Trasa W-Z + tramwaj na Olechów
Przypominam, że łuk Mickiewicza(W)<->Kościuszki(S) raczej będzie cały czas czynny, więc jeśli ktoś nie będzie na tyle szybki żeby w tym samym czasie co DTC robić Kopernika, a zwłaszcza Mickiewicza to ruch na Piotrkowskiej będzie utrzymany (do tego dwukierunki na Kościuszki(N) i cały ŁTR byłby przejezdny)
Pytanie czy całe skrzyżowanie będzie ponownie robione? Trzeba dołożyć łuki do każdego z peronów w DTC od północy Kościuszki i jedną parę do peronów WZ od południa Kościuszki. Zresztą zmieni się układ torów, co wymusza w sumie zrobienie całego skrzyżowania, a to mało czasu zapewne nie zajmie, patrząc na zakres prac.
Zobaczymy, co wymyśli wykonawca. Może będą drążyć tunel metodą górniczą, i całe skrzyżowanie Mickiewicza/Kościuszki będzie przejezdne. Nie licząc czasu, gdy będą dobudowywać łuki, ale to moment w porównaniu z czasem trwania całej inwestycji. Natomiast odcinek od Kościuszki do Kilińskiego będzie prawdopodobnie przez długi czas nieprzejezdny. Chyba że zrobią "bypass" po północnej stronie Piłsudskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Metodą górniczą tak krótki tunel, z tak dobrą dostępnością "od góry"?
Jeśli chodzi o trasy objazdowe to powinny się one zmieniać wraz w kolejnymi etapami inwestycji. Inwestycja powinna być prowadzona tak, aby możliwie jak najkrócej trwała przerwa w ruchu na trasie północ-południe.
Mówicie o wykorzystaniu wozów dwukierunkowych, ale ich jest w tej chwili kilka i nic nie wskazuje aby było więcej, a może być coraz mniej. Więc generalnie jeżeli chcieć by je wykorzystać, to jedynie jako dwie krótkie linie wahadłowe Plac Niepodległości - Kościuszki oraz Kościuszki - Plac Wolności.
Przy tym założeniu reszta tras powinna być obsługiwana w miarę normalnie.
Oczywiście w momencie kulminacyjnym mamy nieprzejezdne ciągi W-Z i ŁTR i trzeba zastanowić się, co zrobić z liniami 2,3,6,8,10,11,14,16/16A.
Po pierwsze dwa wahadła tramwajowe:
Z1 Plac Niepodległości - Kościuszki (Żwirki)
Z2 Plac Wolności - Kościuszki (Zamenhofa)
Takie tramwaje, z uwagi na to, że wiele osób jedzie docelowo do centrum zaspokoją część potrzeb przewozowych, dlatego uważam, że wystarczyłaby jedna autobusowa linia zastępcza:
Z3 Plac Niepodległości - Piotrkowska - Żwirki - (jak tylko się da najkrócej) - Kościuszki - Plac Wolności
Co z liniami tramwajowymi (a co sobie będę żałował):
2 - zawieszona
3 - Augustów - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Plac Niepodległości - Pabianicka - Chocianowice IKEA
4 Dąbrowa - Dąbrowskiego - Śmigłego Rydza - Piłsudskiego - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - Helenówek
5Dąbrowa - Dąbrowskiego - Rzgowska - Plac Niepodległości - Piotrowska - Plac Reymonta - Przybyszewskiego - Kilińskiego - Pomorska - Legionów - Zachodnia - Limanowskiego - Aleksandrowska - Szczecińska
6 Kurczaki - Rzgowska - Paderewskiego - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Zachodnia - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska
8 Chochoła - Aleksandrowska - Włókniarzy - Bandurskiego - Wyszyńskiego
10 Wyszyńskiego - Bandurskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Augustów
11 Chocianowice/IKEA - Pabianicka - Rondo L.L. - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Zachodnia - Zgierska - Helenówek / Zgierz
14 - zawieszona
15A - likwidacja
16 Kurczaki - Rzgowska - Plac Niepodległości - Piotrkowska - Plac Reymonta - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Zgierska - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska
16A - likwidacja
Linie: 1, 7, 9/9A, 12, 13, 15 - bez zmian tras
Oczywiście częstotliwości należało dobrać w sposób rozsądny...
Jeśli chodzi o trasy objazdowe to powinny się one zmieniać wraz w kolejnymi etapami inwestycji. Inwestycja powinna być prowadzona tak, aby możliwie jak najkrócej trwała przerwa w ruchu na trasie północ-południe.
Mówicie o wykorzystaniu wozów dwukierunkowych, ale ich jest w tej chwili kilka i nic nie wskazuje aby było więcej, a może być coraz mniej. Więc generalnie jeżeli chcieć by je wykorzystać, to jedynie jako dwie krótkie linie wahadłowe Plac Niepodległości - Kościuszki oraz Kościuszki - Plac Wolności.
Przy tym założeniu reszta tras powinna być obsługiwana w miarę normalnie.
Oczywiście w momencie kulminacyjnym mamy nieprzejezdne ciągi W-Z i ŁTR i trzeba zastanowić się, co zrobić z liniami 2,3,6,8,10,11,14,16/16A.
Po pierwsze dwa wahadła tramwajowe:
Z1 Plac Niepodległości - Kościuszki (Żwirki)
Z2 Plac Wolności - Kościuszki (Zamenhofa)
Takie tramwaje, z uwagi na to, że wiele osób jedzie docelowo do centrum zaspokoją część potrzeb przewozowych, dlatego uważam, że wystarczyłaby jedna autobusowa linia zastępcza:
Z3 Plac Niepodległości - Piotrkowska - Żwirki - (jak tylko się da najkrócej) - Kościuszki - Plac Wolności
Co z liniami tramwajowymi (a co sobie będę żałował):
2 - zawieszona
3 - Augustów - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Plac Niepodległości - Pabianicka - Chocianowice IKEA
4 Dąbrowa - Dąbrowskiego - Śmigłego Rydza - Piłsudskiego - Kilińskiego - Pomorska - Nowomiejska - Zgierska - Helenówek
5Dąbrowa - Dąbrowskiego - Rzgowska - Plac Niepodległości - Piotrowska - Plac Reymonta - Przybyszewskiego - Kilińskiego - Pomorska - Legionów - Zachodnia - Limanowskiego - Aleksandrowska - Szczecińska
6 Kurczaki - Rzgowska - Paderewskiego - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Zachodnia - Północna - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska
8 Chochoła - Aleksandrowska - Włókniarzy - Bandurskiego - Wyszyńskiego
10 Wyszyńskiego - Bandurskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Narutowicza - Kopcińskiego - Piłsudskiego - Rokicińska - Augustów
11 Chocianowice/IKEA - Pabianicka - Rondo L.L. - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Legionów - Zachodnia - Zgierska - Helenówek / Zgierz
14 - zawieszona
15A - likwidacja
16 Kurczaki - Rzgowska - Plac Niepodległości - Piotrkowska - Plac Reymonta - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Zgierska - Dolna - Łagiewnicka - Warszawska
16A - likwidacja
Linie: 1, 7, 9/9A, 12, 13, 15 - bez zmian tras
Oczywiście częstotliwości należało dobrać w sposób rozsądny...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 3 razy.
Tramwaje w relacji pl. Niepodległości-Kościuszki (Żwirki) nie mają sensu, biorąc pod uwagę, że na tej trasie równie dobrze jak tramwaje mogą jeździć autobusy (tym samym wydzielonym pasem).
Jeśli chodzi o wozy dwukierunkowe, Tramwaje Śląskie mają 6 sztuk Konstali 111N. Niewiele, ale to zawsze coś. Wagony te mają co prawda kolejowy rozstaw kół, ale można je dostosować do łódzkiego wąskotorowego poprzez zmianę wózków. Zrobiono tak podczas testów Moderusa, można też tak zrobić w tym przypadku. Poznań dysponuje jeszcze 6 wagonami Konstal 105NaDK, jednak wymagałyby one dostosowania peronów, bo mają drzwi tylko po jednej stronie. Razem da się ściągnąć 6 składów.
Ale przede wszystkim mamy 4 sztuki GT8ZR oraz 6 M6S-ów (pod warunkiem, że MPK ponaprawia kabiny). To nie tak mało - więcej niż jesteśmy w stanie ściągnąć. W innych miastach mają jeszcze dwukierunkowe Helmuty, ale w wersji normalnotorowej - nie byłoby skąd wziąć wózków na zamianę. Czas przejazdu od Zachodniej/Legionów do Mickiewicza to niecałe 10 minut. Jedno kółko to 20 minut. A więc do częstotliwości 5-minutowej potrzeba 4 brygad w ruchu. Plus piąta stojąca w danej chwili na pętli. Da się to zrobić z wykorzystaniem taboru jakim dysponuje MPK. I będzie rezerwa.
Do tego na Piotrkowskiej autobusy co 5 minut. Zawracające przez Kilińskiego i Gdańską lub Żeromskiego, by była przesiadka na linie, które zostaną skierowane tymi ulicami.
O ile trasa ŁTR będzie nieprzejezdna tylko w tym momencie kulminacyjnym, to gorzej z WZ-ką. Będzie też chyba moment, gdy trzeba będzie zamknąć przejazd w ciągu Kilińskiego - dobrze zsynchronizować go z remontem samej Kilińskiego przy Fabrycznym i między Fabrycznym a Piłsudskiego. No i skrzyżowanie marszałków, gdzie przystanki będą przenoszone za skrzyżowania i zmieniana będzie lokalizacja zwrotnic.
Jeśli chodzi o wozy dwukierunkowe, Tramwaje Śląskie mają 6 sztuk Konstali 111N. Niewiele, ale to zawsze coś. Wagony te mają co prawda kolejowy rozstaw kół, ale można je dostosować do łódzkiego wąskotorowego poprzez zmianę wózków. Zrobiono tak podczas testów Moderusa, można też tak zrobić w tym przypadku. Poznań dysponuje jeszcze 6 wagonami Konstal 105NaDK, jednak wymagałyby one dostosowania peronów, bo mają drzwi tylko po jednej stronie. Razem da się ściągnąć 6 składów.
Ale przede wszystkim mamy 4 sztuki GT8ZR oraz 6 M6S-ów (pod warunkiem, że MPK ponaprawia kabiny). To nie tak mało - więcej niż jesteśmy w stanie ściągnąć. W innych miastach mają jeszcze dwukierunkowe Helmuty, ale w wersji normalnotorowej - nie byłoby skąd wziąć wózków na zamianę. Czas przejazdu od Zachodniej/Legionów do Mickiewicza to niecałe 10 minut. Jedno kółko to 20 minut. A więc do częstotliwości 5-minutowej potrzeba 4 brygad w ruchu. Plus piąta stojąca w danej chwili na pętli. Da się to zrobić z wykorzystaniem taboru jakim dysponuje MPK. I będzie rezerwa.
Do tego na Piotrkowskiej autobusy co 5 minut. Zawracające przez Kilińskiego i Gdańską lub Żeromskiego, by była przesiadka na linie, które zostaną skierowane tymi ulicami.
O ile trasa ŁTR będzie nieprzejezdna tylko w tym momencie kulminacyjnym, to gorzej z WZ-ką. Będzie też chyba moment, gdy trzeba będzie zamknąć przejazd w ciągu Kilińskiego - dobrze zsynchronizować go z remontem samej Kilińskiego przy Fabrycznym i między Fabrycznym a Piłsudskiego. No i skrzyżowanie marszałków, gdzie przystanki będą przenoszone za skrzyżowania i zmieniana będzie lokalizacja zwrotnic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No tak, Zetkę tramwajową z Placu Niepodległości do Żwirki można ewentualnie darować. Wtedy na północną część wystarczyłyby dwukierunki, które obecnie mamy (oby tylko utrzymać je w pełni sprawności).
Generalnie możemy jeszcze mieć w tym samym czasie atrakcje w stylu remont W-Z z pętli Augustów do pętli Stary Widzew, bo raczej przy odcinku między tą pętlą do Kilińskiego grzebać nie będą (samo skrzyżowanie z Kilińskiego oczywiście trzeba kiedyś rozryć).
Generalnie przebudowa W-Z ma szanse się pokryć z bałaganem na Kilińskiego związanym z Fabrycznym, a wtedy byłoby ciekawie, bo północ z południem sieci łączyłoby tylko Kopcińskiego/Śmigłego oraz ciąg Gdańska - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Rondo L.L.
Szoda, że nie ma łuków na z Zielonej w kierunku północnym, ale generalnie dobudowa czegoś takiego nie powinna być wielkim problemem przed inwestycjami (ale w Łodzi będzie to zapewne niemożliwe).
Generalnie możemy jeszcze mieć w tym samym czasie atrakcje w stylu remont W-Z z pętli Augustów do pętli Stary Widzew, bo raczej przy odcinku między tą pętlą do Kilińskiego grzebać nie będą (samo skrzyżowanie z Kilińskiego oczywiście trzeba kiedyś rozryć).
Generalnie przebudowa W-Z ma szanse się pokryć z bałaganem na Kilińskiego związanym z Fabrycznym, a wtedy byłoby ciekawie, bo północ z południem sieci łączyłoby tylko Kopcińskiego/Śmigłego oraz ciąg Gdańska - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Rondo L.L.
Szoda, że nie ma łuków na z Zielonej w kierunku północnym, ale generalnie dobudowa czegoś takiego nie powinna być wielkim problemem przed inwestycjami (ale w Łodzi będzie to zapewne niemożliwe).
DTC musi być koniecznie na Mickiewicza/Central? a nie wystarczą tory na odcinku Mickiewicza-Żwirki z skrętami:
I wariant ) skręt z Żwirki w kierunku Mickiewicza plus ten co jest, skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza 4 skręty, dwa skręty z Piotrkowskiej w Mickiewicza,
II-wariant ) 8,10,14 skręcałyby w Piotrkowską (jadąc od Sienkiewicza) i dojeżdżały aż do Radwańskiej, dalej Radwańską do Kościuszki, przed skrzyżowaniem z Żwirki powstałby ten DTC, dalej Kościuszki pod Central.
2,3,6,11,16,16A podobnie.
Gorzej z 57,55,77 ....
I wariant ) skręt z Żwirki w kierunku Mickiewicza plus ten co jest, skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza 4 skręty, dwa skręty z Piotrkowskiej w Mickiewicza,
II-wariant ) 8,10,14 skręcałyby w Piotrkowską (jadąc od Sienkiewicza) i dojeżdżały aż do Radwańskiej, dalej Radwańską do Kościuszki, przed skrzyżowaniem z Żwirki powstałby ten DTC, dalej Kościuszki pod Central.
2,3,6,11,16,16A podobnie.
Gorzej z 57,55,77 ....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Możesz wyrażać się jaśniej? Wariantu I nie rozumiem, z kolei wariant II wydłuży czas przejazdu na Mickiewicza. Więc w praktyce pod tym względem nic nie zmieni.
Z newralgicznych miejsc do roboty jest jeszcze węzeł przy Kaliskim, skrzyżowanie z Kilińskiego (to będzie można załatwić gdy będą robić samą Kilińskiego), skrzyżowanie marszałków i Rondo Inwalidów (też wymiana zwrotnic i łuków).
Będą momenty, że cały Widzew i cała Retkinia będą odcięte od komunikacji tramwajowej.
A jeszcze w planach jest remont Kopernika. To też może się nałożyć. Ale tutaj mam nadzieję, że w tym samym czasie przejezdne będzie skrzyżowanie Mickiewicza/Kościuszki. Bo inaczej mamy dziurę. Kaliski wraz z całą Retkinią nie będzie skomunikowany tramwajami z centrum (brak łuku Włókniarzy-Legionów od strony Kaliskiego). A w 98 i 99 tłumy.
Zresztą gdy będą robić węzeł przy Kaliskim, będzie to samo. Kopernika nieprzejezdna dla tramwajów, Włókniarzy między Legionów a Mickiewicza też. Ale sam węzeł można podzielić na etapy i robić w innym czasie niż rejon DTC.
Z newralgicznych miejsc do roboty jest jeszcze węzeł przy Kaliskim, skrzyżowanie z Kilińskiego (to będzie można załatwić gdy będą robić samą Kilińskiego), skrzyżowanie marszałków i Rondo Inwalidów (też wymiana zwrotnic i łuków).
Będą momenty, że cały Widzew i cała Retkinia będą odcięte od komunikacji tramwajowej.
A jeszcze w planach jest remont Kopernika. To też może się nałożyć. Ale tutaj mam nadzieję, że w tym samym czasie przejezdne będzie skrzyżowanie Mickiewicza/Kościuszki. Bo inaczej mamy dziurę. Kaliski wraz z całą Retkinią nie będzie skomunikowany tramwajami z centrum (brak łuku Włókniarzy-Legionów od strony Kaliskiego). A w 98 i 99 tłumy.
Zresztą gdy będą robić węzeł przy Kaliskim, będzie to samo. Kopernika nieprzejezdna dla tramwajów, Włókniarzy między Legionów a Mickiewicza też. Ale sam węzeł można podzielić na etapy i robić w innym czasie niż rejon DTC.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bo na 65-metrowym (nie wspominając już o 32-metrowym) przystanku nijak nie zmieszczą się 54 kursy/h, na dodatek każdy jadący w inną stronę i (te na trasie WZ) przecinające jedną z głównych arterii miasta (w projekcie DTC każdy kierunek ma swój własny tor a schowanie większości ruchu ulicznego-tranzytowego pod ziemię pozwoli na pełen priorytet dla skrętów z/na ŁTR)
Może i prościej, tyle że nie skróci to faktycznego czasu przejazdu. Bo co z tego, że tramwaje będą się zatrzymywać na jednym przystanku, skoro będą przy tym nadrabiać czas przejazdu robiąc niepotrzebne kółko?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A poza tym byłaby bezsensowna strata czasu pasażerów, a ta w Łodzi i tak jest już za duża. W przypadku linii ŁTR-owych straty nie będzie, bo nawet prędkości na łukach powinny być wyższe niż obecnie przy Żwirki (małe promienie). Oczywiście o ile linie tramwajowe będą miały jakikolwiek priorytet, a nie samochody...
Oby.px33 pisze:[...]schowanie większości ruchu ulicznego-tranzytowego pod ziemię pozwoli na pełen priorytet dla skrętów z/na ŁTR)
Kpc21 pisze:Może i prościej, tyle że nie skróci to faktycznego czasu przejazdu. Bo co z tego, że tramwaje będą się zatrzymywać na jednym przystanku, skoro będą przy tym nadrabiać czas przejazdu robiąc niepotrzebne kółko?
Jakie kółko? Zwyczajnie będą przeskakiwać z Piotrkowskiej do Kościuszki tyle, że przecznicę dalej. Czas jazdy może się nawet skrócić(cała wiara w priorytecie), bo obecnie na Kościuszki przed Mickiewicza tramwaje lubią sobie postać.
A od kiedy to 8, 10, 14 jeżdżą Piotrkowską i Kościuszki? W komentowanym przeze mnie wariancie to te linie miały jechać przez Żwirki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55 pisze:
2, 6, 10 - zawieszone
8 - Chochoła - Wyszyńskiego
14 - Dąbrowa - Augustów lub Dąbrowa - Żabieniec/Szczecińska od Piłsudskiego/Kilińskiego ulicami Kilińskiego, Północną, Zachodnią, Limanowskiego zamiast linii 2
nie widzę powodu zawieszenia 10, 8 zapraszam na Bratysławską, a 14 zostawmy jakiejś połączenie bezprzesiadkowe z Retkini na Dąbrowę.
Objazdami rzecz jasna 10 i 14
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 2 razy.
Przez Kopernika, Rondo Lotników i pl. Niepodległości, bo torowisko w Czerwonej nieczynne.Dotrus pisze:14 zostawmy jakiejś połączenie bezprzesiadkowe z Retkini na Dąbrowę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Z Retkini na Dąbrowę jeździ 69. Częściej niż obecna 14.
Jeszcze odnośnie przebudowy W-Z. Po co pętla autobusowa na Wyszyńskiego?
Układ linii autobusowych Retkini też jest przy okazji do przebudowy. Tak jak postulowali inni i z czym się zgadzam, czyli dwie linie do centrum (jedna po Maratońskiej, druga po Kusocińskiego - coś na wzór 80 i 86 z tym, że ta po Maratońskiej tak jak 98 - przystanek przy Wróblewskiego i na Nowy Józefów) oraz 69 i 76 oplatające osiedle (69 przez północną część osiedla, 76 przez południową czyli bez zmian). Uwzględnić do tego ruch autobusowy po wewnętrznej części Maratońskiej i wsio. 98 i 99 potrzebne jedynie do obsługi zakamarków Widzewa-Wsch, Olechowa i Janowa (aczkolwiek też niekoniecznie, bo można pokombinować z 85 skoro będzie tramwaj po Rokicińskiej na Janów) i Radogoszcza.
Jeszcze odnośnie przebudowy W-Z. Po co pętla autobusowa na Wyszyńskiego?
Układ linii autobusowych Retkini też jest przy okazji do przebudowy. Tak jak postulowali inni i z czym się zgadzam, czyli dwie linie do centrum (jedna po Maratońskiej, druga po Kusocińskiego - coś na wzór 80 i 86 z tym, że ta po Maratońskiej tak jak 98 - przystanek przy Wróblewskiego i na Nowy Józefów) oraz 69 i 76 oplatające osiedle (69 przez północną część osiedla, 76 przez południową czyli bez zmian). Uwzględnić do tego ruch autobusowy po wewnętrznej części Maratońskiej i wsio. 98 i 99 potrzebne jedynie do obsługi zakamarków Widzewa-Wsch, Olechowa i Janowa (aczkolwiek też niekoniecznie, bo można pokombinować z 85 skoro będzie tramwaj po Rokicińskiej na Janów) i Radogoszcza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze:Z Retkini na Dąbrowę jeździ 69. Częściej niż obecna 14.
Jeszcze odnośnie przebudowy W-Z. Po co pętla autobusowa na Wyszyńskiego?
Układ linii autobusowych Retkini też jest przy okazji do przebudowy. Tak jak postulowali inni i z czym się zgadzam, czyli dwie linie do centrum (jedna po Maratońskiej, druga po Kusocińskiego - coś na wzór 80 i 86 z tym, że ta po Maratońskiej tak jak 98 - przystanek przy Wróblewskiego i na Nowy Józefów) oraz 69 i 76 oplatające osiedle (69 przez północną część osiedla, 76 przez południową czyli bez zmian). Uwzględnić do tego ruch autobusowy po wewnętrznej części Maratońskiej i wsio. 98 i 99 potrzebne jedynie do obsługi zakamarków Widzewa-Wsch, Olechowa i Janowa (aczkolwiek też niekoniecznie, bo można pokombinować z 85 skoro będzie tramwaj po Rokicińskiej na Janów) i Radogoszcza.
Ta pętla na Wyszyńskiego, to może po to, by skupić wszystko z Retkini w jednym miejscu? Co do reszty, to się podpisuję w 1000%.
przemeqq pisze:Ta pętla na Wyszyńskiego, to może po to, by skupić wszystko z Retkini w jednym miejscu? Co do reszty, to się podpisuję w 1000%.
Przede wszystkim koszt budowy nowej pętli skoro obecnie mamy już dwie. Ponadto przeniesienie tam wszystkich linii wbrew zachwytom, nieco pogorszy komunikację wewnątrz osiedla. Może są to marginalne utrudnienia, ale jednak:
Jestem na przystanku Maratońska/przejazd PKP. Chciałbym dojechać do pawilonu obok pętli Kusocińskiego. Nie dojadę. 76 skończy trasę przy Wyszyńskiego, natomiast 69 albo pojedzie „górą” osiedla po reorganizacji albo również skończy trasę przy Wyszyńskiego. Dochodzi do tego mniejszy obszar osiedla jaki linie 69 i 76 obsłużą kończąc na Wyszyńskiego i w związku z tym część blokowiska straci połączenie z Teofilowem, Chojnami i Dąbrową. Po prostu trzeba będzie się przesiadać na odcinek 1-2 przystanków. Trochę bez sensu.
Inna sytuacja. Jestem w rejonie pętli Maratońska. Chciałbym dojechać do przystanku Kusocińskiego/parking. Również nie dojadę. 80 i 99 skończą trasę przy Wyszyńskiego. Jeśli 99 zniknie z Retkini, a 69 pojedzie „górą” osiedla – taka sama sytuacja, czyli nie dojadę (kursów wariantowych na Nowy Józefów nie biorę pod uwagę).
Ponadto zrobi się bałagan, bo zakładając że z linii jadących do centrum pozostaną tylko linie na wzór 80 i 86, jedna z nich pojedzie przecież na Nowy Józefów. Więc albo nie wszystkie linie będą dojeżdżać do pętli Wyszyńskiego (podstawowe założenie) albo utworzą wariant „A”, który zamiast na Nowy Józefów, pojedzie na Wyszyńskiego. Tyle, że ilość kursów takiego „A” może być znikoma, np. ze 2-3 razy i tylko w godzinach szczytu. Zakładam, że powstanie takiego skróconego „A” byłoby związane tylko ze zbyt dużą ilością kursów na Nowy Józefów w przypadku reorganizacji, czyli wycofania 98 i 99 z Retkini na rzecz zwiększenia częstotliwości pozostałych linii kursujących do centrum. Przykładowo 8 kursów w szczycie w okolice zakładów przemysłowych, osiedla Smulsko i planowanego nowego ośrodka WORD to trochę za dużo.
Jedynym plusem nowej pętli autobusowej może być łatwiejsza przesiadka z 68 do tramwajów i odwrotnie o ile będzie faktycznie mniej drogi do pokonania.