Trasa W-Z + tramwaj na Olechów

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Trasa W-Z + tramwaj na Olechów

Post autor: tgm78 »

1. Dworzec Tramwajowy Centrum na pewno będzie wizytówką Łodzi, ale czy ma powstać tylko po to? Na dobrą sprawę nic nie usprawni, a bałagan jaki wywoła jego budowa tj. totalna blokada ŁTR oraz W-Z na długi okres wyłączy Centrum z komunikacji tramwajowej. Gdzie upchają 2,3,6,8,10,11,14,16.16A? Nie lepiej po prostu wyremontować W-Z?

2. Tramwaj do Dell-a. Czy ktoś specjalnie będzie jeździł do Della tramwajem czy to wyraz zacięcia ekologicznego Miasta? Wyremontowana W-Z z tramwajem góra do pętli Janów wystarczy.

3. Tunel w ciągu Mickiewicza. Łódź metra nie potrzebuje, wystarczy tunel do Fabrycznego.
...................................................

Gdzie jest plan połączenia Wróblewskiego z Piotrkowską?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Poczytaj dokładnie forum. Wszystkie te tematy były wałkowane wielokrotnie.

Dodam jeszcze od siebie, że mi również początkowo pomysł Dworca Tramwajowego Centrum wydawał się bez sensu. Dojrzałem trochę i teraz nie mogę się doczekać realizacji;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

1. Usprawni przesiadkę WZ-ŁTR. Pamiętaj że czas na przesiadkę też wlicza się do czasu podróży. I podniesie bezpieczeństwo na skrzyżowaniu Kościuszki/Mickiewicza - gdzie są chyba najbardziej oblegane przejścia dla pieszych w mieście.
2. Tramwaj nie tyle do Della co na Olechów. Dell jest załatwiony przy okazji.
3. A co ma wspólnego metro z tunelem drogowym?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Tematy może i się powtarzają, ale ja je specjalnie zebrałem w jeden.

Czyli co Kościuszki za Centralem do kasacji, bo jak ŁTR pojedzie Piotrkowską do Mickiewicza, to po co tam tory budowali? a może to w zamyśle miała być pętla uliczna ?

Przy okazji to mogliby pociągnąć tramwaj na Wiśniową Górę...żart.

Tunel jakoś mi się gryzie z Dworcem Centrum. Jeśli dołem i górą to ciekawe co puszczą, bo jakoś tras nie przybędzie chyba...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

1. Dworzec na poprawić sprawność systemu przesiadkowego, bo podobno taki w Łodzi funkcjonuje. Dziś ludzie "biegają" z jednego przystanku na drugi przez czteropasmową jezdnię, tracąc na tym sporo czasu (sam dystans+światła). Trasa WZ i tak będzie remontowana, więc o jej blokadzie nie ma co gadać. Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku ŁTR, ale tutaj problemem będzie jedynie dorobienie łuków w Mickiewicza z Kościuszki (płd-wsch i płn-wsch) i Żwirki z Piotrkowską (płn-zach) oraz północnej części (odc. Żwirki-Mickiewicza/Piłsudskiego) z południową (od Żwirki). To powinny być jedyne problemy mające wpływ na ŁTR i wszystkie powinny być robione w jednakowym czasie, aby ich łączny termin realizacji był jak najkrótszy.

2. Nie znam tych okolic, więc ciężko jest mi coś o tym powiedzieć, ale zdaje się, że do najbliższych bloków wcale nie jest daleko, a pętlę i tak trzeba było gdzieś umieścić. Oczywiście chodzi o to, aby w zasięgu linii jeżdżących na Olechów było jak najwięcej ludzi. Inna kwestia, że to chyba będzie tylko jedna linia Obrazek

3. Tunelu tramwajowego(!) pod Mickiewicza nie będzie. Jedyne co pojedzie dołem to samochody. Ludzie nie chowa się pod ziemię - taka prosta zasada.

A o jaki plan połączenia Wróblewskiego z Piotrkowską Ci chodzi? O ten remont "ciągu" Czerwona-Wróblewskiego? Na szczęście póki co pomysł padł - nie wpisano go do budżetu Miasta Łodzi na 2012 rok. Oczywiście obie ulice wymagają remontu (i tutaj nie ma co dyskutować), ale z głową, a nie takiego jak proponowano.


edit: ZDiT (pewność 99%) nie myślał nigdy wcześniej o pętli ulicznej (Mickiewicza-Kościuszki-Żwirki-Piotrkowska-Mickiewicza). Torowisko w Kościuszki i Żwirki zostanie zachowane w celu ewentualnego ominięcia Dworca w razie zatrzymania na nim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 2 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

1. No i co z tego, że przez kilka tygodni (bo tak naprawdę jedynymi elementami kolizyjnymi z obecnym ŁTR będzie kilka rozjazdów - po 2 na Mickiewicza i po jednym na Piotrkowska-Żwirki w każdym kierunku) będą utrudnienia? Można albo najpierw zrobić te rozjazdy albo podłączyć DTC do sieci tramwajowej na sam koniec prac, ale tak czy siak całość wyłączenia nie powinna zająć więcej niż miesiąc (w wariancie wyłączenia całego ruchu samochodowego). Według schematu na stronie ZDiT dodatkowo układ zwrotnic będzie taki, że na trasie WZ będzie mógł odbywać się ruch tramwajowy w czasie budowy DTC
Prawdopodobnie uda się przez cały czas zachować relację Kościuszki(S)<->Mickiewicza(W) i poprowadzić połowę ŁTR przez Mickiewicza-Kopernika-Gdańską-Legionów a drugą przez Przybyszewskiego-Kilińskiego-Legionów. Może przez najbliższy rok MPK jednak dorobi się jakichś M8C (z dziesięciu, może piętnastu) na wahadło PlW-Mickiewicza i już mamy cały ŁTR przejezdny.
A usprawni naprawdę dość dużo żeby to przecierpieć (zresztą już przy budowie ŁTR była podobna sytuacja i jakoś wszyscy przeżyli) - nie dość że główny węzeł przesiadkowy w mieście wreszcie będzie zadaszony (a nie jak teraz po jednej wiacie z ławeczką na dwie osoby albo jedną z zakupami) to jeszcze przesiadka nie będzie wymagała dzikich biegów po skrzyżowaniach albo innych przejściach podziemnych.

2. Tak bo krańcówka na Dellu pozwoli lepiej obsłużyć całość osiedla.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Mam pewne obawy co do budowy tunelu samochodowego pod skrzyżowaniem z Kościuszki, to może wymagać zamknięcia ŁTR. Choć może się udać przebić go pod ruchem, choć na pewno nie metodą drążenia TBM;) Analogiczna sytuacja wystąpi niedługo w innym miejscu - tunel Trasy Górna pod Pabianicką. Nie sądzę, żeby miasto zgodziło się odciąć 1 z 2 zajezdni tramwajowych. Tak przy okazji - tunel wiadukt kolejowy też jest budowany bez wyłączania ruchu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Czytam i mam wrażenie, że te usprawnienia to dla niektórych jak pomalowanie pokoju, ale tak fajnie nie będzie...

Tunel na Mickiewicza nic nie da, bo nie wszyscy będą chcieli jechać prosto bez skrętu na odcinku od Żeromskiego do Rydza, więc część pojedzie górą i klapa....

Od kiedy Olechów jest słabo skomunikowany?

Nie mieli czasem przebijać Wróblewskiego przez tereny dawnego Eskimo?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 3 razy.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jak jestem w tych okolicach to jakoś nie widzę naprawdę wielu chętnych do skręcenia w Kościuszki czy Sienkiewicza, bo tutaj tunel zacznie wychodzić na powierzchnię, tak by już przed Kilińskiego być na poziomie 0. A jak wiadomo samochodów jeździ tam sporo, co oznacza, że większość i tak pojedzie dołem, bo ma inny cal. Poza tym ominą światła (przy Kościuszki, Piotrkowskiej i Sienkiewicza).

Wróblewskiego miała tworzyć ciąg z Czerwoną. Projekt zakładał bodajże dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym z kierunków.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Powiem tak - chcą jechać górą, ich problem. Rzygać mi się chce, jak widzę morze asfaltu w centrum miasta. Zrobią dwa pasy, to będzie można spokojnie przejść, bez rozglądania się za bandytami prującymi stówą.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

kuba_bed pisze:edit: ZDiT (pewność 99%) nie myślał nigdy wcześniej o pętli ulicznej (Mickiewicza-Kościuszki-Żwirki-Piotrkowska-Mickiewicza). Torowisko w Kościuszki i Żwirki zostanie zachowane w celu ewentualnego ominięcia Dworca w razie zatrzymania na nim.
Przy czym taka pętla powstanie niejako przy okazji. Zostaną wybudowane odpowiednie łuki, by można było wykorzystywać ten kwartał jako pętlę. Torowisko na Kościuszki i Żwirki pozostanie, również ze względu na możliwość zawracania. Brakuje pętli zlokalizowanej w centrum miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Co ulepszy 2.3.6.11.1616a skrecajac na i z DTC..korek chyba
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Proponuję eksperyment. Spróbuj przesiąść się z 10 do 11 i zmierz czas. Taką drogę przebywa codziennie masa łodzian bo to jest punkt przecięcia głównych tras tramwajowych (które docelowo mają mieć jeszcze silniejszą rolę jako szkielet). Potem zmierz czas potrzebny na przejście całego peronu (WZ, nie ŁTR) i przejście przez przejście naziemne na tor w przeciwnym kierunku. Różnica czasu pomnożona przez liczbę pasażerów to jest właśnie główne ulepszenie DTC względem starego układu. A czas przejazdu znowu aż tak drastycznie nie wzrośnie bo pokonana droga będzie identyczna, liczba świateł też, a poprowadzenie Mickiewicza w tunelu pozwoli na bezwzględny priorytet dla tramwaju (plus pojawi się wreszcie podwójny przystanek)
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Znacznie usprawni przesiadki pomiędzy WZ i ŁTR! Nie będzie bieganiny pomiędzy przystankami Obrazek
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

tgm78 pisze:Co ulepszy 2.3.6.11.1616a skrecajac na i z DTC..korek chyba

Podpiszę się pod tym, co pisali inni: polecam przesiadkę z 10 na 11. Aha, wchodzi w grę przejście tylko na zielonym świetle, bo część osób przechodzi na czerwonym.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Problem jest w tym, że osoby mają do dyspozycji tylko tramwaje jadące na wprost. Gdyby np. nie wiem czy to jest realne czasowo 14 pojechała od Centralu trasą 11 na Helenówek - 16A out, a 2 trasą 8 na Chochoła, 10-ce dołożyli kursów do co 6 minut, 6 pojechała na Sczecińską, 4 z 5 zamieniłyby się pętlami na północy, 15a zamienione w 17 pojechało na Wycieczkową, 3 na Telefoniczną, 8 z Augustowa od Centralu jak stara 6 na Strykowską, 80 wydłużona na Dąbrowę przez Kopcińskiego Rydza Śmigłego Broniewskiego Tatrzańską Dąbrowskiego (powrót samo Dąbrowskiego), to może osoby te nie musiałyby narażać zdrowie takimi spacerami po skrzyżowaniu...a tak realnie to potrzebny jest pomysł na światła i ruch kołowy w okolicy tego skrzyżowania.

DTC gdzie wjedzie i wyjedzie w ciągu godziny tyle tramwajów i te skręty w Piotrkowską i Kościuszki zablokują Centrum bardziej. I powstanie bubel nagle nikomu nie potrzebny odcinek Kościuszki z sądem, kancelariami, i chyba siedzibą drukarek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tylko wtedy automatycznie zmniejszamy częstotliwość tramwajów. Przy obecnej polityce władz miasta dojdzie do tego, że część linii będzie jeździć z częstotliwością 40-minutową, albo i rzadziej.

Skręty nie zablokują centrum, bo górą będą jeździć tylko ci kierowcy samochodów, którzy skręcają w Kościuszki, ew. w Piotrkowską. Już teraz na tych dwóch skrzyżowaniach skręcać w lewo wolno najwyżej z Piotrkowskiej w Mickiewicza/Piłsudskiego. Innych lewoskrętów dla samochodów nie ma. Być może zostanie to utrzymane.

Jeśli uda się im przekopać pod obecną jezdnią/torowiskiem, to bardzo dobrze. Najpierw wydrążą tunel, puszczą ruch samochodowy tunelem, potem zaczną prace na powierzchni. Od strony Żeromskiego utrudnienia (i to duże) będą tylko na dolnych jezdniach Mickiewicza. Gorzej gdy będą musieli zamknąć całe skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza. Wtedy koniecznie powinni wybudować odpowiednie torowiska objazdowe. Nie jest to praktyka niespotykana w Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Wystarczy wydłużenie Żwirki do Żeromskiego wraz z zamknięciem ruchu samochodowego na tej ulicy. Boli brak łuków z Zachodniej w Zieloną...
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Teraz to jest nie wygodne bo wszystkie tramwaje przy Centralu jadą na wprost a właśnie po to ma być DTC, żeby było łatwo się przesiąść z linii jadących trasą ŁTR na WZ lub na odwrót w dowolne strony na jednym przystanku i to załatwi problem.

Przy zamknięciu skrzyżowania Mickiewicza - Kościuszki będzie nie ciekawie wiele linii będzie trzeba zawiesić i będą duże objazdy. Dla 11 i 16/16A przez Politechniki i Żeromskiego przydałyby się łuki Zielona - Kościuszki obustronne.
2, 6, 10 - zawieszone
3 - przez Kilińskiego
8 - Chochoła - Wyszyńskiego
11, 16/16A - przez Politechniki i Żeromskiego
14 - Dąbrowa - Augustów lub Dąbrowa - Żabieniec/Szczecińska (od Piłsudskiego/Kilińskiego ulicami Kilińskiego, Północną, Zachodnią, Limanowskiego zamiast linii 2)

Podsumowując totalny paraliż brak tramwajów na trasie W-Z od Kopcińskiego/Śmigłego-Rydza (lub Kilińskiego) aż do Włókniarzy i na ŁTR od RLL do Legionów lub Zielonej (zależy czy byłyby łuki).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Właściwie utrzymanie tramwajów na Piotrkowskiej przez cały czas nie jest tak istotne, bo tam z pasa dla tramwajów mogą równie dobrze korzystać autobusy. Problem w tym, że o ile mi wiadomo, w tej chwili w Łodzi mamy nadmiar tramwajów, a niedobór autobusów. No i gorzej na Zachodniej. Gigantycznych korków tam nie ma, ale podczas przebudowy W-Z mimo wszystko będzie dużo gorzej niż normalnie.

Jak dla mnie, w tej sytuacji należałoby wykorzystać tabor dwukierunkowy. Mamy GT8ZR, M6S, zawsze można ściągnąć 111N od Tramwajów Śląskich.

Wtedy takie 2, 4 czy 6 może jeździć na dwukierunkach do skrzyżowania Kościuszki/Mickiewicza. 11 też, a Pesy można skierować na 15. W przypadku 3 dwukierunki mogą znaleźć zastosowanie ze względu na wiadukt na Przybyszewskiego.

Na Piłsudskiego na pewno nieczynne będzie torowisko między Piotrkowską a Kilińskiego. Bo tam w miejscu obecnego torowiska będzie wykop, a nowe znajdzie się na betonowej konstrukcji. Tak więc tam dwukierunki nie mają sensu. Torowisko w Mickiewicza między Włókniarzy a Kościuszki można niby wtedy utrzymać pod ruchem, ale nie ma takiej potrzeby, bo blisko jest Kopernika.

Wtedy:
2 - może niech pojedzie Zachodnią-Legionów-Gdańską-Żeromskiego-Rondo Lotników-Pabianicką-pl. Niepodległości-Dąbrowa - Kilińskiego z Dąbrowy jedzie już 4, a powinien być jakiś dojazd na politechnikę
3 - zawieszona albo na dwukierunkach do Kościuszki/Mickiewicza - od strony południowej
4 - zwiększona częstotliwość do 10 minut
5 - zwiększona częstotliwość do 10 minut
6 - można skrócić do Kościuszki/Mickiewicza od północy na dwukierunkach, do pl. Niepodległości i tak nie dojedzie
8 - przez Kopernika-Gdańską-Zieloną-Narutowicza-Kopcińskiego-Piłsudskiego-Rokicińską-Puszkina na Lodową - niech daje jakieś skomunikowanie Teofilowa z Kościuszki/Mickiewicza i Puszkina generalnie z centrum - a tak powykręcane, bo musi coś jeździć Włókniarzy między Legionów a Kaliskim
10 - albo rozbić na dwie linie, albo taką udziwnioną mocno trasą - od Kaliskiego Kopernika-Żeromskiego-Pabianicką-pl. Niepodległości-Dąbrowskiego-Rydza-Piłsudskiego - jakoś skomunikuje Widzew z południową częścią miasta, szczególnie przy upośledzonej 3, podobnie z Retkinią - dojazd na politechnikę, poza tym można przy tym jakoś skrócić 75, co zwolni autobusy na zetki
11 - skrócona do Kościuszki/Mickiewicza od strony północnej - żeby coś było na tym odcinku Kościuszki - na Politechniki i tak jest już 15, będzie kilka innych linii
14 - przez Gdańską-Zieloną-Narutowicza
15(A) - częstotliwość 5-minutowa (15 co 10 minut, 15A co 10 minut)
16 - można zawiesić, do Zgierza skierować coś na Konstalach (4), bo szkoda dwukierunków na taką trasę
98 - częstotliwość 5-minutowa
Linia zastępcza - pl. Niepodległości-Piotrkowska-Wigury-Kilińskiego-Andrzeja-Wólczańska-Kopernika-Żeromskiego-Mickiewicza-Gdańska-Żwirki-Piotrkowska-pl. Niepodległości - częstotliwość 5-minutowa

O ile uda się zrobić takt 5-minutowy z wykorzystaniem dwukierunków na Kościuszki (na północ od Mickiewicza). Bo jak nie, to zostają autobusy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Zablokowany