Linia 96

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A do czego będzie potrzebne 96 na odcinku Widzew-centrum po budowie linii na Olechów? Do niczego. To już byłoby zupełne dublowanie tramwajów. Przy czym wg mnie na Olechów powinny pojechać dwie linie - 8 lub 10 oraz 9. Do tego 3 na Augustów, najlepiej jeszcze 10 lub 8 na Lodową od strony Puszkina. Wtedy nie potrzeba ani 85 (skrócone do Wydawniczej przez skrz. marszałków), ani 96 (pl. Dąbrowskiego albo Wydawnicza), ani 98 (skrócone do DTC albo w ogóle do Kaliskiego). Można trochę zwiększyć częstotliwość 55, bo ucierpi wtedy relacja z Olechowa wzdłuż Przybyszewskiego.

Dlaczego projekt modernizacji W-Z zakłada dociągnięcie tramwaju do Della, ale do żyletek już nie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

1. Projekt zakłada tramwaj na Olechów, a jedyne wolne miejsce na pętlę jest właśnie w okolicy Della.
2. Proponujesz zostawienie na Przybyszewskiego jednej linii do Centrum (55 jedzie tylko jego południowymi obrzeżami)
3. Na Olechów ma jechać jedna linia - było to w dyskusji na temat propozycji tras dla WZ - na Hetmańskiej max. 8 składów na godzinę, więc pojedzie tam tylko 10. 8 skierowana na Lodową i z Olechowa i Przybyszewskiego nie byłoby linii w okolice Uniwerku wg twojej propozycji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Takie są założenia, a w praktyce MPK/ZDiT puści tam co będzie chciało.

Jaki jest sens utrzymywania linii autobusowych, jeśli będzie je można zastąpić tramwajami? Skoro na nocnym 46 zrobiono podobnie, znaczy to, że tramwaje są tańsze od autobusów.

Między Olechowem a Delllostradą jest dużo niezagospodarowanej przestrzeni. Pętla mogła się znaleźć tam i oszczędziłoby to nieco ponad kilometr torowiska. Od Wyszyńskiego do Żyletkowa jest podobna odległość.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Do Della powinny pojechać 3 linie (3, 9 i 10) i przydałoby się wydłużyć torowisko na Przybyszewskiego i połączyć z pętlą Dell i można byłoby dojechać w dwóch kierunkach. Linia 8 na Lodową. Ale niestety tylko 10 będzie wyciągnięta do Della a 3 i 9 zostatnie na pętli Augustów.

W takim razie nie warto dawać linii autobusowej na Rokicińskiej i Piłsudskiego lepiej, żeby były połączenia autobusowe na Przybyszewskiego np. 55 i 96.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zakładając, że na razie to jedyna opcja, trzeba by było i tak przeanalizować, które linie warto zostawić. Bo 85, 96 i 98 obsługują różne części Widzewa, ale wszystkie spotykają się na marszałkach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Między Olechowem a Delllostradą jest dużo niezagospodarowanej przestrzeni. Pętla mogła się znaleźć tam i oszczędziłoby to nieco ponad kilometr torowiska.

To zobacz na żywo albo na street view. Ostatni blok na południe jest obok Della. Jakieś kilkaset metrów wcześniej masz już Olechów z wielkiej płyty. Poza tym o jakich oszczędnościach tu mówić skoro pomimo tramwaju na Olechowie trzeba by utrzymywać całą komunikację autobusową pod zakładem.
Od Wyszyńskiego do Żyletkowa jest podobna odległość.

Nie, nie jest.
Do Della powinny pojechać 3 linie (3, 9 i 10)

A trójka to przepraszam dla kogo i po co? Z Zarzewa kółeczkiem przez rondo Inwalidow i Janów do Zakładowej? 9 i 10 do Della jeśli jest to w ogóle możliwe, 8 na Lodową i tyle. Dopiero gdyby za 100 lat wybudowali drugą linie po Przybyszewskiego, można pomyśleć nad siódemką i całą jej modernizacją, z wydłużeniem na Żabieniec włącznie. Wtedy będzie szybki tramwaj po trasie 96 i 96 można podziękowac.
A do czego będzie potrzebne 96 na odcinku Widzew-centrum po budowie linii na Olechów? Do niczego.

Tak, tak. Zarzew i południowa część Widzewa-Wsch., którego linia tramwajowa na Olechów w ogóle nie obejmuje, powinna dostać po tyłku.
ani 98 (skrócone do DTC albo w ogóle do Kaliskiego)

98 można zlikwidować, a na Nowy Józefów puścić 86. Podobnie na Kusocińskiego – zostawiamy 80, skracamy gdzieś 99. Skoro ma być nowa trasa WZ + DTC to 99 w relacji Retkinia – Bałuty będzie zbędne i nijak będzie się miało do promowania tramwaju. Niektórych usilnie próbuje się wcisnąć do 7 albo 9 zamiast do częściej i szybciej kursujących 96 i 85, a z Retkini pod Central jest 14 poc./h., a będzie jeszcze nowocześniej i wygodna, wręcz automatyczna przesiadka przy takiej ilości kursów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To można zamienić trasami 3 i 7. Do tego zwiększyć częstotliwość na 7 (do 10 minut) i na 13, a 70 zostawić jak jest, nie robić żadnych kombinacji z Widzewem. Tym sposobem Zarzew i południowa część Widzewa Wschód będą mieć linie dowożące do UŁ, a Dąbrowa nie ucierpi, bo i tak ma już dwie takie linie (13 i 70), a dojdzie im dodatkowa jadąca po ŁTR-ze. Ucierpi trochę połączenie Zarzewa z ŁTR-em, ale tutaj można zwiększyć częstotliwość 55.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

I tym samym zabierzesz jedyne połączenie prosto po Przybyszewskiego. 55 nie dojedziesz ani na róg Kilińskiego/Przybyszewskiego, ani tym bardziej na pl.Reymonta gdzie dużo osób wysiada aby dojść na Górniak.
ODPOWIEDZ