Projekt przewiduje wybudowanie trzech stanowisk dla autobusów liniowych oraz dwóch rezerwowych plus perony tramwajowe: jeden zapasowy na czas zatrzymań na ŁTR, drugi dla linii 3 - jadąc w kierunku Augustowa będzie przejeżdżać przez pętlę) http://www.radiolodz.pl/docs/prezentacja_radoslaw_stepien_07_03_2013.pdf
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 2 razy.
Z tego co widać to linia 3 jeżdżąca w kierunku Warszawskiej będzie jechać tak jak obecnie a w kierunku Zgierskiej będzie przejeżdżać przez jeden z peronów na rondzie Powstańców. Ta pętla może kusić ZDiT do dodania skróconego wariantu na linii 3.
Wydaje mi się, że lepszym pomysłem byłoby wyremontowanie torów na odcinku Rondo Powstańców - Wycieczkowa, ale cóż ZDiT wie lepiej. A tak w ogóle to po co rozbudowywać krańcówkę? Chyba 2 stanowiska dla autobusów wystarczą, bo zatrzymuje się tam tylko 66.
To, że dojeżdża teraz tylko 66 o niczym nie świadczy. To może się zmienić. Ponadto plany rozwoju zakładają tramwajową obwodnicę miasta, m.in. po ul. Inflanckiej. Brzmi to śmiesznie, ale takie plany są.
Remont Warszawskiej byłby dobry pod warunkiem pozostawienia tam jednotoru. To może być szansa nie tylko na zachowanie Warszawskiej, ale również innych deficytowych odcinków (np. Chochoła). Oczywiście - co drugi kurs w szczycie lub według potrzeb, a po szczycie wszystkie.
Nie, takiego planu nie ma i nie będzie. Chodzi o to, żeby kursowanie tramwajów do Wycieczkowej było bardziej opłacalne. Obecnie ten odcinek jest chyba deficytowy. To samo ująłem we wcześniejszym poście.
Zawsze jest jakiś plus i minus ale ta pętla przydałaby się bo byłby objazd na ŁTR a poza tym w przypadku awarii na Warszawskiej, Łagiewnicka nie zostanie odcięta od tramwaju. ZDiT oficjalnie nie planuje likwidacji torów na Warszawskiej ale bez remontu nie wiadomo ile jeszcze tramwaj tam pojeździ.
eDragon55 pisze:Zawsze jest jakiś plus i minus ale ta pętla przydałaby się bo byłby objazd na ŁTR a poza tym w przypadku awarii na Warszawskiej, Łagiewnicka nie zostanie odcięta od tramwaju. ZDiT oficjalnie nie planuje likwidacji torów na Warszawskiej ale bez remontu nie wiadomo ile jeszcze tramwaj tam pojeździ.
Kiedyś na pewno, trzeba będzie zrobić remont, jest to nieuniknione. Najpierw niech ogarną torowiska magistralne, a później zacznie się remontować te na obrzeżach miast.
Nie tylko jest tam potwierdzenie o braku budowy pętli tramwajowej ale też wynika iż nie będzie nic robione z torowiskiem. Czyli nie będzie żadnych dodatkowych "bajerów". Zrobi się jezdnie plus remont nawierzchni na Warszawskiej, Zagajnikowej i Spornej.
Brak kasy czyli tylko i wyłącznie remonty dla samochodów.
Tak to jest ja się dla hurra-sukcesu wymyśla na kolanie "budowy" jak Trasa Górna czy Dworzec Fabryczny.
W zakresie prac jakie są do wykonania przy modernizacji ul. Inflanckiej nie ma żadnej wzmianki o torach tramwajowych. Czyli tory zostają stare. Oszczędniej będzie dla miasta, które jest praktycznie już bankrutem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdyby był projekt to można byłoby przynajmniej ocenić czy torowisko będzie wymieniane, a tak może się to kryć pod którymś punktów nie pisząc jasno, że do przebudowy jest torowisko. Ot urok przetargu ograniczonego...
STUDI pisze:W zakresie prac jakie są do wykonania przy modernizacji ul. Inflanckiej nie ma żadnej wzmianki o torach tramwajowych. Czyli tory zostają stare. Oszczędniej będzie dla miasta, które jest praktycznie już bankrutem.
Nie doszukuj się spisków. Torowisko będzie wymieniane.
Będzie remont torów w zakresie ronda, czyli od połączenia nowych torów na Łagiewnickiej do łuków na Warszawskiej. Pętla będzie trójstanowiskowa, dlatego, że będą na nią wjeżdżać również linie 65/A, 81 i 87, oraz N2 przelotowo.