Przystanki na żądanie

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

Nie chcę naprawdę wyjść na marudę, więc zostawię to N4. Niestety matematyki nie oszukamy, tak jak tego nie oszuka się, że zamiast przyspieszyć N4 zwolniło nieznacznie, ale zwolniło na obrzeża plus zniszczyło garstce ludzi przesiadki, no ale to garstka wobec "tabunu" ludzi, który przesiądzie się na Placu Niepodległości...


Co do matematyki to chyba jednak są przypadki, gdzie jest oszukiwana. Tyle że na dziennych liniach. Od miesięcy piszę, że 62 na odcinku Obszerna-Starorudzka jedzie w jednym kierunku 5-6 minut i w tym kierunku jedzie kierowca żwawo, a w drugim bez względu na godzinę i dzień jedzie 8 minut przez co telepie się niemiłosiernie i jest zawsze przed czasem i stoi na przystankach, a wieczorami średnia prędkość to 20km/h i z nią też bywa przed czasem... A jako odpowiedź słyszę, że tam nie ma co ciąć. No chyba jest skoro dzieje się to co opisuję i to nawet w godzinach szczytu się zdarza. ;)

Może przystanki NŻ w końcu to zmienią? W końcu Ruda ma być zimą jeszcze. Tylko szkoda, że mówiono, że nocne wejdą na końcu, a tu jeszcze kilka dziennych zostało... Chociaż chyba nadal przeceniam "magię NŻ", bo gdzie nie weszły, to czasy przejazdu zmieniały się wręcz marginalnie :(


Sorry za OT ;)
Ostatnio zmieniony śr 20:30, 15 sty 2020 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: TramMomentyStudenta »

No przecież nie robisz OT ;)
A swoją drogą te problemy z możliwością dostosowania czasów pewnie nie są znikąd, ale skąd to nie wiadomo, skoro piszesz, że 62 się telepie 20 /h. 62 nie jeździ po centrum, więc w większości przypadków nie powinna łapać opóźnień, no chyba że po południu na Rzgowskiej w kierunku CZMP i Rudy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

62 łapie poślizgi rano na Dubois przy Pabianickiej (potrafi czekać 2 światła na przejazd), ale to najczęściej góra 2 minuty w plecy, rzadko 3. To samo przy Paradna/Rzgowska gdzie rano i po południu zdarzają się zatory.

W stronę Rudy zator jest głównie w szczycie popołudniowym i to w ostatnich miesiącach nie na Rzgowskiej, a na... Matek Polskich/Paradna, gdzie normalnie o 15-16 jedzie wręcz sznur aut i autobus potrafi nawet 3 minuty stać, żeby ktoś go przepuścił, bo mamy sznury aut w obu kierunkach na Paradnej, a do tego wyjazdy z Lidla i Biedronki.

Do tego jest zawsze zator na skręcie z Pabianickiej w Dubois popołudniami, gdzie 3-4 minut gubi 62, ale to prawie koniec trasy. I tyle w sumie...

Tak to w dni robocze w międzyszczycie i po 19 i całe weekendy mamy telepanie się ;)


Co prawda niewiele przystanków na 62 nadaje się na żądanie, ale może w końcu w związku z nimi doszłoby do wyregulowania tego czasu? Zresztą 75 też się prócz szczytów telepie, 50 to samo... Nawet tramwaje się ślimaczą... Może tak już musi być, że w Wawie, Wro, Krk kierowcy motorniczy są żwawi i w ogóle, a u nas ślimaki. Bezpieczeństwo bezpieczeństwem, ale chyba przeginają lekko...


Jak przesadny OT to prosiłbym o przeniesienie do Rozkładów Jazdy czy podobnego tematu :)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Kazik »

mig pisze:
Kazik pisze:Patrzę na mapkę i na trasy, i wychodzi mi, że N3 zarówno do CZMP, jak na Rojną będzie odjeżdżać na pl. Niepodległości z przystanku na Piotrkowskiej w stronę południową.
Rozumiem, że z przystanku na Piotrkowskiej dla jadących na północ ciężko skręcić w Sieradzką na wschód. Ale czy autobus nie mógłby wracać jezdnią pl.Reymonta pod bankiem?
To by oznaczało wydłużenie trasy, co przy mizernym postoju na CZMP jest kiepskim pomysłem.
Serio? Wydłużenie trasy o 200 m?
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

Przy trasie wynoszącej ponad 70 minut, 11 minut postoju to faktycznie bez szału. Pewno objazd zabrałby kolejną minutę może dlatego?

Odsłonięto folię z przystanków na Paradnej. Nie ma żadnego "Nocny na żądanie" (ktoś gdzieś pisał, że takie niby mają być znaki przystankowe), tylko znane nam "NA ŻĄDANIE" (chociaż może tu tak, bo tylko nocny będzie stawać). Są już też naklejki z linią N3B. Rozkładów jeszcze nie ma.

Słupek w kierunku do centrum dziwnie ustawiony, bo... na samym końcu zatoki. No ale to takie czepialstwo już trochę z mojej strony :P
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: NamonPL »

Na wielu przystankach jest już kafelek: "Nocny na żądanie". Widziałem też na słupkach naklejkę: "Nocny na żądanie", więc informacja pasażerska jest aktualizowana.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

Tylko na Paradnej są kompletnie nowe przystanki, więc i tablice nowe i mamy tylko "NA ŻĄDANIE" ;)

To założyli i będą zmieniać? Marnowanie kasy :P

No nic może jak zwykle brak konsekwencji kto ich tam wie...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: mig »

jan_defecto pisze:Mam parę pytań co do funkcjonowania nocnych NŻ:

1) Trasy wyjazdowe i zjazdowe nocnych. Czy na nich obowiązują wszystkie przystanki jako NŻ tak jak na trasach podstawowych?

2) N1A. Czy w Aleksandrowie wszystkie przystanki będą stałe? W komunikatach nie było mowy o Aleksandrowie. Jeżeli będą tam przystanki stałe to z czego wynika wyjątek od reguły?

3) N9. Czy planuje się zwiększenie ilości NŻ na linii N9:
a) na terenie Łodzi,
b) na terenie Konstantynowa.

4) Nocne Z46. Jaki charakter będą miały przystanki na nocnych kursach Z46:
a) na terenie Łodzi,
b) poza Łodzią.

5) Czy kierowcy zostali pouczeni, żeby zwracać szczególną uwagę na przystanki NŻ zajęte przez inny pojazd?
Mam nadzieję, że nie będzie dochodzić do sytuacji gdy na przystanku stoi jakiś ostatni dzienny/zjazdówka co ma przystanki stałe, a kierowca nocnego pominie przystanek i nie zabierze oczekujących zasłoniętych przez drugi pojazd. Ponadto kierowcy powinni zwracać szczególną ostrożność jak ruszają w stadzie z PP i przez te pierwsze 2-3 przystanki jadą w stadzie.
Nie powinno dochodzić do sytuacji, że pierwszy się zatrzyma, a pozostali na lewy pas i rura "bo nie ma ludzi w widocznym miejscu", a przecież są zasłonięci przez pierwszego. Oficjalnie w przepisach porządkowych nie ma żadnego przepisu na taką sytuację, ale rozumiem, że taka sytuacja jest opisana w wewnętrznych wytycznych ZDiT/MPK.

6) Przepraszam za pytania trochę odbiegające od tytułu wątku, ale zbieżne z nocnymi o których jest dyskusja.
a) Czy jest ustalona jakaś kolejność ustawienia nocnych na PP, czy kto pierwszy ten lepszy? Jak jest ustalona to proszę o jej podanie dla obu stron al. Kościuszki.
b) Czy będzie wyznaczona kolejność postoju wozów na pl. Niepodległości i RLL? Jeżeli tak to proszę o podanie.

7) Widzę w rozkładach rozbieżności minutowe na pl. Niepodległości i RLL.
a) Jakie przesiadki z jakich linii i kierunków są rekomendowane przez wprowadzających reformę?
b) Czy na tych przystankach obowiązuje tolerancja przyspieszenia +1 jak na przelotowym czy zero jak na początkowym/gwarantowanej przesiadce? Przez te rozbieżności minutowe rozumiem, że gwarantowana przesiadka jest tylko na Kościuszki/Zielona.
1. Tak, na zjazdach i wyjazdach obowiązuje taka sama zasada.
2. Na razie stałe. Przystanki NŻ w gminach ościennych będą realizowane w odrębnym terminie. Pabianice, Ksawerów i Andrespol wykazały inicjatywę w tym zakresie więc już je mają.
3. N9 też będzie miało przystanki NŻ na terenie miasta od 24 stycznia.
4. Z46 nie jest formalnie linią nocną. Ponadto p. punkt 2.
5. Obowiązkiem kierowcy jest upewnienie się czy na przystanku ktoś jest, niezależnie od okoliczności tak samo jak ma to miejsce na liniach dziennych.
6. a) Formalnie obowiązuje kolejność przyjazdu, ale każdy kto często korzysta z przesiadkowego wie, że są pewne niepisane zwyczaje wśród kierowców, np. N3, N6, N7 w kierunku południowym zazwyczaj stają za 6 Sierpnia.
b) Nie będzie żadnego postoju ani na placu ani na rondzie. Przesiadki będą funkcjonować tak jak na liniach dziennych czyli na zasadzie jednokierunkowego skomunikowania.
7. a) Przesiadki będą możliwe we wszystkich relacjach z pominięciem Centrum, np. Chojny - Janów czy Dąbrowa - Retkinia.
b) Tolerancja jest zawsze taka sama na całej sieci. Zależy co rozumiesz pod pojęciem gwarantowanej przesiadki.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: nowy1212 »

b) Tolerancja jest zawsze taka sama na całej sieci. Zależy co rozumiesz pod pojęciem gwarantowanej przesiadki.
No na Kościuszki/Zielona autobusy stoją (strzelam) 15minut, więc przesiadki są można powiedzieć gwarantowane. Jeśli taki pl. Niepodległości jest traktowany jak zwykły przystanek to jesli z N4 będę chciał się przesiąść w N5, ale N5 odjedzie minutę przed rozkładem to mi autobus ucieknie i nie będę mógł domagac się rekompensaty, bo wszystko poszło zgodnie z zasadami. W ogóle może być ciężko się przesiąść, bo przecież autobusy na takich przystankach długo to nie stoją przy małej wymianie pasażerskiej.

W ogóle czy nie lepiej by było zrobić ulicę przy Uniwersalu jako dwukierunkową i w tym miejscu zrobić punkt przesiadkowy nocnych? Dac wtedy te 4minuty postoju i gitarra (bo domyślam się, ze na krańcówce pl. Niepodległości to przystanku dla nocnych nie da rady zmieścic, bo braknie miejsca na postój autobusów dziennych)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Kuba »

Widać, że raczej nie korzystasz z linii nocnych, więc po co te dziwne dywagacje? Czas pokaże jak to będzie w rzeczywistości. Poza tym z N4 na N5 (w relacji IKEA-Janów) będzie 3 minuty na przesiadkę, więc nawet jeśli odjedzie N5 chwilę przed czasem to raczej nie aż o 3 minuty. :wink:
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:No na Kościuszki/Zielona autobusy stoją (strzelam) 15minut, więc przesiadki są można powiedzieć gwarantowane. Jeśli taki pl. Niepodległości jest traktowany jak zwykły przystanek to jesli z N4 będę chciał się przesiąść w N5, ale N5 odjedzie minutę przed rozkładem to mi autobus ucieknie i nie będę mógł domagac się rekompensaty, bo wszystko poszło zgodnie z zasadami. W ogóle może być ciężko się przesiąść, bo przecież autobusy na takich przystankach długo to nie stoją przy małej wymianie pasażerskiej.
Nie wiem co do tego ma odjazd minutę przed czasem skoro czasy na przesiadkę wynoszą od 3 do 11 minut. Zapoznaj się z tym co napisałem wyżej czyli na czym polegają przesiadki na placu i na rondzie, zajrzyj w rozkłady a potem wrócimy do tej dyskusji bo na razie nie ma ona sensu.
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Intermodalny »

Jordi pisze:Tylko na Paradnej są kompletnie nowe przystanki, więc i tablice nowe i mamy tylko "NA ŻĄDANIE" ;)

To założyli i będą zmieniać? Marnowanie kasy :P

No nic może jak zwykle brak konsekwencji kto ich tam wie...
Widocznie ustalono, że napis "NA ŻĄDANIE" dotyczy wszystkich linii, bez podziału na dzień/noc tym samym rezygnując z tekstu "NOCNY NA ŻĄDANIE" tak jak to było prezentowane na tej wizualizacji. Może zagrali w ten sposób, bo nie chcieli wymuszać na niektórych przystankach obu napisów jeden pod drugim "NA ŻĄDANIE" i "NOCNY NA ŻĄDANIE". Choć mnie by to absolutnie nie przeszkadzało, a chociaż byłoby dodatkowe miejsce na naklejkę linii (w wielu przypadkach 5 w jednej kolumnie okazuje się być niewystarczające).

Na Kościuszki (Struga, Mickiewicza) czyli tam, gdzie są przystanki tylko nocne też wymienili tablice D-15 na nową z dopisanym "NA ŻĄDANIE" z nowym pozycjonowaniem tego tekstu. Jest nad znakiem przystankowym, nie nie dole jak to stosowano do tej pory, lepiej go widać.

Ja się zastanawiam nad inną rzeczą... Skoro na słupkach przystankowych w miejscu na linie doklejają niebieski kwadracik "NOCNY NA ŻĄDANIE", to nowe płytki "NOCNE NA ŻĄDANIE:" na górnych panelach wiat też powinny być niebieskie, a nie białe.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: nowy1212 »

mig pisze:Nie wiem co do tego ma odjazd minutę przed czasem skoro czasy na przesiadkę wynoszą od 3 do 11 minut. Zapoznaj się z tym co napisałem wyżej czyli na czym polegają przesiadki na placu i na rondzie, zajrzyj w rozkłady a potem wrócimy do tej dyskusji bo na razie nie ma ona sensu.
Faktycznie wszystko zgrane, zwrracam honor

W ogole tabliczka jak na przystanku oszalała dla N3AB - w sensie opis jest taki, że trudno z niego wywnioskowac co jedzie w kierunku północnym, a co w kierunku południowym wszystko przez to, że na pl. Niepodległości autobusy N3AB zatrzymują sie w każdym kierunku na tym samym przystanku

Obrazek

Nie jest to dla mnie do końca czytelne. Idzie to zrozumieć, ale raczej powinno być to oznaczone nie wiem kolorami albo specjalnie na stronę wrzucana zmodyfikowana wersja tej tabliczki
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: komlo13 »

Nie bardzo rozumiem zmianę trasy N2 w rejonie Bałuckiego Rynku. Jadąc przez Zgierską nie obsłuży chyba żadnego dodatkowego przystanku, a jedynie wydłuży się czas przejazdu.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

@nowy1212 na Pabianicka/Dubois to samo dla N4 jest od startu zmian, czyli blisko 3 lata ;)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: mig »

komlo13 pisze:Nie bardzo rozumiem zmianę trasy N2 w rejonie Bałuckiego Rynku. Jadąc przez Zgierską nie obsłuży chyba żadnego dodatkowego przystanku, a jedynie wydłuży się czas przejazdu.
Ta zmiana trasy obowiązuje już od dłuższego czasu i ma związek z tymczasową organizacją ruchu na skrzyżowaniu Zachodnia/Limanowskiego. Docelowo N2 będzie skręcało od razu w Limanowskiego.

Na stronie UMŁ pojawiły się czasy na przesiadkę dla poszczególnych relacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: Jordi »

Co ciekawe na Starorudzka/Demokratyczna 2 dni była "płytka" z napisem "Na żądanie". A wczoraj już nowa z "Nocny na żądanie".
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: domino »

mig pisze:3. N9 też będzie miało przystanki NŻ na terenie miasta od 24 stycznia.
Nie ma nowego rozkładu i komunikatu. Zmiana zostanie wdrożona "po cichu"?
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2283
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: jan_defecto »

Niedawno pierwszy raz skorzystałem z nocnych "na żądanie".
Pomysł oceniam pozytywnie, pozytywnie oceniam także informację na przystankach, ale negatywnie oceniam informację pasażerską w autobusach.

Trasa około 30 minutowa. 2 przystanki pełne na żądanie (tzn. na żądanie dla wszystkich linii), pozostałe na żądanie dla nocnych.
Jeżeli chodzi o przestrzeganie rozkładu to dwa razy autobus musiał odstać. Raz z +2 na +1 (przystanek na prawym pasie wielopasmówki), a potem na następnym przystanku z +2 na 0 (przystanek z zatoczką). Potem jego wyniki oscylowały między +1 a 0, i może przez chwilę wskoczyło -1.
Cały przejazd przed 23, czyli obowiązywało ograniczenie 50 km/h, wszystkie sygnalizacje świetlne po drodze były włączone.
Pasażerowie tacy średnio zorientowani (ogółem oprócz mnie jechały na tym odcinku dwie osoby).
Pasażer nr 1 wsiadł na pełnym NŻ i czekał w widocznym miejscu. Wysiadając na nocnym NŻ wcisnął STOP dość późno wysiadkę miał możliwą tylko dlatego, że autobus skręcał przed samym przystankiem i musiał zwolnić.
Pasażer 2 wsiadł na nocnym NŻ - kierowca cudem go wypatrzył, bo się gdzieś schował (siedziałem na "miejscu pilota", światło z przodu przygaszone to też powinienem go widzieć). Wciśnięcie STOP przy wysiadaniu na nocnym NŻ w ostatniej chwili, kierowca pewnie wypatrzył w lusterku, że stoi przy drzwiach i jechał wolniej.

Informacje na przystankach są zamontowane. Jeszcze nie spotkałem przystanku nocnego na żądanie na terenie Łodzi bez informacji o jego statusie.
Nawet znalazłem jeden przystanek stały na którym powieszono niepotrzebnie informację "nocne na żądanie" - Teofilów Rojna dla wsiadających.
Ponadto na rozkładach jest napisane, że nocne są "na żądanie" i w wykazie przystanków przy przystankach jest dopisane n/ż,
Co do przystanków to po raz kolejny powtórzę, że nie powinno być reklam od strony od której nadjeżdża pojazd. Mam nadzieję, że reklamy od strony nadjeżdżającego pojazdu zostaną zlikwidowane w przeciągu najbliższych lat tak jak się będą kończyły umowy umożliwiające umieszczenie reklam od tej strony.

Działanie SIP w autobusach oceniam zdecydowanie negatywnie.
- jedynym przystankiem w mojej ocenie prawidłowo zapowiedzianym, czyli z komunikatem "przystanek na żądanie" był jeden z dwóch pełnych NŻ
- wszystkie nocne NŻ w mojej ocenie zapowiedziane nieprawidłowo, brak komunikatu "przystanek na żądanie"
- oznaczenie NŻ na choince tylko dla pełnych NŻ, dla nocnych NŻ nie było żadnych oznaczeń
- komunikat o nocnych na żądanie był wygłoszony raz na całą około 30 minutową podróż. W liniach dziennych na takim dystansie zawsze gada z 2-3 razy.

Moim zdaniem należy wprowadzić następujące poprawki do SIP w autobusach:
- jeżeli przystanek jest przystankiem na żądanie to zawsze powinien być wygłaszany komunikat "przystanek na żądanie" i informacja powinna być także na wyświetlaczach/choince
Nie mamy systemu niemieckiego gdzie zawsze trzeba wciskać STOP dlatego komunikat "przystanek na żądanie" musi być, bo jest to traktowane jako wyjątek od reguły zatrzymania się nawet dla nikogo. To, że na liniach nocnych mamy 90% przystanków NŻ to nie oznacza, że obowiązuje w naszej komunikacji reguła "zawsze wciskaj STOP", bo na liniach dziennych mamy chyba z 10% przystanków NŻ.
Skoro pasażer w komunikacji dziennej ostrzegany jest o przystankach na żądanie to w nocnej też powinien być powiadamiany. Wiele osób sporadycznie podróżuje nocnymi i może po prostu o tej zasadzie zapomnieć/nie wiedzieć/być przyzwyczajonym do linii dziennych, dlatego zawsze powinien być komunikat "przystanek na żądanie", choćby musiał być wygłoszony 100 razy na jednym kursie. Zresztą opisani przeze mnie pasażerowie nie orientowali się zbyt dobrze w tej zasadzie.
Ponadto w miastach które dłużej od nas mają nocne NŻ takie komunikaty są standardem (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Wrocław).
Także wyświetlacze da się zaprogramować, żeby pokazywały na dziennych przystanki stałe, a na nocnych na żądanie (np. Warszawa).
- przez pierwszy miesiąc komunikat o zasadzie nocnych przystanków na żądanie puszczać po ruszeniu z przystanku stałego jeżeli następny jest na żądanie, a ponadto co jakiś czas tak dla przypomnienia. Oczywiście każdy przystanek na żądanie powinien być zapowiadany z komunikatem "przystanek na żądanie".

Podsumowując na dziennych bardziej się postarali. Komunikaty przystanek na żądanie były od razu, potem dorzucili NŻ na wyświetlacze.
Czasami tylko po jakimś czasie zjadało komunikat "przystanek na żądanie" i Traktorowa/Nektarowa nie była przez jakiś czas odpowiednio zapowiadana.

Zdaję sobie sprawę, że zawsze się może trafić osoba która nie rozumie co to znaczy "przystanek na żądanie" i nawet nie chce zrozumieć, a potem ma pretensję do kierowcy, ale dobrze ustawiony SIP potrafi wyeliminować problemy z pasażerami którzy nie są tak biegli w nowościach w komunikacji miejskiej.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Przystanki na żądanie

Post autor: mig »

jan_defecto pisze:Moim zdaniem należy wprowadzić następujące poprawki do SIP w autobusach:
- jeżeli przystanek jest przystankiem na żądanie to zawsze powinien być wygłaszany komunikat "przystanek na żądanie" i informacja powinna być także na wyświetlaczach/choince
(...)
Skoro pasażer w komunikacji dziennej ostrzegany jest o przystankach na żądanie to w nocnej też powinien być powiadamiany. Wiele osób sporadycznie podróżuje nocnymi i może po prostu o tej zasadzie zapomnieć/nie wiedzieć/być przyzwyczajonym do linii dziennych, dlatego zawsze powinien być komunikat "przystanek na żądanie", choćby musiał być wygłoszony 100 razy na jednym kursie. Zresztą opisani przeze mnie pasażerowie nie orientowali się zbyt dobrze w tej zasadzie.
Ponadto w miastach które dłużej od nas mają nocne NŻ takie komunikaty są standardem (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Poznań, Wrocław).
Także wyświetlacze da się zaprogramować, żeby pokazywały na dziennych przystanki stałe, a na nocnych na żądanie (np. Warszawa).
- przez pierwszy miesiąc komunikat o zasadzie nocnych przystanków na żądanie puszczać po ruszeniu z przystanku stałego jeżeli następny jest na żądanie, a ponadto co jakiś czas tak dla przypomnienia. Oczywiście każdy przystanek na żądanie powinien być zapowiadany z komunikatem "przystanek na żądanie".
Nie ma na razie takiej technicznej możliwości. Zapowiedź głosowa jest przypisana do przystanku a nie do linii stąd różnice w sposobie zapowiadania. Poza tym to jest trochę pokrętna logika - moim zdaniem lepiej wpajać pasażerowi prostą zasadę "linie nocne=wszystkie przystanki na żądanie" niż bombardować zapowiedziami na każdym przystanku, które przy kilkunastominutowej podróży po prostu będą irytujące. Status przystanku jest dobrze oznaczony na wiatach/słupkach, w rozkładach na stronie MPK i papierowych, na tych drugich jest specjalny dopisek informujący o powyższej zasadzie, są przypominające komunikaty w pojazdach (na części przystanków na trasach linii nocnych zostaną na stałe), od ponad tygodnia komunikat jest także na TIPach. To mało? Jak ktoś jest odporny na wiedzę to nic nie pomoże.
Z ciekawości, którą linią podróżowałeś?
ODPOWIEDZ