Linie z literką A

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Linie z literką A

Post autor: Tommba »

Według mnie wprowadzanie linii np. 16A czy 15A jest jakąś pomyłką.

Chcecie 16A nazwijcie ją 17, chcecie 15A nazwijcie ją 18. Lepiej i bez nerwów. Ktoś powie, że idzie się przyzwyczaić. Przykładów, gdzie pasażerowie głupieją, co to za linia i gdzie jedzie - można opisywać tak do rana.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Akurat 16A faktycznie jest krótszym wariantem linii 16, w przeciwieństwie do 15A, gdzie na kilkukilometrowym odcinku trasa będzie po prostu inna...
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

Co jakiś czas widuję (na przykład dziś) ikarusa linii 99A, który jedzie z tablicami 99 -> Nowy Józefów.
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

Może MPK ma pozwolenie na numery od 1 do 16A..., po drugie 16A byłaby wariantem skróconym jakby jechała do Ronda Lotników, a nie skręcała na Plac jak 6 czy 2.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Będziemy mieć 2 nowe linie z literą A i stracimy jedną (dwie) takie linie.
16A - tak powinno zostać bo to skrócona trasa 16
9A - skrócona trasa linii 9
15A - to nie jest skrócony wariant linii 15 a nawet wydłużony, ale gdyby to nazwać 17 to byłby długi odcinek powtarzający się 15 z 17.

46A i 43bis zniknie z rozkładów ale pojawi się 46N
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie mam nic przeciwko oznaczaniu skróconych wariantów literą A (ew. można by odwrócić system, bo krótsze warianty z reguły mają wyższą częstotliwość).

Co z tego, że 16 skręca na plac? 51B też jest traktowane jako wariant skrócony, chociaż obsługuje obszar, którego nie obsługuje pełne 51. Podobnie jest z 58A (Instytut Stomatologii).

Gdybyśmy ze wszystkich wariantów 60 mieli zrobić osobne linie, to z jednej 60 dałoby się zrobić 11 linii: Łódź-Imielnik, Łódź-Dobieszków-Dobra, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobieszków-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Stryków pl. Łukasińskiego-Stryków PKP, Łódź-Dobra Nowiny-Dobra-Corning-pl. Łukasińskiego-Stryków PKP. Nie wszystkie te warianty są obecnie stosowane, ale zawsze mogą powstać. A była chyba jeszcze opcja do samego Corninga - to 2 możliwości więcej (przez Dobieszków albo prosto przez Dobrą Nowiny).

Ja jestem za tym by dla 60 wprowadzić specjalny system. Np. 60 przez Dobieszków, Corning do Strykowa (bez podjazdu na pl. Łukasińskiego) - 60DC, 60 prosto trasą przez Dobrą Nowiny bez podjazdu pod Corning z podjazdem na pl. Łukasińskiego - 60L (albo Ł jeśli obsługują to wyświetlacze). Jeśli powstanie wariant z podjazdem pod Corning i na pl. Łukasińskiego, a do tego pojedzie przez Dobieszków - 60DCL.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Długość numeru linii ograniczają wyświetlacze, które mogą pomieścić zdaje się maksymalnie 3 albo 4 znaki. Dlatego raczej linia może mieć maksymalnie 3 znaki (czwarty jest dla objazdów).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

raddrum pisze:Co jakiś czas widuję (na przykład dziś) ikarusa linii 99A, który jedzie z tablicami 99 -> Nowy Józefów.

Ikarusy to sam wiesz...

To są tylko tablice, 85A też jeździ jako 85. Takich przykładów zawsze było i jest sporo.
Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Post autor: Steint »

Ale mimo to Ikarusy powinny mieć tabliczkę z indeksem A .
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Kpc21 pisze: Co z tego, że 16 skręca na plac?

Nic, to jest tylko zjazd na pętlę.
51B też jest traktowane jako wariant skrócony, chociaż obsługuje obszar, którego nie obsługuje pełne 51. Podobnie jest z 58A (Instytut Stomatologii).

A to już jest głupota odziedziczona po czasach, kiedy nie można było tworzyć nowych linii, bo "trzeba by robić przetarg".
Gdybyśmy ze wszystkich wariantów 60 mieli zrobić osobne linie, to z jednej 60 dałoby się zrobić 11 linii:

Wystarczą dwie linie - jedna przez Dobieszków, druga przez DK14 i warianty literowe w zależności od długości trasy. Można by się także pokusić o odrobinę porządku (tj. jak jedzie do Strykowa to na wprost a nie przez Dobieszków).
eDragon55 pisze: 46A i 43bis zniknie z rozkładów ale pojawi się 46N

Bo jak wiadomo w Łodzi linie nocne oznaczone są w formacie (x)xN, a nie N(x)x. Ja p*****
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Tomasz.bu pisze:
Bo jak wiadomo w Łodzi linie nocne oznaczone są w formacie (x)xN, a nie N(x)x. Ja p*****

Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

pawelczyk pisze:
Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.

Skrócone kursy też się powinno w jakiś sposób oznaczać.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Tomasz.bu pisze:
pawelczyk pisze:
Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.

Skrócone kursy też się powinno w jakiś sposób oznaczać.

Właśnie musi być jakieś oznaczenie bo ludzie pomyślą, że pojedzie na Zdrowie a nie na plac Wolności. Oznaczenie 46N mi nie przeszkadza nie będziemy robić przecież z tego linii 47.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Tak, bo na pewno będą jeździć tym jacyś pasażerowie...

Dokładnie tak jak pisał Tomasz.bu - powinno być N46. A do tego powinno być skomunikowane z N6, a nie odjeżdżać 2 minuty przed nim.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

eDragon55 pisze:
Tomasz.bu pisze:
pawelczyk pisze:
Ja tam na stronie MPK nie widzę żadnej linii 46N a jedynie skrócone kursy linii 46.

Skrócone kursy też się powinno w jakiś sposób oznaczać.

Właśnie musi być jakieś oznaczenie bo ludzie pomyślą, że pojedzie na Zdrowie a nie na plac Wolności. Oznaczenie 46N mi nie przeszkadza nie będziemy robić przecież z tego linii 47.

Otablicowanie pojazdów i oznaczenie kursów skróconych na rozkładach jazdy to całkiem dobra i wystarczająca informacja. Chociaż N46 - a właściwie N8 dla porządku - byłoby lepsze. Trzeba by napisać do ZDiT (albo Rady Miejskiej) aby dodano poprawkę do uchwały o przepisach porządkowych aby oznaczenie "N" obejmowało nie tylko linie autobusowe.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale po co się bawić w uchwałę, skoro i tak nikt się tym nie przejmuje.

N46 jest idealne - odróżnia się od linii autobusowych i dobrze sugeruje kierunek.
A propos - możne dobrze by było spróbować dogadać się z Pabianicami na nocny tramwaj i wyciągnąć to N46 aż do Pabianic (oczywiście po ŁTR i oczywiście skomunikowane z autobusami). Będzie najdłuższa linia w Polsce, będzie dojazd do punktu przesiadkowego, pojawi się nocny na Piotrkowskiej i to będzie mogło być dość szybkie (wszystkie przystanki NŻ - M6S mają odpowiednią instalację)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

1. Pabianice przebierają nogami, żeby finansować kolejne wozokilometry, co widać po linii 41, na której mamy składy co 10 minut
2. Łódź też już trzyma pieniądze w rękach na kolejne wzkm
3. Jak wyobrażasz sobie rozkład nocnej linii ze wszystkimi przystankami NŻ? Załóżmy, że na 5-6 przystankach po kolei tramwaj się nie zatrzyma i dalej albo łapie kilka minut przyspieszenia albo się wlecze tak, że nikt normalny z niego nie skorzysta po jednym kursie.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kiedyś jakoś mieli pieniądze na wszystkie kursy a były niby gorsze czasy, ale miejmy nadzieje, że w końcu się to pojawi. Nocne kursy 46 do Pabianic byłyby fajne ale nie przejdą. Jedyną opłacalną opcją byłoby zmodernizować trasę w Pabianicach, Zgierzu i do Ozorkowa (żeby zachęcić ludzi czas przejazdu musiałby być ok. 90 minut) i połączyć to jedną długą 11.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

3. Jak wyobrażasz sobie rozkład nocnej linii ze wszystkimi przystankami NŻ? Załóżmy, że na 5-6 przystankach po kolei tramwaj się nie zatrzyma i dalej albo łapie kilka minut przyspieszenia albo się wlecze tak, że nikt normalny z niego nie skorzysta po jednym kursie.
Maksymalnie obcięty czas. W Warszawie tak jest i nocne autobusy mimo naprawdę dobrej jazdy (takiej, że rzuca pasażerami) i tak spóźniają się po kilka minut. Kto powiedział, że linie nocne mają mieć takie same czasy jak dzienne (zresztą i obecne autobusy potrafią złapać kilka minut przyspieszenia i to wcale nie przy jakiejś ekstremalnej jeździe)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:A propos - możne dobrze by było spróbować dogadać się z Pabianicami na nocny tramwaj i wyciągnąć to N46 aż do Pabianic (oczywiście po ŁTR i oczywiście skomunikowane z autobusami).
Tylko kto za to zapłaci, skoro nawet w samej Łodzi tną komunikację nocną?

Zresztą podobno już teraz do Pabianic w nocy tramwaje jeżdżą, tyle że jako służbowe. Umieszczenie ich w rozkładzie Łódź praktycznie nic by nie kosztowało, a jeszcze by zarobili.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ