SEC pisze:W rejonie Rewolucji też jest kampus.
Jeden wydział nie tworzy kampusu.
SEC pisze:Wszyscy jeżdzą do dziury.
Ja nie jeżdżę.
SEC pisze:Zarzew jest nieco większy i zasięgiem obejmuje coś więcej niż wspólne dla tych linii skrzyżowanie Śmigłego z Przybysza.
Aha, tak. 70 załatwia cały Zarzew wzdłuż Tatrzańskiej praktycznie do Polmozbytu, bo żadnej innej komunikacji tam nie ma. 96 załatwia cmentarz, karfura, autosalon, stację statoil, zbór świadków Jehowy i kilka bloków przy samej Przybyszewskiego (cały jeden przystanek nieobjęty zasięgiem 70). No normalnie tłumy.
SEC pisze:Dokąd? Na plac Dąbrowskiego?
Nie, w okolice dworca fabrycznego.
SEC pisze:Na EkSoc, czy inne wydziały w okolicy Narutowicza?
A konkretnie to te inne wydziały to politologia, która zaraz się wyprowadzi, bo jej środkiem przejdzie nowa Targowa i historia z kawałkiem archeologii. Drugi, większy kawałek archeologii jest, niespodzianka, na rondzie Waryńskiego. Niemal wszystkie pozostałe wydziały UŁ albo już są, albo w ciągu kilku lat będą na kampusie, który z punktu widzenia Olechowa obsługiwany nie jest zbiorkomem bezpośrednio w ogóle.
SEC pisze:Aaaaaaaaaaa tak, bo w porównaniu do 7, 9, 13 i innych temu podobnych, 96 przynajmniej jedzie, a się turla po krzywych torach.
Szczególnie to dobrze widać na "krzywych" torach na Kopcińskiego przed Piłsudskiego, gdzie 96 sobie potrafi stać zaraz po zjeździe z przystanku na wiadukcie. W drugą stronę identycznie.
SEC pisze:Tabor i częstotliwość nie do porównania.
Nie ma czego porównywać, bo na Olechów nie dojeżdża żaden tramwaj, więc nie ma ani taboru, ani częstotliwości. Z kolei z okazji Zarzewa trochę wątpię, czy jedno 96 jest w stanie jakoś specjalnie uszczuplić ofertę przewozową 7, 13 i 70.
SEC pisze:Te holendarne
SEC pisze:korki możesz sobie dalej wmawiać.
Nie muszę, codziennie je widzę jadąc z i do pracy.
SEC pisze:Tych, gdzie 96 pokrywa się m.in. z 7 i 13.
A tak tak, czyli np na Kopcińskiego. Doskonale to widać przy skrzyżowaniu Marszałków, tak.
SEC pisze:Ogólnie nie ma czym się przejmować. Z pewnością Olechów pójdzie na to, żeby odciąć się od autobusu dojeżdzającego na większość wydziałów Uniwersytetu,
Większość: 3 z kilkunastu
SEC pisze:cały hektar ścisłego centrum w okolicach Fabrycznego i Piotrkowskiej na rzecz kolejnej linii z Janowa do ronda Solidarności.
I nagle Olechów magicznie zamienił się w Janów - bo na pewno mieszkańców Zakładowej obchodzi, że po Rokicińskiej jeździ 85, za to błogosławią sobie codzienną przesiadkę pod Barlickim z 96 na 85, żeby dojechać chociażby na WPiA. Taki sport można sobie uprawiać latem, jak ma się dużo czasu i jest ładna pogoda, ale potem się wsiada w samochód i 96 stoi w jeszcze większym korku.
SEC pisze:Oczywiście. Od Jaracza są trzy kroki na ek-soc, a w pobliżu placu Dąbrowskiego są też inne wydziały. Obok znajdują się także punkty gastronomiczne, gdzie łatwo spotkać studentów, więc mogą wsiadać/wysiadać przy placu mimo, że ich wydział jest gdzieś indziej.
Ostatni punkt gastronomiczny z placu się zwinął jakieś dwa lata temu - była to pizzeria Solo, gdzie obecnie jest apteka. Resztę lokali wywiało jeszcze podczas przebudowy placu. W okolicy padły wszystkie puby (Za drzwiami, Mieszczańska, jeden na Składowej), właśnie zamknął się Orfeusz. No rzeczywiście, gastronomiczno-rozrywkowy wypas jak cię mogę.
A wiesz czemu tak się stało? M.in. dlatego, że WPiA wyniosło się na rondo Waryńskiego.
SEC pisze:Ale pasażerowie 96 to nie tylko UŁ. Cały rejon Jaracza, Rewolucji, Kilińskiego, Piotrkowskiej i Zachodniej przez który przejeżdza ta linia to spory handel i usługi, czego na pewno nie można powiedzieć o ul. Północnej.
I kampusie UŁ, który cały czas uporczywie znikasz. Taki mały fragment miasta, do którego codziennie dojeżdża kilkadziesiąt tysięcy ludzi.
SEC pisze:Z resztą, 96 to najbardziej oblegana łódzka linia autobusowa i na pewno obecny odcinek centralny ma tu największy wpływ.
Azaliż okażesz dane na potwierdzenie swoich tez?
SEC pisze:Nakładają się tu na siebie dwa olbrzymie potoki pasażerskie.
Godzilla kontra Hedora.
SEC pisze:Jeśli korkiem można nazwać zatory na niewydolnych skrzyżowaniach,
Możesz to nazwać nawet Zuzanną, jeśli cię to uszczęsliwi.
SEC pisze:a opóźnienia możliwe do wyrównania na pętli to zgoda.
A tak tak, bo autobusem jeździ się od pętli do pętli i na pewno zrobi mi różnicę, że chociaż na swój przystanek w centrum dojadę 10 minut po rozkładowym czasie, to gdzieś na Zielonym Romanowie uda się to nadgonić.
SEC pisze:To, że 96 złapie -7 przez cały ok. 70 minutowy kurs to nie znaczy, że linia jeździ jak chce przez cały dzień, w odstępach 40 minutowych
Gdybym nie dojeżdżał na uczelnię autobusem 96 długich 7 lat to bym pewnie uwierzył. Niestety praktyka była taka, że na ćwiczenia o 8.15 nie udawało mi się zdążyć na czas nigdy, chyba że wychodziłem na autobus dobre pół godziny wcześniej niż powinienem według rozkładu. No naprawdę, to było niesłychanie wygodne.
SEC pisze:jak tramwaje po zatrzymaniach
Bo tramwaje zatrzymują się codziennie, a 96 nigdy nie wypadały kursy. Znów - jakbym nie mieszkał na Olechowie 12 lat to bym może uwierzył, ale teraz płaczę ze śmiechu.
SEC pisze:Wieczorem na 96 można już w pełni polegać.
Mniej więcej tak bardzo, że odkąd zacząłem pracować, to wieczorem do domu wolałem wrócić taksówką niż czekać aż może wreszcie któreś 96 łaskawie raczy przyjechać bo to rozkładowe jakoś znowu nie dojechało.
SEC pisze:Widać też dwie trzynastki jadące w odstępach kilkuminutowych po godz. 21, a więc zgoda - zmieniamy trasę 96, ale najpierw cywilizujemy tramwaje.
No tak, w kontekście rozmowy o Olechowie cywilizowanie 13 jest bardzo na miejscu.
SEC pisze:Politologia na Składowej, Filozofia-historia na Kamińskiego. To, że 96 pojedzie przez rondo Solidarności to nie znaczy, że do pozostałych wydziałów na wschód na Kopcińskiego, których jest więcej, będzie już blisko.
No nie wiem, WPiA ma wejście vis a vis przystanku, do innych można dojechać z ronda 15 albo dojść kawałek do Matejki. Na pewno na Tamkę i dalej jest bliżej z ronda niż spod Barlickiego.
SEC pisze:Dobra, to może inaczej. Zostawmy UŁ
Zostawmy główny cel podróży bardzo dużej ilości pasażerów 96 i zajmijmy się innymi, których nie potrafię wymienić.
SEC pisze:Weźmy pod uwagę cały rejon ścisłego centrum przez które przejeżdza 96. Handel, usługi, rozrywka, urzędy, biura, etc.
A konkretnie to wymieniaj ten handel, usługi, rozrywkę i urzędy na Jaracza i na Rewolucji. Skoro to takie wielkie ilości, to nie będziesz miał problemu, dawaj. Nawet pomogę - Mc Donalds w Magdzie. Coś więcej?
SEC pisze:Na Północnej oprócz szpitala w sumie nie ma nic.
I nie mieszkają tam żadni ludzie, nie to co na Jaracza.
SEC pisze:I dzięki temu, że 96 jeździ tak, a nie inaczej, linia ma ogromną popularność.
Ta "ogromna popularność" jest skutkiem braku zbiorkomowej alternatywy dla ludzi, którzy z różnych powodów nie są w stanie dojechać do celu samochodem. Tylko tyle.