Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
No błędne koło. O Gdańskiej coś była mowa, że w tym roku. Przybyszewskiego, który odcinek? Narutowicza to najgorsze są łączenia szyn. ŁTR trzymałby się jeszcze wiele lat, gdyby lepiej je zrobiono. Krótkie szyny i setki "stuków". Przy skrzyżowaniach, na pięciu metrach szyn zdarzają się po 3 łączenia.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Jak będzie przejazd północ - południe to spokojnie nawet trzy linie mogłyby pojechać na Śląską zwłaszcza, że mają taki sam takt. Dokąd nie będzie przejazdu na pętlę Dąbrowa to wystarczy linia zastępcza Z2 ale co 6 minut bo kursowanie Z14 nie będzie miało sensu.
Z remontami to już tak jest, że zawsze jakieś będą bo czas leci, a tory powoli się zużywają. Ważne, żeby torowiska wytrzymywały jak najdłużej czyli minimum 30 lat bez gruntownego remontu ale jak miasto będzie remontować torowiska na bieżąco to będzie dobrze bo obecnie nadrabiamy braki sprzed lat i dlatego co chwilę jakiś odcinek jest wyłączony z ruchu.
Z remontami to już tak jest, że zawsze jakieś będą bo czas leci, a tory powoli się zużywają. Ważne, żeby torowiska wytrzymywały jak najdłużej czyli minimum 30 lat bez gruntownego remontu ale jak miasto będzie remontować torowiska na bieżąco to będzie dobrze bo obecnie nadrabiamy braki sprzed lat i dlatego co chwilę jakiś odcinek jest wyłączony z ruchu.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Na Przybyszewskiego i Narutowicza płyty węgierskie są w kiepskim stanie, popękane i łatane asfaltem.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
To się zgodzę. Na planowanym do remontu odcinku Przybyszewskiego (między Przędzalnianą, a ŚR zwłaszcza) po tych mrozach jest teraz tragedia. Na łączeniach płyt i asfaltu jest dziura na dziurze. Między Łęczycką a Kilińskiego są potężne dziury w płytach i obok nich.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Gdańska podobno ma być robiona od Struga do Kopernika w II połowie tego roku. Przynajmniej ZDiT coś tam przebąkiwał ostatnio.
Poza tym start Dąbrowskiego jeszcze wiosną i w II połowie roku ruszy ŚR od Marszałków do Przybyszewskiego z wiaduktem.
Na 2018 planowany jest koniec ŚR z wiaduktem i ruszenie następnej części, a także rozpoczęcie prac na Przybyszewskiego.
Na 2019 po zakończeniu Dąbrowskiego ma być robiona Rzgowska, poza tym ruszy budowa nowej linii do Kopcińskiego.
Po zrobieniu Rzgowskiej i ŚR dopiero ma być robione torowisko w Broniewskiego i pętla Chojny.
ŁTR niestety zrobiono niechlujnie. Niekiedy wręcz zostawiono stare torowiska (vide Pabianicka od Dubois do zajezdni Chocianowice to jest stare torowisko, które robiono podczas przebudowy drogi i estakady - bodaj 1997 rok - aż cud, że 20 lat te tory są w tak dobrym stanie prócz 30 metrów na moście na Nerze, gdzie jest źle wyprofilowany zakręt). Jedyny plus ŁTR to przystanki wiedeńskie - szkoda tylko, że takie krótkie, a nie na 2 30-metrowce... Pesy Tramicus na bank rozpadną się szybciej od Citków - dziś już niektóre egzemplarze wyglądają gorzej od Kanadyjskich tramwajów - a dopiero 9 rok zaraz minie ich eksploatacji (szajs totalny).
Myślę, że względnie 10 lat ŁTR jeszcze powinien wytrzymać, ale za 5-6 już ciężko będzie nazwać to "dobrym" torowiskiem...
Poza tym start Dąbrowskiego jeszcze wiosną i w II połowie roku ruszy ŚR od Marszałków do Przybyszewskiego z wiaduktem.
Na 2018 planowany jest koniec ŚR z wiaduktem i ruszenie następnej części, a także rozpoczęcie prac na Przybyszewskiego.
Na 2019 po zakończeniu Dąbrowskiego ma być robiona Rzgowska, poza tym ruszy budowa nowej linii do Kopcińskiego.
Po zrobieniu Rzgowskiej i ŚR dopiero ma być robione torowisko w Broniewskiego i pętla Chojny.
ŁTR niestety zrobiono niechlujnie. Niekiedy wręcz zostawiono stare torowiska (vide Pabianicka od Dubois do zajezdni Chocianowice to jest stare torowisko, które robiono podczas przebudowy drogi i estakady - bodaj 1997 rok - aż cud, że 20 lat te tory są w tak dobrym stanie prócz 30 metrów na moście na Nerze, gdzie jest źle wyprofilowany zakręt). Jedyny plus ŁTR to przystanki wiedeńskie - szkoda tylko, że takie krótkie, a nie na 2 30-metrowce... Pesy Tramicus na bank rozpadną się szybciej od Citków - dziś już niektóre egzemplarze wyglądają gorzej od Kanadyjskich tramwajów - a dopiero 9 rok zaraz minie ich eksploatacji (szajs totalny).
Myślę, że względnie 10 lat ŁTR jeszcze powinien wytrzymać, ale za 5-6 już ciężko będzie nazwać to "dobrym" torowiskiem...
Ostatnio zmieniony ndz 23:41, 29 sty 2017 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Miejmy nadzieję, że za te 5-6 lat nie będzie trzeba wycofać stamtąd niskiej podłogi.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Czyli ŚR względnie szybko będzie zrobione. Dziwi mnie rozbieżność w czasie trwania remontu Dąbrowskiego i ŚR ale już mniejsza o to. Przybyszewskiego i Dąbrowskiego jednocześnie? Coś mówili, że nie będą robić równoległych ulic w tym samym czasie. ŚR na odcinku od Dąbrowskiego do Śląskiej pewnie będzie razem z nowym torowiskiem w Broniewskiego?
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
To wkrótce znów będą rozgrzebywać niedawno remontowane skrzyżowanie Broniewskiego/Paderewskiego/Rzgowska.
Na Przybyszewskiego jest dużo mniej do zrobienia niż na Dąbrowskiego pomijając wiadukt bo jest on w innym miejscu, więc poczekają na koniec remontu Dąbrowskiego albo zrobią to w okresie letnim. Co do Śmigłego-Rydza to podczas przebudowy dobudują relacje skrętne w Broniewskiego, a za budowę torowiska na Broniewskiego pewnie się wezmą około 2020 roku.
To prawda, że do ŁTR się nie przyłożyli a mogło to wyglądać znacznie lepiej największą głupotą są takie krótkie przystanki przy tylu liniach tramwajowych. Dopiero od zeszłego roku przystanek Kościuszki/Struga stał się podwójny, a ten przy Zielonej będzie za kilka, a reszta pewnie zostanie pojedyncza.
Na jakość dróg i torowisk często ma wpływ jaka firma wygrała przetarg. W Polsce prawie zawsze wygrywa firma, która złożyła najniższą ofertę co najczęściej wiążę się z gorszą jakością.
Na Przybyszewskiego jest dużo mniej do zrobienia niż na Dąbrowskiego pomijając wiadukt bo jest on w innym miejscu, więc poczekają na koniec remontu Dąbrowskiego albo zrobią to w okresie letnim. Co do Śmigłego-Rydza to podczas przebudowy dobudują relacje skrętne w Broniewskiego, a za budowę torowiska na Broniewskiego pewnie się wezmą około 2020 roku.
To prawda, że do ŁTR się nie przyłożyli a mogło to wyglądać znacznie lepiej największą głupotą są takie krótkie przystanki przy tylu liniach tramwajowych. Dopiero od zeszłego roku przystanek Kościuszki/Struga stał się podwójny, a ten przy Zielonej będzie za kilka, a reszta pewnie zostanie pojedyncza.
Na jakość dróg i torowisk często ma wpływ jaka firma wygrała przetarg. W Polsce prawie zawsze wygrywa firma, która złożyła najniższą ofertę co najczęściej wiążę się z gorszą jakością.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Jak się wezmą kiedyś za ŁTR, to powinni przystosować przystanki do tramwajów o długości trójskładów 805Na. Bo taki tabor docelowo, jak już się uporamy z całą (albo prawie całą) wymianą obecnego taboru na niskopodłogowy, powinien iść na tę trasę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
A co będzie gdy stanie się awaria i 3-skład będzie musiał jechać objazdem ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Albo to nie do końca prawda, albo te założenia są z kosmosu. ZTCW najgorszy odcinek to ten między Zieloną, a Struga.Jordi pisze:Gdańska podobno ma być robiona od Struga do Kopernika w II połowie tego roku. Przynajmniej ZDiT coś tam przebąkiwał ostatnio.
Mateusz
EA-1
EA-1
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Pomyłka w trakcie pisania - oczywiście chodziło od Zielonej do Kopenika
Co do ŚR to podałem czas remontu torowiska, które podobno ma być pierwszorzędnie potraktowane w tej przebudowie. Wiadukty drogowe mogą być dłużej ciągnięte.
Co do ŚR to podałem czas remontu torowiska, które podobno ma być pierwszorzędnie potraktowane w tej przebudowie. Wiadukty drogowe mogą być dłużej ciągnięte.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Na Gdańskiej to ktoś odwalił fuszerkę z układaniem torów. A remont tej ulicy to powrót Z15 i Z12 tylko z czego?
Może jakimś cudem czasowo zniknie Z13 i Z14
Może jakimś cudem czasowo zniknie Z13 i Z14
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Na Gdańskiej torowisko ma już swoje lata. Płyta węgierska też nie jest wieczna (przypadkiem nie jest to pierwszy łódzki odcinek w tej technologii?).
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
ZTCW na Rzgowskiej.SzK pisze:Na Gdańskiej torowisko ma już swoje lata. Płyta węgierska też nie jest wieczna (przypadkiem nie jest to pierwszy łódzki odcinek w tej technologii?).
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Że się tak zapytam. ŚR od Marszałków do Przybyszewskiego będzie całe PAT? Czy tylko przystanek Fabryczna/Zbiorcza będzie zrobiony na wzór Gogola, reszta torowiska będzie trawiaste?
Do odcinków do remontu zapomniałem dodać Telefoniczną.
Do odcinków do remontu zapomniałem dodać Telefoniczną.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Ale tu namieszaliście, Radio Erewań po prostu.
1. Dąbrowskiego i Przybyszewskiego nie bedą robione jednocześnie. Dlatego na pierwszy ogień w ramach TDŁ idą Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza - powinny w tym roku ruszyć. Po Dąbrowskiego nawet nie będzie jak puścić KZ, chyba, że bardzo naookoło co mija się z celem.
2. Gdańska w tym roku jest niepewna. Ponadto są jeszcze plany na r. Solidarności i Narutowicza od Kopcińskiego do Radiostacji. Wojska Polskiego i Aleksandrowska to pieśń przyszłości, ta pierwsza może na przyszły rok.
3. Przybyszewskiego od Kilińskiego do Śmigłego będzie przebudowywana w ramach TDŁ.
4. Z tą częściową przejezdnością skrzyżowania Dąbrowskiego/Śmigłego na 2 kwietnia to bym się nie rozpędzał Także pewnie coś trzeba będzie wymyśleć z 2, najbliżej chyba na Chojny p. Przybyszewskiego.
1. Dąbrowskiego i Przybyszewskiego nie bedą robione jednocześnie. Dlatego na pierwszy ogień w ramach TDŁ idą Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza - powinny w tym roku ruszyć. Po Dąbrowskiego nawet nie będzie jak puścić KZ, chyba, że bardzo naookoło co mija się z celem.
2. Gdańska w tym roku jest niepewna. Ponadto są jeszcze plany na r. Solidarności i Narutowicza od Kopcińskiego do Radiostacji. Wojska Polskiego i Aleksandrowska to pieśń przyszłości, ta pierwsza może na przyszły rok.
3. Przybyszewskiego od Kilińskiego do Śmigłego będzie przebudowywana w ramach TDŁ.
4. Z tą częściową przejezdnością skrzyżowania Dąbrowskiego/Śmigłego na 2 kwietnia to bym się nie rozpędzał Także pewnie coś trzeba będzie wymyśleć z 2, najbliżej chyba na Chojny p. Przybyszewskiego.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Aleksandrowska i Wojska Polskiego niby jest pewne, że w przyszłym roku. Ale jak to z planami bywa, zobaczymy.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
O ile przebudowa WP jest na horyzoncie, o tyle z Aleksandrowską byłbym ostrożny. Nie przyjmuj za pewnik, że będzie remont w najbliższych 2-3 latach.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Tylko mówię co było jakiś czas temu napisane w Transporcie Publicznym i chyba też w DŁ. Ale mówię, zobaczymy. Jak już jesteśmy przy tym temacie. Aleksandrowska razem z układem drogowym czy tylko torowym?