Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Wszystko kwestia gestu Miasta. Jak jest np LMF nagle znajdują się przeguby na np. 57.
Tak więc szału nie przewiduje.
Pewniak to 1. Reszta to ten gest. I tak: może zostanie 5, ale co 20 minut, 7 może faktycznie pojedzie prosto na Kurczaki trasą starej 5, a linię 4 dadzą z konieczności na Chojny.
Tak więc szału nie przewiduje.
Pewniak to 1. Reszta to ten gest. I tak: może zostanie 5, ale co 20 minut, 7 może faktycznie pojedzie prosto na Kurczaki trasą starej 5, a linię 4 dadzą z konieczności na Chojny.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Myślę, że 5 zostanie tak jak jest teraz. 1 prosto Kilińskiego, 4 natomiast na razie pojedzie Przybyszewskiego, Piotrkowską i Rzgowską na Kurczaki. Miejmy nadzieję, że będzie takt 12/20 a nie 20/20.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Z całą pewnością Zdit zaskoczy Nas np jedną linią z wariantem. A reszta potem
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Nie podpuszczaj, bo jeszcze zrobią 1 na Chojny i 1A na Kurczaki z łącznym taktem 12/20.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Obawiam się, że to będzie jednak 1 1A. Z uwagi na nie pokończone remonty, i to że to tylko 1, to puszczą je łącznie co 10 minut. A może i potrójniaka skleją . I raczej 1 na Kurczaki, 1A na Chojny.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Nie kombinujcie, takt podstawowy dla linii miejskich to 12/20. Bardziej prawdopodobne są za to solówki w dni robocze.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
12 minut widać szczególnie po linii 4. Blokowiska na Kozinach mają gorszą obsługę niż domy jednorodzinne na Chochoła i Stokach Chyba nie o to chodzi? Z punktu widzenia motorniczego nie pochwalam solówek, ale w przypadku braku wagonów, to lepiej jeden wagon, a częściej. Warto może 14 zrobić parowaną w niedziele, a nie bezustannie wygaszać popyt na nią. Już nie mówię teraz, ale wznowieniu kursowania na Dąbrowę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Z tym, że rozmawiamy o stałym układzie tras. Linia 4 jest na objeździe, który spowodował, ze jest linią tak naprawdę znikąd donikąd stąd i częstotliwość.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
No tak, ale jednak Koziny straciły, a niczemu winne nie są.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Argument że jakaś linia nie ma ramki jest tak bardzo z tyłu wyciągnięty że nie wiem. Przypominam Panom że 1 i 4 mają trasę zmienioną z tego samego powodu a ramki mają. 5 też tę ramkę miała, lecz zniknęła - teraz to jej stała trasa.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Można to też interpretować w ten sposób. Tylko, że stała trasa może się czasem zmienić i pewnie będzie też w tym przypadku. Podobnie było podczas remontu na Limanowskiego wtedy 5 była oznaczona jako stała trasa w relacji Kurczaki - Wycieczkowa a potem wróciło wszystko po staremu. Uważam, że prędzej dadzą 5 na Kilińskiego niż 4 (przynajmniej do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego). Linia 4 niepotrzebnie powtarzałaby linię 1 to już lepiej wzmocnić 1 do 12 minut i 4 na razie zostawić w spokoju wtedy nie będzie trzeba też wznawiać linii 7.kafar pisze:Argument że jakaś linia nie ma ramki jest tak bardzo z tyłu wyciągnięty że nie wiem. Przypominam Panom że 1 i 4 mają trasę zmienioną z tego samego powodu a ramki mają. 5 też tę ramkę miała, lecz zniknęła - teraz to jej stała trasa.
Najgorzej, że brakujący tabor tramwajowy daje się we znaki. Gdyby nie tabor to 4 i 7 mogłaby wrócić po wznowieniu ruchu na trasie WZ (przed zamknięciem skrzyżowania marszałków jeździły bez problemu). Też popieram solówki tylko w ostateczności jak brakuje taboru i na liniach nocnych.
Jakby wszystkie miejskie linie tramwajowe można było uruchomić co 12 minut to byłoby nieźle. A w późniejszym czasie jak tabor byłby zwiększony to należy dążyć do podstawowej 10 minutowej częstotliwości linii miejskich, wtedy łatwo będzie do nich ułożyć rozkład dla linii podmiejskich jeżdżących co 20, 30 i 60 minut.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Moja propozycja na tramwaje po przywróceniu ruchu na Kilińskiego (oczywiście tymczasowa do wprowadzenia nowej siatki połączeń).
1 DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - STRYKOWSKA. 1x805Na.
Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
4 HELENÓWEK - Zgierska - Nowomiejska - plac Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - plac Reymonta - Piotrkowska - plac Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI. 2x805Na w robocze i soboty, 1x805Na w niedziele i święta. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
5 obecna trasa CHOCHOŁA - STRYKOWSKA, obecna obsługa i częstotliwość.
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - plac Wolności (gdzie zawraca) - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY. 1x805Na. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
16A przywrócenie trasy przez Paderewskiego.
Proponowana 4 to takie połączenie starej 4 ze starą 5. Moim zdaniem skoro trwa remont na Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego to nie ma sensu kierować linii 4 na swoją zwykłą trasie ze skróceniem do placu Niepodległości z powodu remontu. Jednocześnie przyda się dodatkowa linia na Kurczaki i likwidacja 16A przez Rzgowską, które moim zdaniem nieudolnie zastępuje (przez kilka godzin dziennie w dni robocze) starą 5.
Zdaję sobie sprawę, że ta trasa 7 jest trochę marna, ale z powodu zamknięcia Śmigłego-Rydza nie ma gdzie jej skierować. Poza tym mamy za mało składów. Wyższa częstotliwość niż obecnie powinna ułatwić przesiadkę. Zresztą większość osób jadących obecną 4 z Kozin wysiada na Legionów/Zachodnia i przesiada się na inne linie, bo dojazd na Helenówek interesuje garstkę. Tak samo jadący na Koziny wsiadają do 4 na Legionów/Zachodnia.
1 DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - STRYKOWSKA. 1x805Na.
Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
4 HELENÓWEK - Zgierska - Nowomiejska - plac Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - plac Reymonta - Piotrkowska - plac Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI. 2x805Na w robocze i soboty, 1x805Na w niedziele i święta. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
5 obecna trasa CHOCHOŁA - STRYKOWSKA, obecna obsługa i częstotliwość.
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - plac Wolności (gdzie zawraca) - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY. 1x805Na. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
16A przywrócenie trasy przez Paderewskiego.
Proponowana 4 to takie połączenie starej 4 ze starą 5. Moim zdaniem skoro trwa remont na Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego to nie ma sensu kierować linii 4 na swoją zwykłą trasie ze skróceniem do placu Niepodległości z powodu remontu. Jednocześnie przyda się dodatkowa linia na Kurczaki i likwidacja 16A przez Rzgowską, które moim zdaniem nieudolnie zastępuje (przez kilka godzin dziennie w dni robocze) starą 5.
Zdaję sobie sprawę, że ta trasa 7 jest trochę marna, ale z powodu zamknięcia Śmigłego-Rydza nie ma gdzie jej skierować. Poza tym mamy za mało składów. Wyższa częstotliwość niż obecnie powinna ułatwić przesiadkę. Zresztą większość osób jadących obecną 4 z Kozin wysiada na Legionów/Zachodnia i przesiada się na inne linie, bo dojazd na Helenówek interesuje garstkę. Tak samo jadący na Koziny wsiadają do 4 na Legionów/Zachodnia.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
7 do Pl. Wolności to mało (takie rzeczy obsługują 3 autobusy zetki), więc lepiej dać ją trasą dawnej 5.
4 w publikowanych krakowskich wariantach udaje właśnie 16a przez Paderewskiego.
Z perspektywy czasu Wariant 1 tramwajowy jest jak najbardziej akceptowalny.
4 w publikowanych krakowskich wariantach udaje właśnie 16a przez Paderewskiego.
Z perspektywy czasu Wariant 1 tramwajowy jest jak najbardziej akceptowalny.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Całkiem sensowna propozycja, przynajmniej do czasu odblokowania Dąbrowy, z tym, że zapomniałeś o obsłudze nowej trasy na Tramwajowej i Nowowęglowej i tu należałoby w tym wariancie wydłużyć 7 do Radiostacji.jan_defecto pisze:Moja propozycja na tramwaje po przywróceniu ruchu na Kilińskiego (oczywiście tymczasowa do wprowadzenia nowej siatki połączeń).
1 DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - STRYKOWSKA. 1x805Na.
Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
4 HELENÓWEK - Zgierska - Nowomiejska - plac Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - plac Reymonta - Piotrkowska - plac Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI. 2x805Na w robocze i soboty, 1x805Na w niedziele i święta. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
5 obecna trasa CHOCHOŁA - STRYKOWSKA, obecna obsługa i częstotliwość.
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - plac Wolności (gdzie zawraca) - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY. 1x805Na. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
16A przywrócenie trasy przez Paderewskiego.
Proponowana 4 to takie połączenie starej 4 ze starą 5. Moim zdaniem skoro trwa remont na Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego to nie ma sensu kierować linii 4 na swoją zwykłą trasie ze skróceniem do placu Niepodległości z powodu remontu. Jednocześnie przyda się dodatkowa linia na Kurczaki i likwidacja 16A przez Rzgowską, które moim zdaniem nieudolnie zastępuje (przez kilka godzin dziennie w dni robocze) starą 5.
Zdaję sobie sprawę, że ta trasa 7 jest trochę marna, ale z powodu zamknięcia Śmigłego-Rydza nie ma gdzie jej skierować. Poza tym mamy za mało składów. Wyższa częstotliwość niż obecnie powinna ułatwić przesiadkę. Zresztą większość osób jadących obecną 4 z Kozin wysiada na Legionów/Zachodnia i przesiada się na inne linie, bo dojazd na Helenówek interesuje garstkę. Tak samo jadący na Koziny wsiadają do 4 na Legionów/Zachodnia.
Spodziewam się w związku z otwarciem Fabrycznego wprowadzenia nieco tymczasowego układu linii obowiązującego do momentu wprowadzenia docelowej siatki połączeń (po otwarciu Dąbrowskiego 7 można wydłużyć na Dąbrowę lub Śląską).
Moje wątpliwości budzi czwarta linia na Kurczakach, pytanie czy zmieścimy tam 4 linie co 12 minut.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
W oparciu o wariant W1 moźna by wysłać 1 z Chojen trasą starej 4 na Helenówek, 4 dać za 16a na ŁTR i jak kiedyś Rzgowską na Kurczaki. 7 spokojnie może zastąpić 4 na trasie na Dąbrowę i nie zdubluje 13. Później zakładając sens zamiany obecnej 9 i 16 na 42 i 45(nie 44) uwolniony numer 16 mógłby pojechać z Kurczaków przez Paderewskiego Pabianicką Pl. Reymonta Kilińskiego i zastąpić starą 1 oraz 5. Tak więc Strykowska byłaby z 5,6,16.
Na pewno także poza konkursem naleźałoby dać 2 na Kurczaki, a 6 na Dąbrowę (zamiana południowych pętli).
Na pewno także poza konkursem naleźałoby dać 2 na Kurczaki, a 6 na Dąbrowę (zamiana południowych pętli).
Ostatnio zmieniony ndz 15:37, 09 paź 2016 przez volt, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Te trasy i tak zbyt długo nie będą obowiązywać, mając na uwadze nadchodzące remonty Dąbrowskiego i Ś-R. Ale propozycje tras są całkiem sensowne.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Nie wiem jak teraz z Kurczakami ale jeszcze niedawno pomieściły cztery linie w latach 2008 - 2013. W 2008 roku 6, 15 i 16/16A jeździły co 10 minut i do tego linia 5 co 15 - 20 minut, więc wchodziły 22 kursy na godzinę. Ciasno było ale dało radę to może przy czterech liniach z tą samą częstotliwością byłoby łatwiej.
Ja jednak jestem myśli, że 5 wróci na Kilińskiego wtedy żadne osiedle na południu nie będzie stratne. Wiadomo też, że coś musi pojechać przez Nowowęglową i Tramwajową i pewnie będzie to 4 albo 7. Jeśli jednak 5 nie wróci na starą trasę to najwięcej straci Dąbrowa zamiast pięciu linii (7 i 13 na Śląskiej oraz 2, 4 i 14 na Dąbrowskiego) będą tylko cztery albo trzy (2, 13 i 14) bo może 7 pojedzie przez Przybyszewskiego na Widzew.
Ja jednak jestem myśli, że 5 wróci na Kilińskiego wtedy żadne osiedle na południu nie będzie stratne. Wiadomo też, że coś musi pojechać przez Nowowęglową i Tramwajową i pewnie będzie to 4 albo 7. Jeśli jednak 5 nie wróci na starą trasę to najwięcej straci Dąbrowa zamiast pięciu linii (7 i 13 na Śląskiej oraz 2, 4 i 14 na Dąbrowskiego) będą tylko cztery albo trzy (2, 13 i 14) bo może 7 pojedzie przez Przybyszewskiego na Widzew.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Myślę, że koncepcja tramwaju pod dworcem Fabrycznym zakłada że każda linia tam podjedzie tak czy tak. Pozostają typy tylko na linię widmo za dworzec i za sto lat do Kopcińskiego
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Trasę linii 7 bym zmienił. Proponuję:
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Mickiewicza, Kilińskiego, Dworzec Fabryczny, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza - RADIOSTACJA
Uważam, że taki przebieg jest sensowniejszy niż jeden wagon do pl. Wolności.
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Mickiewicza, Kilińskiego, Dworzec Fabryczny, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza - RADIOSTACJA
Uważam, że taki przebieg jest sensowniejszy niż jeden wagon do pl. Wolności.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Pco linie 7 pchać na ŁTR ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka