Przystanki na żądanie
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przystanki na żądanie
W wymienionych przeze mnie miastach wszystkie przystanki NŻ mimo zasady nocnych NŻ są zapowiadane głosowo.
Wśród nich są miasta korzystające z SIP R&G (Gdańsk ma we wszystkich wozach, Warszawa w części wozów) więc można podpytać się jak oni mają zaprogramowane.
Wielu pasażerów nocnymi jeździ sporadycznie. Jadąc nocnym usłyszy nazwę swojego przystanku, bez dodatku przystanek na żądanie, nie wciśnie bo będzie przekonany, że jest to przystanek stały i poleci do kierowcy z pretensjami typu "ty [cenzura], czego się [cenzura] nie zatrzymałeś, teraz muszę [cenzura] na piechtę". Ja jestem zorientowany, ale podejrzewam, że większość pasażerów na razie nie. Nie jesteśmy Warszawą gdzie nocne NŻ są pewnie kilkanaście lat (a u nas od tygodnia), a mimo to w warszawskim nocnym p. Knapik powtarza co chwilę "przystanek na żądanie".
Zawsze jest prawdopodobieństwo, że klient będzie miał za przeproszeniem wywalone na status przystanku i tak nie wciśnie - takich osób nie unikniemy, zresztą na dziennych też widzę, że mimo zapowiedzi pewna część pasażerów (na szczęście zdecydowana mniejszość) nie wciska, albo wciska zdecydowanie za późno. Musi minąć jeszcze parę lat, żeby się wszyscy przyzwyczaili.
Uważam, że jasna informacja "przystanek na żądanie" znacznie zmniejszy ryzyko pretensji pasażerów, którzy mogą być nie zorientowani w temacie bo nocnym jeżdżą rzadko. Od słuchania co chwilę "przystanek na żądanie" bardziej zirytowałaby mnie wrzaski tych co nie wysiedli.
Zgadzam się z tym, że informacja poza pojazdami jest na bardzo wysokim poziomie co wspomniałem w swoim poprzednim poście, ale uważam, że w pojazdach jest niestety niewystarczająca, sam komunikat co jakiś czas, że nocne są na żądanie to moim zdaniem za mało.
Zresztą standardem w miastach na których wzorowaliśmy się wprowadzając niniejszą zasadę jest to, że w zapowiedzi co przystanek do znudzenia jest odtwarzana fraza przystanek na żądanie lub samo na żądanie (miasta wymienione przeze mnie w moim poprzednim poście).
Zmiany dot. przystanków na żądanie są zmianami bardzo pozytywnymi, ale przez moim zdaniem gorszą informację w wozach w porównaniu do dziennych NŻ mogą być one krytykowane.
Jechałem N3B wyjazdówka na Teofilów przez al. Unii.
Wśród nich są miasta korzystające z SIP R&G (Gdańsk ma we wszystkich wozach, Warszawa w części wozów) więc można podpytać się jak oni mają zaprogramowane.
Wielu pasażerów nocnymi jeździ sporadycznie. Jadąc nocnym usłyszy nazwę swojego przystanku, bez dodatku przystanek na żądanie, nie wciśnie bo będzie przekonany, że jest to przystanek stały i poleci do kierowcy z pretensjami typu "ty [cenzura], czego się [cenzura] nie zatrzymałeś, teraz muszę [cenzura] na piechtę". Ja jestem zorientowany, ale podejrzewam, że większość pasażerów na razie nie. Nie jesteśmy Warszawą gdzie nocne NŻ są pewnie kilkanaście lat (a u nas od tygodnia), a mimo to w warszawskim nocnym p. Knapik powtarza co chwilę "przystanek na żądanie".
Zawsze jest prawdopodobieństwo, że klient będzie miał za przeproszeniem wywalone na status przystanku i tak nie wciśnie - takich osób nie unikniemy, zresztą na dziennych też widzę, że mimo zapowiedzi pewna część pasażerów (na szczęście zdecydowana mniejszość) nie wciska, albo wciska zdecydowanie za późno. Musi minąć jeszcze parę lat, żeby się wszyscy przyzwyczaili.
Uważam, że jasna informacja "przystanek na żądanie" znacznie zmniejszy ryzyko pretensji pasażerów, którzy mogą być nie zorientowani w temacie bo nocnym jeżdżą rzadko. Od słuchania co chwilę "przystanek na żądanie" bardziej zirytowałaby mnie wrzaski tych co nie wysiedli.
Zgadzam się z tym, że informacja poza pojazdami jest na bardzo wysokim poziomie co wspomniałem w swoim poprzednim poście, ale uważam, że w pojazdach jest niestety niewystarczająca, sam komunikat co jakiś czas, że nocne są na żądanie to moim zdaniem za mało.
Zresztą standardem w miastach na których wzorowaliśmy się wprowadzając niniejszą zasadę jest to, że w zapowiedzi co przystanek do znudzenia jest odtwarzana fraza przystanek na żądanie lub samo na żądanie (miasta wymienione przeze mnie w moim poprzednim poście).
Zmiany dot. przystanków na żądanie są zmianami bardzo pozytywnymi, ale przez moim zdaniem gorszą informację w wozach w porównaniu do dziennych NŻ mogą być one krytykowane.
Jechałem N3B wyjazdówka na Teofilów przez al. Unii.
Re: Przystanki na żądanie
Kluczowe jest to jakiego programu się używa do zarządzania zapowiedziami a nie jaki jest SIP na pojazdach, to są dwie różne rzeczy.jan_defecto pisze:Wśród nich są miasta korzystające z SIP R&G (Gdańsk ma we wszystkich wozach, Warszawa w części wozów) więc można podpytać się jak oni mają zaprogramowane.
Re: Przystanki na żądanie
Raczej wydaje mi się, że w Łodzi problemem są łódzkie wersje aplikacji na RG (z wyjątkiem nowych 6000, w których Mielec zapomniał wyłączyć obsługę takich przystanków). W Warszawie (i w ogóle chyba wszędzie, gdzie aplikacja poprawnie obsługuje NŻ) jest dodatkowy plik z tekstem "przystanek na żądanie", i nie trzeba doklejać go ręcznie do nazw, odgrywa się automatycznie.
Swoją drogą, ta ultradługa kobieca zapowiedź przed przystankiem NŻ jest tymczasowa czy ma zostać na stałe? Bo samo "przystanek na żądanie" nie irytuje, ale cały wyciąg z regulaminu to lekka przesada.
Swoją drogą, ta ultradługa kobieca zapowiedź przed przystankiem NŻ jest tymczasowa czy ma zostać na stałe? Bo samo "przystanek na żądanie" nie irytuje, ale cały wyciąg z regulaminu to lekka przesada.
Re: Przystanki na żądanie
Nie sądzę by miało to wpływ na zapowiedzi głosowe. Co najwyżej na wyświetlacze w pojazdach.
Masz na myśli informację o wprowadzeniu przystanków na żądanie na nocnych przypisaną do wybranych przystanków tramwajowych i autobusowych?
Masz na myśli informację o wprowadzeniu przystanków na żądanie na nocnych przypisaną do wybranych przystanków tramwajowych i autobusowych?
Re: Przystanki na żądanie
Szeroko rozumiana "Warszawa" składa sobie zapowiedzi NŻ z trzech plików - 1) Następny przystanek 2) Nazwa przystanku 3) Przystanek na żądanie, bo ZTM wystawia takie pliki, chyba tylko Łódź obchodzi system doklejając komunikat do pliku z nazwą przystanku. I mocno podejrzewam, że takie rozwiązanie jest wszędzie, gdzie NŻ są oficjalnie wspierane przez aplikację - bo to jedyne sensowne, zwłaszcza jeśli jeden przystanek może być na żądanie albo może nie być, w zależności od linii.Nie sądzę by miało to wpływ na zapowiedzi głosowe. Co najwyżej na wyświetlacze w pojazdach.
Nie, ten kobiecy komunikat po zwykłym "przystanek na żądanie", ten który przez pół godziny mówi że trzeba nacisnąć przycisk.Masz na myśli informację o wprowadzeniu przystanków na żądanie na nocnych przypisaną do wybranych przystanków tramwajowych i autobusowych?
Ten z informacją o nocnych IMO warto przy następnej okazji nagrać z Zimochem i dopiąć na stałe do punktu przesiadkowego i przystanków, na których stają tylko nocne (i może węzłów przesiadkowych, ale wtedy fajnie byłoby zrobić nowy słupek dla nocnych)
Re: Przystanki na żądanie
Niewiele wnosi do dyskusji to jak to robią inne miasta bo MPK prawdopodobnie używa innego oprogramowania.
Komunikat nie jest przydługi, to raptem jedno krótkie zdanie. Nie przesadzasz trochę? Zostanie on z nami na stałe ale w nieco zmienionej formie.
Komunikat nie jest przydługi, to raptem jedno krótkie zdanie. Nie przesadzasz trochę? Zostanie on z nami na stałe ale w nieco zmienionej formie.
Re: Przystanki na żądanie
To może chociaż niech czyta go Zimoch, żeby nie wprowadzać chaosu. Rozumiem, żeby komunikaty zamknięciowe czytała lokalna spikerka albo syntezator, ale wszystkie stałe powinny mieć jeden głos. Tym bardziej, że te czytane przez kobietę są słabiej słyszalne, a właściwie to kompletnie niezrozumiałe jeśli w wozie jest większy hałas.
A z kolei nie za bardzo chce mi się wierzyć, że MPK ma coś znacząco odmiennego od tego, co cały kraj. Ma upośledzoną aplikację w sterownikach, więc musi to trochę nadrabiać (pewnie jakimiś własnymi skryptami)
A z kolei nie za bardzo chce mi się wierzyć, że MPK ma coś znacząco odmiennego od tego, co cały kraj. Ma upośledzoną aplikację w sterownikach, więc musi to trochę nadrabiać (pewnie jakimiś własnymi skryptami)
Re: Przystanki na żądanie
A ja się pozwolę nie zgodzić, głos kobiecy przypominający o przystanku na żądanie w kontrze do męskiego brzmi dobrze, bardziej się wyróżnia, może z tego powodu mniej osób zapomni o przyciśnięciu przycisku na czas?
O czytaniu czegokolwiek nowego przez Zimocha za mój komentarz niech posłużą nienagrane od miesięcy nazwy nowych/zmienionych nazw przystanków. Tyle w temacie.
O czytaniu czegokolwiek nowego przez Zimocha za mój komentarz niech posłużą nienagrane od miesięcy nazwy nowych/zmienionych nazw przystanków. Tyle w temacie.
Re: Przystanki na żądanie
Z Zimochem chyba nie będą już nagrywać komunikatów, skoro było mówione, że będą z niego schodzić, bo się zaangażował w politykę.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Przystanki na żądanie
Akurat zapowiedzi kobiece odnośnie przycisków czy nocnych na żądanie są lepiej słyszalne od pozostałych komunikatów.mig pisze:A ja się pozwolę nie zgodzić, głos kobiecy przypominający o przystanku na żądanie w kontrze do męskiego brzmi dobrze, bardziej się wyróżnia, może z tego powodu mniej osób zapomni o przyciśnięciu przycisku na czas?
O czytaniu czegokolwiek nowego przez Zimocha za mój komentarz niech posłużą nienagrane od miesięcy nazwy nowych/zmienionych nazw przystanków. Tyle w temacie.
Jak już jesteśmy w temacie Zimocha była zapowiadana zmiana lektora w pierwszej połowie roku. Czy już coś wiadomo?
Mam nadzieję, że tym razem zostanie wybrany profesjonalny lektor.
Re: Przystanki na żądanie
Ja tam nadal jestem za powrotem Boruszczaka. Pliki na pewno mają. Trzebaby dograć nowe nazwy przystanków tam gdzie je zmieniono przez lata.
Facet ma doskonałą dykcję i przyjemny ciepły głos
Co do NŻ. Jechałem już N4 i spokojnie można jeszcze skrócić czas przejazdu. Jechałem z Zielonej na Rudę. Na Placu Niepodległości był blisko 2 minuty przed czasem (czekał żeby wyrównać czas, na Starorudzka/Demokratyczna był około 80-90s przed czasem, ale tu już nie stał.
W drugą stronę widzę to samo. Kierowcy niektórzy nawet opóźniają wyjazd z Ikei o dwie minuty. Jadąc przepisowo (40-50kmh) na RLL często są minutę przed czasem...
Poza tym dla mnie wszystko jest jasne i czytelne, ale faktycznie jak ktoś nie zna miasta i jest przyjezdnym, albo bardzo rzadko korzysta z MPK to brak zapowiedzi NŻ może spłatać figla jednak mimo wszystko
Facet ma doskonałą dykcję i przyjemny ciepły głos
Co do NŻ. Jechałem już N4 i spokojnie można jeszcze skrócić czas przejazdu. Jechałem z Zielonej na Rudę. Na Placu Niepodległości był blisko 2 minuty przed czasem (czekał żeby wyrównać czas, na Starorudzka/Demokratyczna był około 80-90s przed czasem, ale tu już nie stał.
W drugą stronę widzę to samo. Kierowcy niektórzy nawet opóźniają wyjazd z Ikei o dwie minuty. Jadąc przepisowo (40-50kmh) na RLL często są minutę przed czasem...
Poza tym dla mnie wszystko jest jasne i czytelne, ale faktycznie jak ktoś nie zna miasta i jest przyjezdnym, albo bardzo rzadko korzysta z MPK to brak zapowiedzi NŻ może spłatać figla jednak mimo wszystko
Re: Przystanki na żądanie
Bo ogólnie czasy przejazdów myślę, że są za długie. Jako że najczęściej jeżdżę N5, to z Widzewa dojazd do centrum zamiast się skrócić, to... wydłużył się o dwie minuty. W drugą stronę to samo. Ostatnio na Wólczańskiej widziałem wlokące się N5 w kierunku Andrespola będące według mybusa 3 minuty przed czasem. Na placu Niepodległości spotkało się z przyspieszonym o dwie minuty N6 w kierunku centrum.
Re: Przystanki na żądanie
Jeśli prace na skrzyżowaniu mają trwać cały miesiąc, to nie można było pomyśleć o zrobieniu nakładki na torowisku od strony południowej i wysłania dwukierunkowych M8CN na np. 17, by dojeżdżała do Wróblewskiego?
Re: Przystanki na żądanie
Dziwne że takie coś nie idzie w pakiecie jednego oprogramowania...mig pisze:Kluczowe jest to jakiego programu się używa do zarządzania zapowiedziami a nie jaki jest SIP na pojazdach, to są dwie różne rzeczy.jan_defecto pisze:Wśród nich są miasta korzystające z SIP R&G (Gdańsk ma we wszystkich wozach, Warszawa w części wozów) więc można podpytać się jak oni mają zaprogramowane.
No ale to nie wina MPK, żeby nie było
Re: Przystanki na żądanie
Jak już pisałem musi tak być aby były przesiadki na pl. Niepodległości. Moim zdaniem warto czasem pojechać dłużej by w innych relacjach zaoszczędzić 30 minut.igor pisze:Bo ogólnie czasy przejazdów myślę, że są za długie. Jako że najczęściej jeżdżę N5, to z Widzewa dojazd do centrum zamiast się skrócić, to... wydłużył się o dwie minuty. W drugą stronę to samo. Ostatnio na Wólczańskiej widziałem wlokące się N5 w kierunku Andrespola będące według mybusa 3 minuty przed czasem.
Re: Przystanki na żądanie
To kto taki program kupił?nowy1212 pisze:No ale to nie wina MPK, żeby nie było
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przystanki na żądanie
Według strony MPK mamy pierwszy NŻ tramwajowy. Kilińskiego/Tymienieckiego w obu kierunkach (linie 1,5). Dopisek NŻ jest w nowych rozkładach 1 i 5.
Pewnie pomyłka, bo w większości tramwajów nie ma możliwości zażądania i pierwsze NŻ tramwajowe będą mogły być wprowadzone po wycofaniu 805Na.
Pewnie pomyłka, bo w większości tramwajów nie ma możliwości zażądania i pierwsze NŻ tramwajowe będą mogły być wprowadzone po wycofaniu 805Na.
Re: Przystanki na żądanie
Od 17 lutego kolejne przystanki na żądanie w dzielnicach Rogi, Łagiewniki i... Wilanów:
https://pl-pl.facebook.com/notes/mpk-%C ... 138591770/
https://pl-pl.facebook.com/notes/mpk-%C ... 138591770/
Re: Przystanki na żądanie
NARESZCIE!
Od 16 marca Ruda i Stare Chojny z NŻ
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... leId=24241
62 dziwi mnie tylko brak Matek Polskich-Przychodnia, z którego NIKT prawie nie korzysta, ale poza tym Obszerna, 117, Matowa, Pabianicka to te przystanki, które wymieniałem
75A praktycznie WSZYSTKIE przystanki na Ekonomicznej NŻ, a miasto poustawiało tam wiaty, na Demokratycznej przy szkole choćby NIC gdzie tłumy dzieciaków stoją i mokną...
Od 16 marca Ruda i Stare Chojny z NŻ
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessag ... leId=24241
62 dziwi mnie tylko brak Matek Polskich-Przychodnia, z którego NIKT prawie nie korzysta, ale poza tym Obszerna, 117, Matowa, Pabianicka to te przystanki, które wymieniałem
75A praktycznie WSZYSTKIE przystanki na Ekonomicznej NŻ, a miasto poustawiało tam wiaty, na Demokratycznej przy szkole choćby NIC gdzie tłumy dzieciaków stoją i mokną...
Re: Przystanki na żądanie
Przystanki na Ekonomicznej były robione na polecenie i ze środków Rady osiedla, jak coś