Tramwaj na Złotnie.

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Jak już odchodzimy od tematu -> Błąd a czemu? Dla korzystającego z 97 - zysk - dojedzie do centrum. Nie musi się przesiadać w szczerym polu bo inaczej nie możńa nazwać przystanku Legionów/Włokniarzy. Dla takiej osoby jest zysk i poprawa.
Z jednej storny jesteś na be liniom dowozowym jakie proponuję a z drugiej strony oponujesz jak linia łączy z centrum (jak widać niektóre muszą a pozostałe kategorycznie nie).

97 w mniejszy sposób obsługiwało Złotno, bo kursowało mniej zabudowanymi ulicami oraz rzadko. Lepiej będą mieli mieszkańcy Niesięcina i Rąbienia (poza Łodzią), natomiast rozdzielenie 74 na dwa warianty przejazdu przez Złotno spowodowało, że dla mieszkańców Złotna dojazd do centrum został utrudniony. 74A i 74B w miejscu dotychczasowego 74 kursują co 30-60 minut. Tak więc mieszkańcy gm. Konstantynów i Aleksandrów vs. mieszkańcy Łodzi.

Na chłopski rozum. Jeśli zlikwidowano 97, a 74 rozdzielono bez dodania kursów, jest gorzej. Jest mniej połączeń.
Spowodowany tym że nie ma sensownego pąłczenia tramwajowego Retkinia - Teofilów (mimo potencjalnego - przez Al.Włokniarzy).

Tyle, że to dłuższa jazda. W czym 76 łączące Retkinie z Teofilowem jest złe? Brzydki kolor siedzeń w Solarisie?
Układ linii tramwajowych w Łodzi jest kulawy - nie ma połączeń między dzielnicami - tylko schemat - prosto do centrum i nie skęrecać. To drugie niestety oznacza że po centrum KM nie da się przemieszczać bez bzdurnych przesiadek.

Jestem jak najbardziej za tym, żeby każde duże osiedle miało połączenie z każdym innym dużym, jednak w przypadku połączenia Retkini z Teofilowem jest to niepraktyczne. Taki a nie inny układ miasta.
Duża dzielnica powinna mieć bezpośredni poąłczenie z każdą inną dużą. Do tego bezpośrednie połączenie z sąsiednimi. Tam gdzie dominuje zabudowa jednorodiznna preferowałbym częsiej kursjąc e dojazdki obsługiwane małymi pojazdami. Wtedy można zaoferować większą częstotliwość a nie odstraszajaće 5 - 6 kursów dziennie bo za drogo jest puszczać autobus 12 metrowy.
Im rzadziej kursuje regularna linia tym bardzij odstrasza od korzystanie z niej. Pomijam specyficzne kursy i relacje jak obsługa szkół.

Po złożeniu do kupy os. Montwiłła, Mani, Zdrowia i Złotna - to duże osiedle. Małogabarytowe autobusy w tym miejscu to kiepski pomysł.
Nie odwracam dyskusji. Dyskonty już dawno przrestały być atrakcyjnym miejscem zakupów. Takimi są sklepy osiedlowe. Im mniejsze tym zazwyczaj oferują lepszy jakościowo towar. Do centrów handlowych to "frikobusami" się jeździ.

Problem w tym, że na Złotnie jest tylko drogi, krótko otwarty Społem, monopolowy na Siewnej, Podchorążych i całodobowy śmieszny sklepik (z nastawieniem na alkohol) na ul. Złotno.

Nie powiedziałbym, że dyskonty wymierają. Jest ich co raz więcej. Ludzie się biedni i korzystają z takich sklepów.

Frikobusami jeżdżą już głównie emeryci, bo markety zlikwidowały sporo połączeń albo ucięły o połowę. Na przykładzie Carrefour Dąbrowa powiem, że w czasach gdy autobusy jeździły dwa razy częściej, więcej osób nimi jeździło.
Może nie tak skrajnie i akurat nie na Lutomierskiej bo tam w okolicy gęsto od KM (na połnoc od Limanowskiego przeciwieństwo. Dla mieszkańca ul. utomierskiej linia jak 96 nie ma specjalnych zalet. Mało kto musi jechać z Lutmierksiej na Olechów przez cmentarz Zarzew. Wadą takich linii jest to że stojąc w korkach kumulują się opóźnienia, normą jest jazda stadem i długa przerwa itd....
Ponadto zamiast jednej 96 - gdyby były dwie, trzy 3linie co prawda w sporej cżęsci do najbliższych rejonów centrum pokrywajaće się ale dalje oferujące inne realcje - to zaoferowałyby lepszy dojazd w odczuciu mieszkańców. To moje zdanie.

Naprawdę uważasz, że 96 wozi ludzi od krańca do krańca, a mieszkańcy Lutomierskiej dojeżdżają na Olechów? Linia 96 jest najbardziej popularną i zarazem obciążoną linią autobusową w mieście (57 już dawno przestało taką być). Zaleta jest taka, że kursuje najczęściej ze wszystkich linii. Objeżdża połowe centrum. Nie wiem skąd bierze się tłum na przystanku Lutomierska/Zachodnia w stronę Rojnej, ale to chyba przesiadający się z ŁTR. Gdy powstanie tramwaj na Olechów, 96 miejmy nadzieję zostanie skrócone do centrum i nie będzie potrzeby rozdzielenia. Natomiast "drugim 96" jest po prostu 78/78A obsługujące Żubardź.
W przeważąjącej liczbie są to ludzie jadący pomiędzy dwoma dużymi dizelnicami. Mają taką linię więc z niej korzystają. Alternatywy brak.

Po raz enty mówię, że samo Złotno również generuje spory ruch w 76. Po zakupy/do szkoły/do znajomych ze szkoły/do pracy. Złotno nie jest pustynią. Natomiast nie wiem o jakiej alternatywie mówisz. Mogę domyślać się, że Twoje zdanie jest takie, że jak coś nie jest tramwajem to automatycznie połączenie nia ma, ogólnie wstyd i skandal. 76 skutecznie (po najkrótszej trasie i często) łączy Retkinią z Teofilowem i nie potrzeba alternatywy.
A to że po drodze ktoś się dosiada i wysiada OK. Taki sam fakt jak np. jak to że ktoś potrzebuje połączenia z Łaskowic na Łukaszewską.

Bardzo trafne porównanie!
O ile dobrze wiem to lnia 9 nie wjedzą na pętlę.

Dobrze. Skrzyżowanie Konstantynowska/Zdrowie.
Miejsce przesiadki - las, odludzie, super bezpieczne miejsce po zmroku. Gratulacje.

P+R na Chochoła - również takie miejsce.

Mówimy o gwarantowanej przesiadce, a nie o staniu w lesie pół godziny. Wytnijmy las, będzie bezpieczniej.
Te nazwy osiedli to mogła wymyśleć osoba nie mieszkająca w Łodzi.
A co tam wg Ciebie okolice Paderwskiego mozna przecież nazwać Bałutami. Będzie nowocześnie i aktulanie.

Nie będzie. Ja posługuje się faktycznymi, aktualnymi nazwami.
P&R to buduje się przede wszystkim dla dojeżdżajaćych do miasta. Czyli należy kazać im wjechać prawie do centrum aby zmniejszyć ruch na ulicach dojazdowych do centrum jak i w pobliżu centrum.
A jak już to prędzej ZDiT planował takie P&R praktycznie w ścisłym centrum Łodzi.

Skąd wiesz, że prędzej? Ja mam kilka dokumentów, które pokazują coś innego.

Tak. Mamy ograniczać ruch w centrum, ale Żabieniec nie jest w centrum. Podobnie jak dworzec Chojny nie leży w centrum. W Warszawie P+R stawia się przy stacjach metra albo przy innych dużych węzłach przesiadkowych. W Łodzi nie ma metra i jedyną sensowną opcją jest lokalizowanie takich parkingów przy kolei obwodowej, z dostępem do wielu linii tramwajowych, autobusowych, kilku sklepach, a nie na Chochoła...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: 97 w mniejszy sposób obsługiwało Złotno, bo kursowało mniej zabudowanymi ulicami oraz rzadko.
Hmm to mniej zabudowane uliczki to tlyko końcowy odcinek ul. Podchorążych.
SEC pisze: Lepiej będą mieli mieszkańcy Niesięcina i Rąbienia (poza Łodzią),
Tak bo dojadą do samego centrum. Niesiećin dostal extras od Łodzi. Zas Rąbień - to zasługa władz smaorządowych. Rąbień to jużpowiat zgierski i gmina Aleksandrów.
SEC pisze: Tak więc mieszkańcy gm. Konstantynów i Aleksandrów vs. mieszkańcy Łodzi.
Generalnie mieszkańcom Łodiz tnie sie kursy. Casus 74 to efekt że do kasy MPK wpadnie kasa z sąsiedniej gminy.

SEC pisze: Na chłopski rozum. Jeśli zlikwidowano 97, a 74 rozdzielono bez dodania kursów, jest gorzej. Jest mniej połączeń.
Do skrzyżowania Biegunowa/KRakowska w zasadzie bez zmian. Dla rejonów gdzie kursowała linia 97 - jest oczywista poprawa.

SEC pisze: Tyle, że to dłuższa jazda. W czym 76 łączące Retkinie z Teofilowem jest złe? Brzydki kolor siedzeń w Solarisie?
Złym jest tobienie z takiej linii jako głownego dowozu do calkiem sporego osiedla jakim jest Złotno z przyległościami. Nie wjedzie wgłąb tego osiedla z ocvzyewistych powodów. Czyli mnożymym przesiadki.
Traktujmy je jeko dodatkowy extras na proponowanmy przeze mnie przystanku - centrum przerisadkowym Złotno/Krakowska/Siewna/Cyganka
Jestem jak najbardziej za tym, żeby każde duże osiedle miało połączenie z każdym innym dużym, jednak w przypadku połączenia Retkini z Teofilowem jest to niepraktyczne. Taki a nie inny układ miasta.
Widzisz ale linia przez KRakowska oznacza że częsc Retkinii bliższa centrum, oraz Katrolew jest poza zasięgiem linii 76. Z drugiej stprony 76 omija pocżatej Teofilowa, daleko jest od Żabieńca. Przeanalizuj wieć linię Wyszyńskiego - Karolewska - AL. Włokniarzy - Aleksandrowska. Owszem dalej ale więcej Retkinii i Teofilowa jest w zasięgu takiej linii.
To już inny wątek. OK - chcesz o tym gadać - nowy wątek. Za dużo dygresji.
Po złożeniu do kupy os. Montwiłła, Mani, Zdrowia i Złotna - to duże osiedle. Małogabarytowe autobusy w tym miejscu to kiepski pomysł.
Do os. Montwiłła - tramwaj (zabudowa wielorodzinna). Do Krakowskiej - też tramwaj. Mini autobusy to inne rejony Złótna obecnie nie obsługiwane KM. Linia tranzytowa jak 76 zostaje.
Problem w tym, że na Złotnie jest tylko drogi, krótko otwarty Społem, monopolowy na Siewnej, Podchorążych i całodobowy śmieszny sklepik (z nastawieniem na alkohol) na ul. Złotno.
Główny ciag kominiukacyjny jest zatłocozny. Złotno się rozrosło ponadto onowe wille a ich mieszkańcy gdzie indziej sie zaopatrują. Fakt Złotno obecnie to jedno z nielicznych osiedli gdzie nie powstało lokalne centrum handlowe jak na innych osiedlach.
Zanim nie zaczeła sie budowa willli na zachó od Złotna to takim niby centrum były okolice dawnej pętli tramwajowej. Likwidacja tramwaju - spowodowała upadek tejże okolicy.
Można mieć nadzieję że proponowane centrum przesiadkowe może stać się okazja do rewitalizacji tej części - biednej zaniedbanej notabene.

Nie powiedziałbym, że dyskonty wymierają. Jest ich co raz więcej. Ludzie się biedni i korzystają z takich sklepów.
W wiekszosći przypadków powstały w miejsce sklepów społęmowskich na blokowiskach - tych gorszych. Czyli proces - slep samoobłśugowy społem -> dyskont. Jednak i tyak nie ma tam wielkiego tłumu.
Wg Ciebie jest ich więcej ale klintów więcej nie mają. Batrdzo narzekają na spadek obrotów.
Frikobusami jeżdżą już głównie emeryci, bo markety zlikwidowały sporo połączeń albo ucięły o połowę. Na przykładzie Carrefour Dąbrowa powiem, że w czasach gdy autobusy jeździły dwa razy częściej, więcej osób nimi jeździło.
Emeryci - ci starsi mają przejazdy free pojazdami MPK. Żadna więc atrakcja firkobus. Za to normą jest wykorzystywanie tych autobusów do nornalnego przejazdu - nie do marketu ale aby kawałek za darmo pojechać.
To że tych linii jest mniej chyba tym bardziej dowodzi spadek liczby kupujacych w hipermarketach.

Naprawdę uważasz, że 96 wozi ludzi od krańca do krańca, a mieszkańcy Lutomierskiej dojeżdżają na Olechów?
Przecież temu uporczywie zaprzeczam.
Linia 96 jest najbardziej popularną i zarazem obciążoną linią autobusową w mieście (57 już dawno przestało taką być). Zaleta jest taka, że kursuje najczęściej ze wszystkich linii. Objeżdża połowe centrum.
I to jedyna zaleta która jest jej wadą. Zazwyczaj coś co jest uniwersalne jest najczęściej do 4 liter.
Nie wiem skąd bierze się tłum na przystanku Lutomierska/Zachodnia w stronę Rojnej, ale to chyba przesiadający się z ŁTR.
Bo tramwaje 2, 8 i 13 omijają bloki na Teofilowie.
Do Żebieńca trzeba jechać z Zachodniej linią 2 - do Lutomierskiej dojedzie się 2, 3, 11, 16/16A. Takie są skutki puszczania tramwaju zdala od osiedli.
Gdy powstanie tramwaj na Olechów, 96 miejmy nadzieję zostanie skrócone do centrum i nie będzie potrzeby rozdzielenia.
Od strony Olechowa tak. Dla mieszkańców Przybyszewksiego - aj-waj - bo linia 3 to mało atrakcyjne połączenie z centrum. Zaś miekszańcy Teofilowa za ten pomysł powiesiliby by Ciebie za klejnoty.
Natomiast "drugim 96" jest po prostu 78/78A obsługujące Żubardź.
I Teofilów ponieważ tramwaj omija osiedle na Teofilowie a 96, 78/78A i 83 jadą samym środkiem wzdłuż tego blokowiska.
Natomiast nie wiem o jakiej alternatywie mówisz. Mogę domyślać się, że Twoje zdanie jest takie, że jak coś nie jest tramwajem to automatycznie połączenie nia ma, ogólnie wstyd i skandal. 76 skutecznie (po najkrótszej trasie i często) łączy Retkinią z Teofilowem i nie potrzeba alternatywy.
76 omija sporą częsći Rerkinii i Teofilowa.
Alternatywy:
- tramwaj 10 i 14 i przesiadka przy Żerosmkeigo na 8. Bo w okolicach dworca Kaliskiego niema wpsołnego przystanku z linią 8. (12: jechać trzeba do al. Koćiuszki.... a potem 2 ...) ale i tak na końcu przesiadka na 96/78...
- autobusy z Retkinii - jedziemy do al Włoniarzy potem linia 8 i znowu kolejna przesiadka na autobus.
Jak widzisz alterntywy dla 76 nie ma.
A to że po drodze ktoś się dosiada i wysiada OK. Taki sam fakt jak np. jak to że ktoś potrzebuje połączenia z Łaskowic na Łukaszewską.
Dobrze. Skrzyżowanie Konstantynowska/Zdrowie.
Spory spacer i stanie pomiezy przystankami na zasadzie co pierwsze pojedzie.... Fajna przesiadka. To że na odludziu to uż pomijam.
P+R na Chochoła - również takie miejsce.
P+R - wskazanym jest aby praking był strzeżony. Czyli już nie tak źle. A ponadto zamiast Chochoła to jednak Szczecińska - ale tam miejsca brqak i na porżadnę pętlę A+T i parkingi.
Mówimy o gwarantowanej przesiadce, a nie o staniu w lesie pół godziny.
Gwarantowanej? PRzyjedzie albo nie bo się coś stało po drodze.
Wytnijmy las, będzie bezpieczniej.
Nie, naprawmy bład jaki była likwidacja linii tramwjowej na Złotno. I miejsce przesiadki zróbmy nie w lesie na Zdrowiu ale na Złotnie.
Lepiej jest pchać tramwaje przy osiedlu takim jak os. Montwiłła niż do parku. to moja porpozycja. Ty upierasz się przy wycinaniuu lasu.

Nie będzie. Ja posługuje się faktycznymi, aktualnymi nazwami.
Mającymi się do rzeczywistośścia tak asamo jak nazwanie Kuraka Bałutami. Po wyborach przyjdzie inna włądza i nada inne nazwy umieszczne na tabliczkach. To tlyko czyjaś radosna twórczość urzędnicza. A nazwy osiedli powstawały zazwyczaj bez udziuału urzędników.
Skąd wiesz, że prędzej?
Opisy przetargów lokalizowanych w centrum i wyliczanie z uporem maniaka że będą tam parkingi dla ułatwienia dojazdu do centrum itp. rewelacje.
Tak. Mamy ograniczać ruch w centrum, ale Żabieniec nie jest w centrum. Podobnie jak dworzec Chojny nie leży w centrum.
Ale już jest za dużym osiedlem jak Teofilów. Nie odciążymy widuktu na Aleksandrowskiej. Dla mieszkańca Teofilowa, Żabieńca P+R nie jest żadną ofertą. Pojedzie dalej do centrum samochodem. Zaś mieszkaniec gmin za Aleksandrowem jest niestety zmuszony dojechać samochodem. Po co ma zwiększać ruch na ulicach Łodzi?
Oczywiwcie tramwaj czy autobus ma jechać sprawnie a nie jak teraz wloką sie tarmwaje na ŁTR.
Jak już jesteśmy przy temcie P+R na Żabieńcu -przesiadka tylko na 13 i 8. Bo dwójka wlokąca się w korku samochodowym na Limanowksiego... Jak przesiadka na tramwaje to na takie linie, które jadą całkowicie wydzielonym torowiskiem i maja mał oskrzozwań po drodze.
Kolejne odejście od tematu wątku.
a nie na Chochoła...
Ty się uczepiłeś Chochoła. Masz jakiś kompleks?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Hmm to mniej zabudowane uliczki to tlyko końcowy odcinek ul. Podchorążych.

+ odcinek Biegunowej.
Tak bo dojadą do samego centrum. Niesiećin dostal extras od Łodzi. Zas Rąbień - to zasługa władz smaorządowych. Rąbień to jużpowiat zgierski i gmina Aleksandrów.

Extras? A może Konstantynów płaci za autobus w Niesięcinie?

Tak jak powiedziałem - ułatwienie dla mieszkańców Niesięcina i Rąbienia, pogroszenie dla mieszkańców Złotna (centralnej części).
Likwidacja tramwaju - spowodowała upadek tejże okolicy.

Co za bzdury. Złotno zabudowuje się willowo, stawia się strzeżone osiedla, itp.
To że tych linii jest mniej chyba tym bardziej dowodzi spadek liczby kupujacych w hipermarketach.

Albo odwrotnie. Albo jedno i drugie.
Zazwyczaj coś co jest uniwersalne jest najczęściej do 4 liter.

Świetny argument.
Od strony Olechowa tak. Dla mieszkańców Przybyszewksiego - aj-waj - bo linia 3 to mało atrakcyjne połączenie z centrum. Zaś miekszańcy Teofilowa za ten pomysł powiesiliby by Ciebie za klejnoty.

Znaczy co? Teofilów potrzebuje bezpośredniego połączenia z Olechowem co 8-9 minut?
Spory spacer i stanie pomiezy przystankami na zasadzie co pierwsze pojedzie.... Fajna przesiadka. To że na odludziu to uż pomijam.

W kierunku Złotna wygodna. Nie trzeba przekraczać jezdni.

Nie podoba Ci się taka przesiadka, a skutkiem wpychania mini autobusów w boczne uliczki i robienia z nich dowozówek będzie tylko zwiększenie ilości takich przesiadek.
P+R - wskazanym jest aby praking był strzeżony. Czyli już nie tak źle. A ponadto zamiast Chochoła to jednak Szczecińska - ale tam miejsca brqak i na porżadnę pętlę A+T i parkingi.

Parking strzeżony to nie wszystko.
Gwarantowanej? PRzyjedzie albo nie bo się coś stało po drodze.

No proszę. Gdy ja niedawno użyłem podobnego argumentu, zbulwersowałeś się, że nie można sugerować się obecnym stanem.
Opisy przetargów lokalizowanych w centrum i wyliczanie z uporem maniaka że będą tam parkingi dla ułatwienia dojazdu do centrum itp. rewelacje.

Nie o P+R chodzi.

Jakoś nie widzę tych nowych parkingów w centrum. Chyba, że po wyburzeniach na dziko.
Ty się uczepiłeś Chochoła. Masz jakiś kompleks?

Kompleks pętli Chochoła.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ