Awaryjne pętle tramwajowe i trasy objazdowe

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na moje oko i zdjęcie satelitarne w Google Maps, to wszystko się zmieści przy takim układzie jak teraz.

Skręty od Konstantynowskiej aż tak potrzebne nie są. Przy blokadzie Legionów można zawsze pojechać Zieloną. A gdy zablokowana zostanie sama pętla (co mało prawdopodobne), zostaje Zdrowie i autobusowa KZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Z Konstantynowskiej najbliższe zawrócenie dla tramwajów jest na pl. Wolności i chyba łuków z pętli Legionów nie ma sensu dorabiać łuków na Konstantynowską a łuk Konstantynowska - Włókniarzy w stronę Żabieńca też nie ma sensu. A jak zablokuje pętla to linię jadące Legionów mogą pojechać objazdem na Koziny.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Moze te kamienice z petli skasowac bo troche ograniczaja ruch drogowy i tramwajowy
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze:A jak zablokuje pętla to linię jadące Legionów mogą pojechać objazdem na Koziny.
I tu się przydadzą te łuki. Czyli generalnie nie są potrzebne, bo zdarzają się tacy co wjeżdżają autem z Włókniarzy na przystanek przy Zielonej, ale raczej nieczęsto. Wtedy 43 skrócone z jednej strony do Zdrowia, z drugiej na Koziny, 9 tak samo (do dobudowania łuki z Zielonej w Zachodnią albo Gdańską), 13 może robić kółko przez Gdańską i Kaliski. Lepiej brakujący łuk z Legionów we Włókniarzy dorobić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:13 może robić kółko przez Gdańską i Kaliski. Lepiej brakujący łuk z Legionów we Włókniarzy dorobić.

Na razie jest taki obecny objazd dla 13 jak stanie się coś na Zielonej ale objazd przez Zachodnią, Legionów i Srebrzyńską byłby korzystniejszy bo linia nie musiałaby się cofać a potem nadrabać trasę. Wtedy trzeba byłoby dobudować dwa łuki. W Łodzi wielu łuków ale w tym roku ma być łuk Przybyszewskiego - Lodowa (od strony Puszkina) ciekawe czy skierują tam linię 8.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Łuk z Zielonej w Zachodnią i w razie potrzeby linie z Zielonej będą mogły jeździć Legionów.

Właściwie powinno to być zrobione w ramach remontu Legionów. Bo inaczej linie z Zielonej będą musiały jeździć przez Kilińskiego i pl. Wolności.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Co do jakichkolwiek łuków na odcinku Legionów, który ma być przebudowywany to już raczej za późno. Przetarg na projekt został rozstrzygnięty i plany powinny już powstawać. Ewentualnie jest możliwość zamówienia dodatkowego (tu już należy się kierować do ZDiT). Wiadomo, że im bardziej rozbudowany układ torowy, tym droższe jego utrzymanie, ale i większa możliwość jakiegokolwiek manewru podczas zatrzymań. Aż strach pomyśleć co to się będzie działo z układem przy Dworcu Tramwajowym Obrazek

Także o łukach przy Włókniarzy jeszcze spokojnie będzie można rozmawiać, bo tego kawałka przetarg nie obejmuje i to zapewne będzie robione dopiero podczas przebudowy ciągu Legionów-Konstantynowska aż do granic miasta, o ile taki remont będzie miał miejsce...
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Na Legionów brakuje dwóch łuków od strony pl. Wolności w Zachodnią na północ i własnie z Legionów we Włókniarzy na południe. Te pierwsze łuki już pozamiatane bo w przetargu nic o niech nie ma. A drugich przetarg nie obejmuje. Ruch tramwajów jadących Zieloną będzie się odbywał bez zmian.
Zmiany najwyżej mogą być jak będzie dobudowywany łuk wyjazdowy na Legionów.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli chodzi o linie z Zielonej, miałem na myśli remont Zielonej, który nastąpi najprawdopodobniej właśnie po remoncie Legionów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

tgm78 pisze:Moze te kamienice z petli skasowac bo troche ograniczaja ruch drogowy i tramwajowy

W którym miejscu ograniczają? Przecież one w niczym tam nie wadzą. Gorzej było do momentu przebudowy w 1992 roku (zwłaszcza z ruchem samochodowym).
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:Jeśli chodzi o linie z Zielonej, miałem na myśli remont Zielonej, który nastąpi najprawdopodobniej właśnie po remoncie Legionów.

Wtedy warto w przetargu uwzględnić budowę dwóch łuków Zielona - Zachodnia (zachód - północ oraz wschód - północ). Najlepiej zrobić to po remoncie na Legionów, żeby nie rozwalać całej komunikacji na Polesiu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To powinno być już w przetargu na remont Legionów, do zrobienia na samym początku. Bo jak w tej sytuacji pojedzie 15? Pomorska-pl. Wolności-Pomorska w drugą stronę-Kilińskiego-Narutowicza-Zielona-Gdańska? Tak by ten kawałek przejechała sobie Zachodnią. Z 7 problemu nie ma, może zawrócić na pl. Wolności, z 43 też nie, to i tak raz na godzinę jeździ (choć i tak lepiej by jechało trasą w miarę zbliżoną do normalnej). 46 też można skierować na pl. Wolności. Albo na Północną, choć jeśli MPK wykaże się choć odrobiną rozsądku, to motorniczego zmieni ktoś inny na placu, a sam przerwę spędzi w punkcie sprzedaży biletów na Nowomiejskiej.

Większe cyrki będą z ewentualną zetką. Pl. Wolności-Ogrodowa-Gdańska-Mielczarskiego-Cmentarna-Srebrzyńska-Kasprzaka-Zielona-1 Maja-Lipowa-Próchnika-pl. Wolności?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Z zetkami na pewno wiele kombinacji i będą musiały pojechać dwie jedna na Koziny druga do Włókniarzy i tam zawrócić. Zależy czy Legionów będzie robione etapami bo jak tak to częściowo może jechać przez Legionów tam gdzie w tym czasie nie będzie robót.
7 - skrócona do pl. Wolności
15/15A - w stronę Politechniki pewnie tak jak kiedyś czyli do pl. Wolności potem zawraca Pomorską Kilińskiego, Zieloną, Gdańską i dalej obecną trasą. W stronę Telefonicznej Gdańska, Zielona, Kilińskiego i dalej obecną trasą.
43 - przez Kilińskiego, Zieloną i na obecną trasę w stronę Telefonicznej a w stronę Lutomierska też do pl. Wolności zawracanie Pomorska, Kilińskiego, Zielona i dalej obecną trasą.
46 - przez Pomorską, Kilińskiego, Zieloną i na obecną trasę lub skrócenie do pl. Wolności.
Teraz na Zielonej jest mało tramwajów a przy remoncie Legionów na Zielonej pewnie będą zatory tramwaj za tramwajem.

Szkoda, że nie ma tych łuków na Zielonej w Zachodnią ale miejmy nadzieje, że w przetargu na remont Zielonej się pojawią.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 4 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na pewno jest sens kierować 7 na pętlę Legionów? Będzie jechać inną trasą niż normalnie (i to taką, która nie jest trasą objazdową, chyba że pojedzie na Żabieniec), a na normalnej trasie będzie zetka. Wystarczy skrócić do pl. Wolności.

Z sensem dwóch zetek też się niezbyt zgadzam, bo Legionów i tak nic nie pojedzie (zależy jeszcze na ile etapów to rozbiją). Jeśli zetka będzie objeżdżać Legionów od strony północnej (a w ten sposób, jadąc w kierunku zachodnim, będzie bliżej Legionów), i tak musi pojechać trasą 7-ki na Koziny. Z powrotem lepiej by jechała 1 Maja. Przy pętli Legionów postoju mieć nie musi (poza tym gdzie go zorganizować?), tak więc może od razu skręcić w Zieloną i 1 Maja. Koziny będą obsłużone w obu kierunkach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Oczywiście chodziło mi skrócenie 7 do pl. Wolności pomyliłem się przy wpisaniu i już ten błąd poprawiłem. Do Legionów nie miałoby sensu na Żabieniec tez bo to byłaby tylko skrócona wersja linii 13.

Odnośnie zetek nie mam pomysłu zapewne trasa będzie bardzo pokręcona gdy nie będzie można wjechać na Legionów.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Może to dziwny pomysł. O ile byłoby możliwe technicznie - wybudować dwa tory tramwajowe wzdłuż ulicy Cieszyńskiej (tej przy parku), z skrętami z Pabianickiej od i do Placu Niepodległości oraz w kierunku Ronda Lotników Lwowskich (obustronny). Na Politechniki przy RLL po obu stronach duży peron. Wtedy 11, 16 oraz 41 miałby wspólny przystanek z 15-tkami. Układ torów na odcinku Cieszyńska - RLL na Pabianickiej bez zmian. Jazda bez "objazdów" dla zjazdów i wyjazdów z zajezdni. Ok dziwaczne...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Chyba trochę przekombinowane. Poza tym wydłuży się też czas przejazdu dla linii jeżdżących Pabianicką (RLL-Pl.Niepodl.) Tramwaje nie miałyby pierwszeństwa ani zjeżdżając jak i wjeżdżając tak na/z Politechniki jak i Pabianickiej. A kolejne światła? To na pewno jeszcze bardziej wydłużyłoby czas przejazdu, bo nie byłoby priorytetu, a ten jest w sumie niemożliwy do nadania w takich relacjach na tych ulicach.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Takie coś nie ma za bardzo sensu lepiej odbudować torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego przynajmniej byłby łącznik Piotrkowskiej i Politechniki.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego, ale w połączeniu z przedłużeniem tego na Żwirki do Żeromskiego. Wtedy będzie możliwość objazdu katedry i zjazdu z Żeromskiego w Piłsudskiego w stronę centrum.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Lepiej zwyczajnie przebudować skrzyżowanie przy WAMie i przerzucić torowisko z tunelu na poziom 0 budując przy okazji łuki. Plus jest taki, że skrzyżowanie będzie bardziej przyjazne dla pieszych i pasażerów oraz, że nie trzeba będzie utrzymywać dodatkowego torowiska jak byłoby to w przypadku Żwirki, bo nic liniowego tamtędy nie pojedzie.
ODPOWIEDZ