Awaryjne pętle tramwajowe i trasy objazdowe

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Awaryjne pętle tramwajowe i trasy objazdowe

Post autor: tgm78 »

Po skasowaniu pętli Julianów od pewnego czasu forsuje się pętlę na Rondzie Powst. 1863r. A jak tak myślę, że jakby na Zachodniej/Snycerskiej przed Bałuckim Rynkiem, jadąc w kierunku Helenówka dobudować skręt w Zgierską co najmniej jeden tor (coś jak na Kilińskiego/Pomorska), dwa skręty w kierunku Helenówka i Centralu na Limanowskiego/Zachodnia i jeden skręt z jakimś tam zmianą układu drogowego z Zgierskiej w Limanowskiego (przed apteką) tramwaje zatrzymane za Dolną mogłyby wracać do Zgierza i Ozorkowa przez Zgierską Limanowskiego, Snycerską, a 11 skręcając w Zgierską i Limanowskiego wracać na Ikea, 4 i 46 skręcając z Zgierskiej w Snycerską i Limanowskiego wracać na Dąbrowę i Zdrowie...Powstałaby swego rodzaju pętlą uliczna. Trzeba byłoby tylko postawić awaryjny przystanek na Snycerskiej przez Zgierską .... i namalować przejście dla pieszych też przejściowe da pasy wzdłuż ulicy...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To jest Zachodnia, nie Snycerska, kiedyś to było wyjaśniane. I jadąc w stronę Helenówka, Zachodnia łączy się ze Zgierską za Bałuckim Rynkiem.

Pomysł nie jest zły, ale widocznie podczas zatrzymań bardziej opłaca się jeździć na Żabieniec niż dobudować tych kilka łuków.

I jest jeszcze jeden problem. Taka pętla praktycznie nie daje możliwości postoju tramwaju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Ok może to jest Zachodnia....no jak zablokuje się Zgierska od Dolnej to co otrzymujemy na jakiś czas?... pętlę ...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Powinna być i możliwosć zawrócenia w okolicach Bałuckiego Rynku i zapasowa pętla gdzieś między Julianowem a Radogoszczem.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Przy Bałuckim na pętle miejsce nie ma jedynym sensem jest dorobienie łuków Limanowskiego - Zachodnia, Zgierska - Zachodnia i Zgierska - Limanowskiego a jak nie to najwyżej będzie pętla przy Inflanckiej i tam tramwaje będą zawracać.
Na Julianowie przydałoby się odbudować pętle jeśli nie opłaca się wywłaszczać terenu w miejscu dawnej pętli to jest sporo miejsca między św Teresy a Liściastą na nową pętle.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Oczywiście przy okazji trzeba by było torowisko w Limanowskiego przy Bałuckim przerzucić na stronę parzystą, bo inaczej nie wiem czy łuk się zmieści. Zresztą jeden problem miał być załatwiony przy ŁTRze, gdzie mieli dobudować łuki z Zachodniej w Limankę w stronę Bałuckiego (gdzieś w SIWZ to miałem na kompie).

Julianów też miał być wtedy przebudowany. Teraz odgrodziły się tam siostry zakonne, więc chyba "po ptokach". Ja osobiście myślałem nad awaryjną krańcówką w uliczkach: Jana, ks. Brzóski i powrót Biegańskiego.

Krańcówka przy Rondzie Powstańców 1863 to będzie tylko półśrodek. Sprawę załatwiłoby trochę torowisko w Julianowskiej. Inaczej przy powiedzmy zatrzymaniu na Helenówku, to i tak cała Zgierska jest bez tramwajów aż do Dolnej.

Co do Snycerskiej - to uliczka obok. Po prostu te bloki mają adres Snycerska, ale stoją "tyłem" do Zachodniej.

A tak BTW - czy wie ktoś z forum, czy plany poszerzenia Zgierskiej są aktualne?

I czy czasem przy Pojezierskiej nie planowano dawno, dawno temu zajezdni tramwajowej?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

A nawet gdyby kiedyś planowano tam zajezdnię? Dziś to i tak zapewne byłoby nieaktualne. Zlikwidowano Dąbrowskiego, choć była najlepiej umiejscowioną zajezdnią tramwajową w Łodzi, nie wiadomo co będzie z Helenówkiem i Brusem, więc szczerze wątpię, aby planowano budowę jakiejś nowej.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

kuba_bed pisze:nie wiadomo co będzie z Helenówkiem i Brusem

Jeśli chodzi o Brus to MPK planuje tam otworzyć muzeum komunikacji miejskiej. Natomiast co z Helenówkiem to za bardzo nie wiadomo możliwe, że MPK przeniesie tam część swojego taboru albo będą tam remontować i modernizować tabor ale to nic pewnego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Jakoś trudno w obecnej sytuacji wyobrazić sobie budowę jakiegoś odcinka linii, po to tylko, aby stanowił trasę objazdową. Prędzej skupiłbym się w tej chwili na dobudowie skrętów, tak, by w sytuacjach awaryjnych maksymalnie wykorzystać istniejący układ torów.

Proponowałbym:
1) Przywrócenie skrętu na Placu Kościelnym w relacji południe-wschód
2) Dobudowę skrętu na skrzyżowaniu Pomorska-Kilińskiego w relacji zachód-północ. Ten skręt miał być uwzględniony przy okazji ostatniego remontu, ale z niego zrezygnowano. Działania 1) i 2) są konieczne zwłaszcza w kontekście likwidacji ruchu okrężnego na Placu Wolności.

3) Dobudowa skrętu Włókniarzy - Legionów w relacji południe-wschód.

No i oczywistość:
4) Połączenie pętli Koziny z torami w Al.Włókniarzy.

A dalej:
5) W przyszłości, wobec planowanej budowy Dworca Tramwajowego Centrum należałoby koniecznie pozostawić obecne tory w ul. Żwirki i Kościuszki, tak aby stworzyć z nich pętlę awaryjną w centrum miasta umożliwiającą zawracanie tramwajom ze wszystkich 4 kierunków.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Punkt piąty można usunąć z listy "rzeczy do zrobienia", ponieważ taka relacja zostanie zachowana. Oczywiście zostaną dobudowane odpowiednie łuki ze Żwirki w Piotrkowską (zachód-północ).

A co do pętli Koziny i Włókniarzy to dopóki nie będzie jasna przyszłość linii na Koziny, musimy się wstrzymać z tym. Chociaż pozwalałoby to przedłużyć linię, a Koziny zostawić jako awaryjną pętlę. Zawsze taki tramwaj miałby szansę przewozić więcej ludzi, co już zwiększa opłacalność takich przewozów.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Umożliwić zawracanie na pętli Legionów ze wszystkich kierunków.

Jeśli zostanie zlikwidowana pętla na pl. Wolności - dobudować wjazd na pętlę przy Północnej od strony Kilińskiego, w ostateczności łuki z Nowomiejskiej w Północną.

Przy budowie torowiska w Składowej - dobudować brakujące łuki na Narutowicza/Kilińskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

kuba_bed pisze:A nawet gdyby kiedyś planowano tam zajezdnię? Dziś to i tak zapewne byłoby nieaktualne. Zlikwidowano Dąbrowskiego, choć była najlepiej umiejscowioną zajezdnią tramwajową w Łodzi, nie wiadomo co będzie z Helenówkiem i Brusem, więc szczerze wątpię, aby planowano budowę jakiejś nowej.

To było pytanie rzucone mimochodem - a nóż może ktoś odpowie ;) aha, powrót przez Kniaziewicza, pomyliło mi się z nazwą szpitala.

Co do Bałuckiego Rynku - można też wybudować tor prosto Limanowskiego, do Łagiewnickiej; tak jak było kiedyś, tylko "odwrotnie".

A przebudowa Legionów zakłada budowę wyjazdu z krańcówki przy Włókniarzy w stronę Pl. Wolności.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Co do pętli Legionów to tak, zakłada budowę łuku południe-wschód przy ulicy Legionów, ale nie pozwala na pętlę wjechać od strony Konstantynowa, aby zawrócić na niej i z tego co pamiętam, takiej relacji się nie zakłada. No i nie pamiętam czy zakłada się budowę łuku z części jednotorowej na północ, aby móc wyjechać na Legionów, ale powinno tak być... Muszę to sprawdzić.

edit: niestety nie widzę zapisu o budowie łuku wschód-północ, aby móc wjechać na pętlę z ulicy Legionów i na nią wyjechać... Chyba, że projektantowi wystarczy zapis: "Zaprojektować brakujący wyjazd z awaryjnej pętli tramwajowej Legionów – al. Włókniarzy na ul. Legionów (w kierunku wschodnim)"...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Wjazd z Włókniarzy z południa też nikomu by nie zaszkodził, nie mówiąc już o tym, że byłby rozsądny objazd dla 12. No i potrzebny jest gdy coś się stanie przy Kaliskim, czy dalej aż do pętli na Bratysławskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Jakoś nie widzę tego wyjazdu na Legionów, bo co z 9-tkami i 13 jak skręcą z Zielonej ?
Ciekawe jakby zrobić skręt (dwukierunkowy) z Legionów od Cmentarnej w Zieloną, a samą pętlę przenieść bardziej w kierunku 1 Maja jak obecnie jadą samochody to może udałby się nawrót i do Zielonej i Konstantynowskiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Normalnie, tak jak teraz. 2 łuki są do dobudowania. 2 następne jakby chciał wyjazd z Włókniarzy dorobić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Pętla Legionów ma mieć wyjazd w stronę pl. Wolności od strony Konstantynowa nie będzie wyjazdu najbliższe zawracanie będzie na pl. Wolności.
W sumie skręt Włókniarzy Legionów (południe - wschód) byłby dobry też dla objazdu linii 10 i 14 przez Kościuszki, Zieloną i Włókniarzy to byłby spory objazd ale lepsze to niż nic.

Kiedyś był skręt ze Srebrzyńskiej w Włókniarzy i to warto odbudować to wzmocniłoby linię na Kozinach. Koziny można wzmocnić jeszcze w inny sposób poprowadzić 7 z większą częstotliwością (10 minut) przez Piotrkowską i Kościuszki. Jak wyremontują torowiska w Zgierzu to skierują tam 11 i wtedy pewnie 16 zostanie usunięta z ŁTR. Ale przedłużenie do samego Żabieńca też dużo nie wzmocni trzeba byłoby na Teofilów. 5 też kiedyś więcej osób jeździło jak częściej jeździła i na Szczecińską.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A co na Kilińskiego za to 7? Zresztą na Żabieniec jeździ 2, jeździ 5.

Poza tym 16 spełnia też jakąś rolę za pl. Niepodległości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

7 kiedyś jeździła taką trasą jak napisałem i była lepsza niż obecnie w dodatku jeszcze nie tak dawno były plany przedłużenia 7 na Teofilów. Co za 7? Pewnie wzmocnienie obecnymi liniami np. 1, 4 i 5 co 15 minut.

Odnośnie 16 zgadza się bo mieszkańców z okolic Paderewskiego doprowadza na linie ŁTR ale jak 11 pojedzie do Zgierza to 16 nie będzie tam potrzebna wtedy 16 też mogłaby jechać na południowym odcinku tak samo a na północnym już inaczej ale dokąd 11 będzie kończyć trasę na Helenówku to 16 musi kursować na takiej trasie. Szkoda tylko, że 16A kończy kurs na pl. Niepodległości ale przynajmniej Cityrunnery mogą jeździć na tej trasie.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Wracając do pętli Legionów nie dałoby rady poszerzyć Legionów głębiej pod Naftową, aby stworzyć dwukierunkową jezdnię? a pętle przesunąć bardziej pod 1 Maja oraz zrobić dwa skręty dwutorowe w kierunku Włókniarzy i Placu Wolności, a dla 43 dać dwuskręt z Konstantynowskiej w Włókniarzy ? gdzie będzie łatwiej na Bratysławską lub na Żabieniec?
ODPOWIEDZ