1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota
1 VII 2013 - bałagan, paraliż, dezinformacja i głupota
Już za kilka dni zaczyna się wielki paraliż komunikacyjny w centrum.
Warto spojrzeć na mapki, które mają niby pomóc rozeznać się Łodzianom w nowej długiej rzeczywistości.
Mapki wprowadzają wiele nieścisłości.
1. Nadal jest nieskończona inwestycja na Przybyszewskiego. I pewnie by bardziej nie przerażać mieszkańców nie naniesiono skutków tej modernizacji.
2. Brak prostej informacji o tym że zawiesza sie linie 1, 7, 15A. Trzeba się domyślać...
3. Co z linią 6? Cały odcinek torowiska na Franciszkańskiej zaznaczono jako wyłączony z eksploatacji? Do zawieszenia?
4. Autorzy mapki nie wiedzą że rozgrzebano ul.Wólczańską czyli trasa 57 w tym rejonie jest raczej pobożnym życzeniem. Ale co tam po co rzetelnie informować
A teraz krytyka idiotycznych tras KZ. MPK jak zwykle uważa że przy okazji utrudnień to trzeba jeszcze bardziej upodlić pasażera zmuszając do dodatkowych przesiadek. No ale to norma w zatwardziałym betonie decydentów w MPK.
Usuwamy linię 5 z południowej części miasta. Panowie z MPK zapomnieli o pasażerach jadących linią 5 z okolic Górniaka, Chojen itd. Linia Z5 nie powinna kończyć biegu przy Galerii Łódzkiej ale pojechać dalej Kilińskiego na południe, potem skręcić w Przybyszewskiego i zakończyć bieg przynajmniej na Pl. Niepodległości.
Chyba że Z5 to nowy pomysł na odzwyczajanie Łodzian od linii 5. Przecież dawno jakiejś linii tramwajowej nie skasowano, skrócono.
Ci z mieszkańców okolic Wojska Polskiego korzystali z linii 1 mają prezent w postaci musu z dodatkowej przesiadki. Sezon letni, rzadkie kursowanie, dłuższy dojazd czyli miasto liczy na większe wpływy z biletów czasowych. A może to znowu pomysł na odzwyczajenie od linii 1.
Linia tramwajowa Z. Kolejny przykład bezmyślności. Linia znikąd do nikąd. Jeśli już to powinna ona dać ułatwienie mieszkańcom Kurczaków, Rudy o dowieźć do innych tras jadących przez centrum - czyli do Pl.Niepodległości. Trasa powinna przebiegać Kurczaki - Rzgowska - Pl. Niepodległości - Pabianicka - Ikea.
Za wycofaną linię 15 na Paderewskiego puścić wydłużoną 16A do Kurczaków. Wystarczy. Linia Z15 - zamiast kończyć bieg na Karpackiej - powinna pojechać dalej do Rzgowskiej - pętla - choćby i Dw. Chojny, a najlepiej Z15 skierować na Kurczaki. Wyeliminowanie durnej przesiadki przerasta głowy zatrudnione w MPK. Nie dość że utrudniony przejazd przez centrum, większe korki to jeszcze więcej utrudnień za wszelką cenę trzeba zaoferować korzystającym z "usług" MPK.
Dodatkowo wycofano linię 5 z Kurczaków. OK a co w zamian na Rzgowskiej? Znowu odzwyczajanie od komunikacji miejskiej? Jak widać tramwaj jadący do centrum co 20 minut (letni rozkład) ma wystarczyć
Linia 73 - jaki sens ciągnąć akurat ją na Pomorską? Nie lepiej linię 86? Ta linia częściowo pokrywa się z relacją wycofanej linii 12. Linia 13 normalnie nie kursuje przez Lumumbowo - czyli 73 na Radiostację a 86 na Pomorską. Chyba że znowu głęboko ukryty cel w zniechęcaniu i odzwyczajaniu.
Teraz ul. Pomorska. Kilka linii tramwajowych i ruch samochodowy plus przejęcie ruchu z zamykanych ulic. Czyli co będziemy mieć sznurek stojących tramwajów?
Linia 5. Kolejny super - pomysł widać bezradność w MPK. Nie da się udrożnić Pomorskiej dla tramwajów to zaproponowano potworka.
A co tam... Zamiast wydłużyć Z5 na Doły aby korzystających z linii 1 nie zmuszać do kolejnej idiotycznej przesiadki. Zaś linię 5 puścić np. do Pomorskiej i do chociażby Telefonicznej. Co tam. Im więcej utrudnień, przesiadek tym lepiej dla MPK jak widać. Byleby jak najbardziej zniechęcić do tramwajów. Będzie co likwidować.
Strach pomyśleć co będzie jak rozgrzebią trasę WZ. Całą nadzieja w tym że odwołana zostanie p. Prezydent a nowe władze przewietrzą zmurszały beton w MPK (czy też ZDiT ale to jedno i to samo bagno).
Warto spojrzeć na mapki, które mają niby pomóc rozeznać się Łodzianom w nowej długiej rzeczywistości.
Mapki wprowadzają wiele nieścisłości.
1. Nadal jest nieskończona inwestycja na Przybyszewskiego. I pewnie by bardziej nie przerażać mieszkańców nie naniesiono skutków tej modernizacji.
2. Brak prostej informacji o tym że zawiesza sie linie 1, 7, 15A. Trzeba się domyślać...
3. Co z linią 6? Cały odcinek torowiska na Franciszkańskiej zaznaczono jako wyłączony z eksploatacji? Do zawieszenia?
4. Autorzy mapki nie wiedzą że rozgrzebano ul.Wólczańską czyli trasa 57 w tym rejonie jest raczej pobożnym życzeniem. Ale co tam po co rzetelnie informować
A teraz krytyka idiotycznych tras KZ. MPK jak zwykle uważa że przy okazji utrudnień to trzeba jeszcze bardziej upodlić pasażera zmuszając do dodatkowych przesiadek. No ale to norma w zatwardziałym betonie decydentów w MPK.
Usuwamy linię 5 z południowej części miasta. Panowie z MPK zapomnieli o pasażerach jadących linią 5 z okolic Górniaka, Chojen itd. Linia Z5 nie powinna kończyć biegu przy Galerii Łódzkiej ale pojechać dalej Kilińskiego na południe, potem skręcić w Przybyszewskiego i zakończyć bieg przynajmniej na Pl. Niepodległości.
Chyba że Z5 to nowy pomysł na odzwyczajanie Łodzian od linii 5. Przecież dawno jakiejś linii tramwajowej nie skasowano, skrócono.
Ci z mieszkańców okolic Wojska Polskiego korzystali z linii 1 mają prezent w postaci musu z dodatkowej przesiadki. Sezon letni, rzadkie kursowanie, dłuższy dojazd czyli miasto liczy na większe wpływy z biletów czasowych. A może to znowu pomysł na odzwyczajenie od linii 1.
Linia tramwajowa Z. Kolejny przykład bezmyślności. Linia znikąd do nikąd. Jeśli już to powinna ona dać ułatwienie mieszkańcom Kurczaków, Rudy o dowieźć do innych tras jadących przez centrum - czyli do Pl.Niepodległości. Trasa powinna przebiegać Kurczaki - Rzgowska - Pl. Niepodległości - Pabianicka - Ikea.
Za wycofaną linię 15 na Paderewskiego puścić wydłużoną 16A do Kurczaków. Wystarczy. Linia Z15 - zamiast kończyć bieg na Karpackiej - powinna pojechać dalej do Rzgowskiej - pętla - choćby i Dw. Chojny, a najlepiej Z15 skierować na Kurczaki. Wyeliminowanie durnej przesiadki przerasta głowy zatrudnione w MPK. Nie dość że utrudniony przejazd przez centrum, większe korki to jeszcze więcej utrudnień za wszelką cenę trzeba zaoferować korzystającym z "usług" MPK.
Dodatkowo wycofano linię 5 z Kurczaków. OK a co w zamian na Rzgowskiej? Znowu odzwyczajanie od komunikacji miejskiej? Jak widać tramwaj jadący do centrum co 20 minut (letni rozkład) ma wystarczyć
Linia 73 - jaki sens ciągnąć akurat ją na Pomorską? Nie lepiej linię 86? Ta linia częściowo pokrywa się z relacją wycofanej linii 12. Linia 13 normalnie nie kursuje przez Lumumbowo - czyli 73 na Radiostację a 86 na Pomorską. Chyba że znowu głęboko ukryty cel w zniechęcaniu i odzwyczajaniu.
Teraz ul. Pomorska. Kilka linii tramwajowych i ruch samochodowy plus przejęcie ruchu z zamykanych ulic. Czyli co będziemy mieć sznurek stojących tramwajów?
Linia 5. Kolejny super - pomysł widać bezradność w MPK. Nie da się udrożnić Pomorskiej dla tramwajów to zaproponowano potworka.
A co tam... Zamiast wydłużyć Z5 na Doły aby korzystających z linii 1 nie zmuszać do kolejnej idiotycznej przesiadki. Zaś linię 5 puścić np. do Pomorskiej i do chociażby Telefonicznej. Co tam. Im więcej utrudnień, przesiadek tym lepiej dla MPK jak widać. Byleby jak najbardziej zniechęcić do tramwajów. Będzie co likwidować.
Strach pomyśleć co będzie jak rozgrzebią trasę WZ. Całą nadzieja w tym że odwołana zostanie p. Prezydent a nowe władze przewietrzą zmurszały beton w MPK (czy też ZDiT ale to jedno i to samo bagno).
MPK ma skończoną liczbę autobusów, dlatego tam, gdzie tylko się dało, starali się wrzucić tramwaje.
Jest już komunikat o utrudnieniach na stronie MPK:
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=8362&Zmiany+w+komunikacji+miejskiej+w+nocy+30.06+na+1.07
Są też informacje o zawieszeniach linii.
Tylko dlaczego zmienili numer tej tramwajowej linii zastępczej z Z na 15A?
Jest już komunikat o utrudnieniach na stronie MPK:
http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=8362&Zmiany+w+komunikacji+miejskiej+w+nocy+30.06+na+1.07
Są też informacje o zawieszeniach linii.
Tylko dlaczego zmienili numer tej tramwajowej linii zastępczej z Z na 15A?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Komunikat dopiero się pojawił dość późno ale jest i brakuje paru rzeczy np. co dokładnie będzie z rozkładami letnimi.
Dużą zagadną będzie częstotliwość bo nie wyobrażam sobie, żeby na odcinku Śląska - Dąbrowskiego tramwaje jeździły 4x na godzinę i 3x w weekendy. W zamian tego powinno się dać 12A lub 3 na Śląska to załatwi problem. Dużą zagadką też jest 15A jeśli będzie jeździć co 20 minut lub co 30 minut i do tego sama 16 też lipa. 16A mają zawiesić na okres wakacji. Kompletna klapa jak dla mnie. Powinno być tak jak było na mapce 16A na Kurczaki, a 3 na Śląską. Na Strykowskiej będzie 5 zamiast 1, 6 pojedzie normalnie i Koziny dostaną częstotliwość 10 minut. Jak zwykle te objazdy tramwajów i autobusów wymyślone przez ZDiT są do d***.
Dużą zagadną będzie częstotliwość bo nie wyobrażam sobie, żeby na odcinku Śląska - Dąbrowskiego tramwaje jeździły 4x na godzinę i 3x w weekendy. W zamian tego powinno się dać 12A lub 3 na Śląska to załatwi problem. Dużą zagadką też jest 15A jeśli będzie jeździć co 20 minut lub co 30 minut i do tego sama 16 też lipa. 16A mają zawiesić na okres wakacji. Kompletna klapa jak dla mnie. Powinno być tak jak było na mapce 16A na Kurczaki, a 3 na Śląską. Na Strykowskiej będzie 5 zamiast 1, 6 pojedzie normalnie i Koziny dostaną częstotliwość 10 minut. Jak zwykle te objazdy tramwajów i autobusów wymyślone przez ZDiT są do d***.
Po co 12 na W-Z, 12 do zawieszenia, wystarczy puścic dodatkowo 14A po trasie 14 na Śląską. Zakładając, że nikt normalny nie będzie zwiedzał specjalnie Lumumby to dajmy 13 Legionów Pomorską na Stoki zamiast 15. 7 odwieśmy i puścmy z Śląskiej na Telefoniczną co 10 minut, bo ludzie pewnie woleliby pojechac objazdem w linii ulicy Narutowicza. Braki na Kilińskiego lepiej zapełnic Z5 dając je aż do Chojen. Z15 właściwie tylko z Kurczaków ma sens, żadna 15A. 15A można dac na Plac, będzie miejsce po 16a. Z 4 lepszy pożytek będzie jak pojedzie do Piłsudskiego normalnie dalej skręci Piłsudskiego Mickiewicza do Kościuszki Zachodnia Nowomiejska na Helenówek- wtedy brak 16A ma sens. Braki na Kilińskiego i Legionów zapełni 73,86. Te linie wystarczy dac tylko do Konstytucyjnej. Koziny połączyc z centrum jakąś Z7 na stałej trasie do Placu Wolności.
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Oczywiście musieli znowu powydłużać czasy przejazdu. Dla 10,12,14 dodano minutę między Wileńską, a dworcem Kaliskim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 2 razy.
1) 2,3,6,8,10,11 co 12 minut w dni robocze.
2) 14 co 15 minut w szczycie w dni robocze.
3) 16A i 55A zawieszone.
4) Nowa linia 98A w relacji Janów-Maratońska.
5) 12 co 12 minut w dni robocze.
6) 13 co 15 minut w dni robocze.
7) Wycofanie linii 69/A/B i 77 z ulicy Wedmanowej.
8 ) Skierowanie linii 95 oraz kursującej codziennie 95A po ulicy Wedmanowej. 95A kończyć będzie swój bieg na Dąbrowskiego/Puszkina.
2) 14 co 15 minut w szczycie w dni robocze.
3) 16A i 55A zawieszone.
4) Nowa linia 98A w relacji Janów-Maratońska.
5) 12 co 12 minut w dni robocze.
6) 13 co 15 minut w dni robocze.
7) Wycofanie linii 69/A/B i 77 z ulicy Wedmanowej.
8 ) Skierowanie linii 95 oraz kursującej codziennie 95A po ulicy Wedmanowej. 95A kończyć będzie swój bieg na Dąbrowskiego/Puszkina.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 2 razy.
No fajnie, a ja dziś sobie przedłużyłem migawkę i się właśnie zastanawiam po co. Demontaż i nic więcej. I jeszcze pan Stępień, który jakiś czas temu polecał na czas remontów korzystanie z KM. Żenada.
PS: dziś rano jeden mój współpasażer w "2" dzwonił do MPK, bo tramwaje znów jechały stadem (ok. 7:25 - "2" po raz kolejny wyjechała przed "11" i dogoniła "3"). Niestety, musiałem wysiąść i nie wiem co było dalej.
PS: dziś rano jeden mój współpasażer w "2" dzwonił do MPK, bo tramwaje znów jechały stadem (ok. 7:25 - "2" po raz kolejny wyjechała przed "11" i dogoniła "3"). Niestety, musiałem wysiąść i nie wiem co było dalej.
Zdit podaje inne informacje: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1122/Wszystko_o_letnich_remontach
Wg dokumentu tekstowego 16A zostaje, oraz trasa linii 15A oznaczona zostaje jako Z
Wg dokumentu tekstowego 16A zostaje, oraz trasa linii 15A oznaczona zostaje jako Z
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Owszem, w Wawie liczba pasażerów spada o około 30% w tym czasie, ALE jeśli chcemy zachęcać mieszkańców do korzystania ze zbiorkomu w czasie utrudnień, to naprawdę nie można ciąć oferty! Przy coraz niższej częstotliwości system przesiadkowy oraz bilety czasowe naprawdę nie mają sensu - co z tego, że ważność czasowych zostanie wydłużona, skoro ten bonus stracisz w czasie oczekiwania na przesiadkę.Wojtek94 pisze:Nie ma co tak dramatyzować zawsze w wakacje jest mniej osób w mieście, to normalne. Ten jeden kurs z każdej linii ŁTR nie odczuwalny będzie, aż tak bardzo. Co prawda aktualnie mamy tych kursów 30 na godzinę, a będzie od 1 lipca ich 23.