Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Na Dąbrowskiego do pl. Niepodległości najwyraźniej nic nie będzie. A przynajmniej do Kilińskiego. Być może 2 dojedzie od pl. Niepodległości tylko do Kilińskiego. A tam może np. zawracać przez Zakład Torów i Sieci. Albo skręci tam w lewo w Kilińskiego i dalej pojedzie np. na Lodową.
Na Dąbrowskiego od Rydza do wiaduktu zostaną pewnie te autobusy co obecnie, i nic więcej.
Na Dąbrowskiego od Rydza do wiaduktu zostaną pewnie te autobusy co obecnie, i nic więcej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Od 28.08
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0444901116
2 do Placu Niepodległości
14 na Lodową
Z2- po trasie starego 95A
Z14 Dąbrowa-Tatrzańska-Śmigłego Rydza-Wydawnicza
Z13 Pieniny(-Janosika-Krokusowa?-Edwarda?-Pomorska?Narutowicza?)- lub Telefoniczna-Matejki-?)Kopcińskiego-Śmigłego Rydza-Niższa-Śląska-Kilińskiego-Broniewskiego
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0444901116
2 do Placu Niepodległości
14 na Lodową
Z2- po trasie starego 95A
Z14 Dąbrowa-Tatrzańska-Śmigłego Rydza-Wydawnicza
Z13 Pieniny(-Janosika-Krokusowa?-Edwarda?-Pomorska?Narutowicza?)- lub Telefoniczna-Matejki-?)Kopcińskiego-Śmigłego Rydza-Niższa-Śląska-Kilińskiego-Broniewskiego
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
To widzę, że jest informacja od samej prezydent.
Spodziewałem się 14 na Lodową i 2 na plac Niepodległości chociaż mogliby wydłużyć na Kurczaki bo tam popyt na tramwaj jest duży ale jak to ZDiT idzie po minimum.
Trochę przekombinowali z linią Z14 bo obyłoby się bez niej jeśli będzie dobra przesiadka z linii Z2 na Z13 na rondzie Broniewskiego i nawet mają wspólną trasę na Broniewskiego w jedną stronę (brak dobrej zawrotki w okolicy Śląskiej). Ale jeśli już to Z14 wystarczyłoby do skrzyżowania Śmigłego-Rydza - Milionowa bo chodzi o przesiadkę na linię 14 a najlepsza przesiadka jest na przystanku Przybyszewskiego - Tatrzańska. Co do Z13 jednak pojedzie na Stoki podobnie jak obecne tramwajowe Z13 chociaż do CDK mogłoby wystarczyć.
Według planu niedługo wracają tramwaje na Narutowicza, więc pewnie 13 też pojedzie na Lodową i Z13 zostanie skrócone.
Spodziewałem się 14 na Lodową i 2 na plac Niepodległości chociaż mogliby wydłużyć na Kurczaki bo tam popyt na tramwaj jest duży ale jak to ZDiT idzie po minimum.
Trochę przekombinowali z linią Z14 bo obyłoby się bez niej jeśli będzie dobra przesiadka z linii Z2 na Z13 na rondzie Broniewskiego i nawet mają wspólną trasę na Broniewskiego w jedną stronę (brak dobrej zawrotki w okolicy Śląskiej). Ale jeśli już to Z14 wystarczyłoby do skrzyżowania Śmigłego-Rydza - Milionowa bo chodzi o przesiadkę na linię 14 a najlepsza przesiadka jest na przystanku Przybyszewskiego - Tatrzańska. Co do Z13 jednak pojedzie na Stoki podobnie jak obecne tramwajowe Z13 chociaż do CDK mogłoby wystarczyć.
Według planu niedługo wracają tramwaje na Narutowicza, więc pewnie 13 też pojedzie na Lodową i Z13 zostanie skrócone.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Pewnie utrzymają jazdę na wprost tylko po Śmigłego Rydza, a Dąbrowskiego odetną z ruchu w obrębie tego skrzyżowania
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
W artykule jest jedno ważne niedopowiedzenie. Wprowadzenie autobusu Z13 będzie jedyna zmianą w komunikacji wprowadzoną od 22 sierpnia a nie jedyną w ogóle. 28 sierpnia nastąpi wyłączenie ruchu tramwajowego i uruchomienie linii zastępczych Z2 Dąbrowa - pl. Niepodległości i Z14 Dąbrowa - Wydawnicza.eDragon55 pisze:Wychodzi na to, że zmiany w komunikacji miejskiej będą dopiero w ostatni weekend sierpnia ale dziwna sprawa z tą Z13 bo jak jedną linią chcą zastąpić komunikacje na Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza jednocześnie. Tutaj potrzeba dwóch linii Z2 przez Dąbrowskiego (z pominięciem skrzyżowania) na plac Niepodlełości i Z13 od Śląskiej do Przybyszewskiego minimum. W dodatku brak informacji o liniach tramwajowych Z13, 2 i 14 przecież nie przejadą przez skrzyżowanie. Kolejna sprawa to czy autobusowe Z13 będzie dojeżdżało minimum do Radiostacji dokąd na Narutowicza nie wrócą tramwaje.
Później gdy otworzą w całości Narutowicza Z13 zostanie najprawdopodobniej skrócona do Wydawniczej a 13 wydłużona na Augustów przez Przybyszewskiego (Lodowa nie pomieści 3 linii).
Z13 do CKD nie wystarczy bo celem tej linii jest minimalizacja przesiadek dla mieszkańców Stoków czyli bezpośredni dowóz do linii Z12 której 12 nie zapewnia.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
W prasie pojawiła się informacja o opóźnieniach na skrzyżowaniu Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego oraz na rondzie Sybiraków.
http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci ... ,11477076/
W przypadku ronda Sybiraków ma być oddane do użytku od 26 - 27 listopada i wykonawca ma już naliczane kary.
Co do skrzyżowania Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego przedłużono etap I o kilka dni czyli do 19 grudnia tego roku. Powodem jest światłowód, który nie był uwzględniony na mapach. Jeśli zima nie zaskoczy to do końca roku powinien wrócić ruch tramwajowych ale tylko w relacji północ - południe, więc na Dąbrowskiego (na odcinku Śmigłego-Rydza - Rzgowska) tramwaj szybko nie wróci. Cały remont ma zakończyć się do 30 kwietnia 2017 roku.
http://www.dzienniklodzki.pl/wiadomosci ... ,11477076/
W przypadku ronda Sybiraków ma być oddane do użytku od 26 - 27 listopada i wykonawca ma już naliczane kary.
Co do skrzyżowania Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego przedłużono etap I o kilka dni czyli do 19 grudnia tego roku. Powodem jest światłowód, który nie był uwzględniony na mapach. Jeśli zima nie zaskoczy to do końca roku powinien wrócić ruch tramwajowych ale tylko w relacji północ - południe, więc na Dąbrowskiego (na odcinku Śmigłego-Rydza - Rzgowska) tramwaj szybko nie wróci. Cały remont ma zakończyć się do 30 kwietnia 2017 roku.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Było opóźnienie na rondzie Sybiraków, a teraz mamy spore opóźnienie na skrzyżowaniu Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego. Tramwaje w tym roku nie wrócą na Dąbrowę a termin zakończenia inwestycji to 30 kwietnia 2017. Na razie nie wiadomo czy termin zostanie dotrzymany ale jeśli będzie tak dalej to opóźnienie może sięgać nawet kilku miesięcy.
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,21 ... rects=true
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/1,35153,21 ... rects=true
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Tramwaje na Dąbrowskiego zobaczymy dopiero w połowie 2019 roku. W lutym ZIM ma ogłosić przetarg na przebudowę torowiska od Podgórnej do Rzgowskiej, a jak wszystko pójdzie zgodnie z planem to od połowy tego roku zacznie się remont. Torowisko ma być po północnej stronie bez przecinania jezdni, po obu stronach pojawi się ścieżka rowerowa, a na skrzyżowaniu Kilińskiego i Dąbrowskiego pojawią się światła. Zostanie zburzona kamienica Dąbrowskiego 25 przy Krzywej.
Koszt inwestycji to koło 50 milionów złotych z czego 30% to koszty związane z samym torowiskiem.
http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a ... ,11738450/
Koszt inwestycji to koło 50 milionów złotych z czego 30% to koszty związane z samym torowiskiem.
http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a ... ,11738450/
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Bardzo długo te 2 lata. W przyszłym roku Aleksandrowska i Wojska Polskiego, a gdzie reszta Tramwaju dla Łodzi? Jestem ciekaw kiedy zacznie się remont Śmigłego-Rydza, skoro od końca przyszłego roku na 14 mają jeździć niskopodłogowce.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Dziwi mnie,że Legionów nie ruszają
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Legionów pójdzie z rewitalizacji, projekt jest gotowy od dawna
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Jeśli zobaczymy tramwaje niskopodłogowe na linii 14 to już nie w tej dekadzie. Na Śmigłego-Rydza będzie jeszcze więcej roboty jak na Dąbrowskiego bo jeszcze czeka przebudowa wiaduktu. Prędzej trasa linii 15 lub 17 będzie przygotowana na tramwaje niskopodłogowe. Po za tym zapis w dofinansowaniu ma się zmienić, więc może dotyczyć to innej linii.
Cieszy to, że około 2022 roku większość linii będzie miała całkowicie zmodernizowane torowisko czyli tramwaje niskopodłogowe mogłyby jeździć na 1, 2, 4, 5, 6 (po wyremontowaniu Północnej), 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 jeśli jeszcze wyremontują kawałek Włókniarzy między Kaliskim a Legionów oraz końcówkę Aleksandrowskiej (od Szczecińskiej do Chochoła) to również 8 i 16 spełnią to kryterium.
Cieszy to, że około 2022 roku większość linii będzie miała całkowicie zmodernizowane torowisko czyli tramwaje niskopodłogowe mogłyby jeździć na 1, 2, 4, 5, 6 (po wyremontowaniu Północnej), 10, 11, 12, 13, 14, 15, 17 jeśli jeszcze wyremontują kawałek Włókniarzy między Kaliskim a Legionów oraz końcówkę Aleksandrowskiej (od Szczecińskiej do Chochoła) to również 8 i 16 spełnią to kryterium.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
To jak na Pl. Niepodległości zmieści się 2,11A i 41 albo 3,9,10a i 13 na Augustowie?
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Przecież 9 pojedzie na Olechów. Natomiast 2 będzie mogła pojechać na Dąbrowę przez Przybyszewskiego.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Końcówka trasy 1 na Chojnach też jest objęta tym projektem?
Jeśli tak, to w sytuacji, gdy wypali ŁTM (szanse teraz już małe, ale zawsze jakieś są), z torowisk nieremontowanych w III RP zostanie nam w sumie chyba tylko... Warszawska.
Choć z tym ŁTM to nie wiadomo, bo jeśli linia z Konstantynowa zostanie wyrzucona na Północną, to ewentualny projekt tego typu nie obejmie Zielonej.
No ale zostanie nam w zasadzie tylko to - i będzie można się brać za remontowanie najgorszych torowisk z tych, które miały już remont po 1989.
Jeśli tak, to w sytuacji, gdy wypali ŁTM (szanse teraz już małe, ale zawsze jakieś są), z torowisk nieremontowanych w III RP zostanie nam w sumie chyba tylko... Warszawska.
Choć z tym ŁTM to nie wiadomo, bo jeśli linia z Konstantynowa zostanie wyrzucona na Północną, to ewentualny projekt tego typu nie obejmie Zielonej.
No ale zostanie nam w zasadzie tylko to - i będzie można się brać za remontowanie najgorszych torowisk z tych, które miały już remont po 1989.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Tramwaj dla Łodzi również obejmuje torowisko na Kilińskiego na odcinku od Broniewskiego do Śląskiej.Kpc21 pisze:Końcówka trasy 1 na Chojnach też jest objęta tym projektem?
Jeśli tak, to w sytuacji, gdy wypali ŁTM (szanse teraz już małe, ale zawsze jakieś są), z torowisk nieremontowanych w III RP zostanie nam w sumie chyba tylko... Warszawska.
Choć z tym ŁTM to nie wiadomo, bo jeśli linia z Konstantynowa zostanie wyrzucona na Północną, to ewentualny projekt tego typu nie obejmie Zielonej.
No ale zostanie nam w zasadzie tylko to - i będzie można się brać za remontowanie najgorszych torowisk z tych, które miały już remont po 1989.
Oprócz Warszawskiej do remontu będzie jeszcze trasa na Koziny, a Zielona prawdopodobnie będzie wyremontowana w tym czasie co będzie budowa stacji centrum. Najgorzej jest na trasach podmiejskich i jeśli nie uda się przeprowadzić remontu w najbliższych latach to będzie trzeba zawiesić kursowanie tramwajów.
Do tego czasu 13 powinna wrócić na Śląską bo na skrzyżowaniu Śmigłego-Rydza i Dąbrowskiego w pierwszej kolejności ma być przywrócony przejazd północ - południe.Taker pisze:To jak na Pl. Niepodległości zmieści się 2,11A i 41 albo 3,9,10a i 13 na Augustowie?
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Dokładnie. Przejazd przez ŚR dla 13 (i potencjalnie 2 też na Śląską, bo musi zrobić miejsce 11A na Placu Niepodległości) ma być zrobiony na 2 kwietnia. Chyba będzie sprzyjać pogoda, bo luty ma być cały powyżej zera, a marzec już 10 stopni i więcej (takie są prognozy na dziś, że zima się w środę-czwartek skończy).
Więc od 2 kwietnia chyba 2 z 13 na Śląską, 14 bez zmian na Lodową, utrzymanie minimum Z2 (bo Z14 przy puszczeniu tramwajów ŚR trochę sens traci, tylko wtedy Z2 mogłoby być chociaż w szczycie częściej niż co 12 minut).
Oby się wyrobili. A co do samego remontu Dąbrowskiego, to jedyne "ale" to te światła na skrzyżowaniu z Kilińskiego. Po co? Tam od dawna nie było żadnej stłuczki - niegdyś jedno z bardziej niebezpiecznych skrzyżowań, ale ostatnio to się mocno poprawiło, a światła znowu spowolnią KM...
Więc od 2 kwietnia chyba 2 z 13 na Śląską, 14 bez zmian na Lodową, utrzymanie minimum Z2 (bo Z14 przy puszczeniu tramwajów ŚR trochę sens traci, tylko wtedy Z2 mogłoby być chociaż w szczycie częściej niż co 12 minut).
Oby się wyrobili. A co do samego remontu Dąbrowskiego, to jedyne "ale" to te światła na skrzyżowaniu z Kilińskiego. Po co? Tam od dawna nie było żadnej stłuczki - niegdyś jedno z bardziej niebezpiecznych skrzyżowań, ale ostatnio to się mocno poprawiło, a światła znowu spowolnią KM...
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Po planowanych remontach, naprawdę niewiele pozostanie do zrobienia. Rzgowska, Politechniki, Warszawska i Konstantynowska, jeśli chodzi o samą Łódź. Myślę, że max. do 2025 roku, wszystkie torowiska będą zrobione. Może nawet ciut wcześniej. Do tego czasu może uda się wymienić cały tabor. Także jeszcze tylko 8 lat
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
Wtedy zaczną się sypać starsze torowiska - Gdańska (już w strasznym stanie), Narutowicza (kiepsko), Przybyszewskiego (zaczyna się sypać), Pomorska (tu w miarę OK) no i cały ŁTR Remonty torowisk to błędne koło.
Re: Remont Dąbrowskiego ze skrzyżowaniami
To trzeba robić utrzymanie bieżące (szlifowanie, napawanie, podbijanie, instalacja dylatacji), a nie czekać aż torowiska się całkiem rozlecą i trzeba będzie robić remont generalny.