Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Obawiam się, że przegub by się tam nie zmieścił.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ruszają 2 tygodnie przed wakacjami, żeby mieć zapas.

Choć po remoncie Kilińskiego, który trwa już 4 razy dłużej niż miał, to już wszystkiego można się spodziewać XD

Żarty żartami, ale serio żeby znowu czegoś tam nie znaleźli...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie sądzę. Skrzyżowanie było jakiś czas temu przebudowywane i niespodzianek nie znaleziono.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na Kilińskiego niespodziankę znaleźli dopiero niedawno, opóźnienie już wtedy było duże.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

mig pisze:Od 11 czerwca przebudowa skrzyżowania Narutowicza/Tramwajowa. Całkowite wyłączenie ruchu tramwajowego, ruch kołowy ma się odbywać tylko z zachodu na wschód.

Spodziewałem się, że jednak zaczną od wakacji a tu szybciej będzie. W takim razie do remontu zostało tylko 5 dni a nie ma żadnych oficjalnych informacjach o trasach objazdowych. Wiadomo jakie będą?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

9/9A przez ŁTR i W-Z, 12 przez Legionów, Pomorską, 12A do Północnej, 13 z Teofilowa przez Narutowicza, Kilińskiego, Pomorską do pl. Wolności, Z13 Śląska - Zaj. Telefoniczna. Autobus Z12 Zielona/Żeligowskiego - Zaj. Telefoniczna. Autobusy prawie bez zmian, 58/58A i N7 w kierunku pl. Dąbrowskiego pojadą Wierzbową, Jaracza i Uniwersytecką do Narutowicza.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Szkoda, że rozdzielają 13 na dwie części jak mogliby dać przez ŁTR i W-Z a 9/9A przez Kilińskiego, Pomorską, Konstytucyjną wtedy byłaby ciągłość wszystkich linii i pewnie będzie trzeba się z tym przemęczyć do końca sierpnia. W międzyczasie ruszą kolejne remonty, więc znów będą ciężkie wakacje kolejny rok z rzędu i tak lepiej, że w wakacje niż w roku szkolnym.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Dąbrowskiego/Rydza i tak w wakacje rusza więc juz bedzie gotowa zetka na tym odcinku. Plus pewnie KZ od placu Niepodległości na Dąbrowę a 14 na Stary Widzew lub Lodową.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

eDragon55 pisze:Szkoda, że rozdzielają 13 na dwie części jak mogliby dać przez ŁTR i W-Z a 9/9A przez Kilińskiego, Pomorską, Konstytucyjną wtedy byłaby ciągłość wszystkich linii i pewnie będzie trzeba się z tym przemęczyć do końca sierpnia.
Niby tak ale doszczętnie zawalonoby Pomorską i Legionów co negatywnie wpłynęłoby na punktualność.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Pomorska jeszcze nienajgorzej, bo będzie 16 poc/h (tylko kawałek 13 to 21 będzie), ale ŁTR bankowe korki "tramwajowe". Od PC do Zielonej będzie 33-34poc/h...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Pisałem o tym co by było gdyby kolejną linię skierować Pomorską.
Co do 9, owszem, słabo, ale nie widzę innej opcji. Bardzo brakuje w tej sytuacji Kilińskiego.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Myślę, że dałoby się wysłać dodatkową linię na Pomorską oczywiście koniecznie trzeba byłoby zwiększyć przepustowość na Rondzie Solidarności i przy Kilińskiego i w jedną stronę niestety tramwaje musiałyby zawracać na placu Wolności, żeby z powrotem dotrzeć do Kilińskiego. Przez ŁTR tylko od Zielonej do Mickiewicza będzie dodatkowa linia, więc nie powinno być tak źle. Na ŁTR bardziej pasowałaby 13 bo ta jeździ równo co 12 minut tak jak pozostałe linie na ŁTR a 9/9A kursuje średnio co 12 minut ale w rozkładzie odjazdy ma co 11 - 14 minut.
Kilińskiego na pewno by ułatwiło objazdy ale z tym się nie spieszą, nawet jakby było czynne i objazd byłby tamtędy poprowadzony to musieliby też uruchomić coś w stylu Z13, żeby Kopcińskiego i Narutowicza (od Kopcińskiego do Konstytucyjnej) nie pozostało bez komunikacji tramwajowej.

Przy takich objazdach jak zaczną skrzyżowanie Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza to pewnie będzie lepiej zawiesić Z13 i dać autobus ze Śląskiej do szpitala przy Pomorskiej albo na plac Dąbrowskiego. 14 najprędzej dadzą na Lodową, żeby jednak do skrzyżowania Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego utrzymać komunikację tramwajową. Druga KZ powinna być wzdłuż Dąbrowskiego z pominięciem remontowanego skrzyżowania od Placu Niepodległości do Dąbrowy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Kierowcy stękaliby, że nie mają jak przejechać, bo Narutowicza zamknięta gdyby ograniczono ruch na Pomorskiej...

Zapomniałem, że Pomorska przy Rondzie to "tragedia" komunikacyjna...
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jordi pisze:Kierowcy stękaliby, że nie mają jak przejechać, bo Narutowicza zamknięta gdyby ograniczono ruch na Pomorskiej...

Zapomniałem, że Pomorska przy Rondzie to "tragedia" komunikacyjna...

To fakt tam często się korkuje ale w wakacje jest ruch trochę mniejszy a po drugie za chwilę otwierają A1, więc to na pewno odciąży tą część miasta.
Poza tym chodziło mi o lekkie wydłużenie światła dla tramwaju tak żeby mogłyby przejechać dwa na raz i trzeba byłoby wydłużyć przystanki zwłaszcza w stronę Konstytucyjnej a to dodatkowa robota.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Post autor: LUAKAS22 »

Trochę wyedytowali, Z12 do Radiostacji a Z13 na Stoki.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

I zjebali kierowcą życie , cała trasa na ulicy , zero spokoju i zapewne przerw. Wszystko przez brak wozów. Może ktoś pomyślał, że wkrotce potrzeba będzie sporo autobusów na dwie zetki , jedną po Rydza i jedna po Dąbrowskiego. Na Stokach jest dużo luźniej , dobra decyzja Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jordi pisze:ale ŁTR bankowe korki "tramwajowe". Od PC do Zielonej będzie 33-34poc/h...
Przy działającym prawidłowo OSSR korków tramwajowych by nie było.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Obawiam się, że bez podwójnych przystanków na centralnym odcinku ŁTR będą korki niezależnie od systemu.
Z drugiej strony Struga można by próbować rozładować przedłużając fazę na wprost o jakieś 15 sekund (bo zwykle właśnie tyle brakuje żeby drugi tramwaj przejechał na końcówce fazy) albo lepiej dodając dodatkową krótką warunkową fazę dla tramwaju po fazie skrętów w lewo, a to jest główny problem ŁTRu.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Chyba jakaś regulacja świateł na skrzyżowaniu Kościuszki/Struga miała miejsce, bo w ostatnim tygodniu za każdym razem drugi tramwaj przejeżdżał przez skrzyżowanie na jednej zmianie (około godziny 15:30).
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

estimate85 pisze:Chyba jakaś regulacja świateł na skrzyżowaniu Kościuszki/Struga miała miejsce
To już dość dawno się stało, od tamtej pory możliwa jest wymiana pasażerów dwóch tramwajów wjeżdżających na przystanek na jednej fazie.
ODPOWIEDZ