Pomysł nowego układu komunikacyjnego wschodnich Bałut

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przede wszystkim MPK nie wywiązuje się z umowy powierzenia. Dzięki temu, że MPK ma gwarancję świadczenia usług miastu przez długi okres (spółce miejskiej bardzo taka gwarancja potrzebna...), miało podnieść jakość usług. Tymczasem ta jakość się obniża. Dalej tną kursy, nie kupują nowych tramwajów (tylko autobusy, a akurat prawie wszystkie autobusy mamy już wymienione) - o tych M8C nie wspominam, bo to cały czas wysoka podłoga, a ich zakup był koniecznością, bo 805Na kończą żywot, kursują w miarę punktualnie (ale w ramach średniowiecznej tolerancji opóźnienia +1-4), ale za to bardzo wolno. W tej sytuacji miasto powinno wypowiedzieć umowę i ogłosić przetargi. Problem tylko w tym, że wcześniej miasto pozbyło MPK jakiejkolwiek konkurencji w przewozach tramwajowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale nie była to żadna realna konkurencja. MKT i TP nie było stać na nowy tabor. Nie mieli również większego parku taborowego aby wejść na inne linie. Tutaj nic się nie zmieniło, ale widocznie jeszcze łezka w oku się kręci...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dalej tną kursy
To ZDiT. Czasy też wydłuża ZDiT. MPK jest pod tym względem odpowiedzialne "tylko" za stada w rozkładach.
Ale nie była to żadna realna konkurencja. MKT i TP nie było stać na nowy tabor.
MPK też nie stać. I o ile likwidację TP pewnie pasażerowie przyjęli z ulgą, o tyle MKT wciąż inwestowało w poprawę komfortu. Na pewno bardziej niż MPK. I lepiej im to wychodziło - mieli uruchomienie rzędu 80%, a nie 20% jak MPK
Nie mieli również większego parku taborowego aby wejść na inne linie
Pewnie trudno byłoby wepchnąć więcej na zajezdnie (na Helenówek może by jeszcze dało radę, ale musieliby się pozbyć "części historycznej" i trupów - Brus tak czy siak musiałby iść na muzeum). Ale MKT miało dokupić 6 tramwajów w 2012 roku.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Kpc21 pisze:(spółce miejskiej bardzo taka gwarancja potrzebna...)
Owszem - do brania kredytów w celu zakupu nowego taboru.
Dzięki długoterminowym umowom przewoźnik ma jakąś tam pozycję negocjacyjną z bankami.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

geograf pisze:Owszem - do brania kredytów w celu zakupu nowego taboru.
Czego i tak nie robią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Kpc21 pisze:
geograf pisze:Owszem - do brania kredytów w celu zakupu nowego taboru.
Czego i tak nie robią.
W Łodzi wielu rzeczy się nie robi...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:
STUDI pisze:Trasa Konstytucyjna niestety nie odblokuje zakorkowanego Ronda Solidarności
Dlaczego?

Bo Kontytucyjną do centrum nie dojedzie - nie ułatwi, nie przyśpieszy dojazdów do centrum.
A tranzyt? - Jadący ZRadogoszcza czy z Bałut na Dąbrowę, Widzew - będą nadal jechać przez to Rondo.

Nie pisz że pojadą do Strykowa itd..... Dalej a kierowców rozliczają z kilometrów.

To samo było w Opolu gdzie wybudowano kawałek obwodnicy pomiędzy zjazdami z Częstochowy i z Wrocławia. Pozwalała ominąć zatłoczoną ul. Plebiscytową w centrum w relacji - Częstochowa - Wrocław. Niestety obwodnicą było dalej. Pomimo jej otwarcia ruch na Plebiscytowej wcale nie zmalał. Korki się zwiększyły. Na dodatek zakorkowały się ulice na przyległym na północ od Ozimskiej blokowisku.

Będzie tak samo jak projektant wymyśli chodniki a ludzie i tak wydeptają ścieżki tam gdzie chcą chodzić a nie gdzie sobie ubzdurał projektant.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Bo Kontytucyjną do centrum nie dojedzie - nie ułatwi, nie przyśpieszy dojazdów do centrum.
A tranzyt? - Jadący ZRadogoszcza czy z Bałut na Dąbrowę, Widzew - będą nadal jechać przez to Rondo.

Na Widzew-Wschód, czy Olechów jak najbardziej przez Konstytucyjną. Pozwoli to ominąć zarówno r. Solidarności, jak i skrzyżowanie marszałków. Czy ruch z Dąbrowy i Zarzewa również pojedzie przez Konstytucyjną zalezy już od parametrów tej trasy. Jeśli będzie szybsza niż Kopcińskiego to jak najbardziej. Konstytucyjna i Inflancka to dobry dojazd na Bałuty bez konieczności wjazdu do centrum.
Nie pisz że pojadą do Strykowa itd..... Dalej a kierowców rozliczają z kilometrów.

Z czasu rozliczają jeszcze bardziej. Poza tym spalanie tira w korkach przez Łódź jest nieporównywalnie większe od spalania na autostradzie. Wszystko zależy od cen na autostradzie. Wystarczy, żeby bilans był taki sam i żaden transport ze Śląska na Pomorze do Łodzi nie wjedzie.
To samo było w Opolu gdzie wybudowano kawałek obwodnicy pomiędzy zjazdami z Częstochowy i z Wrocławia. Pozwalała ominąć zatłoczoną ul. Plebiscytową w centrum w relacji - Częstochowa - Wrocław. Niestety obwodnicą było dalej. Pomimo jej otwarcia ruch na Plebiscytowej wcale nie zmalał. Korki się zwiększyły. Na dodatek zakorkowały się ulice na przyległym na północ od Ozimskiej blokowisku.

Można też podać multum przykładów, gdzie obwodnica uwolniła centrum od ruchu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: Na Widzew-Wschód, czy Olechów jak najbardziej przez Konstytucyjną. Pozwoli to ominąć zarówno r. Solidarności, jak i skrzyżowanie marszałków. Czy ruch z Dąbrowy i Zarzewa również pojedzie przez Konstytucyjną zalezy już od parametrów tej trasy. Jeśli będzie szybsza niż Kopcińskiego to jak najbardziej. Konstytucyjna i Inflancka to dobry dojazd na Bałuty bez konieczności wjazdu do centrum.

Zobacz że obecnie kierowcy wolą jechać Zagajnikową i Sporną i czekać w korku na wjazd na Palki lub przejazd do Telefonicznej niż jechać Inflancką i Strykowską. Przecież i tak szybciej przejedzie się skrzyżowanie na Dołach niż wyjedzie z Pankiewicza.


Wracając do Konstytucyjnej - jadąc od Inflanckiej będą musieli skręcić w Wojska Polskiego by dostać się do Konstytucyjnej. Czyli lewoskręt o niskim priorytecie co będzie zniechęcać do skorzystania Konstytucyjnej.


Wjazd na Bałuty - żartujesz. Bałuty to Limanowskiego. Jak niby Konstytucyjna ma być dobrym dojazdem na Bałuty?
Z czasu rozliczają jeszcze bardziej. Poza tym spalanie tira w korkach przez Łódź jest nieporównywalnie większe od spalania na autostradzie.
Czas nie zawsze będzie priorytetem. Czy spali więcej? Stojąc w korku silnik pracuje na minimalnych obrotach. Im większa prędkość tym więcej paliwa zżera silnik.
Wszystko zależy od cen na autostradzie. Wystarczy, żeby bilans był taki sam i żaden transport ze Śląska na Pomorze do Łodzi nie wjedzie.
Niestety ceny za przejazd autostradami w Polsce są bardzo wysokie. Widać to na drogach biegnących równolegle do płatnych odcinków autostrad.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Zobacz że obecnie kierowcy wolą jechać Zagajnikową i Sporną i czekać w korku na wjazd na Palki lub przejazd do Telefonicznej niż jechać Inflancką i Strykowską. Przecież i tak szybciej przejedzie się skrzyżowanie na Dołach niż wyjedzie z Pankiewicza.


Wracając do Konstytucyjnej - jadąc od Inflanckiej będą musieli skręcić w Wojska Polskiego by dostać się do Konstytucyjnej. Czyli lewoskręt o niskim priorytecie co będzie zniechęcać do skorzystania Konstytucyjnej.

W ramach Konstytucyjnej ma być zrobiony łącznik do Inflanckiej. Jeśli obie drogi będą szybkie i wygodne (Konstytucyjna i Inflancka po remoncie) to kierowcy wybiorą te właśnie drogi.

KLIK --> Obrazek
Wjazd na Bałuty - żartujesz. Bałuty to Limanowskiego. Jak niby Konstytucyjna ma być dobrym dojazdem na Bałuty?

Bałuty są duże. Ja będąc mieszkańcem Widzewa, chcąc dojechać na Bałuty-centrum (nazwa administracyjna) pojechałbym właśnie Konstytucyjną, Infancką, Julianowską i dalej gdzie dusza zapragnie. Omijam skrzyżowanie marszałków i w zależności którędy kto jedzie zwyczajowo na Bałuty - albo rondo Solidarności i Doły albo korki na W-Z i Włókniarzy.
Czas nie zawsze będzie priorytetem. Czy spali więcej? Stojąc w korku silnik pracuje na minimalnych obrotach. Im większa prędkość tym więcej paliwa zżera silnik.

Słyszałeś o tempomacie? Wiesz jak działa i spala silnik diesla, szczególnie załadowanej ciężarówki? Poszukaj po internecie. Powiem jedynie, że każdorazowe ruszanie spod świateł spala tyle ropy, że żal patrzeć. Oszczędność rzędu 10 kilometrów jest niczym w porównaniu do większego spalania i większej straty paliwa. Za to oszczędności czasowe dzięki ominięciu Łodzi, Tuszyna, Rzgowa i Strykowa autostradą będą bardzo duże.
Niestety ceny za przejazd autostradami w Polsce są bardzo wysokie. Widać to na drogach biegnących równolegle do płatnych odcinków autostrad.

Była jedna głośna sprawa z cenami na A2. Teraz się unormowało. Tiry wróciły na autostradę. Wiesz czemu ciężarówki, szczególnie w rejonie granic jeżdżą starymi krajówkami? Dlatego, że przy autostradach nie ma wymaganej infrastruktury w postaci chociażby zajazdów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Tak pod pomysły że najlepiej na os. Czarnieckiego z okolic Dworca Fabrycznego jest pojechać przez Rondo Solidarności.

Przejazd od Narutowicza/P.O.W do Szklana/Czarnieckiego. Dość pobieżne szacunki odległości z dokładnością do 50m.

Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m
Pl. Dąbrwskiego -> Sterlinga -> Sterlinga/Północna: 900m
Północna/Sterlinga -> Północna/Franciszkańska: 450m
Północna/Franciszkańska -> Franciszkańska/Wojska Polskiego: 550m
Franciszkańska/Wojska Polskiego -> Szklana/Czarnieckiego: 900m

razem: 3000m - 4 korkujące się skrzyżowania.


Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m - korek
Pl. Dąbrowskiego -> Sterlinga -> Sterlinga/Północna: 900m
Sterlinga/Północna - Połnocna/Żrodłowa - 600m
Północna/Źródłowa - Wojska Polskiego/Obr. Westreplatte: 900m
Wojska Polskiego/Obr.Westerplatte -> Obr. Westerplatte/Organizacji WiN: 200m
Obr. Westerplatte/Organizacji WiN -> Organizacji WiN/Złotnicza: 250m:
Organizacji WiN/Złotnicza -> Marynarska/Szklana: 450m
Marynarska/Szklana -> Szklana/Czarnieckiego: 200m

razem 3700m


Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m - korek
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m korek
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa - Wojska Polskiego/Obr. Westerplatte: 1250m
Obr. Westerplatte/Organizacji WiN -> Organizacji WiN/Złotnicza: 250m:
Organizacji WiN/Złotnicza -> Marynarska/Szklana: 450m
Marynarska/Szklana -> Szklana/Czarnieckiego: 200m

razem: 3850m


Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m - korek
Pl. Dąbrowskiego -> Sterlinga -> Sterlinga/Północna: 900m
Sterlinga/Północna - Połnocna/Żrodłowa - 600m
Północna/Źródłowa - Wojska Polskiego/Źródłowa: 900m
Wojska Polskiego/Źródłowa - Wojska Polskiego/Franciszkańska: 900m
Franciszkańska/Wojska Polskiego -> Szklana/Czarnieckiego: 900m

razem: 4400m



Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m - korek
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m korek
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa - Źródłowa/Wojska Polskiego: 1250m
Wojska Polskiego/Źródłowa - Wojska Polskiego/Franciszkańska: 900m
Franciszkańska/Wojska Polskiego -> Szklana/Czarnieckiego: 900m

razem: 4750m



Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa -> Palki/Pankiewicza: 350m
Palki/Pankieiwcza -> Palki/Wojska Polskiego: 1350m
Wojska Polskiego/Palki -> Wojska Polskiego/Sporna: 600m
Sporna/Wojska Polskiego -> Wojska Polskiego/Obr. Westerplatte: 800m
Wojska Polskiego/Obr.Westerplatte -> Obr. Westerplatte/Organizacji WiN: 200m
Obr. Westerplatte/Organizacji WiN -> Organizacji WiN/Złotnicza: 250m:
Organizacji WiN/Złotnicza -> Marynarska/Szklana: 450m
Marynarska/Szklana -> Szklana/Czarnieckiego: 200m

razem: 5900m



Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa -> Palki/Pankiewicza: 350m
Palki/Pankieiwcza -> Palki/Wojska Polskiego: 1350m
Wojska Polskiego/Palki -> Wojska Polskiego/Sporna: 600m
Sporna/Wojska Polskiego -> Zagajnikowa/Okopowa: 800m
Zagajnikowa/Okopowa -> Okopowa/Franciszkańska: 1000m
Franciszkańska/Okopowa -> Szklana/Czarnieckeigo: 800m

razem: 6600m




załóżmy że będzie przebudowane skrzyżowanie Palki/Pankiewicza/Telefoniczna


Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa -> Palki/Pankiewicza: 350m
Palki/Pankiewicza -> Pankiewicza/Wojska Polskiego: 700m
Sporna/Wojska Polskiego -> Wosjka/Polskiego/Obr. Westerplatte: 800m
Wojska Polskiego/Obr.Westerplatte -> Obr. Westerplatte/Organizacji WiN: 200m
Obr. Westerplatte/Organizacji WiN -> Organizacji WiN/Złotnicza: 250m:
Organizacji WiN/Złotnicza -> Marynarska/Szklana: 450m
Marynarska/Szklana -> Szklana/Czarnieckiego: 200m

razem: 4650m


Narutowicza -> Pl. Dąbrowskiego: 200m
Pl. Dąbrowskiego -> Narutowicza/Uniwersytecka: 250m
Narutowicza/Uniwersytecka -> Rondo Solidarności/Źrodłowa: 1250m
Rondo Solidarności/Źródłowa -> Palki/Pankiewicza: 350m
Palki/Pankiewicza -> Pankiewicza/Wojska Polskiego: 700m
Pankiewicza/Wojska Polskiego -> Zagajnikowa/Okopowa: 800m
Zagajnikowa/Okopowa -> Okopowa/Franciszkańska: 1000m
Franciszkańska/Okopowa -> Szklana/Czarnieckiego: 800m

Razem 5350m


Jakby nie przebudować to Rondo Solidarności to będzie zakorkowane - 6 ulic się tam zbiega.
W żaden sposób nie będzie ono alternatywą dla ul. Franciszkańskiej.

Nawet potwornie dziurawa Sporna od Źródłowej do Pankiewicza już ulicą z całkiem sporym ruchem.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: W ramach Konstytucyjnej ma być zrobiony łącznik do Inflanckiej. Jeśli obie drogi będą szybkie i wygodne (Konstytucyjna i Inflancka po remoncie) to kierowcy wybiorą te właśnie drogi.

Wiele ulic itd miało być zbudowanych.
Jadać dalej na wschód tak, masz rację. Ale jadąc w okolice skrzyżowania marszałków nadrabiasz dystansem. Jeżdżąc codziennie - większe koszty.
Bałuty są duże. Ja będąc mieszkańcem Widzewa, chcąc dojechać na Bałuty-centrum (nazwa administracyjna)
Co to za nowomowa? Bałuty to okolice Limanowskiego ograniczone mniej więcej od Zgierskiej do Hipotecznej. Od Drewnowskiej do Srebrnej.
Plus okolice Bałuckiego Rynku.
Potworki z okropnych tabliczek gdzie Praga to Fabryczna, Marysin to Rogi itd....
pojechałbym właśnie Konstytucyjną, Infancką, Julianowską i dalej gdzie dusza zapragnie. Omijam skrzyżowanie marszałków i w zależności którędy kto jedzie zwyczajowo na Bałuty - albo rondo Solidarności i Doły albo korki na W-Z i Włókniarzy.
I cofasz się potem z Julianowa na południe by dojechać do Bałut.
Jednorazowo OK. Ale codziennie to każdy dodatkowy kilometr to spory dodatkowy koszt. Osobówka łatwo się rozpędza. Stojąc spala znikome ilości paliwa. Opisana trasa nie ma skrzyżowań bezkolizyjnych i tak będziesz się rozpędzać i zwalniać wielokrotnie.

Oszczędność rzędu 10 kilometrów jest niczym w porównaniu do większego spalania i większej straty paliwa.
Jak autostrada będzie tańsza... Jeśli zapłaci mniej za zmarnowane paliwo niż za autostradę...
Koszty są najważniejsze. Krótszy czas przejazdu nie zawsze skusi do wyższej zapłaty za transport.
Była jedna głośna sprawa z cenami na A2. Teraz się unormowało. Tiry wróciły na autostradę. Wiesz czemu ciężarówki, szczególnie w rejonie granic jeżdżą starymi krajówkami? Dlatego, że przy autostradach nie ma wymaganej infrastruktury w postaci chociażby zajazdów.
Jadąc tranzytem przez Polskę te zjazdy bardzo decydują......
Nie, opłaty , bardzo wysokie zresztą, są powodem omijania płatnych odcinków autostrad. A "Kulczykowy" odcinek i tak jest drogi. Po tej awanturze z cenami na dodatek ubyło zjazdów....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Jadać dalej na wschód tak, masz rację. Ale jadąc w okolice skrzyżowania marszałków nadrabiasz dystansem. Jeżdżąc codziennie - większe koszty.

Z Konstytucyjnej oprócz mieszakańców Widzewa, skorzystają też ci z Olechowa, ze wschodniej części Zarzewa i Dąbrowy, Wiskitna i "podmiejscy", czyli cała "ściana wschodnia".

Gdyby zawsze każdy patrzył na każdy grosz to Włókniarzy świeciłaby pustkami, bo np. z Górnej na Bałuty najkrócej jest przez Kościuszki. Owszem, jest spory ruch na Kościuszki, czy Zachodniej, ale to jest wina właśnie braku alternatywy dla zakorkowanych Włókniarzy, czy Kopcińskiego. Patrz, że aż tyle kierowców jakoś nie jedzie najprostszą drogą, a właśnie takimi "haj łejami". Konstytucyjną też pojadą.
Co to za nowomowa? Bałuty to okolice Limanowskiego ograniczone mniej więcej od Zgierskiej do Hipotecznej. Od Drewnowskiej do Srebrnej.
Plus okolice Bałuckiego Rynku.
Potworki z okropnych tabliczek gdzie Praga to Fabryczna, Marysin to Rogi itd....

Ja właśnie mówię o rejonie Zgierskiej i Hipotecznej jako Bałutach.
I cofasz się potem z Julianowa na południe by dojechać do Bałut.
Jednorazowo OK. Ale codziennie to każdy dodatkowy kilometr to spory dodatkowy koszt. Osobówka łatwo się rozpędza. Stojąc spala znikome ilości paliwa. Opisana trasa nie ma skrzyżowań bezkolizyjnych i tak będziesz się rozpędzać i zwalniać wielokrotnie.

Nie naciągaj. Julianowska to nie środek Julianowa tylko południowa granica. Nie mówię, że na całe Stare Bałuty będą jechał przez Inflancką (np. w okolice Drewnowskiej), ale w rejon Pojezierskiej, Zgierskiej, czy Hipotecznej, całe osiedle Czarnieckiego i Jagiełły już tak.
Jak autostrada będzie tańsza... Jeśli zapłaci mniej za zmarnowane paliwo niż za autostradę...
Koszty są najważniejsze. Krótszy czas przejazdu nie zawsze skusi do wyższej zapłaty za transport.

Opóźniony transport to jeszcze większe straty.
Jadąc tranzytem przez Polskę te zjazdy bardzo decydują......
Nie, opłaty , bardzo wysokie zresztą, są powodem omijania płatnych odcinków autostrad. A "Kulczykowy" odcinek i tak jest drogi. Po tej awanturze z cenami na dodatek ubyło zjazdów....

Dobra, to może inaczej. Jadąc przez wiochy, można pojechać krajówką zamiast autostradą i oszczędzić parę złotych. Tylko nie w przypadku dużych miast. Nie będzie taniej przez miasto, a wręcz drożej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: Z Konstytucyjnej oprócz mieszakańców Widzewa, skorzystają też ci z Olechowa, ze wschodniej części Zarzewa i Dąbrowy, Wiskitna i "podmiejscy", czyli cała "ściana wschodnia".
.
Nie jestem wrogiem Konstytucyjnej.
SEC pisze: Gdyby zawsze każdy patrzył na każdy grosz to Włókniarzy świeciłaby pustkami, bo np. z Górnej na Bałuty najkrócej jest przez Kościuszki. Owszem, jest spory ruch na Kościuszki, czy Zachodniej, ale to jest wina właśnie braku alternatywy dla zakorkowanych Włókniarzy, czy Kopcińskiego.
Brak alternatywy.
Brak ulicy przez Polesie jadącej dalej na północ -> trasa Karskiego.
Chąc nie chcąc kółko musisz zrobić. Kasprzaka i Klonowa nie jest atrakcyjną alternatywą dla al. Włókniarzy (a i tak się kończy na Pojezierskiej).

Konstytucyjna nie zlikwiduje faktu że Rondo Solidarności przestanie być korkującym się skrzyżowaniem. 6 ulic się zbiega i to nie osiedlowych. Dalej na zachód nie ma żadnej ulicy w kierunku północnym do Franciszkańskiej poza dziurawą Sporną na której coraz więcej już samochodów.

Brak dogodnych wjazdów od Zgierskiej wgłąb np, os. Czarnieckiego tylko bardziej korkuje Franciszkańską. A tam tramwaj zamiast jechać stoi w korku. Gdyby nie ten park to Sterlinga na północ i dalej do Inflanckiej ale brak pomysłu na ominięcie parku bez wjazdu na to cholerne rondo...
Początek Spornej -> jak połączyć z Nowotargową - Północnej nie da się poszerzyć bez wyburzeń.


Ale i od Spornej i Zagajnikowej do tego wspomnianego
osiedla brak dojazdu bez robienia sporego kółka.
Patrz, że aż tyle kierowców jakoś nie jedzie najprostszą drogą, a właśnie takimi "haj łejami". Konstytucyjną też pojadą.

A jak już przywołałeś robienie kółka - ogromne ilości paliwa bez sensu spalane (aaaa nie, z sensem, każdy dodatkowy spalony litr paliwa to dodatkowy dochód dla państwa z akcyzy)


Ja właśnie mówię o rejonie Zgierskiej i Hipotecznej jako Bałutach.
Ale to już koniec Bałut, Na pewne nie ich środek. No,OK kwestia durnej nazwy z tabliczek z nazwami ulic.

Nie mówię, że na całe Stare Bałuty będą jechał przez Inflancką (np. w okolice Drewnowskiej), ale w rejon Pojezierskiej, Zgierskiej, czy Hipotecznej, całe osiedle Czarnieckiego i Jagiełły już tak.
No i się pojawiło to magiczne ale.
Opóźniony transport to jeszcze większe straty.
Co innego spóźniony a co innego dłuższy gdy na krótszy (czasowo) nie da się zarobić. Niestety zbijanie cen....
Dobra, to może inaczej. Jadąc przez wiochy, można pojechać krajówką zamiast autostradą i oszczędzić parę złotych. Tylko nie w przypadku dużych miast. Nie będzie taniej przez miasto, a wręcz drożej.
Jeśli obwodnice nie będą masakrycznie drogie. Niestety opłaty są wysokie za wyrób pseudoautostradowy. Wyprzedzające się tiry jadące jeden 89km/h a drugi 87km/h na dwupasmowej jezdni.....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ