Linie z literką A
Linie z literką A
Według mnie wprowadzanie linii np. 16A czy 15A jest jakąś pomyłką.
Chcecie 16A nazwijcie ją 17, chcecie 15A nazwijcie ją 18. Lepiej i bez nerwów. Ktoś powie, że idzie się przyzwyczaić. Przykładów, gdzie pasażerowie głupieją, co to za linia i gdzie jedzie - można opisywać tak do rana.
Chcecie 16A nazwijcie ją 17, chcecie 15A nazwijcie ją 18. Lepiej i bez nerwów. Ktoś powie, że idzie się przyzwyczaić. Przykładów, gdzie pasażerowie głupieją, co to za linia i gdzie jedzie - można opisywać tak do rana.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Może MPK ma pozwolenie na numery od 1 do 16A..., po drugie 16A byłaby wariantem skróconym jakby jechała do Ronda Lotników, a nie skręcała na Plac jak 6 czy 2.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
Będziemy mieć 2 nowe linie z literą A i stracimy jedną (dwie) takie linie.
16A - tak powinno zostać bo to skrócona trasa 16
9A - skrócona trasa linii 9
15A - to nie jest skrócony wariant linii 15 a nawet wydłużony, ale gdyby to nazwać 17 to byłby długi odcinek powtarzający się 15 z 17.
46A i 43bis zniknie z rozkładów ale pojawi się 46N
16A - tak powinno zostać bo to skrócona trasa 16
9A - skrócona trasa linii 9
15A - to nie jest skrócony wariant linii 15 a nawet wydłużony, ale gdyby to nazwać 17 to byłby długi odcinek powtarzający się 15 z 17.
46A i 43bis zniknie z rozkładów ale pojawi się 46N
Nie mam nic przeciwko oznaczaniu skróconych wariantów literą A (ew. można by odwrócić system, bo krótsze warianty z reguły mają wyższą częstotliwość).
Co z tego, że 16 skręca na plac? 51B też jest traktowane jako wariant skrócony, chociaż obsługuje obszar, którego nie obsługuje pełne 51. Podobnie jest z 58A (Instytut Stomatologii).
Gdybyśmy ze wszystkich wariantów 60 mieli zrobić osobne linie, to z jednej 60 dałoby się zrobić 11 linii: Łódź-Imielnik, Łódź-Dobieszków-Dobra, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP. Nie wszystkie te warianty są obecnie stosowane, ale zawsze mogą powstać. A była chyba jeszcze opcja do samego Corninga - to 2 możliwości więcej (przez Dobieszków albo prosto przez Dobrą Nowiny).
Ja jestem za tym by dla 60 wprowadzić specjalny system. Np. 60 przez Dobieszków, Corning do Strykowa (bez podjazdu na pl. Łukasińskiego) - 60DC, 60 prosto trasą przez Dobrą Nowiny bez podjazdu pod Corning z podjazdem na pl. Łukasińskiego - 60L (albo Ł jeśli obsługują to wyświetlacze). Jeśli powstanie wariant z podjazdem pod Corning i na pl. Łukasińskiego, a do tego pojedzie przez Dobieszków - 60DCL.
Co z tego, że 16 skręca na plac? 51B też jest traktowane jako wariant skrócony, chociaż obsługuje obszar, którego nie obsługuje pełne 51. Podobnie jest z 58A (Instytut Stomatologii).
Gdybyśmy ze wszystkich wariantów 60 mieli zrobić osobne linie, to z jednej 60 dałoby się zrobić 11 linii: Łódź-Imielnik, Łódź-Dobieszków-Dobra, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP. Nie wszystkie te warianty są obecnie stosowane, ale zawsze mogą powstać. A była chyba jeszcze opcja do samego Corninga - to 2 możliwości więcej (przez Dobieszków albo prosto przez Dobrą Nowiny).
Ja jestem za tym by dla 60 wprowadzić specjalny system. Np. 60 przez Dobieszków, Corning do Strykowa (bez podjazdu na pl. Łukasińskiego) - 60DC, 60 prosto trasą przez Dobrą Nowiny bez podjazdu pod Corning z podjazdem na pl. Łukasińskiego - 60L (albo Ł jeśli obsługują to wyświetlacze). Jeśli powstanie wariant z podjazdem pod Corning i na pl. Łukasińskiego, a do tego pojedzie przez Dobieszków - 60DCL.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze: Co z tego, że 16 skręca na plac?
Nic, to jest tylko zjazd na pętlę.
51B też jest traktowane jako wariant skrócony, chociaż obsługuje obszar, którego nie obsługuje pełne 51. Podobnie jest z 58A (Instytut Stomatologii).
A to już jest głupota odziedziczona po czasach, kiedy nie można było tworzyć nowych linii, bo "trzeba by robić przetarg".
Gdybyśmy ze wszystkich wariantów 60 mieli zrobić osobne linie, to z jednej 60 dałoby się zrobić 11 linii:
Wystarczą dwie linie - jedna przez Dobieszków, druga przez DK14 i warianty literowe w zależności od długości trasy. Można by się także pokusić o odrobinę porządku (tj. jak jedzie do Strykowa to na wprost a nie przez Dobieszków).
eDragon55 pisze: 46A i 43bis zniknie z rozkładów ale pojawi się 46N
Bo jak wiadomo w Łodzi linie nocne oznaczone są w formacie (x)xN, a nie N(x)x. Ja p*****
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu pisze:pawelczyk pisze:
Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.
Skrócone kursy też się powinno w jakiś sposób oznaczać.
Właśnie musi być jakieś oznaczenie bo ludzie pomyślą, że pojedzie na Zdrowie a nie na plac Wolności. Oznaczenie 46N mi nie przeszkadza nie będziemy robić przecież z tego linii 47.
eDragon55 pisze:Tomasz.bu pisze:pawelczyk pisze:
Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.
Skrócone kursy też się powinno w jakiś sposób oznaczać.
Właśnie musi być jakieś oznaczenie bo ludzie pomyślą, że pojedzie na Zdrowie a nie na plac Wolności. Oznaczenie 46N mi nie przeszkadza nie będziemy robić przecież z tego linii 47.
Otablicowanie pojazdów i oznaczenie kursów skróconych na rozkładach jazdy to całkiem dobra i wystarczająca informacja. Chociaż N46 - a właściwie N8 dla porządku - byłoby lepsze. Trzeba by napisać do ZDiT (albo Rady Miejskiej) aby dodano poprawkę do uchwały o przepisach porządkowych aby oznaczenie "N" obejmowało nie tylko linie autobusowe.
Ale po co się bawić w uchwałę, skoro i tak nikt się tym nie przejmuje.
N46 jest idealne - odróżnia się od linii autobusowych i dobrze sugeruje kierunek.
A propos - możne dobrze by było spróbować dogadać się z Pabianicami na nocny tramwaj i wyciągnąć to N46 aż do Pabianic (oczywiście po ŁTR i oczywiście skomunikowane z autobusami). Będzie najdłuższa linia w Polsce, będzie dojazd do punktu przesiadkowego, pojawi się nocny na Piotrkowskiej i to będzie mogło być dość szybkie (wszystkie przystanki NŻ - M6S mają odpowiednią instalację)
N46 jest idealne - odróżnia się od linii autobusowych i dobrze sugeruje kierunek.
A propos - możne dobrze by było spróbować dogadać się z Pabianicami na nocny tramwaj i wyciągnąć to N46 aż do Pabianic (oczywiście po ŁTR i oczywiście skomunikowane z autobusami). Będzie najdłuższa linia w Polsce, będzie dojazd do punktu przesiadkowego, pojawi się nocny na Piotrkowskiej i to będzie mogło być dość szybkie (wszystkie przystanki NŻ - M6S mają odpowiednią instalację)
1. Pabianice przebierają nogami, żeby finansować kolejne wozokilometry, co widać po linii 41, na której mamy składy co 10 minut
2. Łódź też już trzyma pieniądze w rękach na kolejne wzkm
3. Jak wyobrażasz sobie rozkład nocnej linii ze wszystkimi przystankami NŻ? Załóżmy, że na 5-6 przystankach po kolei tramwaj się nie zatrzyma i dalej albo łapie kilka minut przyspieszenia albo się wlecze tak, że nikt normalny z niego nie skorzysta po jednym kursie.
2. Łódź też już trzyma pieniądze w rękach na kolejne wzkm
3. Jak wyobrażasz sobie rozkład nocnej linii ze wszystkimi przystankami NŻ? Załóżmy, że na 5-6 przystankach po kolei tramwaj się nie zatrzyma i dalej albo łapie kilka minut przyspieszenia albo się wlecze tak, że nikt normalny z niego nie skorzysta po jednym kursie.
Kiedyś jakoś mieli pieniądze na wszystkie kursy a były niby gorsze czasy, ale miejmy nadzieje, że w końcu się to pojawi. Nocne kursy 46 do Pabianic byłyby fajne ale nie przejdą. Jedyną opłacalną opcją byłoby zmodernizować trasę w Pabianicach, Zgierzu i do Ozorkowa (żeby zachęcić ludzi czas przejazdu musiałby być ok. 90 minut) i połączyć to jedną długą 11.
Maksymalnie obcięty czas. W Warszawie tak jest i nocne autobusy mimo naprawdę dobrej jazdy (takiej, że rzuca pasażerami) i tak spóźniają się po kilka minut. Kto powiedział, że linie nocne mają mieć takie same czasy jak dzienne (zresztą i obecne autobusy potrafią złapać kilka minut przyspieszenia i to wcale nie przy jakiejś ekstremalnej jeździe)3. Jak wyobrażasz sobie rozkład nocnej linii ze wszystkimi przystankami NŻ? Załóżmy, że na 5-6 przystankach po kolei tramwaj się nie zatrzyma i dalej albo łapie kilka minut przyspieszenia albo się wlecze tak, że nikt normalny z niego nie skorzysta po jednym kursie.
Tylko kto za to zapłaci, skoro nawet w samej Łodzi tną komunikację nocną?px33 pisze:A propos - możne dobrze by było spróbować dogadać się z Pabianicami na nocny tramwaj i wyciągnąć to N46 aż do Pabianic (oczywiście po ŁTR i oczywiście skomunikowane z autobusami).
Zresztą podobno już teraz do Pabianic w nocy tramwaje jeżdżą, tyle że jako służbowe. Umieszczenie ich w rozkładzie Łódź praktycznie nic by nie kosztowało, a jeszcze by zarobili.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)