Łódź tunelami stoi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Łódź tunelami stoi

Post autor: cichtom »

W związku z prawdopodobnym zamknięciem JPII od Pabianickiej ZDIT uprasza ostatnio o wstrzymanie robót zagrażających przejezdności uliczek Rokicia.... We wrześniu rozkopią Piłsudskiego i Mickiewicza, cały czas kopią pod -w ciągu- "nowej" Węglowej, więc ruch na Kopcińskiego zniknie?
O ile objazd 52 przez Obywatelską i Politechniki oraz przeciskanie się 50 i 61 przez Nowe Sady jest do wyobrażenia, to ciekawe jakie objazdy dadzą 8,9,10, 14, czy w końcu jak Zetki ominą wykopki pod Kopcińskiego. Ciekawe kiedy w końcu Łódź ...zamieni się w jedną wielką dziurę ... po wykopie....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Re: Łódź tunelami stoi

Post autor: M. Kaźmierczak »

cichtom pisze:W związku z prawdopodobnym zamknięciem JPII od Pabianickiej ZDIT uprasza ostatnio o wstrzymanie robót zagrażających przejezdności uliczek Rokicia.... We wrześniu rozkopią Piłsudskiego i Mickiewicza, cały czas kopią pod -w ciągu- "nowej" Węglowej, więc ruch na Kopcińskiego zniknie?
O ile objazd 52 przez Obywatelską i Politechniki oraz przeciskanie się 50 i 61 przez Nowe Sady jest do wyobrażenia, to ciekawe jakie objazdy dadzą 8,9,10, 14, czy w końcu ominą wykopki pod Kopcińskiego. Ciekawe kiedy Łódź w końcu ...zamieni się w jedną wielką dziurę ... po wykopie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wkurza mnie to, że gdy nie ma inwestycji ludzie płaczą, a gdy te inwestycje są realizowane, to co? Ludzie płaczą...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Ja nie płaczę, tylko po co to wszystko na raz... Inwestycja dla inwestycji...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Jak się dostaje fundusze na niektóre projekty, trzeba je zrealizować w pewnym czasie. Z resztą lepiej zrobić wszystko na raz i męczyć się raz, niż po kolei i męczyć się etapami.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Może wybudujmy w Łodzi metro po wiaduktach jak w USA....
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

cichtom pisze:Może wybudujmy w Łodzi metro po wiaduktach jak w USA....
Jak to ma ułatwić mieszkańcom podróżowanie, to nie widzę przeszkód.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jak tylko będzie takie zapotrzebowanie to nie widzę przeszkód.

A co do zetek to mnie ciekawi czy wystarczy autobusów MPK (a jestem prawie w 100% pewien, że nie wystarczy) i ile będzie trzeba zaangażować innych firm?

Możliwości objazdów dla 10, 12 i 14 właściwie nie ma. Przez centrum nie przejadą, bo remont WZ, na Kopernika roboty a z Legionów nie ma skrętu na południe. Co jeszcze z 1, 4 i 5 podczas remontu Kilińskiego, który będzie w tym roku (i kolejnym)? Po Kilińskiego nie pojadą, ewentualnie część będzie mogła jechać na ŁTR-em do Zielonej, potem do Kilińskiego i swoimi trasami, ale dochodzi remont skrzyżowania Narutowicza i Kilińskiego, który uniemożliwi przejazd również 9(A), 12 i 13... Normalnie ja się boję hehe dobrze, że głównie poruszam się w osi P-P, ale współczuję osobom korzystającym z tych linii. A sobie będę współczuł jak dojdzie do remontu skrzyżowania Kościuszki z Mickiewicza i ŁTR nie będzie przejezdny oraz remontu w okolicach skrzyżowania Piotrkowska/Wigury/Żwirki.

W każdym razie... Będzie to trzeba jakoś przeboleć, żeby było lepiej Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A co do zetek to mnie ciekawi czy wystarczy autobusów MPK (a jestem prawie w 100% pewien, że nie wystarczy) i ile będzie trzeba zaangażować innych firm?
Pamiętaj, że do czasu rozpoczęcia remontów będzie uruchomione 14 tramwajów z Bielefeldu a w pewnym momencie będzie można po prostu zamknąć na sieci kilka najgorszych konstali - taki manewr jest/będzie możliwy na obu końcówkach sieci (Wyszyńskiego-Bratysławska i Augustów-Lodowa albo -Stary Widzew, obie będą w pewnym momencie bankowo odcięte i jeśli ktoś ogarnięty będzie organizował remonty to najpierw będzie robione centrum i odcięte końcówki z konstalami a potem będzie można zrobić końcówki przy przejezdnym centrum)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Najgorsze Konstale - a jak się jakiś popsuje, to laweta?

Na odcięte końcówki wysyła się pojazdy w najlepszym stanie technicznym (choć niekoniecznie wizualnym) - o najmniejszym prawdopodobieństwie awarii.

Tramwaje Podmiejskie przy odciętym odcinku Konstantynów-Lutomiersk zawsze zostawiały tam GT6.

Tego tunelu pod Pabianicką nie mieli czasem robić pod ruchem? Nie mówiąc już o Kopcińskiego, gdzie i tak jest wiadukt.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Najgorsze Konstale - a jak się jakiś popsuje, to laweta?
Wystarczy zepchnąć na żeberko, zawsze trzeba zostawić jakąś rezerwę.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

kuba_bed pisze:Jak tylko będzie takie zapotrzebowanie to nie widzę przeszkód.

A co do zetek to mnie ciekawi czy wystarczy autobusów MPK (a jestem prawie w 100% pewien, że nie wystarczy) i ile będzie trzeba zaangażować innych firm?

Możliwości objazdów dla 10, 12 i 14 właściwie nie ma. Przez centrum nie przejadą, bo remont WZ, na Kopernika roboty a z Legionów nie ma skrętu na południe. Co jeszcze z 1, 4 i 5 podczas remontu Kilińskiego, który będzie w tym roku (i kolejnym)? Po Kilińskiego nie pojadą, ewentualnie część będzie mogła jechać na ŁTR-em do Zielonej, potem do Kilińskiego i swoimi trasami, ale dochodzi remont skrzyżowania Narutowicza i Kilińskiego, który uniemożliwi przejazd również 9(A), 12 i 13... Normalnie ja się boję hehe dobrze, że głównie poruszam się w osi P-P, ale współczuję osobom korzystającym z tych linii. A sobie będę współczuł jak dojdzie do remontu skrzyżowania Kościuszki z Mickiewicza i ŁTR nie będzie przejezdny oraz remontu w okolicach skrzyżowania Piotrkowska/Wigury/Żwirki.

W każdym razie... Będzie to trzeba jakoś przeboleć, żeby było lepiej :)



Autobusów na pewno nie starczy, aktualnie jest spory problem z obsadzeniem planowo przede wszystkim prac przegubowych, co skutkuje krótkimi wozami na takich liniach jak 57,81,87,96. A tabor się cały starzeje. Niby ma być przetarg na 50 wozów, i to mogłoby ustabilizować sytuację, ale gdy zajdzie taka sytuacja, że z wozami planowymi i zetkami będzie trzeba sporo autobusów i MPK nie skasuje podobnej liczby do tej otrzymanej w ramach przetargu, to już aktualnie jest duży ścisk na zakładach, szczególnie na Limanowskiego. Pewnie ogłoszą jakiś przetarg zewnętrzny, i zetki będą mieszane jak za czasów ŁTR-u. W latach 2013-2015 miasto będzie wielkim placem budowy, pozostaje przeczekać te trzy lata w spokoju, a później cieszyć się z Trasy W-Z, Trasy Górna i Nowej Fabrycznej ;) Idzie ku dobremu, mimo wszystko.
hoxil
Coś mówi
Posty: 35
Rejestracja: sob 18:01, 24 lis 2012
Lokalizacja: Łódź - Bałuty

Post autor: hoxil »

Trzeba było więcej ikarusów skasować, teraz problemy mają kurde...
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

kuba_bed pisze:Jak tylko będzie takie zapotrzebowanie to nie widzę przeszkód.

A co do zetek to mnie ciekawi czy wystarczy autobusów MPK (a jestem prawie w 100% pewien, że nie wystarczy) i ile będzie trzeba zaangażować innych firm?

Możliwości objazdów dla 10, 12 i 14 właściwie nie ma. Przez centrum nie przejadą, bo remont WZ, na Kopernika roboty a z Legionów nie ma skrętu na południe. Co jeszcze z 1, 4 i 5 podczas remontu Kilińskiego, który będzie w tym roku (i kolejnym)? Po Kilińskiego nie pojadą, ewentualnie część będzie mogła jechać na ŁTR-em do Zielonej, potem do Kilińskiego i swoimi trasami, ale dochodzi remont skrzyżowania Narutowicza i Kilińskiego, który uniemożliwi przejazd również 9(A), 12 i 13... Normalnie ja się boję hehe dobrze, że głównie poruszam się w osi P-P, ale współczuję osobom korzystającym z tych linii. A sobie będę współczuł jak dojdzie do remontu skrzyżowania Kościuszki z Mickiewicza i ŁTR nie będzie przejezdny oraz remontu w okolicach skrzyżowania Piotrkowska/Wigury/Żwirki.

W każdym razie... Będzie to trzeba jakoś przeboleć, żeby było lepiej :)

Ja też jeżdżę głównie na trasie P-P, ale i tak będzie mała apokalipsa: ŁTR też będzie zamknięty, bo wykop, trasa WZ zamknięta (już podobno mają tunel robić od jesieni), Kopernika do jesieni, Kilińskiego z Narutowicza chyba jakoś już latem. Będzie super.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jasne, a jakby nie skasowali eNek, a wcześniej nie przerobili ich na jednokierunkowe, nie byłoby problemu z dwukierunkowymi wagonami Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

przemeqq pisze:Ja też jeżdżę głównie na trasie P-P, ale i tak będzie mała apokalipsa: ŁTR też będzie zamknięty, bo wykop, trasa WZ zamknięta (już podobno mają tunel robić od jesieni), Kopernika do jesieni, Kilińskiego z Narutowicza chyba jakoś już latem. Będzie super.

Będzie zamknięty, ale nie na tak długo. Nie wiem jak bardzo będą przerabiali skrzyżowanie Piotrkowska/Żwirki/Wigury, ale na to wystarczy pewnie tylko kilka tygodni, podobnie jak z Kościuszki i Mickiewicza - patrząc jedynie na układ torowy. Oba skrzyżowania bez problemu mogą, a nawet powinny być robione, w tym samym czasie, aby jak najmniej utrudniać przejazd. Zresztą musiałbym się przyjrzeć co na ten temat jest napisane w przetargu, bo kojarzy mi się, że zamawiający wymaga skoordynowania pewnych robót na tym odcinku.

No i dochodzi do tego kwestia metody kopania/dążenia tunelu, bo z tego co pamiętam nie jest to ustalone. Chociaż akurat na tak krótkim odcinku wszystko pewnie będzie odbywało się metodą kopania wielkiej dziury.

Centrum to najważniejszy w całym projekcie odcinek i najbardziej wymagający oraz czasochłonny. Dlatego resztę bez problemu można zacząć robić nieco później, tym bardziej przy podzieleniu na części by każdy wykonawca zdążył zrobić swoją część do konkretnego terminu.
Zablokowany