Nowe trasy tramwajowe wokół dworca Łódź Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

STUDI pisze:Do dnia 30.9.2015 należy wykonać infrastrukturę tramwajową umożliwiającą prowadzenie ruchu komunikacji zbiorowej
Termin zakończenia prac 30.06.2016
Dobrze rozumiem? Do końca września mają zakończyć się prace na skrzyżowaniu Narutowicza/Tramwajowa (przynajmniej w takim stopniu), żeby komunikacja tramwajowa na Narutowicza, mogła w październiku znowu kursować po Narutowicza. Za to pozostałe prace na innych ulicach mają być zakończone do końca czerwca 2016r. Jeśli tak to faktycznie
STUDI pisze:Będą fajne trasy tramwajowe latem
szczególnie, że WZ będzie jeszcze nie czynna, czyli dwie kluczowe trasy WZ będą częściowo lub całkowicie zamknięte dla ruchu tramwajowego. Z tego wynika, że chyba naprawdę nie mieli innego wyboru, bo gdyby tak nie było to Narutowicza można by zamknąć na tym odcinku kilka miesięcy później. Jeśli Trasę WZ by otworzyli zgodnie z planem, na jesień, to mogła by ona przejąć część ruchu na tym odcinku. No ale tak nie będzie :?
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Mat pisze:Dobrze rozumiem? Do końca września mają zakończyć się prace na skrzyżowaniu Narutowicza/Tramwajowa (przynajmniej w takim stopniu), żeby komunikacja tramwajowa na Narutowicza, mogła w październiku znowu kursować po Narutowicza.
Nie, wynika że więcej, do końca września ma być przejezdna dla tramwajów nowa trasa Tramwajowa, Węglowa.
Mat pisze: Za to pozostałe prace na innych ulicach mają być zakończone do końca czerwca 2016r.
Nie ma pozostałych ulic w tym zamówieniu. Czyli tylko i wyłącznie Tramwajowa, Wierzbowa i kawałek Węglowej z rondem łączącym ją z ul. Lindley'a.

Pozostała część torowiska na Węglowej to już inne zadanie, "aktualnie realizowane".
Na razie (do lata 2016 a nawet dłużej) nie ma potrzeby by były czynne przystanki na tej nowej trasie.
Mat pisze:No ale tak nie będzie :?
Niestety.
Radzę sciagnąć dokumentację, nareszcie jeden plik RAR - ale link umieszczony jak zwykle z pliku Worda :shock:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jak do lata 2016? Przy dworcu powinny być czynne najpóźniej w momencie, gdy odjadą z niego pierwsze pociągi, czyli w grudniu 2015.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Drogi. Niestety ale drogi wokół dworca będą nie wcześniej niż 2016, nawet dopiero późną jesienią 2016 roku.

Pociągi w grudniu 2015 to ponoć nierealne. Wybory, Trela, Enkev i takie tam inne przyczyny. Przez działkę Enkevu to zdaje się że zasilanie dworca ma przebiegać a zwalnianie działki przez Enkev ma potrwać kilka miesięcy.

Nie po to Zdanowska uspokajała opinie publiczną że będą przedłużone terminy rozliczania nawet do 2017 roku trwających inwestycji dofinansowywanych z poprzedniego budżetu unijnego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Chyba głównym powodem tej rozbieżności, są (jak często przy inwestycjach) opóźnienia. W tym przypadku to szereg opóźnień. Dworzec miał być gotowy najpierw na koniec lutego br., później na 30.09.2015, a teraz ma zostać otworzony, tak jak napisałeś Kpc21, do końca tego roku, choć wydaję mi się, że to też nie jest pewne, bo chyba nie ma podanego konkretnego terminu (mogę się tu mylić), co może świadczyć o kolejnych problemach z oddaniem inwestycji w tym czasie.
Drogi wokół dworca to jeszcze gorsza sprawa, bo tu, jak wyczytałem, problemem było kupno działek pod budowę i jeszcze dłuższy okres zmagań. W efekcie prace tak naprawdę, dopiero się rozpoczną i trudno, żeby zakończyły się do końca roku.
Znalazłem artykuł ze stycznia, który to opisuje. Poruszony też jest problem dotacji, która stoi pod znakiem zapytania. Nie wiem, na ile jest on aktualny, bo trochę już zostało zrobione, więc może ktoś poda więcej szczegółów i obecnych założeń.
http://www.tvn24.pl/lodz,69/drogi-wokol-lodzi-fabrycznej-nie-beda-gotowe-w-terminie,505499.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Mat pisze:Dworzec miał być gotowy najpierw na koniec lutego br., później na 30.09.2015, a teraz ma zostać otworzony, tak jak napisałeś Kpc21, do końca tego roku,
Wirtualny termin bo wg wykonawców nierealny (nie z ich winy). Termin 15.12.20150 ponoć jest tylko pro-forma.
Mat pisze: Drogi wokół dworca to jeszcze gorsza sprawa, bo tu, jak wyczytałem, problemem było kupno działek pod budowę i jeszcze dłuższy okres zmagań. W efekcie prace tak naprawdę, dopiero się rozpoczną i trudno, żeby zakończyły się do końca roku.
Teoretycznie dopiero do końca 2016 roku ma powstać siatka dróg. Powodem była kampania wyborcza i przepychanki (bo a nuż się uda dzięki awanturze wygrać wybory).

Mat pisze: Znalazłem artykuł ze stycznia, który to opisuje. Poruszony też jest problem dotacji,
Dotacje z poprzedniego budżetu unijnego mają być rozliczane nawet w 2017 roku dla trwających nadal inwestycji. Jedyny problem może dotyczyć tych dróg które nie wchodzą w zakres dofinansowywanego przez UE zadania budowy dworca ale tu to sami nasi wybrani radni sobie strzelili samobója.

To tylko pokazuje że politykierstwo górze i pęd do koryta jest ważniejszy od rządzenia i "gospodarzenia" miastem. Takie rządy i priorytety jacy wybrani radni i prezydent. No ale do następnych wyborów głosujący zapomną obecny bałaganik i znowu wystarczy kilka donic z kwiatkami by wygrać wybory.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PLK buduje rozkład już z Fabrycznym i ponoć mają robić wszystko by pociągi wjechały na dworzec w grudniu. Na ile to realne, to inna kwestia, ale taka jest oficjalna kwestia, więc powinni się tego trzymać również i w przetargach.

Problemem było kupno działek pod budowę? A gdzie specustawa?

Kultura polityczna w tym kraju jest niestety taka jaka jest. A dlaczego taka jest? Bo takie mamy społeczeństwo. I nic się z tym raczej nie zrobi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:PLK buduje rozkład już z Fabrycznym i ponoć mają robić wszystko by pociągi wjechały na dworzec w grudniu.
Budować sobie rozkład mogą, kto im zabroni - najwyżej go zmienią w grudniu.
Kpc21 pisze: Problemem było kupno działek pod budowę? A gdzie specustawa?
Specustawa - zabieranie majątku w stylu iście stalinowskim?
Nie chciałbyś aby na jej podstawie zabrano Tobie dom.

Skutki jej użycia byłyby gorze niż obsuwa terminu oddania dworca.
Łódź miały by etykietkę że firmom zabiera się to w co zainwestowali i uniemożliwia funkcjonować.

Co do kultury polityczny, zapytaj o to pana Trelę
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

STUDI pisze:jednak będą prute tory na Narutowicza od rozjazdów w Tramwajową do wjazdu na istniejący przystanek PAT. Powód: zmiana tyczenia torów na tym odcinku (oraz łuków skrętu i zwrotnic na tym skrzyżowaniu).

Czyli dalej to skrzyżowanie wraz z torowiskiem będzie najczęściej remontowanym w mieście ;)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

kafar pisze:Czyli dalej to skrzyżowanie wraz z torowiskiem będzie najczęściej remontowanym w mieście ;)

Bo przecież nie chodzi o to by wybudować ale by budować, budować, budować. .....
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Kpc21 pisze:PLK buduje rozkład już z Fabrycznym i ponoć mają robić wszystko by pociągi wjechały na dworzec w grudniu. Na ile to realne, to inna kwestia, ale taka jest oficjalna kwestia, więc powinni się tego trzymać również i w przetargach.

No to już wiadomo, że nierealne. Wczoraj Nita potwierdził, że w grudniu to najwcześniej będą "przejazdy testowe", które muszą potrwać kilka tygodni. Co do tego kiedy pociągi pasażerskie wjadą, zamilkł nie chcąc podać terminu. Ostatecznie powiedział, że "na pewno przed nowym grudniowym rozkładem 2016 roku" - bardzo śmieszny żart... Na miejscu UE niedałbym dotacji - jestem Łodzianinem, ale fakt jest taki, że się opitalają... Trzeba było WZ rozplanować i olać 5 mieszkańców Niciarnianej, bo im wiadukt nie pasował...

Paranoja po prostu - zimy praktycznie nie ma, to zamiast nadrabiać stoją sobie zadowoleni i nic nie robią jak z Niciarnianą... Przez WZ jej nie zamykają... Czekają do maja aż odblokuje się częściowo skrzyżowanie marszałków i przejazd przy właśnie Niciarnianej...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

http://www.expressilustrowany.pl/artykul/3784649,w-lodzi-bedzie-podgrzewana-ulica,id,t.html
Na Lindleya powstanie jednak woonerf, a część ulicy Wierzbowej i zjazd do podziemnego dworca, będą podgrzewane.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze: No to już wiadomo, że nierealne. Wczoraj Nita potwierdził, że w grudniu to najwcześniej będą "przejazdy testowe", które muszą potrwać kilka tygodni.
Chyba koparkami.
Jordi pisze: Co do tego kiedy pociągi pasażerskie wjadą, zamilkł nie chcąc podać terminu. Ostatecznie powiedział, że "na pewno przed nowym grudniowym rozkładem 2016 roku" - bardzo śmieszny żart...
To nie jest żart. Niestety.
Jordi pisze: Na miejscu UE niedałbym dotacji - jestem Łodzianinem, ale fakt jest taki, że się opitalają... Trzeba było WZ rozplanować i olać 5 mieszkańców Niciarnianej, bo im wiadukt nie pasował...
Bardziej się zasłużył niejaki p. Trela (który jeszcze wplątał w swoje gierki firmę Enkev) czyż nie?

Co do wiaduktu to nie 5 mieszkańców ale inne przepisy zadecydowały.
Łatwo przychodzi Tobie decydowanie o cudzym życiu ciekawe czy będziesz tak ochoczo nawoływał jak np. zamurują wszystkie okna w Twoim mieszkaniu. . Dobre zaczątki totalitaryzmu.
Ponadto to Niciarniana to sie nagle nie pojawiła czyż nie?
Jordi pisze: Paranoja po prostu - zimy praktycznie nie ma, to zamiast nadrabiać stoją sobie zadowoleni
zamykają...
Oddanie jakiegoś wyodrębnionego etapu-zdania kończy się fakturą i przykrym obowiązkiem zapłaty. Zacznijmy od podstawowej kwestii czyli monety. Miasto balansuje na krawędzi bankructwa z wizją zarządu komisarycznego.
Jordi pisze: i nic nie robią jak z Niciarnianą... Przez WZ jej nie
Czekają do maja aż odblokuje się częściowo skrzyżowanie marszałków i przejazd przy właśnie Niciarnianej...
Na razie to musi powstać projekt wykonawczy/budowlany (za który trzeba zapłacić) by zamknąć Niciarniana i zacząć kolejne rycie w ziemi.

Rządzenie miastem to nie uprawianie PR'u ani tym bardziej nie przecinanie wstęg z okazji otwarcia przejścia dla pieszych przez deptak.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jordi pisze:No to już wiadomo, że nierealne. Wczoraj Nita potwierdził, że w grudniu to najwcześniej będą "przejazdy testowe", które muszą potrwać kilka tygodni. Co do tego kiedy pociągi pasażerskie wjadą, zamilkł nie chcąc podać terminu. Ostatecznie powiedział, że "na pewno przed nowym grudniowym rozkładem 2016 roku" - bardzo śmieszny żart... Na miejscu UE niedałbym dotacji - jestem Łodzianinem, ale fakt jest taki, że się opitalają... Trzeba było WZ rozplanować i olać 5 mieszkańców Niciarnianej, bo im wiadukt nie pasował...
Może wjadą przed rozkładem grudniowym 2016, może dopiero wtedy, ale jedno jest pewne - gdyby nie było presji czasu, budowa trwałaby może i do 2020 roku. A póki co nic nie wskazuje na to, by miało tak być. I oby tak pozostało.

Że naprawdę uda się ją skończyć w terminie, raczej nie oczekiwał nikt.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jordi pisze:No to już wiadomo, że nierealne. Wczoraj Nita potwierdził, że w grudniu to najwcześniej będą "przejazdy testowe", które muszą potrwać kilka tygodni.
On nie jest osobą kompetentną w tej sprawie, a właściwie to on w ogóle nie jest kompetentny, więc... No komentarza dalszego na ten temat nie dam.
Jordi pisze:Ostatecznie powiedział, że "na pewno przed nowym grudniowym rozkładem 2016 roku" - bardzo śmieszny żart...
Taki suchar jak i człowiek.

I tak najważniejsze, żeby zrobili jak najwięcej jeszcze w tym roku kalendarzowym, bo wtedy więcej pieniędzy uda się odzyskać. Co nie zmienia faktu, że ubolewam nad faktem opóźnienia i mam nadzieję, że będzie jednak jak najmniejsze.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Dziennik Łódzki pisze:Firma Enkev ma wyprowadzić się z sąsiedztwa dworca Fabrycznego do końca tygodnia. Przez jej działkę ma przebiegać ulica Nowotargowa. Firma Enkev mieszcząca się na działce, przez którą ma przebiegać ul. Nowotargowa, musi się szybko wyprowadzić. Miasto daje jej tydzień na dobrowolne przekazanie terenu. W przeciwnym razie rozpocznie egzekucję.
Artykuł
Trochę to trwało :roll: .
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Od 11 czerwca przebudowa skrzyżowania Narutowicza/Tramwajowa. Całkowite wyłączenie ruchu tramwajowego, ruch kołowy ma się odbywać tylko z zachodu na wschód.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Są jakiekolwiek szanse na dwukierunkowce na zamkniętym odcinku (szczególnie zachodnim, od wschodu można by w sumie puścić 70 w obie strony po Narutowicza jako KZ), czy MPK zabiło tyle wagonów, że już się nie da?
Dla trasy Tramwajowa-Legionów/Włókniarzy co 7,5 minuty bez przerw na krańcówkach (można robić przerwę co 2 kółka na Tramwajowej) potrzeba by gdzieś tak 5-6 wagonów.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie planuje się odpalania linii na dwukierunkowce bo odcinek bez tramwajów będzie dość krótki - od Kilińskiego do Kopcińskiego.
Nie da rady puścić 70 po Narutowicza w obie strony, po pierwsze będzie jeden kierunek ruchu na odcinku od Wierzbowej do Uniwersyteckiej, po drugie zakaz skrętu z Kopcińskiego w Narutowicza od południa - nawet jeśli go uchylić dla MPK życzę powodzenia w skręcie przy takim natężeniu ruchu bez przeprogramowania sygnalizacji.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Co do skrętu w Kopcińskiego - myślałem bardziej o nawrotce przy Jaracza - tam gdzie teraz skręca. No ale jak nie pojedzie od Wierzbowej to to nie ma sensu.
ODPOWIEDZ