Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Koziny muszą mieć tramwaj, więc aktywacja 7 jest pewna. 7 dzięki hotelowi ma jedyną okazję wjazdu na
Narutowicza tylko przez Kilińskiego-Nowoskładowa-POW. Wątpie, że to nastąpi w tym roku. Tak więc pozostaje prosto Kilińskiego, a tu pewnie tylko pojechać na Chojny lub Kurczaki. 4 ma ten sam problem.
Narutowicza tylko przez Kilińskiego-Nowoskładowa-POW. Wątpie, że to nastąpi w tym roku. Tak więc pozostaje prosto Kilińskiego, a tu pewnie tylko pojechać na Chojny lub Kurczaki. 4 ma ten sam problem.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Jak może to nie nastąpić w tym roku, jak już w tym roku ruszy dworzec?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
A nie grudzień 2017?
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Dworzec ruszy w tym roku od 11 grudnia pociągi mają dojeżdżać na Dworzec Łódź Fabryczna oddana będzie też niektóra infrastruktura w okolicy czyli Kilińskiego, Tramwajowa, Składowa i Nowowęglowa. Termin 31 grudnia 2017 obowiązuje na całą infrastrukturę wokół dworca czyli m.in. Nowotargowa.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Trzeba zapewnić szersze spektrum połączeń dla Kozin i podnieść atrakcyjność ogółu linii. Przez wiele lat linia 7 jeździła przez ŁTR i taka trasa się sprawdzała. Ponadto zapewnimy bezpośredni dojazd z dw. Fabrycznego na Piotrkowska Centrum i odwrotnie.Josek102 pisze:Pco linie 7 pchać na ŁTR ?
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
No ale nie można sobie ot tak zaśmiecać mocnych ciągów dziwnymi liniami, już wystarczająco układ psuje 16 (która zmusza do dodania 15A). To utrudnia ułożenie dobrego rozkładu i synchronizacja pomiędzy ciągami.
Możliwe przesiadki tramwajowe na/z ŁTR są naprawdę wygodne i powinniśmy dążyć (przynajmniej do czasu uruchomienia TDŁ i uzupełnienia ciągu Kopcińskiego-Palki - wtedy można by się pokusić o jakąś rewolucję) do maksymalnego uproszczenia wiodących ciągów. Czyli na ŁTR centralnym 4 linie co 7,5 (w wariancie tanim co 10), 15 co 7,5 (w szczytach co 6?), likwidacja 15A i 16.
Możliwe przesiadki tramwajowe na/z ŁTR są naprawdę wygodne i powinniśmy dążyć (przynajmniej do czasu uruchomienia TDŁ i uzupełnienia ciągu Kopcińskiego-Palki - wtedy można by się pokusić o jakąś rewolucję) do maksymalnego uproszczenia wiodących ciągów. Czyli na ŁTR centralnym 4 linie co 7,5 (w wariancie tanim co 10), 15 co 7,5 (w szczytach co 6?), likwidacja 15A i 16.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
To można by 7 z Kozin wepchnąć w Legionów-Gdańska -Zeromskiego do Ikei lub Kurczaki
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Wsparcie dla zatłoczonego w godzinach szczytu ŁTR by się przydało, a i dla Kozin byłoby to atrakcyjne połączenie choćby ze wzgledu na wygodną przesiadkę na W-Z i ŁTR.
Linia z Kozin przez Gdańską i Politechniki odetnie Koziny od ŁTR i centrum miasta, co całkowicie ją dyskwalifikuje.
Linia z Kozin przez Gdańską i Politechniki odetnie Koziny od ŁTR i centrum miasta, co całkowicie ją dyskwalifikuje.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Kombinujecie. Wróci stara 1 i 4 lub 7. Nie przypuszczam, żeby myślano o tramwajach do POW i przez Nowowęglową.
Na Dąbrowę długo nic nie pojedzie. Nawet jakby zdecydowali się także na 4 i 7, to jak nic coś musi pojechać na Chojny i Kurczaki. 5 po staremu obudzi protesty. Tak więc zostanie. Zdejmą kursy i tyle.
Na Dąbrowę długo nic nie pojedzie. Nawet jakby zdecydowali się także na 4 i 7, to jak nic coś musi pojechać na Chojny i Kurczaki. 5 po staremu obudzi protesty. Tak więc zostanie. Zdejmą kursy i tyle.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
W przypadku linii z Kozin są dwie opcje czyli linia jedzie prosto przez Legionów i Pomorską albo skręca w Zachodnią w kierunku południowym.
Po wznowieniu ruchu na Dąbrowskiego najlepiej jakby 7 pojechała przez ŁTR, Dąbrowskiego albo Przybyszewskiego na Śląską, ponieważ jest to najlepsza trasa dla tej linii, na ŁTR jest duży ruch, nie powtarzałaby linii 13. Oczywiście z częstotliwością dopasowaną do pozostałych linii na ŁTR czyli co 12 minut. 1 i 5 powrót po staremu, a 4 przez Nowowęglową, Tramwajową, Narutowicza, Kopcińskiego na Dąbrowę. Linia 4 nie kursowałaby już tak blisko linii 11 i 16 i nie powtarzałaby też linii 13. Dwie linie na Kilińskiego wystarczą o ile będą jeździć co 12 minut, a na Śmigłego-Rydza i Kopcińskiego byłyby trzy linie tramwajowe.
Jeśli linia 5 wróci na starą trasę (na Kurczaki) to do czasu zakończenia remontu na Dąbrowie jedną z linii 4 lub 7 można dać przez Nowowęglową, Tramwajową, Narutowicza do Radiostacji, a drugą prosto przez Kilińskiego, Piłsudskiego i zawrócić na pętli ulicznej Piotrkowska Centrum.
Po wznowieniu ruchu na Dąbrowskiego najlepiej jakby 7 pojechała przez ŁTR, Dąbrowskiego albo Przybyszewskiego na Śląską, ponieważ jest to najlepsza trasa dla tej linii, na ŁTR jest duży ruch, nie powtarzałaby linii 13. Oczywiście z częstotliwością dopasowaną do pozostałych linii na ŁTR czyli co 12 minut. 1 i 5 powrót po staremu, a 4 przez Nowowęglową, Tramwajową, Narutowicza, Kopcińskiego na Dąbrowę. Linia 4 nie kursowałaby już tak blisko linii 11 i 16 i nie powtarzałaby też linii 13. Dwie linie na Kilińskiego wystarczą o ile będą jeździć co 12 minut, a na Śmigłego-Rydza i Kopcińskiego byłyby trzy linie tramwajowe.
Jeśli linia 5 wróci na starą trasę (na Kurczaki) to do czasu zakończenia remontu na Dąbrowie jedną z linii 4 lub 7 można dać przez Nowowęglową, Tramwajową, Narutowicza do Radiostacji, a drugą prosto przez Kilińskiego, Piłsudskiego i zawrócić na pętli ulicznej Piotrkowska Centrum.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
7 na ŁTR ma sens jak będzie jeździła z taktem pozostałych linii. Mogłaby kursować przez Przybyszewskiego, choć szkoda, że omijałaby Plac Niepodległości, ale teraz na Niższej jest linia 95, więc to żaden problem. Kwestią sporną jest częstotliwość. W przypadku sześciu linii, nie można zrobić równych interwałów, a za bardzo nie ma czego z ŁTR wycofać. Przesiadka z linii 7 na Legionów/Zachodnia, nie jest problematyczna, bo tam zawsze pojawia się tramwaj jadący po Zachodniej. Na chwilę obecną, to uważam, że 1 może wrócić na starą trasę, co jest w sumie bezsporne. 4 skierowałbym tymczasowo na Chojny, a 7 z Kozin przez Kilińskiego, Przybyszewskiego na Kurczaki. Oczywiście kwestia jaką chcemy częstotliwość zachować na Kilińskiego. Trzy linie co 12 minut czy dwie. Jeśli dwie, to tylko 1 i 4, a 7 w wariancie skróconym do Placu Wolności, ale co 12 minut, co będzie dużo lepsze niż obecna 4. Na stałe zaś 1 i 4 po staremu, a 7 po tej trasie co wyżej napisałem, albo jak ktoś proponował przez ŁTR - Przybyszewskiego na Niższą. Generalnie warto byłoby spiąć Plac Niepodległości z Kilińskiego jak dawniej 5, bo w razie zatrzymania na ŁTR, jest chociaż tramwaj jadący od południa. Dla mnie najbardziej idealne byłoby zrobienie linii na wzór dawnej 18. Może zamiast powrotu 5 na Kurczaki, mogłaby powstać linia w relacji Augustów - Kurczaki przez Przybyszewskiego i Rzgowską. Jak nie ma 3, to mamy istotną pustkę komunikacyjną Zarzew - Górniak, a tak być nie powinno, więc wówczas 7 z Kozin przez Kilińskiego - Przybyszewskiego na Niższą. Ta linia zapewniałaby dojazd południowej części Dąbrowy z zakładami na Milionowej i Senatorskiej oraz Kilińskiego, którego nie było i nie ma. Po trasie 13 jest i tak 70, więc nie ma sensu dodatkowego tramwaju tutaj kierować na całej długości.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Znaczy to, źe Kurczaki będą bez dojazdu na Teofilów.
Nie wspomnę o objazdowej 14 z Politechniki, która urozmaicała 15tki
Nie wspomnę o objazdowej 14 z Politechniki, która urozmaicała 15tki
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Ale na logikę - kto przy zdrowych zmysłach będzie jechał na Teofilów tramwajem na około przez Kilińskiego. Pamiętajcie, że mamy teraz przystanek Piotrkowska - Centrum, który ułatwia przesiadkę. Linia 6 z przesiadką na 2 lub 8 to dużo szybsze rozwiązanie. Jest także 15+8 przy WAM-ie. Potoki pasażerskie na 14 nie były super wielkie i wiem to z doświadczenia jako motorniczy. Dużo lepiej sprawdza się spięcie Dąbrowy z Politechniki poprzez 72 i 77, które wjeżdżają w środek osiedla.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Na chwilę obecną sensowną trasę przez Politechniki mogą mieć tylko linie jadące z krańcówek Chocianowice-Ikea i Kurczaki. Z innych osiedli jak Dąbrowa czy Widzew linie robiłyby koło bo muszą cofać się aż do RRL, żeby jechać Politechniki. Jak odbudują torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego to wtedy można tam dać tramwaj z Widzewa albo Dąbrowy tak jak kiedyś linia 20.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Jeszcze może być np. z Dąbrowy przez pl. Niepodległości i RLL, tu też nie ma za bardzo cofania.
Oczywiście w sytuacji, gdy w ogóle jest dojazd z Dąbrowy do pl. Niepodległości.
Oczywiście w sytuacji, gdy w ogóle jest dojazd z Dąbrowy do pl. Niepodległości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
72 nie puszczą przez Pabianicka-Politechniki. A to byłoby coś
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Co do zmian, to moje propozycje
1 - bez zmian co 12 minut na solówce (bo nie wierzę, że starczy dwuskładów na takt 12 na wszystkie linie)
4 - Z Helenówka z braku laku na Chojny co 12 minut na solówce
5 - powrót na Kurczaki co 12 minut na solówce (Doły w zamian wynegocjowany autobus do Bałuckiego Rynku z częstotliwością podobną do 5 czyli 12 szczyt, 20 poza, w soboty 20/30 wieczorem i niedziele 30 wystarczy)
7 - Koziny - ... - Dworzec Fabryczny - Tramwajowa - Narutowicza - RADIOSTACJA (do czasu zrobienia Dąbrowskiego) co 12 minut na solówce
Ogólnie uważam, że pomysł z 7 na ŁTR jest bardzo dobry. Dalej jechałaby Przybyszewskiego jak 3 i ŚR do Śląskiej. Faktycznie nie zahacza wtedy o Plac Niepodległości, ale rzeczywiście 95/95A załatwiło ten problem. Wtedy Kilińskiego ma tramwaj co 4 minuty, co jak na rejon (centrum) jest dobrą ofertą choć na solówkach. 7 wzmacnia choć trochę ŁTR, który w szczycie niedomaga od lat (czyli od wprowadzenia bazówki 12), Kursów 30/h czyli da się ustawić tramwaj co 2 minuty - do pełni szczęścia trzeba tylko powiększyć przystanki od Piotrkowska/Czerwona do Zachodnia/Legionów (razem 15 przystanków) a Doły mają autobus i są hepi
4 po otwarciu Dąb/ŚR może jechać Przybyszewskiego i ŚR na Dąbrowę
9 - przez Tramwajową
12 - przez Plac Dąbrowskiego
13 - przez Plac Dąbrowskiego
Reszta bez zmian. Oczywiście przy powrocie 5 na Kurczaki 16A powrót na Paderewskiego. Jeszcze parę lat temu Kurczaki miały 22 kursy na godzinę, więc z 20 na styk, ale powinno się udać Zwłaszcza, że jest OSSR, który ma eliminować większość opóźnień spowodowanych zatorami, to w ogóle powinno dać radę. Po zrobieniu Broniewskiego za parę lat i tak będzie kolejna przebudowa tras w tym rejonie.
Jeszcze co bym zrobił... Likwidacja 12A na pewno i nowe linie, ale do tego pewno nie dojdzie. 12/12A co 6 minut to jest marnowanie kasy, bo w szczycie jeżdżą półpuste tak naprawdę. 12 może sama co 12 miałaby spore napełnienie w szczycie, ale nie zapchana po sufit.
No i nieszczęsne 15A, które w weekendy wozi powietrze. Ruda i Rokicie o wiele bardziej ceniłyby coś na kształt 27 starego, no ale wtedy coś Pomorską musiałoby wzmocnić 15... 15A nawet teraz nie powala frekwencją. Owszem na Pomorskiej ścisk jest, ale od Gdańska/Zielona nawet w szczycie są spore szanse usiąść... I to po rozpoczęciu roku akademickiego. A "nowe 27" nawet jak nie na Telefoniczną, to do Radiostacji, byleby bezpośrednio do Dworca, Placu Dąbrowskiego i Szpitala Barlickiego.
Najlepszym wyjściem chyba byłoby zostawić 46 na Zdrowie. Za 12A linia przez Pomorską, Za 15A coś ala stare 27 do Radiostacji. Tak naprawdę trzebaby tylko zostawić 12A na cały dzień, a nie tylko szczyt, no ale czy to by się udało i czy są na to środki?
1 - bez zmian co 12 minut na solówce (bo nie wierzę, że starczy dwuskładów na takt 12 na wszystkie linie)
4 - Z Helenówka z braku laku na Chojny co 12 minut na solówce
5 - powrót na Kurczaki co 12 minut na solówce (Doły w zamian wynegocjowany autobus do Bałuckiego Rynku z częstotliwością podobną do 5 czyli 12 szczyt, 20 poza, w soboty 20/30 wieczorem i niedziele 30 wystarczy)
7 - Koziny - ... - Dworzec Fabryczny - Tramwajowa - Narutowicza - RADIOSTACJA (do czasu zrobienia Dąbrowskiego) co 12 minut na solówce
Ogólnie uważam, że pomysł z 7 na ŁTR jest bardzo dobry. Dalej jechałaby Przybyszewskiego jak 3 i ŚR do Śląskiej. Faktycznie nie zahacza wtedy o Plac Niepodległości, ale rzeczywiście 95/95A załatwiło ten problem. Wtedy Kilińskiego ma tramwaj co 4 minuty, co jak na rejon (centrum) jest dobrą ofertą choć na solówkach. 7 wzmacnia choć trochę ŁTR, który w szczycie niedomaga od lat (czyli od wprowadzenia bazówki 12), Kursów 30/h czyli da się ustawić tramwaj co 2 minuty - do pełni szczęścia trzeba tylko powiększyć przystanki od Piotrkowska/Czerwona do Zachodnia/Legionów (razem 15 przystanków) a Doły mają autobus i są hepi
4 po otwarciu Dąb/ŚR może jechać Przybyszewskiego i ŚR na Dąbrowę
9 - przez Tramwajową
12 - przez Plac Dąbrowskiego
13 - przez Plac Dąbrowskiego
Reszta bez zmian. Oczywiście przy powrocie 5 na Kurczaki 16A powrót na Paderewskiego. Jeszcze parę lat temu Kurczaki miały 22 kursy na godzinę, więc z 20 na styk, ale powinno się udać Zwłaszcza, że jest OSSR, który ma eliminować większość opóźnień spowodowanych zatorami, to w ogóle powinno dać radę. Po zrobieniu Broniewskiego za parę lat i tak będzie kolejna przebudowa tras w tym rejonie.
Jeszcze co bym zrobił... Likwidacja 12A na pewno i nowe linie, ale do tego pewno nie dojdzie. 12/12A co 6 minut to jest marnowanie kasy, bo w szczycie jeżdżą półpuste tak naprawdę. 12 może sama co 12 miałaby spore napełnienie w szczycie, ale nie zapchana po sufit.
No i nieszczęsne 15A, które w weekendy wozi powietrze. Ruda i Rokicie o wiele bardziej ceniłyby coś na kształt 27 starego, no ale wtedy coś Pomorską musiałoby wzmocnić 15... 15A nawet teraz nie powala frekwencją. Owszem na Pomorskiej ścisk jest, ale od Gdańska/Zielona nawet w szczycie są spore szanse usiąść... I to po rozpoczęciu roku akademickiego. A "nowe 27" nawet jak nie na Telefoniczną, to do Radiostacji, byleby bezpośrednio do Dworca, Placu Dąbrowskiego i Szpitala Barlickiego.
Najlepszym wyjściem chyba byłoby zostawić 46 na Zdrowie. Za 12A linia przez Pomorską, Za 15A coś ala stare 27 do Radiostacji. Tak naprawdę trzebaby tylko zostawić 12A na cały dzień, a nie tylko szczyt, no ale czy to by się udało i czy są na to środki?
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Dodatkowa linia na ŁTR nie pozwoli na równe odstępy między kolejnymi odjazdami. Wydaje mi się, że jednak 15A jest lepsza, aniżeli dawne 27. Tu bardziej chodzi o studentów, aniżeli mieszkańców Rudy, którzy również mają linię 50. Ja kiedyś myślałem o czymś takim:
Linia 46 skierować na Strykowską, co pozwoliłoby wrócić 5 na Kurczaki. Przywrócić coś na wzór dawnej linii 17 w relacji Telefoniczna - Zdrowie. W zamiana za linię 15A uruchomić nową z Żabieńca na Chocianowice przez Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka. Takie a'la dawne 26. Pomorska zbiera mnóstwo młodzieży uczącej się, ale w tramwaju robi się luźniej przy Kilińskiego, a na Zachodniej, to już w ogóle pełno ludzi wysiada. Przy zachowaniu odpowiedniego rozkładu można by zgrać rozkład 17 i 43 bez zmian numeracji razem.
Linia 46 skierować na Strykowską, co pozwoliłoby wrócić 5 na Kurczaki. Przywrócić coś na wzór dawnej linii 17 w relacji Telefoniczna - Zdrowie. W zamiana za linię 15A uruchomić nową z Żabieńca na Chocianowice przez Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka. Takie a'la dawne 26. Pomorska zbiera mnóstwo młodzieży uczącej się, ale w tramwaju robi się luźniej przy Kilińskiego, a na Zachodniej, to już w ogóle pełno ludzi wysiada. Przy zachowaniu odpowiedniego rozkładu można by zgrać rozkład 17 i 43 bez zmian numeracji razem.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Nieprawda, właśnie pozwoli na równy takt. Dziś mamy 5 linii czyli odjazdy co 2-3 minuty, jeśli będzie 6 co 12 to mamy 30 poc./h co da tramwaj równo co 2 minuty.szymon5444 pisze:Dodatkowa linia na ŁTR nie pozwoli na równe odstępy między kolejnymi odjazdami.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Kilińskiego ma odzyskać potoki pasażerów. Jest szansa na 1 na Chojny i 7, która spokojnie może pojechać na Dąbrowę. Linię 4 szykują ewidentnie pod zastępstwo 16A.
Na upartego autobus 85 można przez Wojska Polskiego, Franciszkańską, Org. WIN, Łagiewnicką wydłużyć do pętli Rondo Powst. 1863r. Nie jestem jednak pewien czy z 5 chodzi tylko o dojazd na rynek.
5 wolałbym ŁTRem w stylu 2 tj. Źabieniec Limanowskiego Zachodnia Kościuszki Mickiewicza Piotrkowska Rzgowska Kurczaki. 6 za to dałbym na Kilińskiego. Niestety z Dołów musiałaby pojechać jakaś linia do Centrum Piotrkowska
Na upartego autobus 85 można przez Wojska Polskiego, Franciszkańską, Org. WIN, Łagiewnicką wydłużyć do pętli Rondo Powst. 1863r. Nie jestem jednak pewien czy z 5 chodzi tylko o dojazd na rynek.
5 wolałbym ŁTRem w stylu 2 tj. Źabieniec Limanowskiego Zachodnia Kościuszki Mickiewicza Piotrkowska Rzgowska Kurczaki. 6 za to dałbym na Kilińskiego. Niestety z Dołów musiałaby pojechać jakaś linia do Centrum Piotrkowska