Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Dokładnie tak jest - dyletanctwo jakie płynie z postów niektórych osób, aż mnie przeraża. Niektórzy zapominają właśnie o przewodzie wysokiego napięcia. Pary, które kursują na stałe, nie mają składanych sprzęgów. Trzeba rozpiąć przewody wysokiego napięcia, złożyć sprzęgi i zdjąć pozostałe przewody międzywagonowe. Ponadto jeszcze wycofać do tyłu wagony i potem samemu do tyłu, żeby je połączyć. Takich operacji nie wykonuje się w pojedynkę. Motorniczy nie jest od takich rzeczy i pora to zapamiętać.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Kabel WN jest przecież nieobowiązkowy, te kilka dedykowanych składów może jeździć na 2 pantografy. Ale fakt faktem że przy jakichkolwiek tego typu kombinacjach w zasadzie niezbędny byłby dodatkowy pracownik (NR? pogotowia technicznego?) i solidnie wydłużone przerwy. Nie mówiąc o tym, że trzeba by bardzo solidnie to wszystko rozplanować żeby w normalnych warunkach jednak zjeżdżały takie same pary jak wyjechały z zajezdni.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Nie wierzę w to co czytam. Po pierwsze, w jaki sposób Koziny stracą? Lepiej mieć solo co 12 minut niż skład co 20. I gdzie te ogromne potoki na Srebrzyńskiej? Koziny nigdy nie były dużym generatorem ruchu w tramwaju (poza oczywiście okresem święta Wszystkim Świętych).
Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.
Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Pantograf na pierwszym wagonie w parach wagonów ma dużą zaletę, której wielu nie zauważa. W razie zwarcia, pożaru czy innej usterki związanej z prądem - motorniczy ma możliwość szybkiego odłączenia wagonów od napięcia.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Ciekawe, czy wystarczy składów do porozpinania - w wielu drugi wagon nie ma przednich reflektorów, a kabina jest rozszabrowana.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
To prawda, ale w niektórych miastach 105Na/805Na jeżdżą na dwa pantografy i nie ma z tym problemu.szymon5444 pisze:Pantograf na pierwszym wagonie w parach wagonów ma dużą zaletę, której wielu nie zauważa. W razie zwarcia, pożaru czy innej usterki związanej z prądem - motorniczy ma możliwość szybkiego odłączenia wagonów od napięcia.
Ewentualnie w drugim wagonie można by było udostępnić pasażerom awaryjny wyłącznik, na tej samej zasadzie, co hamulec bezpieczeństwa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Niedawno w jednym składzie z Chocianowic (bodajże 2300+2301) zauważyłem, że w drugim wagonie mimo rozszabrowanej kabiny pojawił się sterownik R&G oraz ten od zwrotnic, więc pewnie szykują pojazdy do rozpięcia.kuba_łódź pisze:Ciekawe, czy wystarczy składów do porozpinania - w wielu drugi wagon nie ma przednich reflektorów, a kabina jest rozszabrowana.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
A MPK już do tego dojrzało? To gdyby jednak jakimś cudem udało się podciąć te 2 nieszczęsne przystanki na Stokach, Swingi z krótkich mogłyby przechodzić na 12 (a w zamian konstale z 12/A zjeżdżać jako 10)Nie lepiej prościej, mianowicie BWL?
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
A może lepiej wysłac na podmiejskie 805-ki a na miejski niemieckie pojazdy. Zamiast solówek
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Koziny nie stracą w porównaniu do obecnej sytuacji ale ogólnie dostaną najmniej. Wiadomo, że nie ma tak dużego popytu na tramwaj były nawet plany likwidacji ale w godzinach szczytu zdarza się, że w składzie prawie wszystkie miejsca były zajęte do przystanku Srebrzyńska - Cmentarna w kierunku pętli Koziny. W tym rejonie najpopularniejszy jest przystanek Srebrzyńska - Kasprzaka. Kiedyś w okresie wakacyjnym w tygodniu jeździła solówka (ale co 20 minut) to w szczycie było ciasno. Najlepiej jakby na każdej linii były składy gdyby nie brakowało taboru ale jest jak jest, więc według mnie najlepiej jakby na szczytówkach linii 1, 5, 7 pojawiły się solówki, a na pozostałych brygadach składy bo na to taboru wystarczy.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Dojrzało jakiś czas temu, choć nadal im to nie w smak, mamy przecież choćby 81/87 czy inne łączenia (co prawda na mniejszą skalę), np. 90+77, 90+Z2.px33 pisze:A MPK już do tego dojrzało?Nie lepiej prościej, mianowicie BWL?
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Czy nie można w takim razie puścić brygad mieszanych tzn. 1x805, 2x805, 1x805 itd.?mig pisze:Nie wierzę w to co czytam. Po pierwsze, w jaki sposób Koziny stracą? Lepiej mieć solo co 12 minut niż skład co 20. I gdzie te ogromne potoki na Srebrzyńskiej? Koziny nigdy nie były dużym generatorem ruchu w tramwaju (poza oczywiście okresem święta Wszystkim Świętych).
Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Na 1? A w jakim celu?
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Na podmiejskich potrzeba miejsc siedzących, a tych w 805Na mało.Josek102 pisze:A może lepiej wysłac na podmiejskie 805-ki a na miejski niemieckie pojazdy. Zamiast solówek
805Na na podmiejskie - tak, ale po dostawieniu trzeciego rzędu siedzeń. I jakimś uszczelnieniu drzwi (mogą być nowe Woltany).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Fakt. Nie pomyślałem w ogóle o BWL, bo tak sądziłem, że dla MPK to jakiś "kosmos" Ale rzeczywiście to lepsze wyjście. Po szczycie składy zjadą z 1, które przejmie połowa brygad 7mig pisze:Co do zamian składów na solo po szczycie, więcej trudności z tym związanych niz korzyści. Konieczne byłoby zaangażowanie obsługi technicznej dyżurującej na pętli, a do tego dochodzą trudności organizacyjne. Koszty niewspółmierne do oszczędności, a już w ogóle nie widzę tego na Kurczakach - mała pętla i symboliczne żeberko. Nie lepiej prościej, mianowicie BWL? Przynajmniej do czasu gdy 7 będzie na Chojnach razem z 1.
Co do solo, a składu. Taką mamy sytuację i jest "po ptokach". Nie mamy taboru, więc od kwietnia (czy kiedy ta reforma ma wejść) najprawdopodobniej solo na stałe zagoszczą na 1,4,5,7. Owszem na Kozinach będzie 5x805Na, a do tej pory było 6x805Na, ale nadal potoki nie są takie, żeby tam te składy były niezbędne. Co do potoków, to na 1 w szczycie co te 16-18 minut tez do Ronda Insurekcji zwykle jedzie 30-40 pasażerów, a do Chojen kilkanaście osób. Ważne, że są chociaż 2 linie (po reformie chyba 3 z tego co wnioskuję z przecieków) i będzie stały takt 4-6 minut dający dojechać do centrum.
Poza tym mieszkańcy wyraźnie w konsultacjach postawili na częstotliwość, więc dobrze, że wszystko będzie co 12 minut i nie będzie miejskiej linii kursującej rzadziej w szczycie, co 5 lat temu było normą właśnie na 1,4,5,7, a także bodaj 13 czy 14.
Co do wagonów niemieckich. Ja ogólnie uważam, że to najlepsze wyjście na takie linie jak te wspomniane wyżej. Tak "pośrodku" solówki, a składu Konstali, no ale tego jest tak mało, że nawet na 2 linie brygad nie starczy, a coś wyraźnie ucichły starania MPK o tramwaje z Bogestry, gdzie na wiosnę już pierwsze nówki mające zastąpić NF6D zaczną kursować.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Jeśli chodzi o linie tramwajowe w NCŁ to wiadomo już oficjalnie:
1 powrót na starą trasę;
7 z Kozin na Chojny;
przez Plac Dąbrowskiego pojadą 12, 12A i 13;
przez Nowowęglową i Tramwajową pojadą 4, 9 i 9A.
Z autobusów:
- na Dw. Fabrycznym zawracać będą:
* pod budynkiem Dworca: 53(A), 58(A), 60(A/B) i 94,
* po przeciwnej stronie: 51(A/B), 70(A/B) i 86;
- przez przystanek AT na Składowej przejadą:
* 53, 58, 60 i 94 w kier. wschodnim
* 57, 86 w kier. zachodnim
- ciekawe będą trasy dojazdowe autobusów na Fabryczny, bo 53, 58, 60 i 94 pojadą Jaracza i Kilińskiego.
Moim zdaniem 57 mogliby też wygiąć na Fabryczny w kierunku Marysińskiej.
1 powrót na starą trasę;
7 z Kozin na Chojny;
przez Plac Dąbrowskiego pojadą 12, 12A i 13;
przez Nowowęglową i Tramwajową pojadą 4, 9 i 9A.
Z autobusów:
- na Dw. Fabrycznym zawracać będą:
* pod budynkiem Dworca: 53(A), 58(A), 60(A/B) i 94,
* po przeciwnej stronie: 51(A/B), 70(A/B) i 86;
- przez przystanek AT na Składowej przejadą:
* 53, 58, 60 i 94 w kier. wschodnim
* 57, 86 w kier. zachodnim
- ciekawe będą trasy dojazdowe autobusów na Fabryczny, bo 53, 58, 60 i 94 pojadą Jaracza i Kilińskiego.
Moim zdaniem 57 mogliby też wygiąć na Fabryczny w kierunku Marysińskiej.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
"Mogliby"... Absurdem jest, że tego nie ma. Przecież POW nie jest już jednokierunkowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Jeśli nie dali na Kurczaki 5, to mogli wydłużyć 7. Wygrał takt, opłaty za KM oraz pilne skomunikowanie Dw. Chojny
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Sądziłem, że więcej linii peryferyjnych pojedzie prosto Nowotargową/Nowouniwersytecką, a tu klops. A to 57 w jedną stronę omijające Dw. Łódź Fabryczna... Słów brak.
Re: Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna
Mapy z nowymi trasami:
autobusy http://uml.lodz.pl/get.php?id=20899
tramwaje http://uml.lodz.pl/get.php?id=20898
autobusy http://uml.lodz.pl/get.php?id=20899
tramwaje http://uml.lodz.pl/get.php?id=20898