Łódzki Obszar Metropolitalny

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Ja już bym nie kombinował z 11B, 11C, 11D itd. W obecnej sytuacji wystarczy:
- dodać jeden kurs 11tki w międzyszczycie i wpasować w to równe odjazdy 16tki, 16A można zostawić w szczycie, tak samo dodać w weekendy,
- 2, 3 i 6 są akurat do taktu 10 minut, raczej nie widzę potrzeby zwiększania częstotliwości na tą chwilę tych linii, raczej przeładowane nie są. W międzyszczycie jest różnie, ale generalnie dają radę.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Kiedy 11 uwolni się od umów ŁTR i co blokuje Konstale na niej.Bo 11 co 7 í 8 minut í cała 1616a na Kurczaki nawet z kursami jak teraz- byłyby powrotem do normalności.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 3 razy.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Niektórzy mówią, że już jest po "okresie ochronnym", choć nie wiadomo jakie były konkretne warunki kontraktu i najpóźniej ŁTR będzie wolny 1 lipca 2013 roku - 5 lat od momentu oddania inwestycji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

cichtom pisze:Kiedy 11 uwolni się od umów ŁTR i co blokuje Konstale na niej.Bo 11 co 7 í 8 minut í cała 1616a na Kurczaki nawet z kursami jak teraz- byłyby powrotem do normalności.

Jakoś do puszczenia Konstali w upalne dni nie potrzeba umowy. 11 co 7,5 , a 16/16A co ile? I kto na to da kasę?
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Bez 16/16A - jest to twór rozwalający 7,5 minutowy takt na ŁTR (a co za tym idzie częstotliwość poszczególnych połączeń z osiedlami), przesiadki na Rondzie Lotników i dodatkowo linię nr 15 (szczególnie w weekendy). Jeśli na Pabianickiej będzie to zbyt mało kursów w połączeniu z 41, to przetrasować tam 5 (na Kurczaki dojdą odzyskane kursy 15 i 6).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Jak dla mnie to obecna częstotliwość na ŁTR jest w pełni zadowalająca. 16 w obecnej ilości kursów wystarczy. Ponadto jest też na Paderewskiego autobus 57, który został przywrócony na usilne życzenia mieszkańców. Na ŁTR tramwaje kursują co 2 minuty i jest to według mnie wystarczająca obsługa tego ciągu. Oczywiście rozpatrujemy godziny szczytu. Jeśli dodawać gdzieś kursów, to jednak na innych odcinkach. Do ŁTR mamy równoległy drugi ważny szlak Kilińskiego-Franciszkańska, gdzie konsekwentnie ogranicza się częstotliwość. Jeśli ktoś uważa, że obecnie Kurczaki mają słabe skomunikowanie z ŁTR to problem ten można rozwiązać przez zwiększenie częstotliwości na linii 5. Dzięki temu wraz z 6 mamy większą możliwość przesiadek na inne linie jadące dalej do Centrum plus 16, ale tutaj bezpośrednio. Problemem jest częstotliwość 15 jadącej na Kurczaki. To też można rozwiązać i przy okazji usprawnić kilka rzeczy. 15 przywrócić do taktu co 10 minut i zlikwidować 15A. Zamiast tej drugiej linii uruchomić coś na wzór dawnej 26, a dokładnie: Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Kopernika-Włókniarzy-Limanowskiego-Aleksandrowska-Szczecińska również z taktem co 10 minut. Nowa trasa daje doskonałe szybkie połączenie Portu Łódź, Politechniki, Hali Expo i innych obiektów po drodze z osiedlami Koziny, Żubardź, Teofilów. Dzięki temu możemy spokojnie ograniczyć 8 do taktu 10 minutowego. Wiem, że od razu pojawią się głosy krytyki, ale tak naprawdę największe zatłoczenie na 8 jest między Teofilowem, a przystankiem Mickiewicza/Żeromskiego. Wielu pasażerów przesiada się na Dworcu Kaliskim w inne autobusy jadące na południe jak 50, 52 czy 65. Na Żeromskiego wielu studentów chociażby, przesiada się w 15 i 15A jadące właśnie do tych obiektów, które wymieniłem wyżej. Nowa trasa rozładowałaby natężenie ruchu pasażerskiego na 8. Oszczędzone brygady można wykorzystać na innych trasach, które powinny zachęcać pasażerów do korzystania jak np. 4 czy 5. Przy takim rozwiązaniu można spokojnie skrócić 50 do Placu Niepodległości. Idźmy dalej-po likwidacji 15A na Pomorskiej zostaje jedna linia z jednym kursem 43 na godzinę. Problem rozwiązujemy poprzez przywrócenie dawnej linii 17 z tymże w charakterze bardziej linii szczytowej. Największe natężenie pasażerów przypada tutaj w godzinach wykładów/lekcji pobliskich uczelni/szkół. Co do tego nie ma wątpliwości. Poza szczytem częstotliwość według mnie jest wystarczająca. 17 kursująca w relacji Zdrowie-Stoki w szczycie z częstotliwością np. 12 min, a poza 15 lub 20. Wg. mnie mogłaby kursować w godzinach 6:20-20:00 lub nawet w szczytach: 6-10 i 13-17, kiedy odbywają się zajęcia dydaktyczne, lekcje wykłady studiów dziennych i wieczorowych na pobliskich obiektach przy trasie. Dzięki temu mamy tam 6 kursów 15, 4-5 kursów 17 i 1 kurs 43 na godzinę. Według mnie to wystarczy. Skierowałem 17 na Stoki, bo tam mieszka też wiele uczniów i studentów, którym taki tramwaj by na pewno odpowiadał. Linia mogłaby jeździć tylko w dni robocze. Poza tym zrobiłbym co drugi kurs 8 na Chochoła wymiennie ze Szczecińską. Na Pabianickiej w chwili obecnej i po takich zmianach, częstotliwość i tak byłaby według mnie wystarczająca. Zaoszczędzone brygady wykorzystałbym na wzmocnienie 1, 4, 5 i obsługi linii 17 oraz roboczo nazwanej 26. Na trasie jedynki dlatego, że Doły w ostatnim czasie też doznały sporych ograniczeń w komunikacji tramwajowej
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

To już lepiej 15a co 20 minut, 18 dawna 46a i ta 17 teź
co 20 minut. Jak już te nowe 26 przez Legíonów.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

szymon5444 pisze:Jak dla mnie to obecna częstotliwość na ŁTR jest w pełni zadowalająca. 16 w obecnej ilości kursów wystarczy. Ponadto jest też na Paderewskiego autobus 57, który został przywrócony na usilne życzenia mieszkańców. Na ŁTR tramwaje kursują co 2 minuty i jest to według mnie wystarczająca obsługa tego ciągu. Oczywiście rozpatrujemy godziny szczytu. Jeśli dodawać gdzieś kursów, to jednak na innych odcinkach.

Pod tym się podpisuję w całości. Aczkolwiek 16/16A z taktem 10 minut na Kurczaki IMHO powinna wrócić, nawet z międzyszczytem 20. Zachowując 15 i 15A w takim takcie jak są teraz.
Do ŁTR mamy równoległy drugi ważny szlak Kilińskiego-Franciszkańska, gdzie konsekwentnie ogranicza się częstotliwość. Jeśli ktoś uważa, że obecnie Kurczaki mają słabe skomunikowanie z ŁTR to problem ten można rozwiązać przez zwiększenie częstotliwości na linii 5. Dzięki temu wraz z 6 mamy większą możliwość przesiadek na inne linie jadące dalej do Centrum plus 16, ale tutaj bezpośrednio.

I tak to działało - do momentu cyrku z 5tką: zawieszania, odwieszania, cięcia kursów.
Problemem jest częstotliwość 15 jadącej na Kurczaki. To też można rozwiązać i przy okazji usprawnić kilka rzeczy. 15 przywrócić do taktu co 10 minut i zlikwidować 15A. Zamiast tej drugiej linii uruchomić coś na wzór dawnej 26, a dokładnie: Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Żeromskiego-Kopernika-Włókniarzy-Limanowskiego-Aleksandrowska-Szczecińska również z taktem co 10 minut. Nowa trasa daje doskonałe szybkie połączenie Portu Łódź, Politechniki, Hali Expo i innych obiektów po drodze z osiedlami Koziny, Żubardź, Teofilów.

A to już kombinowanie. Na siłę, można uruchomić takie połączenie autobusowe (w sensie PŁ - Teofilów, przez Koziny, Żubardź).
Dzięki temu możemy spokojnie ograniczyć 8 do taktu 10 minutowego. Wiem, że od razu pojawią się głosy krytyki, ale tak naprawdę największe zatłoczenie na 8 jest między Teofilowem, a przystankiem Mickiewicza/Żeromskiego. Wielu pasażerów przesiada się na Dworcu Kaliskim w inne autobusy jadące na południe jak 50, 52 czy 65. Na Żeromskiego wielu studentów chociażby, przesiada się w 15 i 15A jadące właśnie do tych obiektów, które wymieniłem wyżej. Nowa trasa rozładowałaby natężenie ruchu pasażerskiego na 8.

No jak dla mnie, ograniczenie taktu "8", spowoduje albo jeszcze większe zatłoczenie, albo spadek popytu na tą linię. Akurat na WZ powinny zostać 3 linie po 8 kursów. Jest jeszcze drugi kierunek - Widzew Wschód, "10" zabierze pasażerów z Olechowa i wtedy może się okazać, że "8" z taktem 10 jest niewystarczająca. Efekt tego cięcia może być żaden. Swego czasu, jak jeździłem "8", pomiędzy Niciarnianą, a Kościuszki, to tramwaj zapełniał się od Kopcińskiego (piszę o popołudniach), zdarzało się, że sprzed Centralu wyjeżdżał całkiem nabity. A "10" z taktem 10 - nie przejdzie. Tam też jest, niestety, trochę tłoczno.
Oszczędzone brygady można wykorzystać na innych trasach, które powinny zachęcać pasażerów do korzystania jak np. 4 czy 5. Przy takim rozwiązaniu można spokojnie skrócić 50 do Placu Niepodległości.

Teoretycznie, to można 50 teraz skrócić, skoro jest 52. Zresztą pasażerowie, nie wiem czy będą zadowoleni.
Skierowałem 17 na Stoki, bo tam mieszka też wiele uczniów i studentów, którym taki tramwaj by na pewno odpowiadał. Linia mogłaby jeździć tylko w dni robocze.

O tak, Stoki, Stoki wszystko na Stoki! tam gdzie linia co 7,5 minuty to jest nawet za dużo, skierujmy kolejną linię. Gdyby 15 miała takt 7,5 można by było go zgrać z 12tką.
Poza tym zrobiłbym co drugi kurs 8 na Chochoła wymiennie ze Szczecińską.

Tam wystarczyłaby w zupełności 2ka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Co do Szczecińskiej to można 13 na Chochoła wydłużyć, a 8 całkowicie skrócić i to byłoby dobre rozwiązanie. Po co robić połączenie autobusowe, skoro mamy dobrą możliwość odtworzenia dawnej szybkiej linii 26. Stawiamy na tramwaj przecież. 17 na Stoki, dlatego że tam wielu uczniów dojeżdża i studentów. Jeśli 17 byłaby szczytowa, to nie jest to znów taki wydatek na tę linię, żeby tam kursowała. Poza tym 12 często łapie opóźnienia w centrum, co odbija się właśnie na kursowaniu tramwaju w tamtym rejonie. Ty wziąłeś pod uwagę tylko Politechnikę Łódzką, żeby stąd autobus puścić. Dla mnie jest jeszcze Port, szpital Kopernika, które jednak pewien ruch generują. Poza tym dzięki 15 i przesiadce na 26, jest sprawne połączenie Chojen na Teofilów. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie korzystał z 5. Aha i pisałem 26 przez Kopernika-Włókniarzy, więc nie wiem skąd sugestia, że przez Legionów miałaby jeździć.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

szymon5444 pisze:Co do Szczecińskiej to można 13 na Chochoła wydłużyć, a 8 całkowicie skrócić i to byłoby dobre rozwiązanie. Po co robić połączenie autobusowe, skoro mamy dobrą możliwość odtworzenia dawnej szybkiej linii 26. Stawiamy na tramwaj przecież.

Lepiej 2 - ma międzyszczyt 12 minut, a nie 20 jak "13".
17 na Stoki, dlatego że tam wielu uczniów dojeżdża i studentów. Jeśli 17 byłaby szczytowa, to nie jest to znów taki wydatek na tę linię, żeby tam kursowała. Poza tym 12 często łapie opóźnienia w centrum, co odbija się właśnie na kursowaniu tramwaju w tamtym rejonie. Ty wziąłeś pod uwagę tylko Politechnikę Łódzką, żeby stąd autobus puścić. Dla mnie jest jeszcze Port, szpital Kopernika, które jednak pewien ruch generują.

Może lepiej wziąć się za poprawę punktualności 12tki, niż znowu robić jakieś reformy, dość dobrze ustawionych linii tramwajowych? Stoki akurat nie potrzebują więcej linii tramwajowych, zwłaszcza, że w 43/43bis jakoś wielkiej frekwencji nie było (a nawet kursy z pojedynczymi osobami). Problemem jest tylko częstotliwość, choć akurat 8 i 15/15A bym się nie czepiał. PŁ, Port i Kopernika łączy 15A już, nie ma sensu gmatwać tego (choć to i tak gorszy wariant niż z 46, która IMHO do Ikei powinna wrócić). Zresztą 12 minut raczej w zupełności tam wystarczy. Jakoś, jak ja chodziłem na PŁ, to wielkim problemem nie było dla mnie i dla wielu moich byłych kolegów codzienne chodzenie do 8ki, 10tki, czy nawet do 2ki pod Central.

Poza tym dzięki 15 i przesiadce na 26, jest sprawne połączenie Chojen na Teofilów. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie korzystał z 5. Aha i pisałem 26 przez Kopernika-Włókniarzy, więc nie wiem skąd sugestia, że przez Legionów miałaby jeździć.

Nikt przy zdrowych zmysłach z Teofilowa na Chojny nie jedzie i nie jeździł "5". Problemem jest tylko przesiadka przy WAM i raczej nie zanosi się, by cokolwiek w tej sprawie się zmieniło. Poza tym - ile osób jedzie bezpośrednio z Teo na Chojny? A co dopiero z Teo do Ikei?

PS: może przenieść posty do Reorganizacji linii tramwajowych ? :)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

przemeqq pisze:Lepiej 2 - ma międzyszczyt 12 minut, a nie 20 jak "13".

Co 20 minut na Chochoła w międzyszczycie to bardzo dobre posunięcie. Szkoda pieniędzy na 3 osoby na wagon.
Nikt przy zdrowych zmysłach z Teofilowa na Chojny nie jedzie i nie jeździł "5". Problemem jest tylko przesiadka przy WAM i raczej nie zanosi się, by cokolwiek w tej sprawie się zmieniło.

Temat znam. Najszybciej z Chojen na Żabieniec (Teofilów) jest 52/15/6 - 8. Szybciej od 5 jest również przy krótkim czasie na przesiadkę 70 - 96, co problemem nie jest, bo obie linie kursują często.
Poza tym - ile osób jedzie bezpośrednio z Teo na Chojny? A co dopiero z Teo do Ikei?

Z Teofilowa do Ikei może są to pojedyncze osoby, ale między szeroko rozumianym osiedlem Chojny (czyli oprócz Kurczaków, również Piastów i Kurak), a nie tyle Teofilowem, co Żubardziem i Żabieńcem uwierz mi, że jeździ dużo osób. Tłum który wylewa się z 52 na Kaliskim, najczęściej biegnie do odjeżdżającej 8. Identycznie w drugą stronę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Spójrzmy w przyszłość i zreformujmy komunikację w Łodzi i okolicach. Tak na ten temat trzeba patrzeć. Przez kolejne lata powinno się zwrócić większą uwagę na kolej, dzięki której podróż z jednego końca miasta na drugi mogłaby ulec znacznemu skróceniu. Będzie to możliwe dopiero jakiś czas po uruchomieniu ŁKA, ale już teraz powinno się myśleć o reformach i to wszystkich środków transportu. Przede wszystkim przydałoby się przywrócić kształt linii tramwajowych przynajmniej sprzed kwietnia 2012 roku (z niewielkimi zmianami jak 41 do pl. Niepodległości czy 43(bis) zmienić na 43(A) i do Telefonicznej). Układ był niemal idealny.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Na Chochoła kiedyś było aż 16 kursów na godzinę teraz jest najwięcej 8. W między szczycie z tramwajów kursujących na Szczecińską lub Chochoła tylko 13 kursuje co 20 minut co też jest bez sensu bo wczoraj jechałem po godzinie 13 tą linią i była zapchana to znaczy, że 13 też powinna jeździć częściej zwłaszcza w między szczycie. W szczycie też jest nie ciekawie z Dąbrowy od rana tramwaje nabite a w kierunku Dąbrowy w popołudniowym szczycie też zapchane.

Co do 43/43A to najlepiej byłoby wyciągnąć na Stoki i zwiększyć częstotliwość. A 46 sprzed roku było lepsze niż obecne 15A, więc fajnie byłoby wrócić do takiego pomysłu.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Biorąc pod uwagę oszczędności to można 13 zrobić co 15 minut w międzyszczycie. Ewentualnie 7 wrócić do taktu 15 minutowego cały dzień i to już by było pewne sensowne posunięcie. Ja nadal będę bronił jednak tej roboczo nazwanej linii 26, uważając że miałaby ona znaczny sens. Być może przesiadka z 8 na 15 i odwrotnie na Mickiewicza-Żeromskiego, nie jest taka trudna, to jednak wydaje mi się, że błędem reformy z 2001 roku, było pozostawienie osamotnionych: 8 na Włókniarzy do Dworca Kaliskiego i 15 na Politechniki-Żeromskiego i 3 na Przybyszewskiego. Drugi błąd naprawiono, natomiast przy jakiejkolwiek awarii na 8, nie ma jak dojechać do Dworca Kaliskiego z rejonu Kozin, Żubardzia, czy Teofilowa. Chyba, że naokoło. Wielu mówi, o przywróceniu 46 na Chocianowice-w porządku, ale tak naprawdę: w czym ta linia byłaby lepsza od 26? Jakby nie patrzeć, to Politechniki-Żeromskiego, aż do Placu Wolności mają dwie linie, które się pokrywają ze sobą. Lepiej według mnie, jak jedna linia pojedzie na Teofilów, żeby było zróżnicowanie połączeń. Natomiast zaraz pojawią się głosy, że Politechniki-Żeromskiego nie mają połączenia z Radogoszczem, ale przecież stąd jadą do centrum, aż 4 linie: 11, 16/16A, 4, 46 i z każdej można się przesiąść w 15.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I tak nie byłoby jak dojechać do Kaliskiego z podanych rejonów, gdyby była jakaś awaria na odcinku od samego Teofilowa do Kaliskiego, także linia 26 nic by nie dała. Tutaj też pojawia się znowu problem brakujących wielu łuków, ale to akurat niezbyt wielkim kosztem da się naprawić przy okazji remontów.

Czy reforma w tym przypadku była błędna? Wątpię, tym bardziej jeśli jej założenia byłyby dziś spełnione i istniało już normalne przejście na Mickiewicza/Żeromskiego. Pamiętajmy, że linia 15 jeździła co 6 minut - nie była problemem przesiadka z linii, która kursuje co 7,5 minuty (linia Obrazek. Potem 15 co 10 minut, ale dzięki 46 częstotliwość na Politechniki uległa de facto zwiększeniu (o ile rozkład byłby odpowiednio ułożony, bo to nie zawsze się udawało). Osamotniona 3 też byłaby ok, gdyby miała częstotliwość 7,5 minuty, tak jak to było wcześniej.

Powinniśmy podchodzić do tematu awarii nieco inaczej. Dziś mamy je przez fatalny stan infrastruktury oraz zdezelowane tramwaje. Należy inwestować w jedno i drugie, aby awarii było mniej.

PS. Jeśli coś napisałem mało zrozumiale to przepraszam, ale godzina już późna i rozkojarzenie robi swoje...
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Gdyby było punktualnie i w ogóle to nic by praktycznie zmieniać nie trzeba. 15 też na początku miała takt 7,5 minut, a potem dopiero co 6 min.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

SEC pisze:
Temat znam. Najszybciej z Chojen na Żabieniec (Teofilów) jest 52/15/6 - 8. Szybciej od 5 jest również przy krótkim czasie na przesiadkę 70 - 96, co problemem nie jest, bo obie linie kursują często.

No ja poniekąd też. Koleżanka próbowała jeździć 5tką w tej relacji. Potem przesiadła się na 15+8.
Z Teofilowa do Ikei może są to pojedyncze osoby, ale między szeroko rozumianym osiedlem Chojny (czyli oprócz Kurczaków, również Piastów i Kurak), a nie tyle Teofilowem, co Żubardziem i Żabieńcem uwierz mi, że jeździ dużo osób. Tłum który wylewa się z 52 na Kaliskim, najczęściej biegnie do odjeżdżającej 8. Identycznie w drugą stronę.

Też to zauważyłem, wyżej była mowa o linii do Ikei, więc do niej się odnosiłem. Ale w końcu mamy system przesiadkowy, bo nawet jak 52 wydłużymy na Teofilów to to będzie kolejna hiper-linia narażona na spóźnienia. To już lepiej wygląda stan faktyczny.


Co do tematu awarii - jeśli taka występuje, to kierujemy wzdłuż trasy autobusy zastępcze, które stoją na mieście. A i z tym jest czasem problem (Limanka - zatrzymanie, a autobusów jak na lekarstwo, albo krótkie, gdzie tłum się nie mieści). Co do 13tki - na Teofilowie ok. 10ej ja tam widywałem powietrze głównie. A Dąbrowa? 7ka powinna być częściej - ruch jakoś by się rozłożył. Reforma? Nadal uważam ją za strzał w dziesiątkę, mimo, że rozkłady pocięto do granic możliwości.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Autobusy na zastępstwo często ściągane są z normalnych linii.

Może trzeba po prostu zwiększyć liczbę rezerw liniowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Już kiedyś rzecznik MPK komentował, że nie mogą wystawić większej ilości rezerw, bo mogliby zostać posądzeni o marnowanie pieniędzy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Komentował też, że konstale są nowoczesne, rzecznik MPK to nie jest wiarygodne źródło informacji
ODPOWIEDZ