przebudowa ul. zagajnikowej

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kleja
Niemowa
Posty: 1
Rejestracja: śr 09:04, 02 kwie 2014

przebudowa ul. zagajnikowej

Post autor: kleja »

Witam.
Proszę o plan przebudowy ul. Zagajnikowej.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Cytuję SIWZ - opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa ul. Inflanckiej w łodzi na odcinku od ul. Strykowskiej do ul. Łagiewnickiej wraz z remontem ul. Zagajnikowej/Spornej na odcinku od ul. Inflanckiej do ul. Wojska Polskiego i ul Warszawskiej od ul. Łagiewnickiej do wiaduktu kolejowego.


Szczegółowy opis zamówienia, zadanie nr 2:

1.1 Zakres planowanych prac obejmuje remont nawierzchni bitumicznej ul. Warszawskiej wraz z wymiana krawężników, opasek przy-krawężnikowych, nawierzchni chodników w obrębie skrzyżowań, regulacja poziomu zjazdów, remont przystanków MPK.
1.2 Zakres planowanych robót obejmuje remont nawierzchni bitumicznej ul. Zagajnikowej i ul. Spornej wraz z wymianą krawężników, opasek przy-krawęznikowych, nawierzchni chodników w obrębie skrzyżowań, zatok postojowych, parkingów, regulacja poziomu zjazdów, remont przystanków MPK.

Przedmiar zadania 2 zawarty w SIWZ obejmuje pozycje (bez wnikania w kosztorysowe szczegóły):

ul. Warszawska:
Prace związane wymianą nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych
Remont nawierzchni chodników
Prace dodatkowe jak opracowanie organizacji ruchu, odtworzenie zieleni, montaż pętli indukcyjnych, regulacje studzienek, wykonanie oznakowania.

ul. Sporna i Zagajnikowa:
Prace związane wymianą nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych
Remont nawierzchni chodników
Remont nawierzchni parkingów
Prace dodatkowe jak opracowanie organizacji ruchu, odtworzenie zieleni, montaż pętli indukcyjnych, regulacje studzienek, wykonanie oznakowania.


Terminy zakończenia prac wg SIWZ:
Zadanie 1 (ul. Inflancka i Rondo Powstańców 1863): 31.10.2014
Zadanie 2 (ul. Warszawska, Sporna i Zagajnikowa): 60 dni od daty przekazania terenu budowy.


Dodatkowo cytuję w całości jedną z odpowiedzi:
Czy Zamawiający dopuszcza całkowite zamknięcie ulicy Inflanckiej od Zagajnikowej do Strykowskiej objętych przebudową w zakresie zadania 1 z zapewnieniem dostępu do posesji prywatnych?

Odpowiedź:
Tak
Wykonawca winien zapewnić możliwość przejazdu dla komunikacji miejskiej po ul. Inflanckiej od ul. Łagiewnickiej do ul. Zagajnikowej (Linia 57, 81, 87) oraz po ul. Lągiewnickiej w osi północ-południe (Linia 65, 65A, 66, N2).
Dopuszcza się zamknięcie wjazdu w ul. Marysińską dla linii 57 jedynie na czas robót na południowej części skrzyżowania ulic Marysińska/Inflancka. Czas wyłączenia należy jednak skrócić do niezbędnego minimum, zaś prace w tej części skrzyżowania najlepiej prowadzić w kresie wakacyjnym.
Zamknięcie ul. Warszawskiej winno być powiązane z pracami budowlanymi na wiadukcie kolejowym (modernizacja linii krajowej D29-16). W przypadku jednoczesnej realizacji robót przewidzieć wspólną organizację ruchu dla tych prac. Zamawiający zapewni komunikację zastępczą za wycofaną linie tramwajową nr. 3. Wykonawca remontu wiaduktu winien zapewnić miejsce dla autobusów o długości 18, (przegubowych) pod tymczasową pętlę w rejonie skrzyżowania ulic Warszawska-Skrzydlata-Góralska wraz z jej utrzymaniem przez cały okres trwania prac.
Na odcinku od ul. Zagajnikowej do Strykowskiej Wykonawca winien przewidzieć ruch połówką jezdni dla obydwu kierunków ruchu.

W innych opdowiedziach Zamawiający stwierdził iż nie dopuszcza zamknięcia ruchu na pozostałych ulicach objętych przedmiotem zamówieni na czas trwania realizacji zadania nr 1.

W jednej kolejnych odpowiedzi Zamawiający wyjaśnił iż przewiduje się dla Wykonawcy prace związane z usunięciem wszystkich istniejących wiat przystankowych bez przeprowadzania prac związanych z montażem nowych wiat.


Myślę że chyba jest wyczerpująca odpowiedź. Jest to tylko remont a nie przebudowa. Czyli nie ma projektu. Nic nowego nie będzie wykonane w ramach tych prac. Co nie wyklucza wykonania w późniejszym terminie przebudowy chodników z budową ścieżki rowerowej wzdłuż Spornej i Zagajnikowej czy też ewentualnego remontu torowiska na ul. Warszawskiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Sami sobie przeczą. Na pytanie, czy wolno im całkowicie zamknąć odcinek od Zagajnikowej do Strykowskiej odpowiadają "Tak", a potem piszą, że powinni puścić ruch w obydwu kierunkach połową jezdni.

Chociaż może dotyczy to wjazdów docelowych. Bo puścić ruchu w dwóch kierunkach połową jezdni raczej się tam nie da. Można ewentualnie zamknąć 1/3 jezdni z ruchem prowadzonym na pozostałych 2/3 (w ten sposób remontowali np. DK92 od Łowicza do Warszawy), ale i to być może okaże się niemożliwe z uwagi na zakres prowadzonych prac, tzn. całkowitą przebudowę jezdni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Sami sobie przeczą. Na pytanie, czy wolno im całkowicie zamknąć odcinek od Zagajnikowej do Strykowskiej odpowiadają "Tak", a potem piszą, że powinni puścić ruch w obydwu kierunkach połową jezdni.
Nie przeczą. Część prac mogą wykonać pozostawiając połową jezdni. Jednak z racji iż jest to tylko jezdnia to tylko na tym odcinku dopuszczają zamknięcie ruchu. Jedno to dopuszczenie drugie to zalecenie.
Kpc21 pisze: Chociaż może dotyczy to wjazdów docelowych. Bo puścić ruchu w dwóch kierunkach połową jezdni raczej się tam nie da.

Da się jest szeroko. Owszem stop dla TIR'ów i autobusów wtedy konieczny. Stąd ta przebudowa ul. Zagajnikowej i Spornej która ma być (powinna byc bo juz miasto samo sobie wygenerowało opóźnienia) zakończona wcześniej.
Kpc21 pisze: ale i to być może okaże się niemożliwe z uwagi na zakres prowadzonych prac, tzn. całkowitą przebudowę jezdni.

Nie do końca i tu będzie rozjaśnienie. Obecnie jest jedna jezdnia - w miarę szeroka i szersza od planowanej nowej południowej jezdzni.

Czyli w sumie to może być koniecznym zamknięcie ruchu przy budowie południowej jezdni zaś przy budowie północnej jezdni zostaje nadal połowa obecnej jezdni. Prace mają objąć najpierw północną jezdnię.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

KOMUNIKAT 89/14
W związku z zakończeniem prac drogowych na ulicach Zagajnikowej i Spornej na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, od dnia 19 czerwca 2014r., (linia nocna z 19/20 czerwca 2014 r.) na swoje stałe trasy w tym rejonie wrócą autobusów linii 57, 64, 81, 87. Równocześnie zmianie ulegnie trasa linii Z3 i N6.

linie 57, 64, 81 i 87
powrót na stałe trasy w tym rejonie (przy zamkniętej północnej jezdni ulicy Inflanckiej)

linia N6
DĄBROWA – Dąbrowskiego, Tatrzańska, Broniewskiego, Paderewskiego, rondo Lotników Lwowskich, Pabianicka, Piotrkowska, Sieradzka, Wólczańska, Radwańska, Kościuszki, Mickiewicza, Piłsudskiego do Kilinskiego gdzie zawraca, Piłsudskiego, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Ogrodowa, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Sporna, Zagajnikowa, Inflancka – MARYSIŃSKA(stadion) w oznaczonych kursach: (Sporna, Zagajnikowa, Stalowa, Warszawska, Kryształowa, Łupkowa, Strykowska - IMIELNIK NOWY)

w oznaczonych kursach : (IMIELNIK NOWY - Strykowska, Łupkowa, Kryształowa, Warszawska, Stalowa, Zagajnikowa, Sporna) MARYSIŃSKA (stadion) – Inflancka, Zagajnikowa, Sporna, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Kościuszki, Struga, Wólczańska, Sieradzka, Piotrkowska, Pabianicka, rondo Lotników Lwowskich, Paderewskiego, Broniewskiego, Tatrzańska, Dąbrowskiego – DĄBROWA

linia Z3
WYCIECZKOWA – Warszawska, Stalowa, Inflancka, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Zgierska, Limanowskiego – ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO

ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO – Zachodnia, Dolna, Łagiewnicka, Inflancka, Stalowa, Warszawska - WYCIECZKOWA
ODPOWIEDZ