Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Wszystko kwestia gestu Miasta. Jak jest np LMF nagle znajdują się przeguby na np. 57.
Tak więc szału nie przewiduje.
Pewniak to 1. Reszta to ten gest. I tak: może zostanie 5, ale co 20 minut, 7 może faktycznie pojedzie prosto na Kurczaki trasą starej 5, a linię 4 dadzą z konieczności na Chojny.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: BB93 »

Myślę, że 5 zostanie tak jak jest teraz. 1 prosto Kilińskiego, 4 natomiast na razie pojedzie Przybyszewskiego, Piotrkowską i Rzgowską na Kurczaki. Miejmy nadzieję, że będzie takt 12/20 a nie 20/20.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Z całą pewnością Zdit zaskoczy Nas np jedną linią z wariantem. A reszta potem
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: BB93 »

Nie podpuszczaj, bo jeszcze zrobią 1 na Chojny i 1A na Kurczaki z łącznym taktem 12/20.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Obawiam się, że to będzie jednak 1 1A. Z uwagi na nie pokończone remonty, i to że to tylko 1, to puszczą je łącznie co 10 minut. A może i potrójniaka skleją :mrgreen: . I raczej 1 na Kurczaki, 1A na Chojny.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

Nie kombinujcie, takt podstawowy dla linii miejskich to 12/20. Bardziej prawdopodobne są za to solówki w dni robocze.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: szymon5444 »

12 minut widać szczególnie po linii 4. Blokowiska na Kozinach mają gorszą obsługę niż domy jednorodzinne na Chochoła i Stokach ;-) Chyba nie o to chodzi? Z punktu widzenia motorniczego nie pochwalam solówek, ale w przypadku braku wagonów, to lepiej jeden wagon, a częściej. Warto może 14 zrobić parowaną w niedziele, a nie bezustannie wygaszać popyt na nią. Już nie mówię teraz, ale wznowieniu kursowania na Dąbrowę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

Z tym, że rozmawiamy o stałym układzie tras. Linia 4 jest na objeździe, który spowodował, ze jest linią tak naprawdę znikąd donikąd stąd i częstotliwość.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: szymon5444 »

No tak, ale jednak Koziny straciły, a niczemu winne nie są.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: kafar »

Argument że jakaś linia nie ma ramki jest tak bardzo z tyłu wyciągnięty że nie wiem. Przypominam Panom że 1 i 4 mają trasę zmienioną z tego samego powodu a ramki mają. 5 też tę ramkę miała, lecz zniknęła - teraz to jej stała trasa.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: eDragon55 »

kafar pisze:Argument że jakaś linia nie ma ramki jest tak bardzo z tyłu wyciągnięty że nie wiem. Przypominam Panom że 1 i 4 mają trasę zmienioną z tego samego powodu a ramki mają. 5 też tę ramkę miała, lecz zniknęła - teraz to jej stała trasa.
Można to też interpretować w ten sposób. Tylko, że stała trasa może się czasem zmienić i pewnie będzie też w tym przypadku. Podobnie było podczas remontu na Limanowskiego wtedy 5 była oznaczona jako stała trasa w relacji Kurczaki - Wycieczkowa a potem wróciło wszystko po staremu. Uważam, że prędzej dadzą 5 na Kilińskiego niż 4 (przynajmniej do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego). Linia 4 niepotrzebnie powtarzałaby linię 1 to już lepiej wzmocnić 1 do 12 minut i 4 na razie zostawić w spokoju wtedy nie będzie trzeba też wznawiać linii 7.

Najgorzej, że brakujący tabor tramwajowy daje się we znaki. Gdyby nie tabor to 4 i 7 mogłaby wrócić po wznowieniu ruchu na trasie WZ (przed zamknięciem skrzyżowania marszałków jeździły bez problemu). Też popieram solówki tylko w ostateczności jak brakuje taboru i na liniach nocnych.
Jakby wszystkie miejskie linie tramwajowe można było uruchomić co 12 minut to byłoby nieźle. A w późniejszym czasie jak tabor byłby zwiększony to należy dążyć do podstawowej 10 minutowej częstotliwości linii miejskich, wtedy łatwo będzie do nich ułożyć rozkład dla linii podmiejskich jeżdżących co 20, 30 i 60 minut.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: jan_defecto »

Moja propozycja na tramwaje po przywróceniu ruchu na Kilińskiego (oczywiście tymczasowa do wprowadzenia nowej siatki połączeń).
1 DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - STRYKOWSKA. 1x805Na.
Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
4 HELENÓWEK - Zgierska - Nowomiejska - plac Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - plac Reymonta - Piotrkowska - plac Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI. 2x805Na w robocze i soboty, 1x805Na w niedziele i święta. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
5 obecna trasa CHOCHOŁA - STRYKOWSKA, obecna obsługa i częstotliwość.
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - plac Wolności (gdzie zawraca) - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY. 1x805Na. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
16A przywrócenie trasy przez Paderewskiego.

Proponowana 4 to takie połączenie starej 4 ze starą 5. Moim zdaniem skoro trwa remont na Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego to nie ma sensu kierować linii 4 na swoją zwykłą trasie ze skróceniem do placu Niepodległości z powodu remontu. Jednocześnie przyda się dodatkowa linia na Kurczaki i likwidacja 16A przez Rzgowską, które moim zdaniem nieudolnie zastępuje (przez kilka godzin dziennie w dni robocze) starą 5.
Zdaję sobie sprawę, że ta trasa 7 jest trochę marna, ale z powodu zamknięcia Śmigłego-Rydza nie ma gdzie jej skierować. Poza tym mamy za mało składów. Wyższa częstotliwość niż obecnie powinna ułatwić przesiadkę. Zresztą większość osób jadących obecną 4 z Kozin wysiada na Legionów/Zachodnia i przesiada się na inne linie, bo dojazd na Helenówek interesuje garstkę. Tak samo jadący na Koziny wsiadają do 4 na Legionów/Zachodnia.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

7 do Pl. Wolności to mało (takie rzeczy obsługują 3 autobusy zetki), więc lepiej dać ją trasą dawnej 5.
4 w publikowanych krakowskich wariantach udaje właśnie 16a przez Paderewskiego.
Z perspektywy czasu Wariant 1 tramwajowy jest jak najbardziej akceptowalny.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: mig »

jan_defecto pisze:Moja propozycja na tramwaje po przywróceniu ruchu na Kilińskiego (oczywiście tymczasowa do wprowadzenia nowej siatki połączeń).
1 DWORZEC CHOJNY - Kilińskiego - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Strykowska - STRYKOWSKA. 1x805Na.
Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
4 HELENÓWEK - Zgierska - Nowomiejska - plac Wolności - Pomorska - Kilińskiego - Przybyszewskiego - plac Reymonta - Piotrkowska - plac Niepodległości - Rzgowska - KURCZAKI. 2x805Na w robocze i soboty, 1x805Na w niedziele i święta. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
5 obecna trasa CHOCHOŁA - STRYKOWSKA, obecna obsługa i częstotliwość.
7 KOZINY - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów - plac Wolności (gdzie zawraca) - Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - KOZINY. 1x805Na. Częstotliwość robocze szczyt 12 minut, pozostałe dni i godziny 20 minut.
16A przywrócenie trasy przez Paderewskiego.

Proponowana 4 to takie połączenie starej 4 ze starą 5. Moim zdaniem skoro trwa remont na Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego to nie ma sensu kierować linii 4 na swoją zwykłą trasie ze skróceniem do placu Niepodległości z powodu remontu. Jednocześnie przyda się dodatkowa linia na Kurczaki i likwidacja 16A przez Rzgowską, które moim zdaniem nieudolnie zastępuje (przez kilka godzin dziennie w dni robocze) starą 5.
Zdaję sobie sprawę, że ta trasa 7 jest trochę marna, ale z powodu zamknięcia Śmigłego-Rydza nie ma gdzie jej skierować. Poza tym mamy za mało składów. Wyższa częstotliwość niż obecnie powinna ułatwić przesiadkę. Zresztą większość osób jadących obecną 4 z Kozin wysiada na Legionów/Zachodnia i przesiada się na inne linie, bo dojazd na Helenówek interesuje garstkę. Tak samo jadący na Koziny wsiadają do 4 na Legionów/Zachodnia.
Całkiem sensowna propozycja, przynajmniej do czasu odblokowania Dąbrowy, z tym, że zapomniałeś o obsłudze nowej trasy na Tramwajowej i Nowowęglowej i tu należałoby w tym wariancie wydłużyć 7 do Radiostacji.
Spodziewam się w związku z otwarciem Fabrycznego wprowadzenia nieco tymczasowego układu linii obowiązującego do momentu wprowadzenia docelowej siatki połączeń (po otwarciu Dąbrowskiego 7 można wydłużyć na Dąbrowę lub Śląską).
Moje wątpliwości budzi czwarta linia na Kurczakach, pytanie czy zmieścimy tam 4 linie co 12 minut.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

W oparciu o wariant W1 moźna by wysłać 1 z Chojen trasą starej 4 na Helenówek, 4 dać za 16a na ŁTR i jak kiedyś Rzgowską na Kurczaki. 7 spokojnie może zastąpić 4 na trasie na Dąbrowę i nie zdubluje 13. Później zakładając sens zamiany obecnej 9 i 16 na 42 i 45(nie 44) uwolniony numer 16 mógłby pojechać z Kurczaków przez Paderewskiego Pabianicką Pl. Reymonta Kilińskiego i zastąpić starą 1 oraz 5. Tak więc Strykowska byłaby z 5,6,16.
Na pewno także poza konkursem naleźałoby dać 2 na Kurczaki, a 6 na Dąbrowę (zamiana południowych pętli).
Ostatnio zmieniony ndz 15:37, 09 paź 2016 przez volt, łącznie zmieniany 3 razy.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: hytgar655 »

Te trasy i tak zbyt długo nie będą obowiązywać, mając na uwadze nadchodzące remonty Dąbrowskiego i Ś-R. Ale propozycje tras są całkiem sensowne.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: eDragon55 »

Nie wiem jak teraz z Kurczakami ale jeszcze niedawno pomieściły cztery linie w latach 2008 - 2013. W 2008 roku 6, 15 i 16/16A jeździły co 10 minut i do tego linia 5 co 15 - 20 minut, więc wchodziły 22 kursy na godzinę. Ciasno było ale dało radę to może przy czterech liniach z tą samą częstotliwością byłoby łatwiej.

Ja jednak jestem myśli, że 5 wróci na Kilińskiego wtedy żadne osiedle na południu nie będzie stratne. Wiadomo też, że coś musi pojechać przez Nowowęglową i Tramwajową i pewnie będzie to 4 albo 7. Jeśli jednak 5 nie wróci na starą trasę to najwięcej straci Dąbrowa zamiast pięciu linii (7 i 13 na Śląskiej oraz 2, 4 i 14 na Dąbrowskiego) będą tylko cztery albo trzy (2, 13 i 14) bo może 7 pojedzie przez Przybyszewskiego na Widzew.
volt
Coś mówi
Posty: 43
Rejestracja: pt 16:25, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: volt »

Myślę, że koncepcja tramwaju pod dworcem Fabrycznym zakłada że każda linia tam podjedzie tak czy tak. Pozostają typy tylko na linię widmo za dworzec i za sto lat do Kopcińskiego
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: domino »

Trasę linii 7 bym zmienił. Proponuję:
KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Mickiewicza, Kilińskiego, Dworzec Fabryczny, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza - RADIOSTACJA
Uważam, że taki przebieg jest sensowniejszy niż jeden wagon do pl. Wolności.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Post autor: Josek102 »

Pco linie 7 pchać na ŁTR ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
ODPOWIEDZ