Linia 70B - potrzebna czy nie?
-
- Coś mówi
- Posty: 25
- Rejestracja: wt 18:20, 26 cze 2012
Linia 70B - potrzebna czy nie?
Od 9 lipca 2012 MPK wprowadza skrócenie linii 70 w innym, trochę dłuższym od 70A wariancie - 70B.
Czy jest to potrzebne?
Czy też nie?
Trasa linii 70B:
PLAC DĄBROWSKIEGO - obecna trasa - STAROWA GÓRA
P.S. Gdzie on będzie zawijał w Starowej Górze? Czyżby zwyczajnie przy Centralnej? To chyba nie będzie się zatrzymywał na przystanku 70 z Ptaka, skoro po drugiej stronie będzie jego pętla?
Proszę o wypisywanie swoich opinii na ten temat.
Czy jest to potrzebne?
Czy też nie?
Trasa linii 70B:
PLAC DĄBROWSKIEGO - obecna trasa - STAROWA GÓRA
P.S. Gdzie on będzie zawijał w Starowej Górze? Czyżby zwyczajnie przy Centralnej? To chyba nie będzie się zatrzymywał na przystanku 70 z Ptaka, skoro po drugiej stronie będzie jego pętla?
Proszę o wypisywanie swoich opinii na ten temat.
-
- Niemowa
- Posty: 3
- Rejestracja: czw 18:23, 05 lip 2012
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy. Po wycofaniu 70a i 75 z okolic Starowej Góry od Paradnej zostały widma: 93 i 70, więc jak ktoś chciał gdzieś dojechać to klapa. Fakt czy B czy A nie ma znaczenia. Jedynie jak to napisałem wcześniej w innym poście, że lepszym rozwiązaniem od budowania pętli na narożniku Aleja Matek Polskich jest dogadanie się z Rzgowem i zbudowanie większej pętli w Starowej Górze dla 70B. Dodatkowo zlikwidowałbym 93 przedłużając 70A do Starej Gadki, dodając niepotrzebne kursy na 70B.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Niepotrzebne zamieszanie. 70A musiałoby zostać wydłużone do Starowej Góry, a 70B jako nowa linia skrócona na trasę dawniejszego 70A. Po co?tomass94 pisze:Tylko A i B powinno się zamienić bo myli. Podstawowa trasa jest do Ptaka, do Starowej jest skrócona relacja (A), a do CZMP trasa odbiega trochę od podstawowej (więc powinno być B)
A czy sama linia ma sens? Skoro powstaje to ma. Bo przyczyną jej utworzenia nie był sen urzędnika ZDiT, lecz zgłoszone zapotrzebowanie ze strony mieszkańców.
Dokładnie - na cmentarz spokojnie wystarczają busiki 93 - a 70B to dobry pomysł, ponieważ większość ludzi jadących ze Starowej Góry jedzie dalej aniżeli do Kurczaków, czy Chojen i dla nich taki autobus to oszczędność czasu. W ogóle rozkładu chyba jeszcze nie ma, bo nie widzę, ale wydaje mi się, że wystarczyłoby po jednym kursie na godzinę w szczytach, bo poza tym są te 3 kursy 70 no i 93...
Ale decyzja moim zdaniem słuszna o utworzeniu
EDIT: jest rozkład.... sorki, ale tak szczerze, to 93 będzie wozić powietrze prócz tych paru babć na cmentarz... dziwne to... jak już taką częstotliwość walnęli to sens 93 jest conajmniej do poważnej dyskusji...
Ale decyzja moim zdaniem słuszna o utworzeniu
EDIT: jest rozkład.... sorki, ale tak szczerze, to 93 będzie wozić powietrze prócz tych paru babć na cmentarz... dziwne to... jak już taką częstotliwość walnęli to sens 93 jest conajmniej do poważnej dyskusji...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 3 razy.
Tommba pisze:W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy. Po wycofaniu 70a i 75 z okolic Starowej Góry od Paradnej zostały widma: 93 i 70, więc jak ktoś chciał gdzieś dojechać to klapa.
Czy rozumiesz co znaczy kurs widmo? Chyba nie.
Fakt czy B czy A nie ma znaczenia. Jedynie jak to napisałem wcześniej w innym poście, że lepszym rozwiązaniem od budowania pętli na narożniku Aleja Matek Polskich jest dogadanie się z Rzgowem i zbudowanie większej pętli w Starowej Górze dla 70B.
Komunikacja w Starowej Górze widocznie działa na innej zasadzie niż w Rzgowie (albo wręcz na całych odcinkach tras od granic miasta do Gadki Starej (50A, 93) - przykładem może być 70, która zatrzymuje się w Starowej Górze i na DK1 ale przez centrum Rzgowa z przystankami już nie pojedzie). Łódź nie ufundowałaby jakieś gminie tylu kursów w postaci autobusów przegubowych. Jest to chyba nawet nie do końca zgodne z prawem.
Dodatkowo zlikwidowałbym 93 przedłużając 70A do Starej Gadki, dodając niepotrzebne kursy na 70B.
Do Starowej Góry jest jeszcze sens kierowania któregoś wariantu 70, natomiast na Gadke już nie.
Jordi pisze:Dokładnie - na cmentarz spokojnie wystarczają busiki 93
Busiki jeżdżą tylko w soboty i niedziele.
ale tak szczerze, to 93 będzie wozić powietrze prócz tych paru babć na cmentarz... dziwne to... jak już taką częstotliwość walnęli to sens 93 jest conajmniej do poważnej dyskusji...
Ale tak szczerze to skąd wiesz? Jeździsz 93 regularnie? Wiesz ile osób przypada na kurs o danej porze i na jakich przystankach jest jaka wymiana pasażerów?
Jeśli ten potworek w stylu 70B się utrzyma to jedynie może odpaść 93/2, ale wtedy poszkodowany zostanie Rzgów i Gadka Stara.
Adamix pisze:A czy sama linia ma sens? Skoro powstaje to ma. Bo przyczyną jej utworzenia nie był sen urzędnika ZDiT, lecz zgłoszone zapotrzebowanie ze strony mieszkańców.
Nie. Mieszkańcy postulowali o przeniesienie pętli na przystanek "osiedle". Zarząd Dróg chciał z kolei ograniczyć ilość autobusów poruszających się po alei Matek Polskich. W sumie tyle. Padały pomysły o skróceniu 70A do dworca Chojny i utworzeniu 93B. Mógłbym się jeszcze długo rozpisywać, ale nie ma to sensu. Dno.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze:Fakt czy B czy A nie ma znaczenia. Jedynie jak to napisałem wcześniej w innym poście, że lepszym rozwiązaniem od budowania pętli na narożniku Aleja Matek Polskich jest dogadanie się z Rzgowem i zbudowanie większej pętli w Starowej Górze dla 70B.
Komunikacja w Starowej Górze widocznie działa na innej zasadzie niż w Rzgowie (albo wręcz na całych odcinkach tras od granic miasta do Gadki Starej (50A, 93) - przykładem może być 70, która zatrzymuje się w Starowej Górze i na DK1 ale przez centrum Rzgowa z przystankami już nie pojedzie). Łódź nie ufundowałaby jakieś gminie tylu kursów w postaci autobusów przegubowych. Jest to chyba nawet nie do końca zgodne z prawem.
Już funduje w takim razie, bo nic nie słychać o tym, aby Gmina Rzgów płaciła za kursy 70B, a Starowa Góra należy do tej gminy. Wiadomo, że dla Rzgowa jako gminy i mieszkańców Starówki to jest na plus - Rzgów nie płaci, a mieszkańcy mają kolejny autobus (tym bardziej, że miejski).
Z tym, że dla mnie niesprawiedliwe jest to, że Starowa Góra ma kolejny autobus miejski i jak na ilość mieszkańców (dołączając jeszcze kursy 70 i 93) dobrze kursujący, a Rzgów ma tylko jeden autobus i to z podobną częstotliwością do 70B.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie 70b to twor tymczasowy i zniknie jak Trase Gorna odadza. Petla na Starowej po prostu jest najblizej i jedyna w miare do zawracania w okolicy
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
Z Twojego opisu wynika, że ZDiT miał przenieść pętlę o jeden przystanek wcześniej, by ludzie byli szczęśliwi. Co by miało sens, bo wielu ludzi z osiedla korzystało z pętli przy Ustronnej, a teraz muszą iść z buta do Szczanieckiej lub wsiadać na osiedlu i czekać z kierowcą całą przerwę.SEC pisze:Mieszkańcy postulowali o przeniesienie pętli na przystanek "osiedle". Zarząd Dróg chciał z kolei ograniczyć ilość autobusów poruszających się po alei Matek Polskich. W sumie tyle. Padały pomysły o skróceniu 70A do dworca Chojny i utworzeniu 93B. Mógłbym się jeszcze długo rozpisywać, ale nie ma to sensu. Dno.
Po co ograniczać ilość autobusów na Matek Polskich? Poprawa skomunikowania szpitala CZMP - komu w czym przeszkadzało? W tej sytuacji jeśli już to pokombinowałbym z trasą 68 (prosto Paradną?) lub 62A.
70A do dw. Chojny? Absurd, zabrano by prężną linię, tworząc potworka donikąd, w dodatku bez wygodnej przesiadki na tramwaje w kier. Kurczaków.
93B? A istnieje 93A?
Jeśli masz większą wiedzę w temacie to napisz w wolnej chwili. To ciekawe.
Z Twojego opisu wynika, że ZDiT miał przenieść pętlę o jeden przystanek wcześniej, by ludzie byli szczęśliwi. Co by miało sens, bo wielu ludzi z osiedla korzystało z pętli przy Ustronnej, a teraz muszą iść z buta do Szczanieckiej lub wsiadać na osiedlu i czekać z kierowcą całą przerwę.
Dokładnie tak. Krańcówka na przystanku „osiedle” obejmowałaby większą część osiedla, na dodatek położoną bliżej w stosunku do dawnej pętli przy Ustronnej. Lokalizacja jest też lepsza dla pracowników zakładów przy Ustronnej, pracowników i pacjentów ICZMP, mieszkańców północnej części Starowej Góry. Może nie idealnie, ale znacznie lepiej. Wszyscy ci, łącznie z ICZMP nie musieliby wsiadać na 1-2 przystanki, a potem odstawać na pętli, często po 15 minut.
Wskazana lokalizacja nie podoba się, gdyż zatoka przystankowa na przystanku „osiedle” jest o 20 metrów krótsza niż ta przy Sczanieckiej. Powinna pomieścić dwa autobusy przegubowe na postojach i przelotowe 62 i 68. Wszystko OK, ale obok przystanku „osiedle” są dwie podobne zatoki, co daje dwa razy tyle miejsca (obecnie wykorzystywana jest jedna). Dzięki temu można rozdzielić przystanki dla wysiadających, dla wsiadających i przelotowe. Czemu nikt tego nie zauważył? Nie wiadomo. Nawet w przypadku jednej krótszej zatoki na przystanku „osiedle”, wystarczy odpowiednio ułożyć rozkład 70A, aby autobusy nie grupowały się na pętli Matek Polskich. Dłuższe postoje mogłyby odbywać się na Tramwajowej, jak w przypadku 51, 53 i 60, bo jak wiadomo plac Dąbrowskiego też zbyt pojemny nie jest. Jest cały wachlarz możliwości, ale komuś zwyczajnie brakuje dobrych chęci…
Padały jeszcze argumenty o braku punktu sanitarno-socjalnego na przystanku „osiedle”. W porządku, ale tak jak wspomniałem wcześniej – na Tramwajowej nie byłoby z tym problemu. Z kolei na dzień dzisiejszy przy Sczanieckiej takowym punktem jest… stróżówka na terenie ICZMP. Prowizorka. Nie wiem co stoi na przeszkodzie, aby przenośny kibel postawili przystanek wcześniej. I ostatnia rzecz – są linie, które na trasach nie mają w ogóle takich punktów i nikogo to nie obchodzi…
Dochodzimy do 70B w Starowej Górze. Tam również nie ma kibla (kto wie, może dogadają się ze sklepem spożywczym czynnym w określonych godzinach?...) – argument roku i najważniejsze – tam zwyczajnie nie ma miejsca na postoje autobusów przegubowych, na dodatek z przystankiem dla autobusów przelotowych. W szczycie od „pętli” w Starowej Górze do świateł na DK1 tworzą się zatory. Jest problem z manewrowaniem. Vero się przeciśnie, przegubowiec zablokuje drogę. No, ale włodarze wiedzą lepiej. Matek Polskich im przeszkadza, Starowa Góra już nie. Nie mają bladego pojęcia o tym jak to wygląda.
Po co ograniczać ilość autobusów na Matek Polskich? Poprawa skomunikowania szpitala CZMP - komu w czym przeszkadzało?
Utworzenie 70B jest związane z próbą zmniejszenia ruchu autobusowego na alei Matek Polskich. Dlaczego? Nie wiem.
Fakt, chodziło o 93A w relacji dw. Chojny – Starowa Góra.93B? A istnieje 93A?
70A do dw. Chojny? Absurd, zabrano by prężną linię, tworząc potworka donikąd, w dodatku bez wygodnej przesiadki na tramwaje w kier. Kurczaków.
Dokładnie tak. 70A w relacji plac Dąbrowskiego – dw. Chojny. Linie 70A i 93A miały być ze sobą skorelowane i miały zostać udostępnione przesiadki drzwi w drzwi. Gdzie dokładnie? Tego nie wiadomo. Pomysł padł, bo… nie ma wolnego stanowiska na dw. Chojny. Czyli gdyby to nie to to ten absurdalny pomysł by przeszedł. Potem narodził się pomysł 70B do Starowej Góry.
Żaden argument - 62 czy 68 nie muszą wjeżdżać w zatoczkę, można umożliwić im zatrzymanie na ulicy jeśli zatoczka będzie zablokowana. Nieraz zdarzało się, że autobus nie wjeżdżał do zatoczki, choćby przez zaparkowane w pobliżu samochody.SEC pisze:Wskazana lokalizacja nie podoba się, gdyż zatoka przystankowa na przystanku „osiedle” jest o 20 metrów krótsza niż ta przy Sczanieckiej. Powinna pomieścić dwa autobusy przegubowe na postojach i przelotowe 62 i 68.
Bo to by było za proste. Albo do CZMP jest za daleko z Piotrkowskiej 175...SEC pisze:Czemu nikt tego nie zauważył? Nie wiadomo.
Otóż to, autobusy nie muszą stać tam po pół godziny. 52 na Kurczakach od razu zawraca.SEC pisze:Nawet w przypadku jednej krótszej zatoki na przystanku „osiedle”, wystarczy odpowiednio ułożyć rozkład 70A, aby autobusy nie grupowały się na pętli Matek Polskich.
Wobec tego skierowałbym 68 prosto Paradną.SEC pisze:Utworzenie 70B jest związane z próbą zmniejszenia ruchu autobusowego na alei Matek Polskich. Dlaczego? Nie wiem.
Buhaha. Argument odrzucający pomysł równie absurdalny jak sam pomysł. Może z tego też powodu zrezygnowano ze skrócenia 75 do dw. Chojny (Ustronna-dw. Chojny) i przerobienia jej na dowozówkę do tramwaju.SEC pisze:Pomysł padł, bo… nie ma wolnego stanowiska na dw. Chojny. Czyli gdyby to nie to to ten absurdalny pomysł by przeszedł. Potem narodził się pomysł 70B do Starowej Góry.
Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, ale najmocniej obawiam się teraz punktualności linii 70(B). Media ostrzegały przed dużymi korkami między Rzgowem a Tuszynem, ale Toya mówiła jeszcze coś o utrudnieniach zaraz za CZMP (być może chodziło o budowę trasy Górna). Dla autobusu o nierównym takcie, z częstotliwością 1-2 kursy ma to kolosalne znaczenie.
Według tego co pisali na SSC, korki zaczynają się nie wcześniej niż na wysokości wiaduktu w Gadce.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)