1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Skoro nie rozumiesz pytania to nie odpowiadaj.

Nie wiem "co innego" jest w skierowaniu Z15 w kryterium uliczne przez św. Wojciecha zamiast do pętli Kurczaki. Domyślam się, że to kolejna trasa wymyślona przez ciebie na poczekaniu, bez przemyślenia, po prostu ot tak.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Moje plany są ot tak, a Pana ohhh yeaaa...

Przy budowie ŁTR było Z8 z Kurczaków do Placu Wolności, przy budowie łuku na Paderewskiego Z5 z Kurczaków na Plac Wolności.
Czy obecnie liczy się tylko trasa zetki do 20 min?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

cichtom pisze:Moje plany są ot tak, a Pana ohhh yeaaa...

Co poradzić.
Przy budowie ŁTR było Z8 z Kurczaków do Placu Wolności, przy budowie łuku na Paderewskiego Z5 z Kurczaków na Plac Wolności.
Czy obecnie liczy się tylko trasa zetki do 20 min?

Ja akurat jestem pierwszy do wydłużenia Z15, więc nie wiem do kogo pijesz.

Skończmy ten temat. Nie wydłużą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie wiem czy ktoś zwrócił uwagę. Z15 w drodzę na Karpacką jeździ już przez Cieszyńską i Pabianicką do ronda Lotników.

Swoją drogą któś mógłby raczyć zauważyć, że składy są bardziej potrzebne na 4 niż na Z. Solówki na Z spokojnie dadzą radę.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Obawiam się, że stan Śmigłego-Rydza niespecjalnie pozwala na puszczenie CR-ów na 4. A gdzieś jeździć muszą (w tej chwili zostaje tylko ewentualnie 16A)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Chodzi o 805, na Z już codziennie jeżdżą. Tak czy siak jest dużo wolnych składów, chociażby z samych cięć rozkładów.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dokładnie, chodzi mi o 805Na. Cityrunnery na Z to jakieś grube nieporozumienie i marnotractwo pieniędzy. 16A lepiej się nadaje dla Cityrunnerów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak dla mnie to 'Z' powstała tylko i wyłącznie po to żeby _jakoś_ wykorzystać Cityrunnery (bo tak poza tym to jest absolutnie bez sensu - na początku jeździła w parze z praktycznie każdą 16, w nowych rozkładach jest trochę lepiej, no ale teraz 16 jeździ dwa razy częściej; odcinek Ikea-RLL nawet jeśli potrzebuje wzmocnienia, to lepiej było je zapewnić nie osłabiając 11, i tak równy takt na ŁTR został rozwalony), więc jeśli mamy je z niej wycofać to lepiej zamknąć całość w cholerę.

Ale można zawiesić 'Z' i ładnie to sprzedać - poświęcić okres wakacyjny na przywrócenie wszystkich 15 CRów do ruchu. Tylko że na tym pewnie nikomu nie zależy, bo komu by tam zależało na jako takim komforcie
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Z została utworzona z wyprzedzeniem. Zasadniczo chodziło o puszczenie szlagierowego taboru w pobliżu wielkiej inwestycji w Łodzi, czyli Trasa Górna.

Na pewno Z nie jest zastępstwem dla 15,a szybciej dla 15a i 52. Nie chcieli pewnie także popełnic błędu z 15a jeżdżącą do RLL co 30 minut.

Nie rozumie hardości z Z15. Naprawdę podróż z Kurczaków do WAM to katorga. Przesiadki są dla emerytów, którzy mają czas.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

SEC pisze:Dokładnie, chodzi mi o 805Na. Cityrunnery na Z to jakieś grube nieporozumienie i marnotractwo pieniędzy. 16A lepiej się nadaje dla Cityrunnerów.

Rok temu były składy na 15A na krótkiej trasie Ikea - RLL co było bez sensu a linie 1 i 7 były mocno przepełnione (solówki, na 4 jeździły składy w tygodniu). W tym roku Cityrunner musi gdzieś jeździć i pewnie pojechałby na 16A, gdyby ta linia kursowała normalnie a nie tylko w szczycie. Na linii 4 za to w tym roku brakuje składów a 13 jeździ zdecydowania za rzadko jako jedna linia ze Śląskiej.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Do 13 niech dołożą krótsze 13a z Śląskiej do Radiostacji.
Wrzesień idzie...
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

cichtom pisze:Do 13 niech dołożą krótsze 13a z Śląskiej do Radiostacji.
Wrzesień idzie...
Było na to kilka różnych sposobów a we wrześniu jak wrócą normalne rozkłady to 6 kursów/h to już nie tak tragicznie ale powinni zrobić coś z tym między szczytem bo 3 kursy/h to strasznie mało.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czy Z15 nie mogłoby jechać tak: Żeromskiego do Zamenhofa, Zamenhofa do Gdańskiej, Gdańską do Skłodowskiej-Curie, Skłodowskiej-Curie/Andrzeja do Kościuszki, Kościuszki/Zachodnią do Więckowskiego, Więckowskiego do Gdańskiej, Gdańską do Legionów i Legionów do pl. Wolności?

Dopóki nie ma remontu Żeromskiego, objazd przez Żeromskiego ma jeszcze sens, ale kierowanie tej linii w Lipową to już przesada. A jadąc przez Kościuszki autobus miałby dużo więcej odcinków wspólnych ze stałą trasą 15.

Albo w ogóle skrócić ją w okolice Andrzeja (tak by końcowy przystanek był gdzieś przy Kościuszki), bo dalej w zasadzie i tak pokrywałaby się z ŁTR-em (nikt by tym dalej nie jechał, żeby robić kółko do pl. Wolności przez Gdańską/Legionów), a zaoszczędzone wozokilometry przeznaczyć na wydłużenie jej na drugim końcu na Chojny, co wielokrotnie tu postulowano.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Plac Wolności to nadal ważny punkt przesiadkowy (od alei Politechniki). Dodatkowo chociażby utrzymanie studenckiej relacji PŁ - UŁ z tymczasową przesiadką. Są wakacje, ale nie wszyscy studenci wyjechali.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Z15 to multitrasa. Zastępuje 15 12 73 86. Taki objazd albo jak pisałem dwukierunkową na moment Wólczańską zbliżyłby ją do trasy 15. I te Kurczaki na dojazdy.Tam nie jest tylko jakis jeden duży zakład i pare domków by dorywczo przesiadać się jadąc od WAM.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Od 19 sierpnia Cityrunnery na 16A
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/tabliczka.jsp?direction=1&lineId=347&timetableId=2392&stopNumber=1001&date=2013-08-19-00:00:00 (trzeba otworzyć wersję "tabliczka jak na przystanku")
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kazik pisze:Od 19 sierpnia Cityrunnery na 16A
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/tabliczka.jsp?direction=1&lineId=347&timetableId=2392&stopNumber=1001&date=2013-08-19-00:00:00 (trzeba otworzyć wersję "tabliczka jak na przystanku")

Czyli wychodzi, że w tygodniu Cityrunner będzie jeździł tylko w godzinach szczytu (nie licząc linii 11) co jest bez sensu bo 16A powinno kursować cały tydzień a weekendy Cityrunnery będą na linii Z.
Dodatkowo w tygodniu wszystkie tramwaje linii Z będą zjeżdżać do Chocianowic i to jedyny plus bo nie muszą jechać przez całe miasto.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A wystarczyło rozpisać BWL 16A+Z+16A+Z (przejścia najlepiej na Kurczakach), tu i tu są 4 brygady. Nie mówiąc o tym, że powinno spokojnie wystarczyć CRów na to wszystko (plan na 11 spadł chyba do 11 brygad, więc na całość szłoby 19 wagonów, tyle samo co w normalnym rozkładzie z jednym tramwajem na 15A), a byłaby fajna rezerwa niskopodłogowa dla 11 Obrazek

Przy okazji - czy czasami 2 tygodnie temu nie skończyła się gwarancja unijna? Może na 16A pojawią się Pesy
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Było kilkukrotnie wytłumaczone dlaczego BWL to nic dobrego w naszych warunkach i ogólnych też.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dlaczego? Idzie tyle samo taboru i motorniczych (szczyty na Z robiłby konstal z Chocianowic, więc zaoszczędzonoby na zjazdach), a w razie jakichkolwiek problemów po prostu konstal wyjechałby wcześniej i/lub zjechał później (zrobienie podmiany motorniczych 5 metrów od zajezdni raczej nie jest skomplikowane).
Zresztą akurat z idei BWL MPK potrafiło już korzystać, ale chyba nigdy na niskich.
ODPOWIEDZ