Przystanki na żądanie
NŻ powinno być i to wcale nie na niewielkiej liczbie przystanków.
Jak zwykle podam przykład 62, gdyż tą linią jeżdżę codziennie po 2-3 razy.
Samo 62 powinno mieć NŻ:
Dubois/Błotna
Starorudzka/Pabianicka
Demokratyczna 117 (w ogóle ja bym zlikwidował to po otwarciu TG i dodał przystanek Paradna/Ustronna, gdzie staje teraz tylko 6.
Demokratyczna/Trasa Górna
4 przystanki - w drugą stronę odpowiednio te same lokalizacje.
62A
Dubois/Błotna
Starorudzka/Pabianicka
Ekonomiczna/Starorudzka
Ekonomiczna/Kwaterunkowa
Ekonomiczna/Graniczna
Graniczna/Przestrzenna
Siostrzana/Graniczna
Trasa Górna/Siostrzana
Demokratyczna/Trasa Górna
Trybunalska/Okienna
Kosynierów/Królewska
I w drugą stronę odpowiednio te same przystanki. 11 przystanków. (bo serio na tylu przystankach 62A bardzo rzadko ktoś wsiada bądź wysiada).
Tylko na samym dodaniu NŻ linia zyskałaby minimum 3 minuty w czasie przejazdu. 62A nawet 5 minut (wlecze się niemiłosiernie zwłaszcza jadąc od Chojen na Dubois. Często nie przekracza 25-30 km/h bo jest za wcześnie i stoi na przystankach, żeby czas wyrównać)...
To tylko przykład, ale jest sporo linii gdzie możnaby zaoszczędzić czasu i może gdzieniegdzie na brygadach. W końcu tyle gadają jak to mało dostają od miasta...
Jak zwykle podam przykład 62, gdyż tą linią jeżdżę codziennie po 2-3 razy.
Samo 62 powinno mieć NŻ:
Dubois/Błotna
Starorudzka/Pabianicka
Demokratyczna 117 (w ogóle ja bym zlikwidował to po otwarciu TG i dodał przystanek Paradna/Ustronna, gdzie staje teraz tylko 6.
Demokratyczna/Trasa Górna
4 przystanki - w drugą stronę odpowiednio te same lokalizacje.
62A
Dubois/Błotna
Starorudzka/Pabianicka
Ekonomiczna/Starorudzka
Ekonomiczna/Kwaterunkowa
Ekonomiczna/Graniczna
Graniczna/Przestrzenna
Siostrzana/Graniczna
Trasa Górna/Siostrzana
Demokratyczna/Trasa Górna
Trybunalska/Okienna
Kosynierów/Królewska
I w drugą stronę odpowiednio te same przystanki. 11 przystanków. (bo serio na tylu przystankach 62A bardzo rzadko ktoś wsiada bądź wysiada).
Tylko na samym dodaniu NŻ linia zyskałaby minimum 3 minuty w czasie przejazdu. 62A nawet 5 minut (wlecze się niemiłosiernie zwłaszcza jadąc od Chojen na Dubois. Często nie przekracza 25-30 km/h bo jest za wcześnie i stoi na przystankach, żeby czas wyrównać)...
To tylko przykład, ale jest sporo linii gdzie możnaby zaoszczędzić czasu i może gdzieniegdzie na brygadach. W końcu tyle gadają jak to mało dostają od miasta...
Kpc21 pisze:A jest nieczytelne? Są duże, wyraźne, wyróżniające się "przyciski" odpowiadające najpopularniejszym biletom i dające dostęp do biletów mniej popularnych.
1. Jedyne co najlepiej i najczytelniej prezentują te "automaty" to reklamy. Prezentowana reklama na ekranie rzeczywiście ułatwia starszej osobie wyczucie obsługi. Nie ma słowa kup bilet itp...
2. Wybieramy bilety. Mamy 20 minutowy na ekranie i 40 minutowy. Ten drugi droższy od poprzedniego. Problem w tym że te 20 minutowe są ważne przez 40 minut. Nikt nie potrafi zrozumieć powód dlaczego sprzedaje się droższy bilet 40 minutowy jeśli 20 minutowy jest tyle mało ważny. Tak samo nie potrafią pojąć dlaczego nazywa sie bilet 20 minutowy jeśli jest ważny przez 40 minut. Przy okazji po jasną cholerę są w ofercie bilety jednoprzejazdowe? Na terenie miasta to pełny absurd - też normalny człowiek nie potrafi tego pojąć jak można oferować za tę sama usługę również opłate o blisko dwukrotnie wyższej cenie. Przyjezdny tez musi się domyslc ze 20 miniutowy oznacza 40 minut, a 40 minutowych nie kupuje się.
3. Ograniczenie płatności. Brak możliwość zakupu jeśli nie mamy karty płatniczej i to takiej którą łaskawie ten bubel biletomatowe akceptują. Bo niestety ale mają kartę płatniczą nie oznacza to że kupimy bilet. Automat nie reaguje, nie informuje o problemie, o tym że karty nie obsługuje itd. Żadnego słowa. Chyba ze pasażer ma obowiązkowo tajemny kod koloru maleńkiej diody lub taktu jej migania. Przecież wszyscy wiedzą (i to przed wejście do autobusu/tramwaju) że tej karty nie obsługują.
4. Automat nie ułatwia zakupu biletu. Nie ma podpowiedzi o taryfie, o obowiązywaniu biletu. Proponowanie biletu MUK Zgierz np. na Widzewie jest bardzo logiczne..... Szczególnie to ostanie dziwi jeśli mamy XXI wiek, komputery, elektronikę itd... automat nie wie na jakiej linii kuruje pojazd w którym jest zamontowany. Skąd przyjezdny ma wiedzieć że jadąc autobusem 51 do Zgierza ma kupić skasować dwa rózne bilety, a jeśli jedzie tramwajem do Zgierza to tylko jeden bilet?
5. Biletomat powinien w przypadku kupna biletu podpowiedzieć np. że bilet wystarczy do przystanku. Np.,w takim 46 jaki bilet czasowy kupić? Za trudne dla wybranego w ustawionym przetargu producenta tego cudaka- bubla. Podobno mamy już XXI wiek od blisko 15 lat.
Bilet 40-minutowy jest ważny godzinę i ludzie je kupują. Zawieszono sprzedaż biletów 60-minutowych, bo byłoby to bez sensu.
Poza tym w Poznaniu przez pewien czas bilety też miały wydłużoną ważność i to w dodatku w wybranych godzinach i nikt nie miał problemu (nawet ja, jako przyjezdny po raz pierwszy obsługujący biletomat) z zakupem - a informacja o tej promocji nie była jakoś czytelna
Poza tym w Poznaniu przez pewien czas bilety też miały wydłużoną ważność i to w dodatku w wybranych godzinach i nikt nie miał problemu (nawet ja, jako przyjezdny po raz pierwszy obsługujący biletomat) z zakupem - a informacja o tej promocji nie była jakoś czytelna
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hax, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis.
w czym problem?Kpc21 pisze: A w jaki sposób bez podawania dokładnych czasów przejazdu w rozkładzie określić, w którym dokładnie momencie kończy się ważność skasowanego biletu?
W cywilizowanych krajach potrafią podać na wykazie przystanków zamieszczonym na rozkładzie jazdy po do jakiego przystanku jest ważny dany bilet (dotyczy tych biletów o b. krótkim czasie ważności gdzie praktycznie nie "przesiada się na nich").
hax pisze:informacja była podobna jak u nas "Bilet 15 minut (ważny 30 minut)" - żadnej kampanii promocyjnej na biletomacie, na przystanku czy na szybie pojazdu
Jaki procent (poza miejscowymi) miało szansę się dowiedzieć?
MKM'ów wykluczam bo oni mają inne podejście do korzystania z KM.
Poniewważ jest skutek odpowiedniej uchwały RM to od tego momentu mamy bilety 40 i 60 minutowe. Proste. A tak to mamy bilet 20 minutowy ważny 40 minut. Super czytelne i zrozumiałe. Na dodatek ta informacja o ważności niemalże tajna przez poufne
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Tajna przez poufne nie jest, bo w biletomatach jest jasno napisane przy bilecie 20-minutowym że jest ważny 40 minut (i to samo przy 40-minutowym). Ale to pokręcone nazewnictwo to absurd nad absurdy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
A kiedy pojawia się przystanki NŻ? Bo jak będą dokładać przystanki w takim tempie to zaraz autobusy staną na dobre.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Chwilowe zmiany tras
Obawiam się, że nieprędko, ponieważ:
- trzeba zmienić przepisy porządkowe (potrzebna uchwała Rady Miejskiej) które ustalałby zasady funkcjonowania takich przystanków,
-wprowadzić nowe instrukcje dla kierujących pojazdami,
-zrobić kampanie informacyjną dla pasażerów,
-przeprogramować SIP w autobusach i dograć zapowiedź "na żądanie",
-sprawdzić poprawność działania przycisków STOP w autobusach,
-przeprogramować system NŻ w M121MB, żeby sygnalizacja NŻ dla kierowcy nie odłączała się podczas każdego zatrzymania, ale tylko podczas zatrzymania i odblokowania/otwarcia drzwi, (jak tego nie zmienią to będzie multum skarg, bo np. pasażer wciśnie po ruszeniu z poprzedniego przystanku, w międzyczasie autobus zatrzyma się na światłach, NŻ się przez to skasuje i kierowca oleje przystanek bo nie będzie miał świecącej się kontrolki).
-dolepić informację "na żądanie" na znakach przystankowych,
-zmienić rozkłady.
Najlepiej to jakby przed tym ZDiT zrobił konsultacje społeczne. ZDiT powinien wrzucić listę proponowanych przystanków NŻ, a ludzie mogliby zgłaszać swoje propozycje.
PS Oby na liniach nocnych wprowadzili zasadę wszystkich przystanków na żądanie (oprócz początkowych, końcowych i z przesiadką gwarantowaną), bo inaczej wprowadzanie NŻ będzie bez sensu, skoro nie zlikwiduje się problemu niepotrzebnego zatrzymywania się na przystankach, tam gdzie on najczęściej występuje.
Uważam, że nawet na liniach dziennych powinna obowiązywać ogólna zasada (oprócz przystanków początkowych, końcowych i z gwarantowaną przesiadką) wciskasz STOP - wysiadasz, stoisz na przystanku w widocznym miejscu - wsiadasz.
- trzeba zmienić przepisy porządkowe (potrzebna uchwała Rady Miejskiej) które ustalałby zasady funkcjonowania takich przystanków,
-wprowadzić nowe instrukcje dla kierujących pojazdami,
-zrobić kampanie informacyjną dla pasażerów,
-przeprogramować SIP w autobusach i dograć zapowiedź "na żądanie",
-sprawdzić poprawność działania przycisków STOP w autobusach,
-przeprogramować system NŻ w M121MB, żeby sygnalizacja NŻ dla kierowcy nie odłączała się podczas każdego zatrzymania, ale tylko podczas zatrzymania i odblokowania/otwarcia drzwi, (jak tego nie zmienią to będzie multum skarg, bo np. pasażer wciśnie po ruszeniu z poprzedniego przystanku, w międzyczasie autobus zatrzyma się na światłach, NŻ się przez to skasuje i kierowca oleje przystanek bo nie będzie miał świecącej się kontrolki).
-dolepić informację "na żądanie" na znakach przystankowych,
-zmienić rozkłady.
Najlepiej to jakby przed tym ZDiT zrobił konsultacje społeczne. ZDiT powinien wrzucić listę proponowanych przystanków NŻ, a ludzie mogliby zgłaszać swoje propozycje.
PS Oby na liniach nocnych wprowadzili zasadę wszystkich przystanków na żądanie (oprócz początkowych, końcowych i z przesiadką gwarantowaną), bo inaczej wprowadzanie NŻ będzie bez sensu, skoro nie zlikwiduje się problemu niepotrzebnego zatrzymywania się na przystankach, tam gdzie on najczęściej występuje.
Uważam, że nawet na liniach dziennych powinna obowiązywać ogólna zasada (oprócz przystanków początkowych, końcowych i z gwarantowaną przesiadką) wciskasz STOP - wysiadasz, stoisz na przystanku w widocznym miejscu - wsiadasz.
Re: Chwilowe zmiany tras
Nie no, wystarczy żeby kierowcy o tym wiedzieli. Jak kontrolka raz się zapali, to kierowca będzie już mieć w głowie że ma się zatrzymać na najbliższym przystanku.jan_defecto pisze:(jak tego nie zmienią to będzie multum skarg, bo np. pasażer wciśnie po ruszeniu z poprzedniego przystanku, w międzyczasie autobus zatrzyma się na światłach, NŻ się przez to skasuje i kierowca oleje przystanek bo nie będzie miał świecącej się kontrolki).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Chwilowe zmiany tras
Konsultacje juz były.
I może naprawdę najpierw NŻ a potem program Mia100(00) przystanków dla jednej osoby. Nie jestem przeciwny dodatkowym przystankom, no ale wszystko ma swoje granice.
I może naprawdę najpierw NŻ a potem program Mia100(00) przystanków dla jednej osoby. Nie jestem przeciwny dodatkowym przystankom, no ale wszystko ma swoje granice.
Re: Przystanki na żądanie
W czasie konsultacji w ankietach internetowych łodzianie wskazywali miejsca, gdzie takie przystanki NŻ mogłyby być.
Na tej podstawie wstępnie wytypowano takie rejony jak: Nowe Sady (tereny przemysłowe), ulica Tomaszowska/Kolumny/Józefów (całe), ulice Sanitariuszek/Chocianowicka (całe), ulice Łagiewnicka/Okólna (na odc. Sikorskiego-Modrzew poza przystankiem Łagiewniki) oraz na linii 91 na odc Wiączyń Górny-Nowosolna.
Jednak kiedy to miałoby wejść w życie to ciężko powiedzieć. Tak jak wspomina jan_defecto - trzeba najpierw określić jakieś procedury jakby to miało funkcjonować.
Na tej podstawie wstępnie wytypowano takie rejony jak: Nowe Sady (tereny przemysłowe), ulica Tomaszowska/Kolumny/Józefów (całe), ulice Sanitariuszek/Chocianowicka (całe), ulice Łagiewnicka/Okólna (na odc. Sikorskiego-Modrzew poza przystankiem Łagiewniki) oraz na linii 91 na odc Wiączyń Górny-Nowosolna.
Jednak kiedy to miałoby wejść w życie to ciężko powiedzieć. Tak jak wspomina jan_defecto - trzeba najpierw określić jakieś procedury jakby to miało funkcjonować.
Re: Chwilowe zmiany tras
Takie coś to tylko w gniotach zauważyłem. W nowszych wozach to nie występuje.Kpc21 pisze:Nie no, wystarczy żeby kierowcy o tym wiedzieli. Jak kontrolka raz się zapali, to kierowca będzie już mieć w głowie że ma się zatrzymać na najbliższym przystanku.jan_defecto pisze:(jak tego nie zmienią to będzie multum skarg, bo np. pasażer wciśnie po ruszeniu z poprzedniego przystanku, w międzyczasie autobus zatrzyma się na światłach, NŻ się przez to skasuje i kierowca oleje przystanek bo nie będzie miał świecącej się kontrolki).
Re: Przystanki na żądanie
Można wpisać ogólniki do regulaminu i doprecyzować w ulotkach.
Problem jest taki ze za każdym takim przystankiem pewnie idzie wydłużenie czasu przejazdu. I pasażerowie poza tą garstka użytkowników nowych przystanków albo zaczną protestować albo przesiada się do aut. A chyba nie o to chodzi
Problem jest taki ze za każdym takim przystankiem pewnie idzie wydłużenie czasu przejazdu. I pasażerowie poza tą garstka użytkowników nowych przystanków albo zaczną protestować albo przesiada się do aut. A chyba nie o to chodzi
Re: Przystanki na żądanie
Niestety można było tylko wskazać 10 lokalizacji w tej ankiecie. Stanowczo za mało.Kuba pisze:W czasie konsultacji w ankietach internetowych łodzianie wskazywali miejsca, gdzie takie przystanki NŻ mogłyby być.
Na tej podstawie wstępnie wytypowano takie rejony jak: Nowe Sady (tereny przemysłowe), ulica Tomaszowska/Kolumny/Józefów (całe), ulice Sanitariuszek/Chocianowicka (całe), ulice Łagiewnicka/Okólna (na odc. Sikorskiego-Modrzew poza przystankiem Łagiewniki) oraz na linii 91 na odc Wiączyń Górny-Nowosolna.
Demokratyczna 117 też według tej ankiety ma być "NŻ" (była w TOP5 zaznaczeń na całe miasto).
Re: Przystanki na żądanie
Nie wiecie nic o NŻ na Rudzkiej i dalej w stronę Rzgowa? Tam spokojnie od przystanku Rudzka-Wirowa a może i Rudzka-Farna można zrobić NŻ.
Re: Przystanki na żądanie
Od Chochoła do krańcówki Aleksandrów też moze byc kilka NŻ. Linia 74 teżspokojnie na podmiejskich terenach mogła by miec PŃŻ
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka