Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami

Post autor: eDragon55 »

Jak już wiadomo w 2014 roku ma ruszyć remont ulicy Dąbrowskiego a dokładniej skrzyżowanie ze Śmigłego-Rydza a reszta odcinka (Śmigłego-Rydza - Rzgowska) ma być w kolejnych latach.
Skrzyżowanie jest w fatalnym stanie i już dawno powinno być wyremontowane często przez nie przejeżdżam jak nie autem to tramwajem i nie jest za ciekawie.

Więcej informacji tutaj:
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/950309,remont-torowiska-mpk-na-dabrowskiego,id,t.html

Jak już ruszą to skrzyżowanie to są dwie opcje.
1) Zajmą całe skrzyżowanie i żaden tramwaj nie pojedzie ani na Dąbrowę ani na Śląską.
Wtedy pewnie tramwaje linii 7, 13 i 14 pojechałyby przez Przybyszewskiego na Lodową (jeśli znalazłoby się tam miejsce), 2 skrócona do pl. Niepodległości, a 4 na Chojny.
Dwie linie zastępcze: jedna z Dąbrowy na pl. Niepodległości a druga ze Ślaskiej do Przybyszewskiego/Śmigłego-Rydza.
2) Podzielą na 2 etapy bez całkowitego wyłączania tramwajów.
A)Zmiana trasy tramwajów jeżdżących na wprost czyli linie 7 i 13 na Dąbrowę a 2 i 4 na Śląską
B) Zmiana trasy trasy tramwajów w relacjach skręcających czyli 14 na Śląską, a reszta tramwajów bez zmian.
Przy opcji drugiej obyłoby się bez komunikacji zastępczej.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Naprawa torowiska oraz nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu ul. Dąbrowskiego i al. Śmigłego-Rydza.
Lokalizacja – jw.
Opis – realizacja zadania przewiduje wykonanie działań naprawczych dotyczących przejazdu przez tory tramwajowe na w/w skrzyżowaniu oraz uzupełnienia ubytków w jezdni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Heh, sorry ale to skrzyżowanie wymaga prawdziwego remontu. Szkoda by było tych 400 tys. bo prace byłyby za tę kwotę zbliżone do tego, co zrobiono na Zielonej.
luki
Czasem wpada
Posty: 79
Rejestracja: sob 00:43, 01 kwie 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: luki »

Otóż to! Notabene to skrzyżowanie było całkiem przyzwoicie zrobione w swoim czasie i przetrwało blisko trzydzieści lat (pamiętam je rozkopane jako dzieciak w połowie lat 80.). Przez taki czas większość skrzyżowań w Łodzi przeszła już 1-2 remonty kapitalne, nie wspominając o jeszcze częstszych wymianach kratownic.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jeśli mają za 400 000 zł zrobić to skrzyżowanie od niechcenia to rzeczywiście szkoda tej kasy. Jak skrzyżowanie wymagałoby nakładu ok. 1 mln zł i miałoby wytrzymać ok. 25 lat to warto wydać tyle.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

1 mln? Koszt przebudowy skrzyżowania z wymianą torów, sieci podziemnych i nawierzchni to lekko licząc kilka milionów. Jeśli nie kilkanaście.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

pawelczyk pisze:1 mln? Koszt przebudowy skrzyżowania z wymianą torów, sieci podziemnych i nawierzchni to lekko licząc kilka milionów. Jeśli nie kilkanaście.

Dokładnie nie wiem tak podałem koszt z biegu może za mało ale zależy też co dokładnie byłoby robione i jaki zakres skrzyżowania to obejmie. Nawet jeśli chodzi o kilka milionów i ma być na wiele lat to jak najbardziej warto bo nie jestem za tym, żeby coś odwalić a potem setki razy naprawiać wtedy koszt wyjdzie większy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Takie zadania nie powinny trafiać do BO, tylko powinny być realizowane bezpośrednio przez miasto Obrazek
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

To skrzyżowanie miało być robione już w 2011 roku bo już od dawna wymaga pilnego remontu ale pieniądze chyba przerzucono na Łagiewnicką, Kopcińskiego i Puszkina.
Ograniczenie prędkości dla ruchu kołowego wynosi tam 70 km/h a przez skrzyżowanie nie da się przejechać nawet 20 km/h przez co też się blokuje. Torowisko zniszczone więc nie ma co czekać, więc kapitalny remont jest konieczny.

Poza tym remont tego skrzyżowania to I etap remontu Dąbrowskiego w podobnym czasie planuje się też remont Śmigłego-Rydza/Niższa od Dąbrowskiego do Śląskiej o ile nie zabraknie kasy.
http://www.mmlodz.pl/454563/2013/7/23/wyremontuja-torowisko-na-ul-dabrowskiego?category=news
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

ZDiT pisze: Ogłosiliśmy przetarg na wybór wykonawcy przebudowa układu drogowo-torowego na bardzo ważnym łódzkim skrzyżowaniu - ul. Dąbrowskiego i al. Śmigłego-Rydza.
Zadanie przewiduje również przebudowę skrzyżowania ul. Dąbrowskiego z ul. Podgórną, zmianę układu torowego w tym miejscu oraz podłączenie obu skrzyżowań do Obszarowego Systemu Sterowania Ruchem. Powstaną również nowe chodniki, przejazdy rowerowe wraz z podłączeniem do ddr na al. Śmigłego-Rydza, a także oświetlenie.
Podczas całej przebudowy wykonawca musi zapewnić przejezdność w osi północ-południe i południe-północ, zwłaszcza podczas Światowych Dni Młodzieży.
Prace rozpoczną się latem. Przejezdność tramwajów będzie przywrócona jeszcze w tym roku, dla ruchu drogowego w pełnym wymiarze przebudowane skrzyżowanie zostanie udostępnione wiosną 2017 r.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

W dokumentacji przetargowej na remont skrzyżowania Śmigłego-Rydza / Dąbrowskiego umieszczono mapkę z zagospodarowaniem terenu przebudowywanej ulicy Dąbrowskiego od ulicy Rzgowskiej do alei Śmigłego-Rydza. Myślę że zainteresuje was bowiem w zasadzie w pełni opisuje to jak zaprojektowano jej przebudowę.

Mapę PZT można pobrać z poniżej podanego linku - plik PDF o rozmiarze około 7.9 MB:
http://hostuje.net/file.php?id=70954f37a10adf191cb6a4bf2f800dec

Zmieni się lokalizacja wjazdu tramwajowego na teren ZTiS MPK - bliżej ulicy Kraszewskiego

Wydzielone torowisko będzie na odcinku od ulicy Rzgowskiej do ulicy Podgórnej zlokalizowane po północnej stornie jezdni ulicy Dąbrowskiego.

Wyburzony będzie jeden budynek po południowej stronie ulicy Dąbrowskiego pomiędzy ulicami Kilińskiego i Kraszewskiego.

Ulica Krzywa będzie ślepą ulicą odciętą od ulicy Dąbrowskiego.

Na ulicy Kilińskiego w rejonie skrzyżowania z ulica Dąbrowskiego nie będzie odcinków dwujezdniowych.

Nie przewiduje się żadnych nowych dodatkowych tramwajowych relacji skrętnych na skrzyżowaniach z ulicami Rzgowską i Kilińskiego oraz z aleją Śmigłego-Rydza.

Przystanki A+T: na ulicy Dąbrowskiego przy ulicy Kilińskiego po stornie zachodniej w kierunku do ulicy Rzgowskiej / na ulicy Kilińskiego przy ulicy Dąbrowskiego po stornie południowej w kierunku ulicy Broniewskiego.

Przystanek wiedeński na ulicy Dąbrowskiego pomiędzy ulicą Podgórną a aleją Śmigłego-Rydza w kierunku wschodnim.

Przystanki wiedeńskie na ulicy Rzgowskiej przy ulicy Dąbrowskiego - niestety przystanki autobusowe nie będą zintegrowane z tramwajowymi.

Ciasnotę początkowego odcinka ulicy Dąbrowskiego wyeliminowano budując nowy ciąg pieszo-rowerowy zlokalizowany na tyłach przyległej zabudowy po południowej stornie ulicy Dąbrowskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Generalnie w wakacje czekają nas dwa wyłączenia z ruchu tramwajowego w ważnych miejscach: Dąbrowskiego/Śmigłego-Rydza i Narutowicza/Tramwajowa. Niestety przez zamknięcie Kilińskiego brak naturalnego objazdu. ŁTR zatłoczony a na Pomorskiej 10 dodatkowych składów w godzinie to przerost formy nad treścią.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Skutki braku gospodarza w tym mieście.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To ile jeszcze będzie się ta Kilińskiego ciągnąć?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Oficjalnie mówiono o wrześniu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:To ile jeszcze będzie się ta Kilińskiego ciągnąć?

Mamy 20 kwietnia. Teren skrzyżowania ze Składową - robią wylewki pod torowisko. Beton musi się wysezonować. Druga połowa maja to mogłyby tramwaje przejeżdżać od Narutowicza do Tuwima. Do końca maja to realnym by był przejazd tylko dla tramwaju. Ale niestety dalej na południe tez są spore zaległości. Formalnie dałoby rade zapewnić przejezdność dla tramwajów do końca czerwca. Tylko czy komuś z urzędników chce się - za daleko do wyborów więc i chęci brak.

Jednak raczej widać zgoła inny problem - brak kasy - jesteśmy praktycznie bankrutem. Więc przeciąganie remontu jest "na rękę", znowu zawieszenie wielu linii tramwajowych i znowu da się "zaoszczędzić" na wzkm. Zaś media z przy okazji przecięcia wstęgi przez HZ przekują porażkę na wielki sukces.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kilińskiego dopiero oddadzą tak jak Fabryczny obecnie planowane na wrzesień ale czy znów się nie przedłuży to nie wiadomo.

Na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza mają zacząć w lipcu ale tramwaje dopiero mają wrócić na swoje trasy nawet pod koniec roku.

Jak wspomniał mig w wakacje czeka jeszcze remont skrzyżowania Narutowicza i Tramwajowej, więc tramwaj nie będzie jeździł przez 2 miesiące a więcej tutaj:
http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a/remont-ul-tramwajowej-opozniony-wiemy-kiedy-go-skoncza,9902141/


To będą musieli zmienić trasy linii 2, 9/9A, 12/12A, 13 i 14. Nie wiem jak z 58 podobnie z 70 i 96 ale najwyżej będzie mieć nieduży objazd pewnie przez Uniwersytecką albo Jaracza zrobią w dwóch kierunkach.
Gorzej z tramwajami bo przez Pomorską od Kilińskiego tramwaje mogłyby wrócić na swoje trasy ale lipa, że w jedną stronę muszą robić zwrotkę na placu Wolności. Na pewno coś musi pojechać przez Kopcińskiego i coś przez Zieloną od Kościuszki do Legionów.
Co do zmian na południu miasta to najbardziej oczywiste jest wysłanie 13 i 14 przez Przybyszewskiego minimum do Lodowej. 2 natomiast minimum do placu Niepodległości ale najlepiej na Kurczaki przez Rzgowską i 16A przez Paderewskiego.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:Kilińskiego dopiero oddadzą tak jak Fabryczny obecnie planowane na wrzesień ale czy znów się nie przedłuży to nie wiadomo.
Napisałem nie musza się nawet specjalnie sprężać by była przejezdność dla tramwaju od Narutowicza do Tuwima. To że NIE to oznacza - że miasto usilnie chce zaoszczędzić na wydatkach na komunikację miejską. Brak kasy.
eDragon55 pisze: Na skrzyżowaniu Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza mają zacząć w lipcu ale tramwaje dopiero mają wrócić na swoje trasy nawet pod koniec roku.
Bo rozgrzebią Dąbrowskiego od Rzgowskiej do Śmiegłego-Rydza.

eDragon55 pisze: Jak wspomniał mig w wakacje czeka jeszcze remont skrzyżowania Narutowicza i Tramwajowej, więc tramwaj nie będzie jeździł przez 2 miesiące
Jeszcze się okaże że znowu miasto "zachęci" wykonawcę do przeciągnięcia remontu.
eDragon55 pisze: Co do zmian na południu miasta to najbardziej oczywiste jest wysłanie 13 i 14 przez Przybyszewskiego minimum do Lodowej. 2 natomiast minimum do placu Niepodległości ale najlepiej na Kurczaki przez Rzgowską i 16A przez Paderewskiego.
Inaczej będzie.
Sadzę że z pary linii 13 / 14 jedną zawieszą. Czemu? bo na Kościuszki trafi linia 9 jadąca objazdem przez DTC na Widzew, 13 tkę jeszcze wepchnąć na ŁTR - nie uda się - więc 13 pojedzie przez Mickiewicza i Włókniarzy. Ponadto kolejny problem to 3 linie na Lodowej? Nie ma szans tam jest miejsce na max dwie linie. Nie widzę szans na 13 i 14 puszczone do Lodowej.

Linia 12 trafi na Pomorska. Linię 12A zawieszą - ew. dadzą w relacji Retkinia - Północna w co wątpię czuję że zawieszą tym bardziej że wakacje..... Przecież nie wycofają 12 z Kopernika - więc jedyna sensowna opcja to dalej Pomorską Kolejna linie na Pomorską - OMG - giga korek. Kombinownie prze z Pl. Wolności - na siłę tak ale jak dla mnie to bez sensu. Linię 2 zapewne skrócą do Pl. Niepodległości. Linia 4 pojedzie jak obecnie - nie ma co kombinować do czasu oddanie torów przy Dworcu Fabrycznym.

Skrzyżowanie Śmigłego-Rydza /Dąbrowskiego udrożnia z końcem wakacji. Wiec jedynie linie 2 będzie kursować na skróconej relacji. Zakładam że Tramwajową skończą bo były obciach.

Gdyby był przejazd Kilińskiego od Narutowicza do Piłsudskiego to zmiany linii mogłyby wyglądać następująco:
1 - Strykowska - Kilińskiego - Narutowicza - Kościuszki - Piłsudskiego - Kilińskiego - Chojny
2 - Szczecińska - Limanowskiego - Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska - Pl. Niepodległości
4 - Helenówek - Zgierska - Legionów - Koziny
9/9A - Widzew - Piłsudskiego - Kościuszki - Zielona - Zdrowie/Konstantynów
12 - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Stoki
12A - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Północna
13 - Szczecińska - Włókniarzy - Zielona - Kilińskiego - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Lodowa
14 - Żabieniec - Włókniarzy - Piłsudskiego - Kopcińskiego - Radiostacja albo - Piłsudskiego - Widzew.

Można by było rozważyć jeszcze taką opcję dla 13 i 14:
13 - Szczecińska - Włókniarzy - Zielona - Kilińskiego - Chojny
14 - Lodowa - Przybyszewskiego - Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego- Włókniarzy Żabieniec.

Nie byłoby głupie to skierowanie dodatkowej linii na pętlę Chojny ale nie wierzę w aż taką dobroć ZDiT/MPK



Wracając na ziemię czyli brak przejezdności na Kilińskiego to układ linii na czas "wykopkowy" mógłby tak wyglądać:

1 - Strykowska - Kilińskiego - Chojny
2 - Szczecińska - Limanowskiego - Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska - Pl. Niepodległości
4 - Helenówek - Zgierska - Legionów - Koziny
9/9A - Widzew - Piłsudskiego - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - Zdrowie/Konstantynów
12 - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Stoki
12A - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Północna
13 - Szczecińska - Włókniarzy - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Lodowa
14 - zawieszenie

Linie autobusowe:
Z1 - Legionów - Zielona - Narutowicza - Uniwersytecka - Wierzbowa - (z powr. Kopcińskiego - Jaracza - Uniwersytecka) Narutowicza - Kopcińskiego - Śmiegłego-Rydza - Niższa (ew. kryterium uliczne ... Niższa - Śląska - Kilińskiego - Broniewskiego - Śmigłego-Rydza ...).

Z2 - Dąbrowa - Dąbrowskiego - Tatrzańska - Broniewskiego - Kilińskiego - Rzgowska - Pl. Niepodległości

86 - wydłużona do Radiostacji.

Minimalizm ale za to prosty i czytelny ora znajmije inwazyjny układ linii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

STUDI pisze: Wracając na ziemię czyli brak przejezdności na Kilińskiego to układ linii mógłby tak wygłądać:
1 - Strykowska - Kilińskiego - Chojny
2 - Szczecińska - Limanowskiego - Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska - Pl. Niepodległości
4 - Helenówek - Zgierska - Legionów - Koziny
9/9A - Widzew - Piłsudskiego - Kilińskiego - Narutowicza - Zielona - Zdrowie/Konstantynów
12 - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Pomorska - Stoki
12A - Retkinia - Kopernika - Gdańska - Legionów - Północna
13 - Szczecińska - Włókniarzy - Piłsudskiego - Śmigłego-Rydza - Przybyszewskiego - Lodowa
14 - zawieszenie

Linia 1 zostałaby na obecnej trasie
Na linii 2 znając życie będzie minimalizm czylitylko do placu chociaż zdarzało się, że ZDiT nie skracał linii tylko ciągnął dalej dziwną trasą tak było z linią 5 jak kilka lat temu remontowali skrzyżowanie Rzgowska i Paderewskiego.
Prędzej widziałbym 13 na ŁTR niż 9 a to dlatego, że powtarzałaby dłuższą trasę z innymi liniami z Widzewa.
Poza tym 9/9A i 12 można byłoby dać przez Zieloną, Narutowicza, Kilińskiego, Pomorska albo chociaż jedną z nich (nie uwzględniam 12A bo dodatkowych 15 kursów nie wejdzie na Pomorską).
Najbardziej czułym punktem na Pomorskiej jest rondo Solidarności jeśli z tym nic nie zrobią a tyle kursów tam pojedzie to się zapcha.

Linia 13 najlepiej przez Zieloną, Kościuszki, Mickiewicza, Piłsudskiego, Śmigłego-Rydza, Przybyszewskiego do Lodowej minimum.
Z linią 14 można bardziej pokombinować dając na Lodową będzie powtarzać w dużej części linię 8, więc mogliby skierować przez Kopcińskiego do Radiostacji ale wtedy na Śmigłego-Rydza zostaje sama 13 i autobusy.

Co do linii zastępczych najlepiej uruchomić trzy linie:
Z1 od Zielona/Kościuszki (tak, żeby załapać linie 9, 12 i 13) do Szpitala Barlickiego przez Zieloną, Narutowicza, Uniwersytecką, Kopcińskiego.
Z13 od Śląskiej przez Niższą, Śmigłego-Rydza do Milionowej niby można byłoby to połączyć z linią Z1 ale nie wiem czy jest sens potwarzać tramwaj od Przybyszewskiego do Narutowicza.
Co do Z2 i 86 też tak uważam.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:Prędzej widziałbym 13 na ŁTR niż 9 a to dlatego, że powtarzałaby dłuższą trasę z innymi liniami z Widzewa.
Braki w relacjach skrętnych. Nie ma sensu wpychać 9 na Pomorską gdzie na niej jeszcze wyląduje linia 12. Stojące w korku muchowozy.
Najoptymalniej to 9 przez ŁTR a 13 przez Włókniarzy i Mickiewicza.
Linia 14 wtedy do zaorania bo zmieniony odcinek linii 13 ją zastąpi.
eDragon55 pisze: Z1 od Zielona/Kościuszki (tak, żeby załapać linie 9, 12 i 13) do Szpitala Barlickiego przez Zieloną, Narutowicza, Uniwersytecką, Kopcińskiego.
Z13 od Śląskiej przez Niższą, Śmigłego-Rydza do Milionowej niby można byłoby to połączyć z linią Z1 ale nie wiem czy jest sens potwarzać tramwaj od Przybyszewskiego do Narutowicza.
Jaki sens dzielić tę "moją" Z1 na dwie oddzielne linie? By jeszcze bardziej upodlić pasażera fundując mu dodatkową bezsensowną przesiadkę?
Jadą z Kopcińskiego na Zielona przy 1 Maja musiałbyś się przesiadać. Po co jeszcze dodatkowo naprzykrzać się mieszkańcom? Wystarczy że remont już jest utrudnieniem.
13 na innej trasie oznaczą że kursuje tylko na odcinku od Szczecińskiej do Legionów. Przyzwyczajenie do stałych relacji są istotne - one decyduje o miejscu pracy, o wyborze szkoły itd.
13 + Z1 - tyko jedna przesiadka dla zachowania obecnej relacji linii 13.
W przypadku linii 14 - mamy podobnie - Z1 i 13. Tez tylko jedna przesiadka. Lepiej się nie da zrobić.
Twoja propozycja oznacza że obecną 13 tke dzielisz na 3 linie czyli dwie przesiadki. Bez sensu.


P.S. Z1 powinna być "wywariantowana" - na przemian kursy - na Niższą i na Dąbrowę. Czyli wg idei żadnej dodatkowej przesiadki.

Linia 1 to moja pomyłka - obecna trasa bo nie przefrunie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ