1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Za planowanie tras objazdów w ZDiT stoi jakiś ekonomista lub osoba poruszająca się od lat samochodem. Czemu na okres objazdów wymyślono tak głupie objazdy i nie dopracowano linii zastępczych. Nikt nie potrzebuje Z na Ikea (chodzi pusta) Z15 i podobne tysiąc razy kursowały na Kurczaki, czemu teraz tylko do Karpackiej, czemu nie przez Cieszyńską? Z5 nie wiadomo po co tylko do Piłsudskiego, czemu nie na Chojny. Nie widzę w tych zamysłach żadnej logiki.

Hitem lata jest jazda 4 i 13 Pomorską na Dąbrowę ( nie że na Stoki) jak można ŁTRem czy trasą WZ. Pewnie od soboty pojawią się pierwsze korekty ...marzenia... gazetki wysłane .. to nigdy.

Zabranie 69 i 77 z Wedmanowej już widac, napewno chybiony pomysł. 9595A miałoby sens po trasie 72 Broniewskiego Rzgowska Sieradzka Skrzywana Politechniki, może czas na zamianę? Tylko co z 72 skrócic do Placu Niepodległości czy nawet puścic za 50A na Gadkę Starą. Nie wiadomo....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jak to wygląda z prywatną komunikacją podmiejską... Bus z Centralu (i z Kaliskiego) na Łowicz, normalnie jeżdżący Sienkiewicza, Traugutta (przystanek), Kilińskiego, Narutowicza lub Rewolucji, Uniwersytecką (przystanek), jechał Kilińskiego, Nawrotem, Wysoką, Tramwajową, Narutowicza, Uniwersytecką (przystanek). Na Traugutta w ogóle się nie zatrzymał.

Ciekawe, co z busami, które tam zaczynają trasę (Pabianice, Kutno, Tomaszów). Na Tramwajowej mijaliśmy się z PKS-em do Pabianic (Autosan H10), ale ten akurat odjeżdża z pl. Dąbrowskiego.

5 na solówkach, na Z5 Limanka, a na Z15 Nowe Sady. 15:09 przy Piłsudskiego na Karpacką podobno nie przyjechał. Czy następny był, nie wiem, bo wsiadłem w 50. Ale sam przystanek tymczasowy to klepisko z przyciśniętym płytami chodnikowymi słupkiem. Nie wypadałoby położyć tam kawałka chodnika? Jak był remont Franciszkańska/Północna, to na Wojska Polskiego przy parku, na tymczasowym przystanku autobusowym, prowizoryczny chodnik był. A przystanek 15 przy Piłsudskiego jest przystankiem dużo ważniejszym.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Tak z ciekawości... Nie uważacie, że 11 minut dla linii 50 od dworca do tymczasowego przystanku Żeromskiego-Mickiewicza to nie za dużo? Jadę dziś a autobus stoi 5 minut za wcześnie na światłach przed Żeromskiego... Uważam, że 6 minut na przejechanie przystanku (od Włókniarzy do Łąkowej) to zdecydowanie za dużo... W rezultacie kierowca przyjechał 3 minuty za wcześnie do Rzgowa, oczywiście swoje też odstał w zatoczkach.

Podobnie w tym momencie powinien zostać skrócony czas przejazdu między Wróblewskiego-Politechniki a Piotrkowska-Czerwona. Po zakończeniu remontu Wólczańskiej i tak będzie trzeba powiesić nowe rozkłady, a 3 minuty to dziś zdecydowanie za dużo na przejechanie tego kawałka, nawet 2 to przesada.

Pomijam już wałkowany temat bezsensownego wydzielania kolumn dla czasów przejazdu linii 50A...

PS. Z15 mają nie tylko Sady, ale również Limanka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Kpc21 pisze:5 na solówkach, na Z5 Limanka, a na Z15 Nowe Sady. 15:09 przy Piłsudskiego na Karpacką podobno nie przyjechał. Czy następny był, nie wiem, bo wsiadłem w 50. Ale sam przystanek tymczasowy to klepisko z przyciśniętym płytami chodnikowymi słupkiem. Nie wypadałoby położyć tam kawałka chodnika? Jak był remont Franciszkańska/Północna, to na Wojska Polskiego przy parku, na tymczasowym przystanku autobusowym, prowizoryczny chodnik był. A przystanek 15 przy Piłsudskiego jest przystankiem dużo ważniejszym.
Z5 to kpina. O 12 był korek od Jaracza do Tuwima, także ta linia ogólnie stoi. Na Z15 obsługa mieszana, na pl. Wolności prawie nikt w to nie wsiadał. Sady jak zwykle nie potrafią zaprogramować wyświetlaczy na czas. Większość z zaobserwowanych przeze mnie wozów jeździło tylko z numerem linii. Na 73 również obsługa mieszana. Zobaczymy co będzie za jakiś tydzień, bo musi minąć trochę czasu zanim ludzie ogarną sytuację.
Plusem byli pracownicy MPK informujący o zmianach. Stali na pl. Dąbrowskiego i przy Kopcińskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Kpc21 pisze:A jak to wygląda z prywatną komunikacją podmiejską... Bus z Centralu (i z Kaliskiego) na Łowicz, normalnie jeżdżący Sienkiewicza, Traugutta (przystanek), Kilińskiego, Narutowicza lub Rewolucji, Uniwersytecką (przystanek), jechał Kilińskiego, Nawrotem, Wysoką, Tramwajową, Narutowicza, Uniwersytecką (przystanek). Na Traugutta w ogóle się nie zatrzymał.

Ciekawe, co z busami, które tam zaczynają trasę (Pabianice, Kutno, Tomaszów). Na Tramwajowej mijaliśmy się z PKS-em do Pabianic (Autosan H10), ale ten akurat odjeżdża z pl. Dąbrowskiego.

5 na solówkach, na Z5 Limanka, a na Z15 Nowe Sady. 15:09 przy Piłsudskiego na Karpacką podobno nie przyjechał. Czy następny był, nie wiem, bo wsiadłem w 50. Ale sam przystanek tymczasowy to klepisko z przyciśniętym płytami chodnikowymi słupkiem. Nie wypadałoby położyć tam kawałka chodnika? Jak był remont Franciszkańska/Północna, to na Wojska Polskiego przy parku, na tymczasowym przystanku autobusowym, prowizoryczny chodnik był. A przystanek 15 przy Piłsudskiego jest przystankiem dużo ważniejszym.

Na Z5 3 brygady mają Nowe Sady, a dwie Limanowskiego. Na Z15 3 brygady Sadów, a 4 Limanowskiego. Pisz takie wnioski jak widzisz pełną obsługę, a nie zobaczyłeś jeden wóz z Sadów na Z5, to od razu pełna obsługa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

M. Kaźmierczak pisze:Z5 to kpina. O 12 był korek od Jaracza do Tuwima, także ta linia ogólnie stoi.
A razem z nią 57. Czyli w sumie najrozsądniejsza opcja, by dostać się z rejonu Dołów na Politechnikę, to 15 z przesiadką do Z15. Albo 6.

Ale podejrzewam, że Sienkiewicza z czasem się unormuje. Skoro są takie korki, to jutro część ludzi już tamtędy nie pojedzie, więc siłą rzeczy zrobi się luźniej.

Kierowcy busa nie dziwię się, że nie pchał się w Sienkiewicza.
Na Z15 obsługa mieszana, na pl. Wolności prawie nikt w to nie wsiadał.
Bo wygodniejsza przesiadka jest na przystanku Legionów/Zachodnia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jak dla mnie jak zwykle klapa. 4 i 5 na solówkach, 13 co 15 minut bez wspomagania. Z komunikacją zastępczą też nie ciekawie. Linią zastępczą na Narutowicza jak widać jest 73 i 86.
13 wypchana po brzegi (kursy w godzinach szczytu) już na rondzie Broniewskiego jest sporo ludzi w kierunku Szczecińskiej i odwrotnie podobnie.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Kpc21 pisze:
5 na solówkach, na Z5 Limanka, a na Z15 Nowe Sady. 15:09 przy Piłsudskiego na Karpacką podobno nie przyjechał. Czy następny był, nie wiem, bo wsiadłem w 50. Ale sam przystanek tymczasowy to klepisko z przyciśniętym płytami chodnikowymi słupkiem. Nie wypadałoby położyć tam kawałka chodnika? Jak był remont Franciszkańska/Północna, to na Wojska Polskiego przy parku, na tymczasowym przystanku autobusowym, prowizoryczny chodnik był. A przystanek 15 przy Piłsudskiego jest przystankiem dużo ważniejszym.

O tak, to klepisko najlepsze, w tamtym tyg jeszcze Dalkia tam grzebała. Z tego co mi mówił współpracownik, to w ub. roku ten przystanek też był w tym miejscu, a potem go przesunęli na południe. Z własnych obserwacji - dzień nawet spoko. Ludzie lekko zdezorientowani (szli na 15tkę), inni narzekali, że wszystko po Pomorskiej jeździ. Jutro zobaczę jak to działa wszystko w szczycie, bo dziś akurat jeździłem po 10ej i przed 19tą. 8ka nawet przed czasem przy WAMie była, od razu przez Kaliski przejechała nie zatrzymując się :)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Ulice Zagajnikowa i Sporna do remontu jeszcze w sierpniu. Taką informację od UMŁ otrzymali mieszkańcy osiedla Zagajnik (przynajmniej administratorzy bloków). Do zmiany trasy linii 57, 81, 87 i N7 jeszcze tego lata.

Poza monetą za wykonastwo nic nie stoi na przeszkodzie aby wyremontować w tym roku Warszawską w ramach prac przygotowawczych do wykonania przed rozpoczęciem modernizacji ulicy Inflanckiej.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Ale podejrzewam, że Sienkiewicza z czasem się unormuje. Skoro są takie korki, to jutro część ludzi już tamtędy nie pojedzie, więc siłą rzeczy zrobi się luźniej.
Pod warunkiem że mogą pojechać alternatywną trasą. A z tym może być problem. Nie ma alternatywy dla ciągu Wschodnia i Sienkiewicza.
wsiadał
Bo wygodniejsza przesiadka jest na przystanku Legionów/Zachodnia.

Dziwne nie jest bo przy Placu Wolności jest tylko jeden przystanek tramwajowy na Pomorskiej w kierunku zachodnim .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

przemeqq pisze:Jak był remont Franciszkańska/Północna, to na Wojska Polskiego przy parku, na tymczasowym przystanku autobusowym

Jak już jesteśmy w tym rejonie to aby maksymalnie utrudnić korzystanie z linii Z5 jakko zastępczej dla linii 1, przystanek z ul Wojska Polskiego przy Franciszkańskiej dla kierunku południowego zlokalizowano w innym miejscu niż przystanek tramwajowy linii 5 i6 i autobusowy linii N6. Całkowicie wbrew przyzwyczajeniom, pasażerów oraz zmuszanie do dwóch dodatkowych przejść przez światła plus 100 - 150 metrów dodatkowego spaceru.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Pod warunkiem że mogą pojechać alternatywną trasą. A z tym może być problem. Nie ma alternatywy dla ciągu Wschodnia i Sienkiewicza.
To zależy. Jeśli ktoś jedzie z Galerii do kina Bałtyk, faktycznie ten ciąg nie ma alternatywy. Ale z Galerii na plac Wolności można już pojechać Kościuszki i Zachodnią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Ale z Galerii na plac Wolności można już pojechać Kościuszki i Zachodnią.
Zatłoczoną niestety Zachodnią i ta alternatywa niestety jest mało optymalnym połączeniem ze wschodnimi Bałutami a tym bardziej z Dołami
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

cichtom pisze:9595A miałoby sens po trasie 72 Broniewskiego Rzgowska Sieradzka Skrzywana Politechniki, może czas na zamianę?

Nie miałoby sensu. 72 ma za zadanie dowozić mieszkańców Górnej do delagatury i dwóch urzędów skarbowych. Trasa przez południe Dąbrowy (Felińskiego) i os. Czerwony Rynek jest zdecydowanie lepsza od 95 jadącego po Dąbrowskiego.


Cityrunnery na linii Z przez cały dzień świecą pustkami. W 16 na Kurczakach podobnie. Tylko 6 dobrze wypełniona.

93/2 w dni robocze - Vero. Moim zdaniem 93/2 jest zbędne póki kursuje 70B.

52 w dni robocze - wozy krótkie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Na co czekają z Z15? i nie dają na Kurczaki. Niech potną bardziej 16 tonikt nią nie pojedzie. 4 na solówie nie rozłozy ŁTRu czy WZ. 15 lepiej dac za 13 na Szczecinską a samą 13 lub 7 z Śląskiej do Telefonicznej. Może i 2A na Slaska bo jak słyszę szybciej dojechać z Teofilowa na Dąbrowę niż 13. Z7 dla Kozin z dojazdem Pomorską Rewolucji Sterlinga do Pl. Dąbrowskiego nawet co 15 minut i luz.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 2 razy.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Pewnie będą zmiany, ale to nie wcześniej niż tydzień po.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Cd. Widać, że rozkłady pocięto. 11 przy Legionów o 17ej z hakiem zawalona, 16 i 3 luzy, ale po 3ce przyjechała po 2 minutach 2ka i ta znów zawalona (na Limance trochę się rozluźniło). Z15 daje radę, tylko nigdy nie przyjechało o czasie. 15tka wytłukuje puste wozokilometry na Koziny, dziś ok. 17ej pojedyncze osoby w wagonach - nie lepiej obciąć tą linię, a wzmocnić ŁTR?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

cichtom pisze:Na co czekają z Z15? i nie dają na Kurczaki. Niech potną bardziej 16 tonikt nią nie pojedzie. 4 na solówie nie rozłozy ŁTRu czy WZ. 15 lepiej dac za 13 na Szczecinską a samą 13 lub 7 z Śląskiej do Telefonicznej. Może i 2A na Slaska bo jak słyszę szybciej dojechać z Teofilowa na Dąbrowę niż 13. Z7 dla Kozin z dojazdem Pomorską Rewolucji Sterlinga do Pl. Dąbrowskiego nawet co 15 minut i luz.

Wiele rzeczy jest do zmiany wczoraj i dziś widziałem nie jeden przepełniony kurs linii 13 i 4 w przypadku 4 to dlatego, że solówka. Po prostu 13 nie potrzebnie się pcha przez Pomorską i Legionów są inne szybsze trasy. 2A to raczej nie bo Dąbrowa straci połowę kursów z linii 2 to już lepiej 3 po Przybyszewskiego bo na tym nikt nie straci a tylko zyska (no może oprócz ZDiT).
Tańsze bilety przedłużyli ale o migawkach już nikt nie pomyślał niby nie mają limitu czasowego (tylko okresowy) ale podróż liniami 4, 9/9A i 13 wydłużył się o 10 minut jak nic. Z15 powinno pojechać na Kurczaki bo sama 16 i Z to za mało. Po prostu taka komunikacja zniechęca a to co się dzieje z linią 16 od 2010 roku to porażka. Tramwaj na odcinku miejskim w niedziele co 40 minut i to na najważniejszej trasie w mieście - ŁTR.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

przemeqq pisze:Cd. Widać, że rozkłady pocięto. 11 przy Legionów o 17ej z hakiem zawalona, 16 i 3 luzy, ale po 3ce przyjechała po 2 minutach 2ka i ta znów zawalona (na Limance trochę się rozluźniło). Z15 daje radę, tylko nigdy nie przyjechało o czasie. 15tka wytłukuje puste wozokilometry na Koziny, dziś ok. 17ej pojedyncze osoby w wagonach - nie lepiej obciąć tą linię, a wzmocnić ŁTR?


Ale nie trzeba jej obcinać, aby inne wzmacniać, z samych linii pociętych na ŁTR i zawieszeniu 1 i 7 czy 15A mamy grubo ponad 20 składów wolnych z pewnością. Z15 ma problemy z przejazdem Gdańską za Kopernika w kierunku Karpackiej, gdyż jest tam bardzo wolno. Ludzie pewnie jeszcze nie ogarniają, że KZ jest na Wólczańskiej a nie na Gdańskiej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze:Tańsze bilety przedłużyli
Jeszcze nie przedłużyli, tańsze mają być jakoś od połowy miesiąca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ