Czy w 2014 roku będą kolejne cięcia rozkładów jazdy?
Czy w 2014 roku będą kolejne cięcia rozkładów jazdy?
W dniu 16 stycznia Rada Miejska przyjęła budżet Łodzi zmniejszający finansowanie komunikacji miejskiej z 362 mln zł do kwoty 331 mln zł.
Co obstawiacie ŁTR do 15 min czy niedzielne kursy tramwajów co 25 min, a może więcej solówek w weekend? Również czarno widzę obecny takt na liniach autobusowych. Dodatkowym zagrożeniem będzie likwidacja linii wariantowych czego przykładem jest 55A.
Co obstawiacie ŁTR do 15 min czy niedzielne kursy tramwajów co 25 min, a może więcej solówek w weekend? Również czarno widzę obecny takt na liniach autobusowych. Dodatkowym zagrożeniem będzie likwidacja linii wariantowych czego przykładem jest 55A.
Znając życie pewnie będą w tamtym roku pomimo obietnic też wprowadzono cięcia (i to duże).
W tym roku pierwsze cięcia się pojawiły - solówki na 14 w niedziele.
Jeśli chodzi o ŁTR to od razu nie wprowadzą tramwajów co 15 minut, najpierw pewnie potną międzyszczyt a potem resztę. W weekendy na liniach Z1, Z2 pojawiły się częstotliwości co 24 minuty, więc nigdy nie wiadomo czy to nie zostanie rozszerzone na inne linie.
Pewnie największe cięcia będą w trakcie wakacji i wtedy mają być też liczne remonty np. skrzyżowania Łagiewnicka/Inflancka, Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego i Kościuszki/Mickiewicza a to przyczyni się do zmiany tras linii tramwajowych 2, 3, 4, 6, 7, 11, 13, 14, 16/16A i pewnie część z nich zostanie zawieszona.
W tym roku pierwsze cięcia się pojawiły - solówki na 14 w niedziele.
Jeśli chodzi o ŁTR to od razu nie wprowadzą tramwajów co 15 minut, najpierw pewnie potną międzyszczyt a potem resztę. W weekendy na liniach Z1, Z2 pojawiły się częstotliwości co 24 minuty, więc nigdy nie wiadomo czy to nie zostanie rozszerzone na inne linie.
Pewnie największe cięcia będą w trakcie wakacji i wtedy mają być też liczne remonty np. skrzyżowania Łagiewnicka/Inflancka, Śmigłego-Rydza/Dąbrowskiego i Kościuszki/Mickiewicza a to przyczyni się do zmiany tras linii tramwajowych 2, 3, 4, 6, 7, 11, 13, 14, 16/16A i pewnie część z nich zostanie zawieszona.
Zmiany tras będą ostre. Taki przykład, zmiana trasy w fazie IIb: Z11 w relacji IKEA-pl. Niepodległości. W okolicach RLL (żeby jechać do centrum) tramwaje będą podjeżdżały od różnych stron, każda z innego przystanku a spotkają się dopiero przy Obywatelskiej - 11 z południa, 2 i 6 z Pabianicką z północy, 15 i 16 od wschodu. Wychodzi takie a nie inne zaprojektowanie RLL. Oczywiście w drugą stronę jest ok, bo wszystkie zatrzymują się przystanku Politechniki-RLL i dopiero rozjeżdżają, ale przesiadki będą bardzo nieprzyjemne - chyba w ramach tego, żeby było lepiej trzeba się przemęczyć...
Z ciekawostek:
Z4 relacji Pl. Wolności - Kościuszki/Żwirki
Z3 relacji Piotrkowska/Żwirki - Lodowa
Z2 relacji Piotrkowska/Żwirki - Dąbrowa
Z1a relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Dąbrowa
Tutaj dodam, że dw. Łódź Chojny zostaje odcięty od tramwajów w takim razie.
Z1b relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Strykowska
Te wyżej wymienione muszą być obsługiwane taborem dwukierunkowym.
Linia 12/12A relacji Szczecińska - Stoki/Radiostacja przez Aleksandrowską-Limanowskiego-Włókniarzy-Zieloną. Na Stokach zostanie wzmocniona przez 5.
Z ciekawostek:
Z4 relacji Pl. Wolności - Kościuszki/Żwirki
Z3 relacji Piotrkowska/Żwirki - Lodowa
Z2 relacji Piotrkowska/Żwirki - Dąbrowa
Z1a relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Dąbrowa
Tutaj dodam, że dw. Łódź Chojny zostaje odcięty od tramwajów w takim razie.
Z1b relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Strykowska
Te wyżej wymienione muszą być obsługiwane taborem dwukierunkowym.
Linia 12/12A relacji Szczecińska - Stoki/Radiostacja przez Aleksandrowską-Limanowskiego-Włókniarzy-Zieloną. Na Stokach zostanie wzmocniona przez 5.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 2 razy.
Cięcia......
Ja bym poucinał diety radnym,samochody słuzbowe (przynajmniej część)
Prosimy o źródłokuba_bed pisze:Zmiany tras będą ostre. Taki przykład, zmiana trasy w fazie IIb: Z11 w relacji IKEA-pl. Niepodległości. W okolicach RLL (żeby jechać do centrum) tramwaje będą podjeżdżały od różnych stron, każda z innego przystanku a spotkają się dopiero przy Obywatelskiej - 11 z południa, 2 i 6 z Pabianicką z północy, 15 i 16 od wschodu. Wychodzi takie a nie inne zaprojektowanie RLL. Oczywiście w drugą stronę jest ok, bo wszystkie zatrzymują się przystanku Politechniki-RLL i dopiero rozjeżdżają, ale przesiadki będą bardzo nieprzyjemne - chyba w ramach tego, żeby było lepiej trzeba się przemęczyć...
Z ciekawostek:
Z4 relacji Pl. Wolności - Kościuszki/Żwirki
Z3 relacji Piotrkowska/Żwirki - Lodowa
Z2 relacji Piotrkowska/Żwirki - Dąbrowa
Z1a relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Dąbrowa
Tutaj dodam, że dw. Łódź Chojny zostaje odcięty od tramwajów w takim razie.
Z1b relacji Kilińskiego/Piłsudskiego - Strykowska
Te wyżej wymienione muszą być obsługiwane taborem dwukierunkowym.
Linia 12/12A relacji Szczecińska - Stoki/Radiostacja przez Aleksandrowską-Limanowskiego-Włókniarzy-Zieloną. Na Stokach zostanie wzmocniona przez 5.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/strona/Przetargi/178 - kilkadziesiąt archiwów do wypakowania
Na forum Skyscrapercity ktoś wrzucił schematy komunikacji zastępczej do osobnego archiwum.
Ciekawie może być, jak będą robić skrzyżowanie marszałków. Będzie okres, gdy nie będzie się dało skręcić z Kopcińskiego w lewo w Piłsudskiego, ani przejechać Piłsudskiego na wprost. Ciekawe jak będzie wtedy wyglądać objazd dla 85 w stronę Widzewa Pojedzie do Milionowej i tam zawróci?
Co do Z1b, tutaj znaczenia ma jeszcze to, czy do etapu, w którym ta linia ma się pojawić, zostanie już wybudowana głowica Fabrycznego i zrobią Kilińskiego. Co - jak dla mnie - jest dość wątpliwe.
Co ciekawe, etap z zamkniętym skrzyżowaniem marszałków (przejazd będzie tylko na wprost Kopcińskiego-Rydza po jednym pasie oraz prawoskręty oprócz skrętu z Kopcińskiego w prawo w Piłsudskiego), prowadzony od października 2014, zakłada funkcjonowanie już wyremontowanej Inflanckiej oraz Trasy Górnej.
Na forum Skyscrapercity ktoś wrzucił schematy komunikacji zastępczej do osobnego archiwum.
Ciekawie może być, jak będą robić skrzyżowanie marszałków. Będzie okres, gdy nie będzie się dało skręcić z Kopcińskiego w lewo w Piłsudskiego, ani przejechać Piłsudskiego na wprost. Ciekawe jak będzie wtedy wyglądać objazd dla 85 w stronę Widzewa Pojedzie do Milionowej i tam zawróci?
Co do Z1b, tutaj znaczenia ma jeszcze to, czy do etapu, w którym ta linia ma się pojawić, zostanie już wybudowana głowica Fabrycznego i zrobią Kilińskiego. Co - jak dla mnie - jest dość wątpliwe.
Co ciekawe, etap z zamkniętym skrzyżowaniem marszałków (przejazd będzie tylko na wprost Kopcińskiego-Rydza po jednym pasie oraz prawoskręty oprócz skrętu z Kopcińskiego w prawo w Piłsudskiego), prowadzony od października 2014, zakłada funkcjonowanie już wyremontowanej Inflanckiej oraz Trasy Górnej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Pudło. Ma pojechać przez Narutowicza i Niciarnianą, a że jednocześnie będzie robione skrzyżowanie Piłsudskiego/Niciarniana, to jeszcze będzie musiał zawrócić przy Konstytucyjnej. Ale... jeśli jednocześnie będzie przebudowywana Niciarniana w ramach przebudowy Dw. Fabrycznego, to objazd będzie musiał wyglądać inaczej.Kpc21 pisze:Ciekawe jak będzie wtedy wyglądać objazd dla 85 w stronę Widzewa Pojedzie do Milionowej i tam zawróci?
Jeśli ktoś myślał, że rozpoczęcia przebudowy Trasy W-Z, szczególnie ograniczenie ruchu na skrzyżowaniu Mickiewicza/Kościuszki to najgorsze, co może się przydarzyć, to zapewniam, że będzie jeszcze gorzej
Jeśli jednocześnie będzie przebudowywana Niciarniana w ramach Fabrycznego, to jedno jest pewne - będzie ciekawie Widzew będzie w zasadzie odcięty od północnej części miasta. A układ komunikacji miejskiej na taką okazję należałoby gruntownie przebudować.
85 przez Niciarnianą wydaje się być złym pomysłem z uwagi na to, że gdyby pojechało przez skrzyżowanie marszałków nawet do tej Milionowej, byłaby przesiadka na linie zastępujące tramwaje na Piłsudskiego z opcją sensownego dojazdu do centrum, bez wykonywania dziwnych kółek (najpierw 85 przez Narutowicza, Konstytucyjną, Edwarda, Niciarnianą; potem Z10 czy podobnym tworem przez Piłsudskiego, Kopcińskiego lub Wydawniczą, Tuwima, Przędzalnianą). Nie mówiąc już o tym, że na Kopcińskiego można wzorem Piłsudskiego i Mickiewicza wprowadzić zakaz ruchu dla pojazdów innych niż komunikacja miejska. A Niciarniana (o ile będzie czynna) przejmie cały ruch ze Stoków (tudzież północnej części miasta) na Widzew. W przeciwnym wypadku rolę tą spełniać będzie Widzewska, o ile wykonawca wykaże się rozsądkiem i przed skończeniem Niciarnianej nie zamknie (już na stałe) przejazdu na Widzewskiej
A w zasadzie opcja dla 85 jest jeszcze jedna. Wydawniczą, ulicą przy Castoramie i przez parking Tulipana, bo zdaje się że na tym samym etapie wyjazd z Tulipana akurat ma być czynny (jednokierunkowo - wjazdu od strony centrum, jeśli można to przy tych zamknięciach nazwać w ogóle stroną centrum, nie będzie). Ale na parkingu Tulipana można się spodziewać sporych korków.
Może ktoś podrzucić PDF-a "R1_2_Autobusy dzienne_Faza_III.pdf" z mapek z objazdami MPK? Akurat ten plik z archiwum ściągnął mi się z błędem.
Ciekawie wygląda trasa 57 w etapie, w którym zamknięty będzie przejazd Sienkiewicza, a otwarty będzie jednokierunkowo przejazd Kościuszki i w przeciwnym kierunku Wólczańską. Spodziewałem się, że puszczą ją Kilińskiego, a tu... 57 przez Kościuszki i Wólczańską. Może na ten sam okres planowany jest remont Kilińskiego, choć mapki tramwajowe dla tego samego etapu sugerują, że skończona będzie już nie tylko Kilińskiego, ale i zachodnia głowica Fabrycznego wraz z całą infrastrukturą na powierzchni... Choć pewnie liczą na to, że 57 będzie w ten sposób pełnić rolę komunikacji zastępczej (co przy obecnej częstotliwości i taborze z pewnością się nie uda), szczególnie że dalej planują puścić 57 przez pl. Niepodległości.
Co jeszcze ciekawe - dla tramwajów nie jest problemem skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza (ma zostać wybudowany tor objazdowy), a... Piotrkowska/Żwirki.
85 przez Niciarnianą wydaje się być złym pomysłem z uwagi na to, że gdyby pojechało przez skrzyżowanie marszałków nawet do tej Milionowej, byłaby przesiadka na linie zastępujące tramwaje na Piłsudskiego z opcją sensownego dojazdu do centrum, bez wykonywania dziwnych kółek (najpierw 85 przez Narutowicza, Konstytucyjną, Edwarda, Niciarnianą; potem Z10 czy podobnym tworem przez Piłsudskiego, Kopcińskiego lub Wydawniczą, Tuwima, Przędzalnianą). Nie mówiąc już o tym, że na Kopcińskiego można wzorem Piłsudskiego i Mickiewicza wprowadzić zakaz ruchu dla pojazdów innych niż komunikacja miejska. A Niciarniana (o ile będzie czynna) przejmie cały ruch ze Stoków (tudzież północnej części miasta) na Widzew. W przeciwnym wypadku rolę tą spełniać będzie Widzewska, o ile wykonawca wykaże się rozsądkiem i przed skończeniem Niciarnianej nie zamknie (już na stałe) przejazdu na Widzewskiej
A w zasadzie opcja dla 85 jest jeszcze jedna. Wydawniczą, ulicą przy Castoramie i przez parking Tulipana, bo zdaje się że na tym samym etapie wyjazd z Tulipana akurat ma być czynny (jednokierunkowo - wjazdu od strony centrum, jeśli można to przy tych zamknięciach nazwać w ogóle stroną centrum, nie będzie). Ale na parkingu Tulipana można się spodziewać sporych korków.
Może ktoś podrzucić PDF-a "R1_2_Autobusy dzienne_Faza_III.pdf" z mapek z objazdami MPK? Akurat ten plik z archiwum ściągnął mi się z błędem.
Ciekawie wygląda trasa 57 w etapie, w którym zamknięty będzie przejazd Sienkiewicza, a otwarty będzie jednokierunkowo przejazd Kościuszki i w przeciwnym kierunku Wólczańską. Spodziewałem się, że puszczą ją Kilińskiego, a tu... 57 przez Kościuszki i Wólczańską. Może na ten sam okres planowany jest remont Kilińskiego, choć mapki tramwajowe dla tego samego etapu sugerują, że skończona będzie już nie tylko Kilińskiego, ale i zachodnia głowica Fabrycznego wraz z całą infrastrukturą na powierzchni... Choć pewnie liczą na to, że 57 będzie w ten sposób pełnić rolę komunikacji zastępczej (co przy obecnej częstotliwości i taborze z pewnością się nie uda), szczególnie że dalej planują puścić 57 przez pl. Niepodległości.
Co jeszcze ciekawe - dla tramwajów nie jest problemem skrzyżowanie Kościuszki/Mickiewicza (ma zostać wybudowany tor objazdowy), a... Piotrkowska/Żwirki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Staram się to znaleźć w dokumentacji przetargowej na stronie ZDiT i chyba jestem już blisko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
To jest tu: http://zdit.uml.lodz.pl/files/tender/1225/Dokum.%20proj.%20oraz%20STWiORB-%20cz%C4%99%C5%9B%C4%87%201%20zam%C3%B3wienia.part04.rar
Na pewno da się to rozpakować 7-Zipem, nie wiem czy WinRAR nie będzie protestować że to tylko kawałek jednego wielkiego archiwum.
Faktycznie 85 chcą wrzucić na Niciarnianą. Mimo że istnieje lepsze rozwiązanie, które już opisałem. Nie mówiąc już o tym, że przecież z Kopcińskiego z północy nie ma lewoskrętu w Narutowicza - i jego obecność jest mocno niewskazana z uwagi na buspas. Choć w sumie prawie że jedyny użytkownik tego buspasa ma tam skręcać w lewo. Co jeszcze ciekawe, mapki tramwajowe są niespójne z autobusowymi. Według tramwajowej dla "fazy III" Kilińskiego do Piłsudskiego od północy (z Dołów) ma dojeżdżać Z1b, tymczasem według autobusowej ulica Kilińskiego od Narutowicza do Piłsudskiego ma być zamknięta do remontu.
Na pewno da się to rozpakować 7-Zipem, nie wiem czy WinRAR nie będzie protestować że to tylko kawałek jednego wielkiego archiwum.
Faktycznie 85 chcą wrzucić na Niciarnianą. Mimo że istnieje lepsze rozwiązanie, które już opisałem. Nie mówiąc już o tym, że przecież z Kopcińskiego z północy nie ma lewoskrętu w Narutowicza - i jego obecność jest mocno niewskazana z uwagi na buspas. Choć w sumie prawie że jedyny użytkownik tego buspasa ma tam skręcać w lewo. Co jeszcze ciekawe, mapki tramwajowe są niespójne z autobusowymi. Według tramwajowej dla "fazy III" Kilińskiego do Piłsudskiego od północy (z Dołów) ma dojeżdżać Z1b, tymczasem według autobusowej ulica Kilińskiego od Narutowicza do Piłsudskiego ma być zamknięta do remontu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:Według tramwajowej dla "fazy III" Kilińskiego do Piłsudskiego od północy (z Dołów) ma dojeżdżać Z1b, tymczasem według autobusowej ulica Kilińskiego od Narutowicza do Piłsudskiego ma być zamknięta do remontu.
Tak to jest jak się ściąga jedynie schematyczne mapki jako ilustracje do właściwego dokumentu - stąd te sformułowanie. W tymże "brakującym" dokumencie są wykazy tras MPK a przy linii Z1B napisano że linia uruchomiona będzie wtedy gdy na ul. Kilińskiego zapewniona będzie przejezdność dla tramwaju.
Musieliby by wygenerować więcej tych mapek. Aby nie zaciemniać pogrupowano zmiany na 3 etapy. Etap II dla tramwajów podzielono na dwie części - jedna z nich wtedy jak będą robić rozjazdy na skrzyżowaniu Żwirki i Piotrkowskiej.
W przypadku III etapu kwestię linii Z1B określono jasno. Ponadto linia Z11 może w ogóle nie być uruchomiona bowiem podano ją jako alternatywę dla wzmocnionej dodatkowymi brygami linii 50/50A.
Ciekawym jest fakt likwidacji linii 7 w III etapie. Zamiast niej ma kursować linia autobusowa Z7.
Ponadto mieszkańcy Olechowa będą niepocieszeni likwidacją linii 98/98A. Linia 98/98A będzie już miała nową trasę od początku II etapu - Dw. Łódź Kaliska - Maratońska/Nowy Józefów.
Te schematy nie wiadomo czy się sprawdzą i nie uwzględniają remontu skrzyżowania Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza, który też może być w wakacje, więc wtedy będą inne trasy chyba że znów przesuną.
Trasy objazdów przekombinowane np. 9/9A na Dąbrowie albo w III fazie 4 powtarza większość trasy 2 i Z1 powinno pojechać na Chojny bo wtedy nic tam nie pojedzie (wg schematu).
Trasy objazdów przekombinowane np. 9/9A na Dąbrowie albo w III fazie 4 powtarza większość trasy 2 i Z1 powinno pojechać na Chojny bo wtedy nic tam nie pojedzie (wg schematu).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Raczej przesuną. Brak monety. Stawiam na to. Sam doskonale wiesz że wg ambitnych i buńczucznych wypowiedzi mielibyśmy już od dwóch lat zmodernizowaną ulice Legionów.eDragon55 pisze:Te schematy nie wiadomo czy się sprawdzą i nie uwzględniają remontu skrzyżowania Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza, który też może być w wakacje, więc wtedy będą inne trasy chyba że znów przesuną.
Trasy objazdów przekombinowane np. 9/9A na Dąbrowie albo w III fazie 4 powtarza większość trasy 2 i Z1 powinno pojechać na Chojny bo wtedy nic tam nie pojedzie (wg schematu).
Powiedzmy sobie szczerze na końcowym odcinku Kilińskiego tramwaje jeżdżą puste. Ponadto brak środków na inne autobusy zastępcze jak Z10/Z10A. Z1 będzie b. rzadko kursować więc ani nie będzie rozwiązaniem dla Chojen ani specjalnie nie zdubluje dwójki.
Zaś 4 ma być wsparciem ŁTR i można się spodziewać że na ŁTR będzie rozrzedzenie kursowania 2, 3, 6, 11 i 16. zobacz jak chętnie miasto chce się pozbyć linii 16A.
Ideę rozumiem - Dąbrowa zapełnia tramwaje zaś pętla Chojny nie.
W ten sposób zmniejszają liczbę niezadowolonych (zostaje niewielka garstka korzystających z dworca Chojny no ale można przecież dojśc do Rzgowskiej/Dachowej i mieć lepsze połączenia niż 1. czy Z1.).
Linie 9 na Dąbrowę - W sumie dobrze. Poprawi się połączenie z centrum.
w III etapie z musu zakończą się wraz z 13 na Radiostacji.
Między wierszami widać że nie będzie zwiększonych obsad 13. 9 i 9A tym bardziej jak chcą puścić 7 przez Śmigłego Rydza.
Czuć z tych schematów ograniczanie częstotliwości kursowania.
Obstawiam na 15/20 na ŁTR a 20/20 na pozostałych. Wahadła pewnie jeszcze rzadziej.
Wydłużając czasy biletów przy braku środków w budżecie miasto samo sobie zgotowoało problem z KM. Z musu będą cięcia kursów,
Poza krótka Z7 tylko jedna linia autobusowa zastępcza Z10/Z10A i co gorsze Likwidacja 98/98A na docinku Dworzec Kaliski - Widzew - Olechów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdy powstawał ten projekt, nie było wiadomo o zmianach w budżecie. Jest to dość oczywiste (opublikowany został na kilka dni po ich wprowadzeniu, a przygotowywany był nie przez ZDiT, a przez zewnętrzną firmę), a jeśli ktoś ma wątpliwości, to twardym dowodem na to są wzmianki o równoczesnej budowie Nowotargowej.
A likwidacja 98, tak jak wspomniałem w sąsiednim wątku, była przewidziana od samego początku.
A likwidacja 98, tak jak wspomniałem w sąsiednim wątku, była przewidziana od samego początku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)