Uruchomienie linii 71A

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Uruchomienie linii 71A

Post autor: domino »

CHOJNY - Rzgowska, Kolumny, Tomaszowska, Kotoniarska, Wełniana - MŁYNEK

http://bip.uml.lodz.pl/index.php?str=6024&id=6825
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Kilka lat temu ZDiT przekonywał, że nie da się wjechać autobusem w ul. Kotoniarską od wschodu. Beton zmienił zdanie?
Obrazek
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

I bardzo dobrze.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tylko dlaczego nie można po prostu wydłużyć 61? Lepiej robić kolejny bałagan?

W kwesti 62A to powraca stara sprawa. Wtedy uruchomiono 62A na dzisiejszych warunkach, ale jak widać pomysł przetrasowania przez Kosynierów Gdyńskich nadal ma się dobrze.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

SEC pisze:Tylko dlaczego nie można po prostu wydłużyć 61? Lepiej robić kolejny bałagan?

W kwesti 62A to powraca stara sprawa. Wtedy uruchomiono 62A na dzisiejszych warunkach, ale jak widać pomysł przetrasowania przez Kosynierów Gdyńskich nadal ma się dobrze.

W sumie 61 mogłoby jechać do Kolumny/Tomaszowska tam zawracać i wracać, ale ważne że jest chęć obsługi tej części miasta.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Czas na
50 z Dworca Mickiewicza do Rzgowa,
50a z Dworca Kaliskiego przez Politechniki Dubois Starogardzką Odrzańską Rudzką Przestrzenną do Ustronna,
50b z Dworca Kaliskiego Wólczańską Pabianicką do Ikea. Obie co 40 min.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez cichtom, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Też jestem bardziej za wydłużeniem 61 bo obecnie nie ma za długiej trasy i za często też nie jeździ. 71A pewnie jeździłoby raz na godzinę a taka częstotliwość jest bez sensu czyli 71A będzie robić za przedłużkę 61.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wojtek94 pisze:W sumie 61 mogłoby jechać do Kolumny/Tomaszowska tam zawracać i wracać, ale ważne że jest chęć obsługi tej części miasta.

Pomysł jest dobry, ale postój we wspomnianym miejscu nie wchodzi w grę ze względu na to, że "pętla" na Wiskitnie służy mieszkańcom za dojazd do bocznych ulic. W przypadku postoju nie ma też możliwości wyminięcia autobusu, zarówno we względów technicznych, jak i prawnych (linia ciągła). Jak wiadomo, 61 postoju nie ma już na św. Franciszka, więc można jedynie wybudować nową pętlę na Wiskitnie.

71A będzie kolejnym potworkiem z zapewne oszałamiającą częstotliwością. Obecne 71 wozi ludzi z Wiskitna na Chojny i z Wiskitna na Dąbrowę. 71A może wozić jedynie z Wiskitna na Młynek, zapewne pojedyncze osoby w wybranych godzinach (np. dzieci do szkoły). Po co ma jeździć aż na Chojny, nie wiem. Standardowo po łódzku utworzą nowy wariant linii tej, która była najbliżej. Pomijam już fakt, że 71A może mieć trudności z wyminięciem 61 na Młynku. Nieco lepszym rozwiązaniem byłoby przetrasowanie 71 przez Młynek w wybranych kursach.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Pętla na Młynku też nie służy do zawracania w kierunku Wiskitna.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Zamiast wariantów

Post autor: Bamil »

A czy nie lepsza byłaby stała zmiana wszystkich kursów 71 przez Wełnianą, Młynek na Dąbrowę?

Wydaje się, że jazda przez Tomaszowską i Dąbrowskiego nie ma większej konieczności w przypadku 71, także nie byłoby większych strat
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

cichtom pisze:Czas na
50 z Dworca Mickiewicza do Rzgowa,
50a z Dworca Kaliskiego przez Politechniki Dubois Starogardzką Odrzańską Rudzką Przestrzenną do Ustronna,
50b z Dworca Kaliskiego Wólczańską Pabianicką do Ikea. Obie co 40 min.

Co do 50, to wątpię, żeby przez Starogardzką szło, bo mieszkańcy nie mogą się dogadać - jest pół na pół zwolenników i przeciwników już jak 62 jeździło objazdem to narzekania były, że jest głośno i niebezpiecznie na ulicy - plus Starogardzka jest dość wąska - dwa duże autobusy się nie miną...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 16 razy.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Zauważcie, że 71A ma nie jechać przez Józefów, a prosto Kolumny i pewnie powstaną tam przystanki. Nie tylko mieszkańcy Wiskitna dostaną więc autobus parę razy na dzieńObrazek
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

61 na okrętke po trasie 71a to byłby hardcore? nawet na Kurczaki po Wojciecha?
A np likwidacja pętli Gadka Stara i wchłonięcie obecnego 50a
przez 93?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Żeby 93 z czymkolwiek łączyć (chociażby z 70), trzeba by było najpierw wybudować kładkę przez DK1 na wysokości północnych rogatek Rzgowa. Nie bez powodu ta linia na Gadce nie ma postojów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Mały OT, ale cały czas nie rozumiem po co kładka... Ruch tam byłby tak mały, że kolejne światła nie zrobiłyby różnicy. Jak często jeździłby autobus i ilu byłoby pasażerów? Sądzę, że nieczęsto, a pasażerów nie byłoby na tyle by utrudniać przejazd DK1. Światła na guzik byłyby idealne w tym miejscu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Światła na guzik w miejscu, gdzie jest dopuszczalna 100 km/h? Musieliby chyba poustawiać tam powtarzacze, jak na kolei. W sumie do zrobienia - ograniczenie prędkości w formie znaku zmiennej treści. Ale biorąc pod uwagę podejście do ograniczeń prędkości wśród polskich kierowców, niekoniecznie będzie to bezpieczne rozwiązanie. Już bezpieczniejsze byłoby chyba zwykłe przejście bez świateł.

Chociaż i na to jest sposób - postawić puszkę na fotoradar.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Pieszy i tak nie "wlezie" na jezdnię jeśli zobaczy, że samochód zbliża się z oszałamiającą prędkością do przejścia. Oczywiście jeśli mowa o człowieku myślącym, a nie wszyscy piesi niestety myślą - zresztą to dotyczy każdej grupy.

To w sumie powinno się zlikwidować jakiekolwiek przejścia dla pieszych na DK bo przecież pieszych się pozabija, hm...

Chociaż pewnie biorąc pod uwagę ilość pasażerów, która korzystałaby z takiego przejścia, pewnie nie opłaca się instalować tam sygnalizacji i może lepiej rzeczywiście wymalować tylko pasy, dać znaki i koniec... Po co (przynajmniej w teorii) dbać o czyjeś życie? Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jordi pisze:już widzę kolejną interpelację od mieszkanów osiedla Matek Polskich, że im co drugi kurs 62 zabierają xD (chociaż jak otworzą pętlę to prawie wszystkie 70 będą tam kursować)

Zależy jeszcze od której strony Matek Polskich 70A dojedzie do nowej pętli.
No i 62A i tak po otwarciu Trasy Górna będą musieli zmienić (z Ekonomicznej, w Graniczną, Siostrzaną i Trasą Górna do Demokratycznej) a wtedy to w ogóle mogliby dać nowy numer, bo trasa z 62 będzie się pokrywać w max 30%...

62A to w ogóle dla mnie cudaczna linia jako mieszkańca tych okolic - jeżdżę praktycznie codziennie i przy Kwaterunkowej i Granicznej nieważne o jakiej porze to na przystankach wiatr hula - 2 osoby czekające tam na autobus to cud raz na miesiąc sie zdarzający... przed zamknięciem Demokratycznej to samo - ba nawet częstym widokiem było wysiadanie 70-80% pasażerów przy Demokratycznej i czekanie na 62... 68 spokojnie starczało w tamtych okolicach, a utworzyli coś, bo 3 babciom 300 metrów się przejść nie chciało i radna tam mieszkająca chciała sobie ich głosy zaskarbić... :evil: Jestem prawie że pewien, że po otwarciu TG jak zrobią 62A przez Graniczną i Siostrzaną, to większość ludzi z Pabianickiej i Starorudzkiej będzie iść na 62, bo do TG dojedzie w 5 minut, a 62A w 15... (ogólnie ciekawa będzie sprawa z rozkładem - pewno znowu coś wywiną, że jeszcze gorsza częstotliwość będzie... :evil:

62A jest ponoć z myślą o dzieciach. Wtedy pomysł z Kosynierów Gdyńskich nie przeszedł, teraz wraca...
Co do 71A to ciekawi mnie częstotliwość... 6-8 kursów dziennie?? bo chyba na to się zanosi... zważywszy, że chodzi o dosłownie kilkanaście domków... Lepsze byłoby puszczenie kilku kursów 61 do ronda na Tomaszowskiej, dojazd do Młynka i postój 4-5 minut, a potem dalsza jazda w stronę Św. Franciszka, albo rzeczywiście puszczenie tego 71A przez Młynek na Dąbrowę - mieszkańcy Tomaszowskiej i Kolumny niezbyt będą zadowoleni, że niekiedy autobus wywiezie ich donikąd...

Trzeba się zastanowić dla kogo ma być to 71A. Podejrzewam, że dla pojedynczych osób w wybranych porach dnia, tylko w dni robocze w szczycie.
Zauważcie, że 71A ma nie jechać przez Józefów, a prosto Kolumny i pewnie powstaną tam przystanki. Nie tylko mieszkańcy Wiskitna dostaną więc autobus parę razy na dzień

Mam nadzieje, że pominięcie Józefów to przeoczenie. Oby.
Żeby 93 z czymkolwiek łączyć (chociażby z 70), trzeba by było najpierw wybudować kładkę przez DK1 na wysokości północnych rogatek Rzgowa. Nie bez powodu ta linia na Gadce nie ma postojów.

Nie tylko. Jest jeszcze przystanek przy Nasiennej (Makro, parę firm/zakładów przy Rudzkiej w Rzgowie - pracownicy z Łodzi, ośrodek "Odyseja" - pracownicy z Łodzi, bloczki PGRowskie).
Mały OT, ale cały czas nie rozumiem po co kładka... Ruch tam byłby tak mały, że kolejne światła nie zrobiłyby różnicy. Jak często jeździłby autobus i ilu byłoby pasażerów? Sądzę, że nieczęsto, a pasażerów nie b

A czy dla tych kilku osób wysiadających raz na 40 minut warto budować przy okazji oświetlenie na odcinku drogi krajowej (moim zdaniem to konieczność) i nakazywać hamować pojazdom ze 100 km/h do zera? To nie jest Piotrkowska, ale gierkówka (wg różnych interpretacji). 120 km/h w tym miejscu standard.
hociaż i na to jest sposób - postawić puszkę na fotoradar.

Na gierkówce stoją w miejscach gdzie jest ograniczenie do 70 km/h (kolizyjne skrzyżowania w miejscowościach, z sygnalizacją lub bez). Do 40 km/h trzeba jeszcze ograniczyć?
Pieszy i tak nie "wlezie" na jezdnię jeśli zobaczy, że samochód zbliża się z oszałamiającą prędkością do przejścia.

A jak wlezie? Tam nie ma oświetlenia, a pieszy może po swojemu interpretować prędkość pojazdów, szczególnie, że tam jest wzniesienie i wiadukt w Gadce Starej po sąsiedzku - przy dopuszczalnej prędkości to kilka sekund drogi)

W tym i w zeszłym roku były tragiczne wypadki. Piesi nie mieli szans przeżyć.
To w sumie powinno się zlikwidować jakiekolwiek przejścia dla pieszych na DK bo przecież pieszych się pozabija, hm...

Ale to nie jest wąska krajówka w terenie zabudowanym, ale 2x2 w niezabudowanym.
Chociaż pewnie biorąc pod uwagę ilość pasażerów, która korzystałaby z takiego przejścia, pewnie nie opłaca się instalować tam sygnalizacji i może lepiej rzeczywiście wymalować tylko pasy, dać znaki i koniec... Po co (przynajmniej w teorii) dbać o czyjeś życie?

Ewentualna kładka to taki wielki problem dla pieszych? Powtórzę - to nie jest centrum dużego miasta. Z resztą Gdaka nie zgodzi się na inne rozwiązanie. Mało tego, nigdzie na DK1 w tej okolicy nie można chodzić pieszo. To będzie tylko dojście na przystanek, do autobusu jeżdżącego raz na 40 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 6 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Prawdę mówiąc, interpretując stosowny przepis (źle sformułowany) na jeden z dwóch możliwych sposobów, przechodzić przez DK1 tam wolno. Ale gdybym miał sam to robić, na pewno zachowałbym wyjątkową ostrożność.

Przy Nasiennej przystanek jest w dwie strony, poza tym poza obecnym 93 jest tam jeszcze 50, które ktoś właśnie proponuje z 93 połączyć (jak dla mnie, bez sensu - kto by w takiej relacji jeździł?).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wyjątkową ostrożność, ale okrakiem przechodziłbyś przez bariery energochłonne jak na autostradzie. Dla mnie to nie jest legalne.

Przy Nasiennej przystanek jest w obie strony, ale 93 obsługuje w jedną. Połączenie 50A z 93 oznacza omijanie przystanku w jednym kierunku. To, że poza 93 jest jeszcze 50 to żaden argument. Dziwne, żeby pracownik Makro mieszkający na Chojnach dojeżdżał do pracy przez Rude... Tak samo uczniowie, którzy dojeżdżają z Gadki na Chojny.

Jak dla mnie to niepotrzebnie zaczęliśmy temat, bo znowu ktoś "mądry" zarządził połączenie dwóch linii o zupełnie innym charakterze. Jednak fakt jest taki, że pojedyncze osoby jeżdżą 93 -> 50 między Chojnami, a Gadką (gdzie nie dojeżdża 93) i okolicą Skrajnej, jednak tutaj często działają przesiadki gwarantowane w Gadce. Na pewno nie trzeba łączyć 50A z 93. Kolejny pomysł w stylu połączmy 70A z 62.
Zablokowany