Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

mig pisze:
estimate85 pisze:Chyba jakaś regulacja świateł na skrzyżowaniu Kościuszki/Struga miała miejsce
To już dość dawno się stało, od tamtej pory możliwa jest wymiana pasażerów dwóch tramwajów wjeżdżających na przystanek na jednej fazie.
W takim razie po co ogłoszono przetarg na poszerzenie przystanków? A tak na marginesie, to jak wnioskowałem w tej sprawie odpisano, że zmiana jest niemożliwa gdyż zakorkuje ul. Struga. Kolejny raz ZDiT wydaje sprzeczne decyzje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W takim razie po co ogłoszono przetarg na poszerzenie przystanków?
Żeby mogły przejechać 3 :P
Tam wszystkie przystanki powinny być podwójne niezależnie od ustawienia świateł.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Żeby mogły przejechać dwa składy niezależnie od świateł, bo nieraz drugiemu nie udaje się zdążyć wjechać na tej samej fazie, poza tym łatwiej by było choćby rozładować zator po zatrzymaniu. Wszystkie przystanki minimum od ronda Lotników do Dolnej powinny być podwójne.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

A kiedy wyregulują światła na Zachodnia/Legionów, gdzie włączany jest lewoskręt dla tramwajów w każdym cyklu mimo iż liniowo żaden tramwaj z tego lewoskrętu nie korzysta.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

estimate85 pisze:mimo iż liniowo żaden tramwaj z tego lewoskrętu nie korzysta.
Do soboty ;)
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Josek101 »

Tak samo lewoskręt jest z Al.Włokniarzy w Kopernika i sygnalizacja tramwajowa działa na skręt w lewo
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Gdzie teraz autobusy z pl. Dąbrowskiego mają przerwy na posiłek? Bo Tramwajowa jest przecież odcięta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Na Uniewersyteckiej zagrodzili pas skrętu w Narutowicza i tam na postojowych
stoją.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mateeusz »

W listopadzie otwarcie Kilińskiego dla tramwajów, jednak linie jakie będą tam skierowane to na razie tajemnica: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53184.html
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: px33 »

Czemu wszystkie zmiany w tym mieście są ogłaszane z dnia na dzień, bez szans na dyskusję czy jakieś konsultacje?
Może warto by zorganizować druga rundę konsultacji, tym razem z konkretnymi propozycjami na stole.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

mateeusz pisze:W listopadzie otwarcie Kilińskiego dla tramwajów, jednak linie jakie będą tam skierowane to na razie tajemnica: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53184.html
Myślę, że to jeszcze jest tajemnica nawet dla samego ZDiT :mrgreen: Nowa, docelowa siatka jeszcze nie została ostatecznie ustalona, więc podejrzewam, że zostanie wdrożony jakiś wariant pośredni.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Wróci normalna 1. 5 nie wróci, bo jeździ bez ramki. Podejrzewam, że 4 na czerwonych tablicach tzn. prosto na Chojny, taki dozwolony dublet. Ewentualnie 7 z Kozin: objazd Kilińskiego-Piłsudskiego w prawo na Niższą.
Ostatnio zmieniony pt 08:20, 07 paź 2016 przez volt, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

Jeszcze piątka na Kilińskiego nie zginęła, kiedy my żyjemy ;)
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Na necie jest wypowiedź. Po pierwsze mieszkańcy Wojska Polskiego są przeciw. Po drugie 5 już jeździ bez ramki. Ja wolałbym autobus na Teofilów z Chojen. Tak dadzą podobną nową np 17 lub zmodyfikują coś. Np. 7 na Śląska i 7A na Kurczaki
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

Mam wiarygodniejsze źródła niż czyjaś wypowiedź na necie ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: px33 »

5 w obecnym kształcie sprawdza się chyba całkiem nieźle, więc fajnie byłoby gdyby udało się ją zachować.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Tak więc Panie Mig co Kurczaki dostaną? Błagam nie godzinę na Żabieniec! No chyba, że zamienią 2 z 6
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

Jest pewna koncepcja na połączenie w tej relacji, natomiast co ostatecznie z tego będzie nie wiem.
5 na starej trasie wzmacniałaby wiele rejonów obsłużonych dziś niedostatecznie - Czerwony Rynek, Przybyszewskiego, Limanowskiego. Z Dołów na Bałucki można uruchomić autobus, których w przeciwieństwie do tramwajów mamy pod dostatkiem. Poza tym 5 odciąży kilka popularnych linii autobusowych, jak 83, 96 czy 70.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: szymon5444 »

Czy odwieszenie 7 na Niższą ma tak naprawdę sens? Może 1 i 4 skierować starymi trasami, a 5 utrzymać jak jeździ zaś 7 z Kozin na Kurczaki, ale przez Kilińskiego, Przybyszewskiego - czyli po trasie starej 5. W przypadku Przybyszewskiego, to każdy dzień awarii na ŁTR pokazuje jak sama 3 się nie sprawdza. Z Górniaka na Zarzew nie ma się czym innym wydostać, co jest nienormalną sytuacją. Ewidentnie brakuje alternatywnej linii na wzór dawnej 18. Pozostawienie na Przybyszewskiego jednego tramwaju, było największym błędem reformy z 2001 roku. Podobnie jak na Politechniki - Żeromskiego, ale tam na całej długości są alternatywne linie autobusowe. Tutaj tego nie ma. Może warto coś z tym zrobić?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: eDragon55 »

Autobus z Dołów w okolice Bałuckiego to niezły pomysł mógłby obsłużyć część Dołów i zakończyć trasę np. przy WORD i zmienić trasę 56, żeby jechało prosto bez dodatkowych wjazdów w boczne ulice. Brak ramki czy numer linii nie będący na czerwono nie oznacza, że taka trasa zostanie. Pamiętam jak były roboty na Limanowskiego i pewnym momencie nie oznaczali linii 2 i 5 czerwonym kolorem tylko były oznaczone jako trasa stała. Wiele osób myślało, że linia 5 zostanie na Wycieczkowej ale ostatecznie wszystko wróciło do stanu sprzed remontu. Podobnie jest teraz przestali oznaczać na czerwono bo przez ile można każdy się przyzwyczaił do tej trasy.

Według mnie linia 5 też powinna jechać do centrum i na Kurczaki po drodze ma Dworzec Łódź Fabryczna, Piłsudskiego, Górniak i duże osiedle Chojny czyli rejony bardziej atrakcyjne niż Doły. Jakby 1 i 5 wróciły co 12 minut na Kilińskiego to byłoby całkiem fajnie. Linie 4 i 7 mogłyby wrócić po otwarciu przejazdu na Dąbrowę ale trochę innymi trasami jak sprzed remontów. Linia 4 mogłaby pojechać przez Węglową, Tramwajową, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego, a linia 7 przez ŁTR lub Kilińskiego następnie Dąbrowskiego, Niższą.
Co do jednej linii na Przybyszewskiego to jest za mało. Kiedyś planowano 41 przedłużyć na Lodową i to nie byłby głupi pomysł tylko, że nie kursuje za często.
ODPOWIEDZ