Podczas modernizacji Trasy WZ dobudowano lewoskręt w Kilińskiego. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie aby 12A pojechało z Retkini jak 10 do Kilińskiego i stamtąd przez dw. Fabryczny na Radiostację.szymon5444 pisze:Wszystko psuje 12A, która jest totalnym nieporozumieniem. Odejdę od tematu, bo jeśli zadaniem 12A jest zastąpienie kursów zabranej 14 na Retkini, to mamy bardzo absurdalną koncepcję. Jak można zastąpić coś czymś, co jedzie zupełnie inną trasą. Z Retkini do Centralu jest teraz 10 kursów tramwajów. Było 14 kursów + około 5 na linii 98. Ubytek rzędu 50%. Za to tworzy się dziwną 12A, którą kieruje się w rejony, gdzie jest dużo tramwajów i nie ma, aż takiej potrzeby większej ilości linii. Za chwilę przywrócimy 7, oczywiście z taktem 12 minutowym i na Narutowicza będą korki tramwajowe. Wspominam o Retkini, bo zmiana w jednym rejonie rzutuje na inny i warto to mieć na względzie.
Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Tyle tylko, coby numer linii zmienić na jakiś 17 wzwyż.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
I to jest dobre rozwiązanie. Równie dobrze można 7 na Retkinię z Kozin wyciągnąć przez Kilińskiego, a nie rozbijać na dwie linie
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Troszkę odrywając się od tematu. Optowałbym za kasacją lub pozostawieniem pętli Koziny jako awaryjnej i pilną reorganizację skrzyżowania Srebrzyńska/Włókniarzy. Wiadomo dwa skręty na Teofilów i Retkinię. Ta pętla zmusza do trwania bliźniaków 7 i 13
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
To może w perspektywie po wybudowaniu zachodniej obwodnicy miasta będzie możliwe.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Motywem powstania 12A nie było uzupełnienie luki po 14, ale obawa przed niewystarczającą częstotliwością 12 w godzinach szczytu. Jednak z perspektywy czasu, oceniając na podstawie własnych obserwacji, uważam, że istnienie tej linii jest w obecnym kształcie mocno dyskusyjne. Środek ciężkości w dojazdach Retkinia - Centrum - Retkinia, czego dowodem jest permanentny tłok w 10, przeniósł się z kilku powodów w okolice DTC - atrakcyjny czas przejazdu, mniejsze narażenie na opóźnienia niż w przypadku 12/12A, brak połączeń z Retkinii do południowej części Centrum, podczas gdy do północnej części są jeszcze linie 80, 86 i 99/99A, które w znacznym stopniu wspierają 12/12A. Dlatego w mojej opinii konieczne jest przeniesienie 14 z powrotem na Wyszyńskiego lub zrobienie z 12A linii stałej, ale z przetrasowaniem przez DTC, Kilińskiego, Dworzec Fabryczny na Radiostację.szymon5444 pisze:Radiostacja to pętla przy blokowisku. Wydłużanie na siłę tramwaju w peryferia na Telefoniczną trochę mija się z celem. Przecież jest 12 co 12 minut i 15/15A co 6 minut i jeden kurs na godzinę 43. Tak naprawdę rozchodzi się o Lumumbowo, ale przecież do Radiostacji nie jest jakaś super droga, a jednak jest w miarę często kursujący tramwaj. Chcecie na siłę zasilać peryferia, a nie dostrzegacie, że są rejony jak Koziny czy Chojny, które mają znacznie słabszą obsługę tramwajami niż domy jednorodzinne. Może tutaj warto zacząć od zmian? 7 może tymczasowo kursować na trasie Radiostacja - Koziny przez Tramwajową jeśli ktoś chce tam kierować liniowy tramwaj. Tylko, że po Narutowicza okaże się za chwilę, że jest za dużo tramwajów. Wszystko psuje 12A, która jest totalnym nieporozumieniem. Odejdę od tematu, bo jeśli zadaniem 12A jest zastąpienie kursów zabranej 14 na Retkini, to mamy bardzo absurdalną koncepcję. Jak można zastąpić coś czymś, co jedzie zupełnie inną trasą. Z Retkini do Centralu jest teraz 10 kursów tramwajów. Było 14 kursów + około 5 na linii 98. Ubytek rzędu 50%. Za to tworzy się dziwną 12A, którą kieruje się w rejony, gdzie jest dużo tramwajów i nie ma, aż takiej potrzeby większej ilości linii. Za chwilę przywrócimy 7, oczywiście z taktem 12 minutowym i na Narutowicza będą korki tramwajowe. Wspominam o Retkini, bo zmiana w jednym rejonie rzutuje na inny i warto to mieć na względzie. Co do 43, to wystarczy skierować kursy do Zajezdni Telefoniczna i mamy wolny tor na pętli, ale pytanie o sens kierowania kolejnej linii tutaj. Dyskutujemy o zupełnie nowych koncepcjach, a przecież stary układ linii jest dosyć dobry, a wymaga kilku poprawek. Zwiększenia częstotliwości i drobnych korekt. Jedyną sensowną zmianą w ostatnich latach było skierowanie wreszcie 8 na Lodową, ale z kolei 3 na Olechów jest nonsensem. Tak - ładnie wygląda na mapie, bo z osiedla tramwaje rozjeżdżają się w różne strony, ale przecież są po Przybyszewskiego autobusy 55 i 96. Tak jak mówiłem 1 i 4 przywrócić na stare trasy. Wydaje mi się, że na Kilińskiego dwie linie kursujące co 12 minut spokojnie dadzą radę nawet solówkami. 4 tymczasowo na Chojny albo Plac Niepodległości przez Przybyszewskiego. Musimy wziąć po uwagę ilość wozów, którymi dysponujemy. 5 kursująca na obecnej trasie jest dobra i powinna zostać. Brakuje tramwaju z Górniaka do Kilińskiego - sama 3 to jednak za mało. 7 powinna wrócić na dawną trasę. Zresztą przy reformie z 2001 widać, że z linią 7 nie wiedziano co do końca zrobić i trochę na siłę skierowano taką trasą.
Telefoniczna ma ten plus, że kierowanie tam linii pozwala na obsługę Lumumbowa, czego o Radiostacji za bardzo powiedzieć nie można. 43 już dziś zazwyczaj zawraca na zajezdni bo na pętli za bardzo nie ma miejsca na dłuższy postój. Przydałyby się łuki na Radiostację od strony wschodniej, pozwoliłoby to obsłużyć i osiedle na Radiostacji i Lumumbowo jednocześnie, ewentualnie najlepiej nowa odnogę do CKD.
W dużej mierze zgodzę się z szymonem5444. Układ tras mamy naprawdę niezły, tylko wymaga pewnych korekt. 3 na Olechowie dla pewnej grupy pasażerów jest atrakcyjna, ale jednak szału z frekwencją nie ma. Możnaby tam zamiast 3 puścić 9, która pozwoli odciążyć nieco 96, natomiast Przybyszewskiego wzmocniłbym 7 na solo co 12 minut przez ŁTR do Augustów lub chociaż do Lodowej. Zlikwidujemy tym samym ten spory dubel 7 i 13 istniejący od reformy w 2001. 5 moim zdaniem należy przywrócić na starą trasę, tj. Kurczaki - Kilińskiego - Szczecińska, jednocześnie wydłużając 64 do r. Powstańców przez Bałucki Rynek jako rekompensata za tramwaj. Dwie linie co 12 wystarczą na Kilińskiego. Za ewentualny transfer 14 na Retkinię potrzebne jest wsparcie dla 8 na Włókniarzy, tu jedyną sensowna alternatywą jest linia nie jadąca trasą WZ, może coś przez Politechniki na Kurczaki, przydałoby się w końcu szybkie połączenie Teofilów - Chojny.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Zastanawiałem się kiedyś nad linią podobną do dawnej 26, ale to jednak nie ma, aż takiego sensu. Skręcając w Kopernika tramwaj ominie przystanek przesiadkowy Włókniarzy/Mickiewicza, co trochę mija się z celem. Najlepiej było, żeby ten przystanek był na Kopernika przed Włókniarzy. Jestem za 9 jadącą na Olechów, ale pytanie o sens 10 co sześć minut na tę pętlę. Bo jeśli dodamy 9 co sześć minut i zrobimy 10 co sześć minut, to i tak będzie sporo. Zrobiłbym 10A do Augustowa z Wyszyńskiego, żeby dalej utrzymać wysoką częstotliwość. Dzięki temu też możliwe będzie zrobienie przerw posiłkowych na Olechowie, a nie jakieś zamiany na Augustowie, co jest dobre, póki nie ma zakłóceń na linii. 7 nie jest potrzebna, aż do Augustowa, ani nawet do Lodowej. Pozostawiłbym ją na Niższej, ale właśnie po Przybyszewskiego jako dodatkowe spięcie ŁTR z Zarzewem, bo dalej są autobusy. Pytanie, czy to ma sens, bo w przypadku zatrzymania na ŁTR nadal nie ma tramwaju na Przybyszewskiego, stąd pomysł tramwaju jadącego z południa. 5 zostawiłbym na obecnej trasie, ale pod warunkiem, że nadal na Szczecińską lub Chochoła jeździ, bo wtedy to ma sens.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Uprośćmy to ciut. 9a bez 9 zamieniamy pętlami z 3. W końcu potworek będzie jeździł 62 a nie 78 minut. Kanzas i tak daleko w Łódź jedzie. Inna sprawa numeracja. 42 to rozsądna numeracja. Tak więc 9a w 9.
10 bym obciął z połowy kursów i dodał kursy 9ce (co 12 minut.
Skasowałbym też 12a. Za to w miejsce tej luki dał bym taką 18 (10 do Kilińskiego i Kilińskiego -Składowa-POW-Narutowicza-Radiostacja / na Pesach co 12 minut. Takt 10ki utrzyma się.
Jeśli zaś chodzi o powrót do coś podobnego do 26, to należy 15a (17) puścić od Legionów w lewo i Włókniarzy na Szczecińską. Wadą pomysłu to konieczność skierowania 7 z Kozin na Telefoniczną co 12 minut.
Stałe trasy po Kilińskiego to oczywiście. 1,4,5. 85 po Boya Żeleńskiego za 64 ,które pojedzie prosto Wojska Polskiego do Pl. Kościelnego i dalej pod pętlę uliczną Bałucki Rynek(via Zawiszy) załatwi problem braku 5 na Dołach.65 moźna zatrzymać przed Zgierską. I tyle
10 bym obciął z połowy kursów i dodał kursy 9ce (co 12 minut.
Skasowałbym też 12a. Za to w miejsce tej luki dał bym taką 18 (10 do Kilińskiego i Kilińskiego -Składowa-POW-Narutowicza-Radiostacja / na Pesach co 12 minut. Takt 10ki utrzyma się.
Jeśli zaś chodzi o powrót do coś podobnego do 26, to należy 15a (17) puścić od Legionów w lewo i Włókniarzy na Szczecińską. Wadą pomysłu to konieczność skierowania 7 z Kozin na Telefoniczną co 12 minut.
Stałe trasy po Kilińskiego to oczywiście. 1,4,5. 85 po Boya Żeleńskiego za 64 ,które pojedzie prosto Wojska Polskiego do Pl. Kościelnego i dalej pod pętlę uliczną Bałucki Rynek(via Zawiszy) załatwi problem braku 5 na Dołach.65 moźna zatrzymać przed Zgierską. I tyle
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Według mnie dobrze byłoby wykorzystać liniowo relacje skrętne na DTC. Można byłoby skierować linię 16 z Kurczaków do DTC bez zmian następnie Mickiewicza, Włókniarzy, Limanowskiego na Teofilów (co 12 minut). Dodatkowo będzie trzeba utworzyć nową linię 45 z Olechowa do Zgierza z ewentualnym wariantem skróconym do Helenówka. Za to linię 3 skrócić na Augustów i 14 wysłać na Retkinię. Wtedy też na 10 powinna wystarczyć częstotliwość 12 minutowa bo na trasie Wyszyńskiego - Augustów byśmy mieli tyle samo kursów co obecnie. Zmniejszyłaby się tylko częstotliwość na Olechowie jeśli to za mało to 3 mogłaby zostać bez zmian albo wydłużyć 9.
Co do 64 to dobry pomysł, żeby przedłużyć do Ronda Powstańców 1863 roku, wtedy linia 5 mogłaby wrócić bez problemu na starą trasę i 12A dobrze byłoby dać przez Węglową i Tramwajową.
Co do 64 to dobry pomysł, żeby przedłużyć do Ronda Powstańców 1863 roku, wtedy linia 5 mogłaby wrócić bez problemu na starą trasę i 12A dobrze byłoby dać przez Węglową i Tramwajową.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Moja propozycja:
7 KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Pomorska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska - PLAC NIEPODLEGŁOŚCI
9/9A KONSTANTYNÓW/ZDROWIE - (...), Narutowicza, DF, Nowowęglowa, Tramwajowa, Narutowicza, (...) - AUGUSTÓW
13 SZCZECIŃSKA - (...), Narutowicza, DF, Nowowęglowa, Tramwajowa, Narutowicza, (...) - WIDZEW STADION
12 bez zmian
1 STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY
4 HELENÓWEK - Zgierska, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA
5 CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zgierska, Nowomiejska, Pomorska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Rzgowska - KURCZAKI
7 KOZINY - Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Pomorska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska - PLAC NIEPODLEGŁOŚCI
9/9A KONSTANTYNÓW/ZDROWIE - (...), Narutowicza, DF, Nowowęglowa, Tramwajowa, Narutowicza, (...) - AUGUSTÓW
13 SZCZECIŃSKA - (...), Narutowicza, DF, Nowowęglowa, Tramwajowa, Narutowicza, (...) - WIDZEW STADION
12 bez zmian
1 STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Kilińskiego - DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY
4 HELENÓWEK - Zgierska, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA
5 CHOCHOŁA - Aleksandrowska, Limanowskiego, Zgierska, Nowomiejska, Pomorska, Kilińskiego, Przybyszewskiego, Piotrkowska, Rzgowska - KURCZAKI
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Może trochę to zapachnie prywatą ale gdyby tak połączyć 46 z 4, a na Legionów dać jakąś 17 w relacji Telefoniczna - Zdrowie? Mielibyśmy połączenie funkcji, które spełnia 4 wraz z dojazdem dla Zgierza do Uniwersytetu Łódzkiego. Problemem może być tutaj "rozwalanie" taktu na Kilińskiego oraz prawdopodobnie potrzeba stworzenia 46A tylko na Helenówek.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Witam,
Propozycje idą hurtowo, pozwólcie że dorzucę swoje trzy grosze:
1 CHOJNY - STRYKOWSKA > prosto Kilińskiego, wszyscy się chyba zgadzają, że nie ma tu co kombinować
3 WARSZAWSKA - AUGUSTÓW > między Zarzewem a Olechowem chyba jednak popularniejsze jest 96
4 HELENÓWEK - ... - Kilińskiego, Składowa, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DĄBROWA > atrakcyjne połączenie Radogoszcza ze wschodnią częścią miasta jadące trochę z boku ścisłego najbardziej obciążonego odcinka cetrum; niezależnie czy będzie to 4 czy jakakolwiek inna linia, powinno zostać przywrócone połączenie tramwajowe Dw. Fabryczny - pl. Wolności, by dać proste połączenie dworca i Manufaktury - a można by nawet spróbować zaszaleć i skierować 4 przez Północną i Zachodnią (jak 22 przed 2001), wtedy połączenie atrakcyjnych turystycznie rejonów byłoby niemal idealne, pytanie, czy dodatkowa linia skręcająca przy Pałacu Poznańskich nie zablokuje ŁTR; do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza / Dąbrowskiego powinna kursować na Radiostację
5 KURCZAKI - SZCZECIŃSKA > linia z Kurczaków na Kilinskiego musi być i kropka; co w zamian na Doły - piszę trochę dalej
7 KOZINY - ... - Legionów, Zachodnia, Kościuszki, DTC*, Piotrkowska, pl. Niepdległości, Rzgowska, Dąbrowskiego - NIŻSZA > dokładnie jak przed 2001, ta linia musi jeździć przez ŁTR, jeżeli trasa przez Kościuszki, a więc wzdłuż najbardziej atrakcyjnych rejonów centrum nie przyniesie sensowniej frekwencji, to znaczy że linię na Koziny można po prostu zaorać; dlaczego przez Dąbrowskiego? jest tam tylko 2, a na Przybyszewskiego bardziej atrakcyjne byłoby przywrócenie 18; niemniej na razie może jeździć przez Przybyszewskiego, a z większymi zmianami można się wstrzymać do czasu ogólnomiejskiej reformy; do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza / Dąbrowskiego powinna kursować do DTC*
9 i 9A - KONSTANTYNÓW Ł./ZDROWIE - OLECHÓW > w zamian za skrócone po otwarciu W-Z 85 połączenie Olechowa z okolicami szp. Barlickiego; uwaga! tylko w zestawie ze skróceniem połowy kursów 10 w dni robocze do Augustowa, 15 kursów/h na Olechów to przesada, w innych rejonach miasta bardziej się tramwaje przydadzą
10 i 10A - patrz wyżej, z uwagi na obsługę tramwajowi niskopodłogowymi i powyższy argument a propos linii 9 i 9A skłaniałbym się raczej za 10 co 6 minut jako jedyną linią na Olechów, tylko zabranie stamtąd jednej linii będzie PRowo źle wyglądać...
12 bez zmian
12A (jako całotygodniowa 17) WYSZYŃSKIEGO - ... - Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Kilińskiego, Składowa, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza - RADIOSTACJA > powinno być oczywiście na Telefoniczną, ale z braku miejsca musi kończyć na Radiostacji, taka linia daje bezpośrednie połączenie bardzo atrakcyjnych rejonów Dw. Fabrycznego i DTC, pasażerowie przyjezdni i łódzkich linii "podmiejskich" 51, 53, 60 na pewno by się z takiego połączenia ucieszyli; dodatkowe połączenie Retkinii z DTC*
14 - bez zmian, z uwagi na wysoką frekwencję na al. Włókniarzy, gdyby nadal (po uruchomieniu 12A vel 17 wg powyższej propozycji) były żądania powrotu na Retkinię, to 8 trzeba wzmocnić 8A ŻABIENIEC - PIOTRKOWSKA CENTRUM z zawracaniem przez Żwirki; linia przez Kopernika na al.Politechniki, jak pokazał funkcjonujący przez jakiś czas objazd 14, nie miałaby sensownej frekwencji i omijałaby bardzo popularny nowy przystanek na Włókniarzy między Mickiewicza a Kopernika
18 i 18A LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka - PABIANICE/IKEA - zamiast 41, dodatkowo, w uzupełnieniu do propozycji linii 7 - atrakcyjne połączenie os. Zarzew z Górniakiem i południem miasta niezależne od ŁTR; linia z Pabianic i Rudy przejeżdżająca przez wspólny przystanek na pl.Niepodległości; 18A niezbędne dla uzupełnienia kursów poza szczytem i w dni wolne;
64 ŹRÓDŁOWA - prosto Wojska Polskiego z pominięciem Boya-Żeleńskiego - ... - JANÓW
85 CZAJKOWSKIEGO - ... - Wojska Polskiego, Sporna, Boya-Żeleńskiego, Obrońców Westerplatte, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Organizacji WiN, Limanowskiego - ZACHODNIA - Zgierska, Zawiszy, Franciszkańska i z powrotem na Janów > zamiast 5 na Doły; 64 zostawmy w spokoju jako linię głównie do obsługi Stoków i Sikawy, 85 penetrujące Doły daje nawet atrakcyjniejszą ofertę niż 5, połączenie Bałuckiego Rynku i węzłów przesiadkowych na Zachodniej przy Limanowskiego i Dolnej (niestety z dojściem między przystankami) z Rondem Solidarności atrakcyjne z uwagi na lepszy dojazd do Infosysu i UŁ
podkreślone propozycje ściśle związane z otwarciem Dworca Łódź Fabryczna, pozostałe niejako przy okazji
Wszystkie linie tramwajowe co 12 minut (poza 18i18A).
1,4,5,7 (i 18A)na solówkach
DTC - Dworzec Tramwajowy Centrum = przystanek Piotrkowska Centrum, jakby ktoś nie kojarzył tego skrótu
Propozycje idą hurtowo, pozwólcie że dorzucę swoje trzy grosze:
1 CHOJNY - STRYKOWSKA > prosto Kilińskiego, wszyscy się chyba zgadzają, że nie ma tu co kombinować
3 WARSZAWSKA - AUGUSTÓW > między Zarzewem a Olechowem chyba jednak popularniejsze jest 96
4 HELENÓWEK - ... - Kilińskiego, Składowa, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza, Kopcińskiego, Śmigłego-Rydza, Dąbrowskiego - DĄBROWA > atrakcyjne połączenie Radogoszcza ze wschodnią częścią miasta jadące trochę z boku ścisłego najbardziej obciążonego odcinka cetrum; niezależnie czy będzie to 4 czy jakakolwiek inna linia, powinno zostać przywrócone połączenie tramwajowe Dw. Fabryczny - pl. Wolności, by dać proste połączenie dworca i Manufaktury - a można by nawet spróbować zaszaleć i skierować 4 przez Północną i Zachodnią (jak 22 przed 2001), wtedy połączenie atrakcyjnych turystycznie rejonów byłoby niemal idealne, pytanie, czy dodatkowa linia skręcająca przy Pałacu Poznańskich nie zablokuje ŁTR; do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza / Dąbrowskiego powinna kursować na Radiostację
5 KURCZAKI - SZCZECIŃSKA > linia z Kurczaków na Kilinskiego musi być i kropka; co w zamian na Doły - piszę trochę dalej
7 KOZINY - ... - Legionów, Zachodnia, Kościuszki, DTC*, Piotrkowska, pl. Niepdległości, Rzgowska, Dąbrowskiego - NIŻSZA > dokładnie jak przed 2001, ta linia musi jeździć przez ŁTR, jeżeli trasa przez Kościuszki, a więc wzdłuż najbardziej atrakcyjnych rejonów centrum nie przyniesie sensowniej frekwencji, to znaczy że linię na Koziny można po prostu zaorać; dlaczego przez Dąbrowskiego? jest tam tylko 2, a na Przybyszewskiego bardziej atrakcyjne byłoby przywrócenie 18; niemniej na razie może jeździć przez Przybyszewskiego, a z większymi zmianami można się wstrzymać do czasu ogólnomiejskiej reformy; do otwarcia skrzyżowania Śmigłego-Rydza / Dąbrowskiego powinna kursować do DTC*
9 i 9A - KONSTANTYNÓW Ł./ZDROWIE - OLECHÓW > w zamian za skrócone po otwarciu W-Z 85 połączenie Olechowa z okolicami szp. Barlickiego; uwaga! tylko w zestawie ze skróceniem połowy kursów 10 w dni robocze do Augustowa, 15 kursów/h na Olechów to przesada, w innych rejonach miasta bardziej się tramwaje przydadzą
10 i 10A - patrz wyżej, z uwagi na obsługę tramwajowi niskopodłogowymi i powyższy argument a propos linii 9 i 9A skłaniałbym się raczej za 10 co 6 minut jako jedyną linią na Olechów, tylko zabranie stamtąd jednej linii będzie PRowo źle wyglądać...
12 bez zmian
12A (jako całotygodniowa 17) WYSZYŃSKIEGO - ... - Bandurskiego, Mickiewicza, Piłsudskiego, Kilińskiego, Składowa, Węglowa, Tramwajowa, Narutowicza - RADIOSTACJA > powinno być oczywiście na Telefoniczną, ale z braku miejsca musi kończyć na Radiostacji, taka linia daje bezpośrednie połączenie bardzo atrakcyjnych rejonów Dw. Fabrycznego i DTC, pasażerowie przyjezdni i łódzkich linii "podmiejskich" 51, 53, 60 na pewno by się z takiego połączenia ucieszyli; dodatkowe połączenie Retkinii z DTC*
14 - bez zmian, z uwagi na wysoką frekwencję na al. Włókniarzy, gdyby nadal (po uruchomieniu 12A vel 17 wg powyższej propozycji) były żądania powrotu na Retkinię, to 8 trzeba wzmocnić 8A ŻABIENIEC - PIOTRKOWSKA CENTRUM z zawracaniem przez Żwirki; linia przez Kopernika na al.Politechniki, jak pokazał funkcjonujący przez jakiś czas objazd 14, nie miałaby sensownej frekwencji i omijałaby bardzo popularny nowy przystanek na Włókniarzy między Mickiewicza a Kopernika
18 i 18A LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka - PABIANICE/IKEA - zamiast 41, dodatkowo, w uzupełnieniu do propozycji linii 7 - atrakcyjne połączenie os. Zarzew z Górniakiem i południem miasta niezależne od ŁTR; linia z Pabianic i Rudy przejeżdżająca przez wspólny przystanek na pl.Niepodległości; 18A niezbędne dla uzupełnienia kursów poza szczytem i w dni wolne;
64 ŹRÓDŁOWA - prosto Wojska Polskiego z pominięciem Boya-Żeleńskiego - ... - JANÓW
85 CZAJKOWSKIEGO - ... - Wojska Polskiego, Sporna, Boya-Żeleńskiego, Obrońców Westerplatte, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Organizacji WiN, Limanowskiego - ZACHODNIA - Zgierska, Zawiszy, Franciszkańska i z powrotem na Janów > zamiast 5 na Doły; 64 zostawmy w spokoju jako linię głównie do obsługi Stoków i Sikawy, 85 penetrujące Doły daje nawet atrakcyjniejszą ofertę niż 5, połączenie Bałuckiego Rynku i węzłów przesiadkowych na Zachodniej przy Limanowskiego i Dolnej (niestety z dojściem między przystankami) z Rondem Solidarności atrakcyjne z uwagi na lepszy dojazd do Infosysu i UŁ
podkreślone propozycje ściśle związane z otwarciem Dworca Łódź Fabryczna, pozostałe niejako przy okazji
Wszystkie linie tramwajowe co 12 minut (poza 18i18A).
1,4,5,7 (i 18A)na solówkach
DTC - Dworzec Tramwajowy Centrum = przystanek Piotrkowska Centrum, jakby ktoś nie kojarzył tego skrótu
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
7 na Niższą przez Plac Niepodległości mija się z celem teraz. Są linie 72 i 95, więc to odpada. To już lepiej przez Przybyszewskiego. Linię 85 można zmienić pod warunkiem, że będziesz sam kierowcą tego autobusu, który będzie jechał długą trasę bez przerwy w normalnym miejscu bez punktu socjalnego. 9 i 9A na Olechów, ale bez rozdzielania jak ktoś wcześniej proponował. 4 zabierasz połączenie Dąbrowy z Kilińskiego.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Klarują się nam linie 1,4,5,9a,12a(17). Moje 64 obrobiono kapkę. Idea zachowana.
Z socjalami to na każdej linii nie mała jest problem. Toitoi to marny wynalazek. Taka 72 to nie ma nic na Politechniki i co? Nikt nie zmienia tego od lat. Pętla Czajkowskiego to zabytek PRLu. Istnieje wbrew upływowi czasu. Osiedla budują dalej już dawno
Z socjalami to na każdej linii nie mała jest problem. Toitoi to marny wynalazek. Taka 72 to nie ma nic na Politechniki i co? Nikt nie zmienia tego od lat. Pętla Czajkowskiego to zabytek PRLu. Istnieje wbrew upływowi czasu. Osiedla budują dalej już dawno
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Powinna powstac linia która połączy Fabryczny z Kaliskim.Dw.Fabryczny Kilińskiego Piłsudskiego Mickiewicza do petli Retkinia-Oszczepowa.Fakt 86 jezdzi ale w miescie korki a tramwaj łączący dworce potrzebny
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Teraz dworce łączy 12(A) i po zmianach nadal pewnie będzie łączyć .
Mateusz
EA-1
EA-1
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Właśnie to, że nie ma socjalu jest złe, więc nie ma sensu tego pogłębiać. Jako motorniczy wiem, że brak dostępu do bieżącej wody nie jest dobry, dlatego każdemu, kto wychodzi z takimi pomysłami - polecam samemu pracę w takich warunkach.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Wystarczy socjal na jednej z pętli, jest przecież na Janowie.Taker pisze:Z socjalami to na każdej linii nie mała jest problem. Toitoi to marny wynalazek. Taka 72 to nie ma nic na Politechniki i co? Nikt nie zmienia tego od lat.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Tam powinna być jakaś linia na busikach wchodząca w głąb osiedla.
Coś w stylu: WORD - Smutna - Doły - Telefoniczna - Palki - Pomorska - Wierzbowa - Sporna - Pankiewicza - Sporna - Boya-Żeleńskiego - Obrońców Westerplatte - Organizacji WiN - Złotnicza - Tokarzewskiego - Racjonalizatorów - Franciszkańska - Organizacji WiN - Bałucki - Zgierska - Krótka - Zachodnia - ZACHODNIA/LIMANOWSKIEGO - Zachodnia - Limanowskiego - Bałucki - Zawiszy Czarnego - Franciszkańska - Organizacji WiN - Obrońców Westerplatte - Boya-Żeleńskiego - Sporna - Pankiewicza - Sporna - Wierzbowa - Pomorska - Palki - Telefoniczna - Doły - Smutna - WORD
W głąb osiedla wjechać może wyłącznie busik - ale taka linia powinna istnieć. W mojej propozycji zostaje ona połączona z linią dowożącą do WORD-u, gdzie też nie można się spodziewać frekwencji, która uzasadniałaby większy pojazd. A obecnie rolę tę spełnia - słabo - skryteriowane 67.
WORD pełniłby rolę punktu socjalnego.
Konieczny byłby remont tzw. starej Spornej (tej z płyt betonowych), ale on jest i tak potrzebny.
Coś w stylu: WORD - Smutna - Doły - Telefoniczna - Palki - Pomorska - Wierzbowa - Sporna - Pankiewicza - Sporna - Boya-Żeleńskiego - Obrońców Westerplatte - Organizacji WiN - Złotnicza - Tokarzewskiego - Racjonalizatorów - Franciszkańska - Organizacji WiN - Bałucki - Zgierska - Krótka - Zachodnia - ZACHODNIA/LIMANOWSKIEGO - Zachodnia - Limanowskiego - Bałucki - Zawiszy Czarnego - Franciszkańska - Organizacji WiN - Obrońców Westerplatte - Boya-Żeleńskiego - Sporna - Pankiewicza - Sporna - Wierzbowa - Pomorska - Palki - Telefoniczna - Doły - Smutna - WORD
W głąb osiedla wjechać może wyłącznie busik - ale taka linia powinna istnieć. W mojej propozycji zostaje ona połączona z linią dowożącą do WORD-u, gdzie też nie można się spodziewać frekwencji, która uzasadniałaby większy pojazd. A obecnie rolę tę spełnia - słabo - skryteriowane 67.
WORD pełniłby rolę punktu socjalnego.
Konieczny byłby remont tzw. starej Spornej (tej z płyt betonowych), ale on jest i tak potrzebny.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
A nie czasem 56Kpc21 pisze:W głąb osiedla wjechać może wyłącznie busik - ale taka linia powinna istnieć. W mojej propozycji zostaje ona połączona z linią dowożącą do WORD-u, gdzie też nie można się spodziewać frekwencji, która uzasadniałaby większy pojazd. A obecnie rolę tę spełnia - słabo - skryteriowane 67.
Mateusz
EA-1
EA-1