1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota
Wojtek94 pisze:
Ale nie trzeba jej obcinać, aby inne wzmacniać, z samych linii pociętych na ŁTR i zawieszeniu 1 i 7 czy 15A mamy grubo ponad 20 składów wolnych z pewnością. Z15 ma problemy z przejazdem Gdańską za Kopernika w kierunku Karpackiej, gdyż jest tam bardzo wolno. Ludzie pewnie jeszcze nie ogarniają, że KZ jest na Wólczańskiej a nie na Gdańskiej.
Z jednej strony mamy pustawą 15tkę, do tego wzmocnioną na Legionów i Pomorskiej innymi liniami, a z drugiej strony wypełnioną w 99% poranną (i nie tylko) 2kę na Limance (dziś 7:2 . Skoro już tak szukamy oszczędności, to zarzuciłem taką propozycję, by w miarę się to zrównoważyło. A fakt, zapomniałem, że Prezydent mieszka na Kozinach
W Z15 nie odnotowałem żadnej wolnej jazdy na Gdańskiej, a korzystam w porannym szczycie, raczej ten autobus przyblokowały światła przy WAMie i na Wólczańskiej + pan który centralnie przed autobusem sobie zaparkował i poszedł. Do tego dziś w DŁ podają, że kursy 99 i 86 są zawalone (tak, tak, w Łodzi ktoś jeszcze na wakacje został). Jeszcze do tego wyszło im, że Zetki mają 40% obłożenia, czekać tylko aż potną ich kursy.
Rwą sie do korekt tras ze strach. Z15 odstrasza od jazdy bo zmusza do przesiadek. Ta zetka jest jak 16a bez logiki skrócona.Chcesz dalej jechać a czeka Cię kolejna przesiadka.Kto ma na to czas.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 5 razy.
eDragon55 pisze:Z15 powinno pojechać na Kurczaki bo sama 16 i Z to za mało.
A po co? Jeszcze więcej powietrza powozić?
Moje propozycje:
Z - ze względu na niska frekwencję - solówka. W przypadku wydłużenia 16A i wzmocnienia 11 do taktu 10 min. w szczycie, można nawet zawiesić.
16A - wydłużone na Kurczaki, obsługa CR, przez cały tydzień.
3 - od pl. Reymonta - Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą do Śląskiej. Poprawi skomunikowanie tego rejonu z centrum, bo sama 13 co 20 min w ciągu dnia, podatna na zatrzymania na Pomorskiej, to naprawdę mało.
Adamix pisze:A po co? Jeszcze więcej powietrza powozić?
Niekoniecznie. W zeszłym roku Z5 na trasie Kurczaki - plac Wolności cieszyło sie powodzeniem. Obecna trasa Z15 i konieczność przesiadek powoduje, że pasażerowie wolą dusić się w szóstce niż korzystać z Z15.
Moje propozycje:
Z - ze względu na niska frekwencję - solówka. W przypadku wydłużenia 16A i wzmocnienia 11 do taktu 10 min. w szczycie, można nawet zawiesić.
16A - wydłużone na Kurczaki, obsługa CR, przez cały tydzień.
Albo 16A na Kurczaki albo Z15. Do wyboru. Obecna sytuacja jest beznadziejna. 16 rzadko, Z nie wiadomo dla kogo rzadko i okrojona 6.
3 - od pl. Reymonta - Przybyszewskiego, Śmigłego-Rydza, Niższą do Śląskiej. Poprawi skomunikowanie tego rejonu z centrum, bo sama 13 co 20 min w ciągu dnia, podatna na zatrzymania na Pomorskiej, to naprawdę mało.
Lada moment otworzą Przybyszewskiego, więc lepiej nie wprowadzać kolejnych zmian. Ludzie się przyzwyczaili do trasy 3 i Z3.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Może wydłużenie Z15 blokuje 16, to dajmy ją przez Rzgowską a 57 wydłuższmy pod Dw.Łd. Chojny .Każdy dostanie super dojazdy do centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 2 razy.
SEC pisze:Niekoniecznie. W zeszłym roku Z5 na trasie Kurczaki - plac Wolności cieszyło sie powodzeniem. Obecna trasa Z15 i konieczność przesiadek powoduje, że pasażerowie wolą dusić się w szóstce niż korzystać z Z15.
Ale wtedy Rzgowska była odcięta od tramwajów, a obecnie odcinek Kurczaki-RLL ma się świetnie. Wystarczyłoby dopilnować, żeby Z15 nie odjeżdżało z Karpackiej zanim nie nadjedzie 15 (to widać z pętli i da się zrobić, trzeba tylko chcieć). Tak samo z pl. Wolności. Już parę razy widziałem uciekający z Placu autobus, gdy tramwaj podjeżdżał na przystanek. Generalnie rozkład Z15 to fikcja i można by śmiało napisać w godzinach szczytu "kursuje z częstotliwością 10 min.", zwłaszcza że jest to linia zastępcza.
Pozostaję na stanowisku, że 16A byłaby lepsza, zarówno dla mieszkańców Chojen, jak i Kuraka. Zwłaszcza, że jest możliwość łatwej przesiadki na Z15 przy Zaolziańskiej lub RLL, a jest szansa ominięcia korków na DK1.Albo 16A na Kurczaki albo Z15.
Też wydaje mi się, że teraz jest na to za późno, ale należało to zrobić od 01.07.Lada moment otworzą Przybyszewskiego, więc lepiej nie wprowadzać kolejnych zmian. Ludzie się przyzwyczaili do trasy 3 i Z3.
Generalnie przy okazji przebudowy skrzyżowania Jana Pawła II/Pabianicka skierowanie 52 przez Politechniki, Obywatelską nie wydaje się złym rozwiązaniem. Jeśli trzeba by pozostawić komunikację autobusową na tym odcinku al. Jana Pawła II, to może 50A od Pabianickiej tamtędy do Obywatelskiej, Politechniki, Wróblewskiego, Czerwoną, do pl. Niepodległości (jeśli postoje da się zorganizować tylko w Gadce).
DŁ pisał przy okazji zmiany trasy 69A o szykujących się utrudnieniach na RLL, które dotkną tej linii - zna ktoś może szczegóły? Bo chyba nie chodzi o wyżej opisywany remont, który akurat do 69 ma niewiele.
DŁ pisał przy okazji zmiany trasy 69A o szykujących się utrudnieniach na RLL, które dotkną tej linii - zna ktoś może szczegóły? Bo chyba nie chodzi o wyżej opisywany remont, który akurat do 69 ma niewiele.
Czekaj, czekaj, bo czegoś nie rozumiem... Jak 50A skręci z Pabianickiej w Jana Pawła II? Musiałoby objechać RLL, tak jak robi to teraz 52. Zmiana trasy 52 może obowiązywać tylko w jedną stronę (-> Kurczaki), bo w drugą ruch będzie przebiegał bez zmian (zachowana możliwość skrętu z Pabianickiej w prawo w Jana Pawła II).
Od jakiegoś czasu już nie kursuje.
Fajnie, że 16A pojedzie na Kurczaki, ale oczywiście nie mozna było zrobić ładnej 12-minutowej częstotliwości jak na pozostałych liniach ŁTR i dzięki temu utworzyć równy takt. Zerknąłbym jeszcze jak rozkład 16/16A ma się do rozkładu 6 z Kurczaków, ale sie boje spojrzeć.
Fajnie, że 16A pojedzie na Kurczaki, ale oczywiście nie mozna było zrobić ładnej 12-minutowej częstotliwości jak na pozostałych liniach ŁTR i dzięki temu utworzyć równy takt. Zerknąłbym jeszcze jak rozkład 16/16A ma się do rozkładu 6 z Kurczaków, ale sie boje spojrzeć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
SEC pisze:. Zerknąłbym jeszcze jak rozkład 16/16A ma się do rozkładu 6 z Kurczaków, ale sie boje spojrzeć.
Niestety odjazdy obu linii w wielu miejscach sa w bardzo niewielkich odstępach...
Na przyklad:
6 z Kurczakow:
6:05, 18, 30, 42, 54
7:06, 18, 30, 42, 54
16/16A z Kurczakow:
6:02A, 16, 24A, 41, 48A, 59
7:08A, 20, 33A, 41, 59
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
16A fajnie, że pojedzie na Kurczaki ale dalej jest tylko linią szczytową ciekawe dlaczego bo argument, że nie ma miejsca na pl. Niepodległości już nie pasuje. W godzinach szczytu Paderewskiego będzie wzmocnione, ale poza nim i weekendy dalej lipa. A wsparcia dla linii 13 dalej nie ma i teraz jeszcze byłby sens pociągnięcia 3 na Śląską bo znając życie Przybyszewskiego otworzą w połowie sierpnia (do końca lipca remont i dalej odbiory trwające 7 - 14 dni). Jeśli jednak miałoby to pójść szybciej (w co wątpie) można zwiększyć częstotliwość linii 12 do 10 minut i rozdzielić na 12A i ta część kursów na Śląską.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
W rozkładzie jazdy autobusów 99 i 99A zostają zlikwidowane półgodzinne odstępy między kursami po godz. 14 i 16 w kierunku pętli 11 Listopada:
http://zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/busman_99_99a_maratonska_97f3dc2e.pdf
14: 03, 43, 56
Rzeczywiście! Półgodzinne odstępy zostały usunięte, w zamian wprowadzamy 40-minutowy odstęp
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
eDragon55 pisze:16A fajnie, że pojedzie na Kurczaki ale dalej jest tylko linią szczytową ciekawe dlaczego bo argument, że nie ma miejsca na pl. Niepodległości już nie pasuje.
Teraz zapewne nie będzie się mieścić na pętli Kurczaki, mimo że kilka lat temu mimo znacznie większej częstotliwości mieściły się tam 5,6,15,16,16A.