opóźnienie i z postoju zostaje raptem kilkanaście minut
50 - zgoda
59 - no tak, lepiej mieć 8 minut postoju (po południu nawet mniej bo czasy przejazdu większe), wtedy na pewno z Radogoszcza będą punktualne odjazdy ale za to jaka efektywność! :lol:

Nie ma to jak wyciągać liczby z kontekstu, bez brania pod uwagę realiów.

Re: Remonty torowisk

: wt 19:46, 19 kwie 2022
autor: Kazik
A jakie realia powodują, że nie można łączyć brygad z innymi liniami? Np. z placu Niepodległości odjeżdżają obecnie 4 linie, a na dodatek to miejsce kompletnie nie nadaje się do krańcowania tylu linii - zarówno MPK, jak i UMŁ bez żenady chwalą się zdjęciami autobusów stojących na chodniku. Ale niech sobie stoją. Stać podatnika.

Re: Remonty torowisk

: wt 22:18, 19 kwie 2022
autor: kuba_bed
Na czym? Chodnika to tam od dawna nie ma, to jest sterta połamanych płyt...

Re: Remonty torowisk

: śr 09:48, 20 kwie 2022
autor: geograf
Czy na Franciszkańskiej montują nakładkę/zwrotnicę do zmiany kierunku, czy może to kolejny etap szukania dziurawego wodociągu?

Re: Remonty torowisk

: śr 16:49, 20 kwie 2022
autor: mig
Będzie nakładka.

Re: Remonty torowisk

: śr 19:06, 20 kwie 2022
autor: orzel
mig pisze:
wt 18:10, 19 kwie 2022

52 - nie 38 a 23, pudło
Widzę 7 zjazdów na rozkładzie. Jest w rzeczywistości 6 brygad? Pytam, bo nie wiem, chętnie się dowiem jak to sensownie obliczyć.
77 - owszem, szkoda tylko, że nie dodałeś, że na drugim krańcu nie ma postoju a linia ma trasę przez połowę Śródmieścia gdzie można często złapać spore opóźnienie i z postoju zostaje raptem kilkanaście minut
Czy 77 cały dzień łapie spore opóźnienie? Czy potrzeba screenów jak stoją po 1-2 pojazdy przez większość dnia na Fabrycznym? Jedyne większe opóźnienia mają miejsce ok. 15-17 z Fabrycznego, gdzie autobus po 2 przystankach jazdy potrafi zebrać na Przędzalnianej 20 minut i jechać później całe kółko bez rozkładu - ale to już jest OK?
Czy 96, 75, 72 stoją na krańcach po 40 minut cały dzień, które tylko w jedną stronę mają podobny czas przejazdu jak całe 77?
Czy to wszystko uniemożliwia np. zwiększenie częstotliwości do 24 minut na cały dzień, albo przynajmniej od 6 do 14 albo w wariancie absolutnie minimalnym od 6 do 10 (bo obowiązkowe przerwy)?
59 - no tak, lepiej mieć 8 minut postoju (po południu nawet mniej bo czasy przejazdu większe), wtedy na pewno z Radogoszcza będą punktualne odjazdy ale za to jaka efektywność! :lol:
A nie można zwiększyć choćby minimalnie częstotliwości? Połączyć brygad np. z 89 (może z minimalnym przetrasowaniem przez Nastrojową)?

Z tramwajami są te blisko godzinne postoje, czy też wyrwałem coś z kontekstu?

Re: Remonty torowisk

: czw 08:01, 21 kwie 2022
autor: BB93
Na 59 jest 5 brygad. Wyjazdy z Limanowskiego: 4:05, 4:25, 4:45, 6:19, 7:34, 13:46. Zjazdy do Limanowskiego: 8:38R, 17:38R, 19:18R, 22:35R, 22:49P, 22:55R. Do tego jeszcze jest 5 rozkładowych przejazdów technicznych z Radogoszcza.

R - zjazdy z Radogoszcza
P - zjazdy z Pl. Wolności

Nie wiem, skąd Ci wyszło aż 7 zjazdów...

Re: Remonty torowisk

: czw 09:26, 21 kwie 2022
autor: nowy1212
Z twojej wyliczanki wyszło 6 :) Przy czym jedna jeździ tylko rano

Re: Remonty torowisk

: czw 10:12, 21 kwie 2022
autor: orzel
BB93 pisze:
czw 08:01, 21 kwie 2022
Na 59 jest 5 brygad. Wyjazdy z Limanowskiego: 4:05, 4:25, 4:45, 6:19, 7:34, 13:46. Zjazdy do Limanowskiego: 8:38R, 17:38R, 19:18R, 22:35R, 22:49P, 22:55R. Do tego jeszcze jest 5 rozkładowych przejazdów technicznych z Radogoszcza.

R - zjazdy z Radogoszcza
P - zjazdy z Pl. Wolności

Nie wiem, skąd Ci wyszło aż 7 zjazdów...
7 zjazdów wyszło mi z tego, że mowa była o 52, a nie 59 ;). I z Kaliskiego widzę zjazdy o 18:01, 19:16, 22:52, 23:11. Z Kurczaków o 22:15, 22:59, 23:21.

Re: Remonty torowisk

: czw 11:30, 21 kwie 2022
autor: Jordi
Rano (7-8) też siódemki potrafią mieć 10-12 minut spóźnienia w jednym kierunku. Popołudniowe opóźnienia zaczynają się o 14 zazwyczaj i często trwają nawet grubo po 17 (najgorzej jest koło 16).

PS. 52 ma 7 zjazdów, ale 6 brygad. Ten 7 zjazd to kurs z innej linii z Chojen na Kurczaki i potem zjazd do Sadów. Podejrzewam że do przeguba na Kurczaki/Rzgowska nie mieścili się wszyscy tak jak i z Kurczaków z popołudniowej zmiany.

Re: Remonty torowisk

: czw 15:40, 21 kwie 2022
autor: BB93
Moja culpa ;) Jednak wchodzenie na forum w pracy nie służy człowiekowi ;)

Re: Remonty torowisk

: czw 18:01, 21 kwie 2022
autor: orzel
Jordi pisze:
czw 11:30, 21 kwie 2022
Rano (7-8) też siódemki potrafią mieć 10-12 minut spóźnienia w jednym kierunku.
Potrafią mieć, ale nie jest to reguła, raczej rzadkość - najczęściej widuję ok. 5-8 minut opóźnienia. Poza tym przy 24-minutowej częstotliwości byłoby ok. 15 minut przerwy na Fabrycznym.
Popołudniowe opóźnienia zaczynają się o 14 zazwyczaj i często trwają nawet grubo po 17 (najgorzej jest koło 16).
Po południu rzeczywiście mądre głowy musiałyby wyliczyć statystycznie, czy większa częstotliwość lub zmniejszenie liczby brygad miałoby sens, tu się nie upieram.
PS. 52 ma 7 zjazdów, ale 6 brygad. Ten 7 zjazd to kurs z innej linii z Chojen na Kurczaki i potem zjazd do Sadów. Podejrzewam że do przeguba na Kurczaki/Rzgowska nie mieścili się wszyscy tak jak i z Kurczaków z popołudniowej zmiany.
A to jak tak, to przepraszam i kończę temat z 52 :).

Re: Remonty torowisk

: pt 09:20, 22 kwie 2022
autor: Yakuzzi
https://uml.lodz.pl/aktualnosci-lodzpl/ ... 2022/4/22/

Plan zmian od 25 kwietnia.
Niestety opis nie zgadza się z mapką.
Np linia 59 wg opisu z Zachodniej skręci w prawo w Legionów i dojedzie do Gdańskiej natomiast wg mapy skręci w lewo i dojedzie do Kilińskiego. Drobny szczegół.

Re: Remonty torowisk

: pt 10:24, 22 kwie 2022
autor: geograf
Linia 86 co 15 minut na tej trasie to dalsze plucie w twarz pasażerom.
Za to linia 17 to piękne palenie pieniędzy wydawanych na nikomu niepotrzebne wozokm.

Żal i żałość.

Re: Remonty torowisk

: pt 14:48, 22 kwie 2022
autor: geograf
...a jeszcze większym splunięciem są rozkłady jazdy tych dwóch linii.
Kierunek centrum w soboty i niedzielę 17 jedzie jedną lub trzy minuty PO autobusie 86. W ciągu dnia niby 3 minuty przed (piękny takt 3-12), ale wieczorami już mają odjazdy W TEJ SAMEJ MINUCIE.
W kierunku CKD w dzień powszedni w ciągu dnia udało się ułożyć takt 7-8, a wieczorami 12-8. W soboty w ciągu dnia 17 odjedzie minutę po 86. W pozostałych porach 10-minutowe odstępy.

#PaleniePieniędzy