Przystanki na żądanie
Re: Przystanki na żądanie
N3 ma pojechać od Rzgowskiej: Strażacką, Łazowskiego, Kosynierów (tu chodzi o to, żeby zapewnić obsługę nocną u Bonifratów).
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Re: Przystanki na żądanie
A linia N1 od Janowa trasą dawnej linii 98 (Hetmańską, Zakładową, Książąt Polskich, Przybyszewskiego i Puszkina do Dw. Łódź Widzew, gdzie potem wróci na swoją trasę do Teofilowa, gdzie potem pojedzie obecną trasą linii 78 (przynajmniej wariant Aleksandrowski, bo nie wiem jak z wariantem Teofilowskim), czyli Rydzową i Aleksandrowską.
Re: Przystanki na żądanie
N1 już mi się podoba Tak miałem dosyć jazdy N5 omijające wiadukt na Przybyszewskiego by dostać się na Olechow, że wolałem Ubera brać. Teraz znowu będzie można autobusem jeździć
Re: Przystanki na żądanie
Plus za szpital, ale znowu mogłoby jechać Trybunalską (nowe osiedle 2 bloki są buduje się 3 - to razem sto mieszkań prawie) i dalej Paradną (osiedle domków, które do N3 na Sczanieckiej ma grubo ponad kilometr i to na skróty)...NamonPL pisze:N3 ma pojechać od Rzgowskiej: Strażacką, Łazowskiego, Kosynierów (tu chodzi o to, żeby zapewnić obsługę nocną u Bonifratów).
Ciekawe, czy nadal wielkie osiedle przy Kurczakach ma drałowanie 1.5km do Rzgowskiej...
Re: Przystanki na żądanie
Na stronie MPK w piątek o 16:00mig pisze:Szczegóły na dniach.
Re: Przystanki na żądanie
Jest już info na MPK Łódź Traffic na fb.
Re: Przystanki na żądanie
Zmiany ogólnie na plus, ale jako osoba jeżdżąca często N6 będzie mi brakować przystanku Sporna/WP, przydałby się jakiś w okolicy skrzyżowania Spornej z Boya. Z tego co widzę też jest zlikwidowane kółko N7 na Lumumbowie i nie wiem czy nowa trasa N2 na Radogoszczu się przyjmie. Ogólnie zmiany na plus.
I takie pytanie, dlaczego skoro N8 może jechać z dworca przez Traugutta na Kilińskiego, to czemu nie pojedzie tamtędy 57?
I takie pytanie, dlaczego skoro N8 może jechać z dworca przez Traugutta na Kilińskiego, to czemu nie pojedzie tamtędy 57?
Re: Przystanki na żądanie
A jak to będzie wyglądać od strony technicznej? Nocne nie będą miały zapowiedzi, zostaną przeniesione na inne numery słupków czy udało się jakoś dowiązać informacje o niż do trasy tak żeby wszędzie działała?
Re: Przystanki na żądanie
No i N3 jedzie jak pisałem Trybunalską BRAWO
I zatoki będą w końcu wykorzystane na Paradnej.
Jednocześnie szkoda, że nadal osiedle przy cmentarzu Kurczaki ma taki kawał do nocnego - to już nie jest kilka bloczków jak 10 lat temu, a spore blokowisko z około 25 blokami...
I zatoki będą w końcu wykorzystane na Paradnej.
Jednocześnie szkoda, że nadal osiedle przy cmentarzu Kurczaki ma taki kawał do nocnego - to już nie jest kilka bloczków jak 10 lat temu, a spore blokowisko z około 25 blokami...
Re: Przystanki na żądanie
Szkoda ze nie ma mapki nocnych bo trud o się połapać, a zmiany są bardzo duże.
Co do 57 dobre pytanie - zawsze z minute, a może i dwie szybciej, ale wydaje mi się że to by wymagało przystanków na Traugutta lub Sienkiewicza przy Traugutta. Na Traugutta po remoncie więc po sprawie, więc zostaje Sienkiewicza przy Moniuszki bo tu dopiero remont ruszy
Co do 57 dobre pytanie - zawsze z minute, a może i dwie szybciej, ale wydaje mi się że to by wymagało przystanków na Traugutta lub Sienkiewicza przy Traugutta. Na Traugutta po remoncie więc po sprawie, więc zostaje Sienkiewicza przy Moniuszki bo tu dopiero remont ruszy
Re: Przystanki na żądanie
@nowy: Zgadza się, tam nie ma gdzie zrobić przystanków. Schemat nocnych: https://uml.lodz.pl/files/public/dla_mi ... 019_1_.pdf
@Helter: Bez przesady, od Brackiej do Boya nie jest daleko. Na stronie MPK w trasie N7AB jest błąd, w rejonie Radiostacji trasa nie ulegnie zmianie.
@px33: Nie będzie zapowiedzi na każdym przystanku, będą komunikaty przypominające o ogólnej zasadzie przypisane do wybranych przystanków.
@Helter: Bez przesady, od Brackiej do Boya nie jest daleko. Na stronie MPK w trasie N7AB jest błąd, w rejonie Radiostacji trasa nie ulegnie zmianie.
@px33: Nie będzie zapowiedzi na każdym przystanku, będą komunikaty przypominające o ogólnej zasadzie przypisane do wybranych przystanków.
Re: Przystanki na żądanie
Z ciekawości czemu nie zdecydowano się by
N3 jechało Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka-Zarzewska/Rzgowska-Przybyszewskiego, a
N5 Przybyszewskiego-Kilińskiego-Dąbrowskiego-Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka?
Czyli w skrócie by N3 i N5 zamienić trasami na odcinku pl Niepodległości - Kilińskiego/Przybyszewskiego? To chyba by było mniej kręcenia?
PS Dzięki za link do mapki
N3 jechało Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka-Zarzewska/Rzgowska-Przybyszewskiego, a
N5 Przybyszewskiego-Kilińskiego-Dąbrowskiego-Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka?
Czyli w skrócie by N3 i N5 zamienić trasami na odcinku pl Niepodległości - Kilińskiego/Przybyszewskiego? To chyba by było mniej kręcenia?
PS Dzięki za link do mapki
Re: Przystanki na żądanie
Na Paradna/Trybunalska już mamy słupki z kasetami na rozkłady.
Tylko na zatoce od dekad nieużywanej ostatnio bardzo często "nocuje" TIR. Podejrzewam, że ZR będzie musiał kilka razy podjechać tam
Tylko na zatoce od dekad nieużywanej ostatnio bardzo często "nocuje" TIR. Podejrzewam, że ZR będzie musiał kilka razy podjechać tam
Re: Przystanki na żądanie
Patrzę na mapkę i na trasy, i wychodzi mi, że N3 zarówno do CZMP, jak na Rojną będzie odjeżdżać na pl. Niepodległości z przystanku na Piotrkowskiej w stronę południową.
Rozumiem, że z przystanku na Piotrkowskiej dla jadących na północ ciężko skręcić w Sieradzką na wschód. Ale czy autobus nie mógłby wracać jezdnią pl.Reymonta pod bankiem?
Myślę, że zróżnicowanie przystanków w przeciwnych kierunkach jest zasadne, zwłaszcza, że ludzie jeżdżący nocnymi często mają, ekhem, lekki problem z orientację w terenie Na pewno na początku będzie sporo nocnych wycieczek.
Rozumiem, że z przystanku na Piotrkowskiej dla jadących na północ ciężko skręcić w Sieradzką na wschód. Ale czy autobus nie mógłby wracać jezdnią pl.Reymonta pod bankiem?
Myślę, że zróżnicowanie przystanków w przeciwnych kierunkach jest zasadne, zwłaszcza, że ludzie jeżdżący nocnymi często mają, ekhem, lekki problem z orientację w terenie Na pewno na początku będzie sporo nocnych wycieczek.
Re: Przystanki na żądanie
Są już rozkłady, niby wszystkie przystanki na żądanie, a czas przejazdu... wydłużył się ze względu na dodanie kilku minut na przejazd w centrum (m.in między Radwańską, a Struga 7 minut, zamiast dotychczasowych 5)
Re: Przystanki na żądanie
N4 na Rudzie staje się nieprzydatne dla ludzi jadących z Retkini 68.
Zdjęto w ogóle wyjazd z zajezdni (22:38 na Pabianicka/Dubois. Po zmianach już 22:26 będzie jechać), Pierwszy kurs z Ikea też wcześniej, bo przy Chocianowickiej 22:53...
To teraz prosimy o zmianę 68 . Ostatnie dwa kursy na Rudę przyspieszyć o 5 minut... Żeby wyrobić się na 62 lub 75B lub N4...
Poza tym niby większość NŻ, a N4 od Ikea do RLL tylko 17 minut (7.5km), a potem do Zielonej jedzie 16 minut... odcinek blisko 2km krótszy O.o
W przypadku ludzi z Rokicia Rudy niestety jest dłuższy czas przejazdu przez wygięcie linii na Plac Niepodległości... Więc dla tych mieszkańców zysku nie ma żadnego... Pojedyncze sztuki pewno skorzystają na tych przesiadkach...
Oczywiście wypowiadam się o N4 bo ta linia jest mi najbliższą. Akurat N3 (druga linia z której zdarza mi się korzystać) przez Kosynierów to bardzo dobre posunięcie. Ale o zmianach na N4 dobrego słowa powiedzieć nie mogę
Zdjęto w ogóle wyjazd z zajezdni (22:38 na Pabianicka/Dubois. Po zmianach już 22:26 będzie jechać), Pierwszy kurs z Ikea też wcześniej, bo przy Chocianowickiej 22:53...
To teraz prosimy o zmianę 68 . Ostatnie dwa kursy na Rudę przyspieszyć o 5 minut... Żeby wyrobić się na 62 lub 75B lub N4...
Poza tym niby większość NŻ, a N4 od Ikea do RLL tylko 17 minut (7.5km), a potem do Zielonej jedzie 16 minut... odcinek blisko 2km krótszy O.o
W przypadku ludzi z Rokicia Rudy niestety jest dłuższy czas przejazdu przez wygięcie linii na Plac Niepodległości... Więc dla tych mieszkańców zysku nie ma żadnego... Pojedyncze sztuki pewno skorzystają na tych przesiadkach...
Oczywiście wypowiadam się o N4 bo ta linia jest mi najbliższą. Akurat N3 (druga linia z której zdarza mi się korzystać) przez Kosynierów to bardzo dobre posunięcie. Ale o zmianach na N4 dobrego słowa powiedzieć nie mogę
Re: Przystanki na żądanie
Szkoda że zabrano N6 z Ronda Powstańców, gdzie można było się przesiąść na N2. Teraz nocna podróż Radogoszcz - Doły będzie wymagała wycieczki przez centrum. Z Marysińskiej do Inflanckiej, Łagiewnickiej czy Spornej nie jest daleko, ewentualnie można było skierować N6 przez Okopową, Marysińską i Inflancką do Ronda Powstańców, żeby zachować możliwość przesiadki.
Re: Przystanki na żądanie
Niestety kosztowałoby to dodatkową brygadę.nowy1212 pisze:Z ciekawości czemu nie zdecydowano się by
N3 jechało Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka-Zarzewska/Rzgowska-Przybyszewskiego, a
N5 Przybyszewskiego-Kilińskiego-Dąbrowskiego-Rzgowska-pl Niepodległości-Sieradzka?
Czyli w skrócie by N3 i N5 zamienić trasami na odcinku pl Niepodległości - Kilińskiego/Przybyszewskiego? To chyba by było mniej kręcenia?
To by oznaczało wydłużenie trasy, co przy mizernym postoju na CZMP jest kiepskim pomysłem.Kazik pisze:Patrzę na mapkę i na trasy, i wychodzi mi, że N3 zarówno do CZMP, jak na Rojną będzie odjeżdżać na pl. Niepodległości z przystanku na Piotrkowskiej w stronę południową.
Rozumiem, że z przystanku na Piotrkowskiej dla jadących na północ ciężko skręcić w Sieradzką na wschód. Ale czy autobus nie mógłby wracać jezdnią pl.Reymonta pod bankiem?
Odcinek Zielona - pl. Niepodległości musi być odpowiednio długi czasowo by był czas na przesiadki. Matematyki nie oszukasz. Ponadto weź pod uwagę sygnalizacje całodobowe i większe wymiany pasażerskie w Centrum.Jordi pisze:Poza tym niby większość NŻ, a N4 od Ikea do RLL tylko 17 minut (7.5km), a potem do Zielonej jedzie 16 minut... odcinek blisko 2km krótszy O.o
Co to zmienia? Jadąc z przesiadką na Zielonej wychodzi na to samo co z przesiadką na rondzie.komlo13 pisze:Szkoda że zabrano N6 z Ronda Powstańców, gdzie można było się przesiąść na N2.
-
- Megagaduła
- Posty: 2284
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Przystanki na żądanie
Mam parę pytań co do funkcjonowania nocnych NŻ:
1) Trasy wyjazdowe i zjazdowe nocnych. Czy na nich obowiązują wszystkie przystanki jako NŻ tak jak na trasach podstawowych?
2) N1A. Czy w Aleksandrowie wszystkie przystanki będą stałe? W komunikatach nie było mowy o Aleksandrowie. Jeżeli będą tam przystanki stałe to z czego wynika wyjątek od reguły?
3) N9. Czy planuje się zwiększenie ilości NŻ na linii N9:
a) na terenie Łodzi,
b) na terenie Konstantynowa.
4) Nocne Z46. Jaki charakter będą miały przystanki na nocnych kursach Z46:
a) na terenie Łodzi,
b) poza Łodzią.
5) Czy kierowcy zostali pouczeni, żeby zwracać szczególną uwagę na przystanki NŻ zajęte przez inny pojazd?
Mam nadzieję, że nie będzie dochodzić do sytuacji gdy na przystanku stoi jakiś ostatni dzienny/zjazdówka co ma przystanki stałe, a kierowca nocnego pominie przystanek i nie zabierze oczekujących zasłoniętych przez drugi pojazd. Ponadto kierowcy powinni zwracać szczególną ostrożność jak ruszają w stadzie z PP i przez te pierwsze 2-3 przystanki jadą w stadzie.
Nie powinno dochodzić do sytuacji, że pierwszy się zatrzyma, a pozostali na lewy pas i rura "bo nie ma ludzi w widocznym miejscu", a przecież są zasłonięci przez pierwszego. Oficjalnie w przepisach porządkowych nie ma żadnego przepisu na taką sytuację, ale rozumiem, że taka sytuacja jest opisana w wewnętrznych wytycznych ZDiT/MPK.
6) Przepraszam za pytania trochę odbiegające od tytułu wątku, ale zbieżne z nocnymi o których jest dyskusja.
a) Czy jest ustalona jakaś kolejność ustawienia nocnych na PP, czy kto pierwszy ten lepszy? Jak jest ustalona to proszę o jej podanie dla obu stron al. Kościuszki.
b) Czy będzie wyznaczona kolejność postoju wozów na pl. Niepodległości i RLL? Jeżeli tak to proszę o podanie.
7) Widzę w rozkładach rozbieżności minutowe na pl. Niepodległości i RLL.
a) Jakie przesiadki z jakich linii i kierunków są rekomendowane przez wprowadzających reformę?
b) Czy na tych przystankach obowiązuje tolerancja przyspieszenia +1 jak na przelotowym czy zero jak na początkowym/gwarantowanej przesiadce? Przez te rozbieżności minutowe rozumiem, że gwarantowana przesiadka jest tylko na Kościuszki/Zielona.
1) Trasy wyjazdowe i zjazdowe nocnych. Czy na nich obowiązują wszystkie przystanki jako NŻ tak jak na trasach podstawowych?
2) N1A. Czy w Aleksandrowie wszystkie przystanki będą stałe? W komunikatach nie było mowy o Aleksandrowie. Jeżeli będą tam przystanki stałe to z czego wynika wyjątek od reguły?
3) N9. Czy planuje się zwiększenie ilości NŻ na linii N9:
a) na terenie Łodzi,
b) na terenie Konstantynowa.
4) Nocne Z46. Jaki charakter będą miały przystanki na nocnych kursach Z46:
a) na terenie Łodzi,
b) poza Łodzią.
5) Czy kierowcy zostali pouczeni, żeby zwracać szczególną uwagę na przystanki NŻ zajęte przez inny pojazd?
Mam nadzieję, że nie będzie dochodzić do sytuacji gdy na przystanku stoi jakiś ostatni dzienny/zjazdówka co ma przystanki stałe, a kierowca nocnego pominie przystanek i nie zabierze oczekujących zasłoniętych przez drugi pojazd. Ponadto kierowcy powinni zwracać szczególną ostrożność jak ruszają w stadzie z PP i przez te pierwsze 2-3 przystanki jadą w stadzie.
Nie powinno dochodzić do sytuacji, że pierwszy się zatrzyma, a pozostali na lewy pas i rura "bo nie ma ludzi w widocznym miejscu", a przecież są zasłonięci przez pierwszego. Oficjalnie w przepisach porządkowych nie ma żadnego przepisu na taką sytuację, ale rozumiem, że taka sytuacja jest opisana w wewnętrznych wytycznych ZDiT/MPK.
6) Przepraszam za pytania trochę odbiegające od tytułu wątku, ale zbieżne z nocnymi o których jest dyskusja.
a) Czy jest ustalona jakaś kolejność ustawienia nocnych na PP, czy kto pierwszy ten lepszy? Jak jest ustalona to proszę o jej podanie dla obu stron al. Kościuszki.
b) Czy będzie wyznaczona kolejność postoju wozów na pl. Niepodległości i RLL? Jeżeli tak to proszę o podanie.
7) Widzę w rozkładach rozbieżności minutowe na pl. Niepodległości i RLL.
a) Jakie przesiadki z jakich linii i kierunków są rekomendowane przez wprowadzających reformę?
b) Czy na tych przystankach obowiązuje tolerancja przyspieszenia +1 jak na przelotowym czy zero jak na początkowym/gwarantowanej przesiadce? Przez te rozbieżności minutowe rozumiem, że gwarantowana przesiadka jest tylko na Kościuszki/Zielona.