Julianowska z tramwajem

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Julianowska z tramwajem

Post autor: tornado »

Wiele mówiło się o remoncie Warszawskiej. Zanosi
się, że ani pętli, a ani remontu nie będzie. Ważniejszy
jest rów W-Z. Może lepiej tory skierować Julianowską, by
tramwaje mogły wrócić na ŁTR. Szkoda Łagiewnickiej.
Za to na Warszawską dać autobus.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na razie torowisko na Warszawskiej ma zostać. A nad rowem WZ torowisko też było w kiepskim stanie.

Tramwaj na Julianowskiej - po co? To już lepiej pętlę na Rondzie Powstańców zrobić, tak jak pierwotnie było w planie. I dobudować pętlę awaryjną przy Zgierskiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Za Szuwarową jest chyba wolny plac w sam raz na pętlę tramwajową. Najlepiej by była obustronna. Tramwaj jadący z Helenówka jak i z Centrum skręcaliby w jeden tor zakończony ewentualnie ślepym torem. Wyjazd z pętli podobnie.
Bardzo brakuje pętli Julianów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem czy przy Julianowskiej bardziej by się nie przydała, najczęściej wypadki i awarie zdarzają się chyba na odcinku między Julianowską a Castoramą.

Wolny plac jest np. tu: http://goo.gl/maps/PvHTW

Bądź po drugiej stronie ulicy, ale tam mogą prostestować mieszkańcy bloku (poza tym możliwe że to teren spółdzielni). A to jest chyba miejskie, poza tym tą część skrzyżowania będą rozgrzebywać przy okazji budowy Trasy Karskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Tu terenu jest o wiele więcej. Jedyna przeszkoda to domki. https://maps.google.pl/maps?hl=en&ll=51.813223,19.435405&spn=0.000904,0.001725&t=h&z=19
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

I tak nie ma znaczenia to, gdzie ile jest miejsca, tylko to, które z tych terenów należą do miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Na rogu Pojezierska/Zgierska to zawróci jedynie samochód,a nie tramwaj..
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Niekoniecznie. Mogłoby to tak wyglądać: http://i.imgur.com/a5lUtgy.png + sygnalizacje wzbudzane. Dla stałej pętli coś takiego nie bardzo się nada, bo by blokowało ruch samochodowy, ale dla awaryjnej - czemu nie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Torowisko na Julianowskiej to nie taki zły pomysł miejsca jest dosyć sporo co najwyżej można trochę jezdnie zwęzić w przyszłości można byłoby połączyć to z Inflancką i pociągnąć do Strykowskiej. Ale nie jest to najważniejsze a dodatkowe linie są wątpliwe a jak mieliby budować nowe torowisko po to, żeby tramwaje jeździły tylko podczas objazdów to bez sensu musiałaby jakaś linia kursować tam regularnie.
Co do pętli awaryjnych na pewno przydałyby się na Julianowie i r. Powstańców ale znając życie ZDiT wykorzystywałby też je do skrócenia niektórych linii tramwajowych.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Problemy i awarie na zgierskiej dotycza glownie skrzyzowania z teresy (kolizje). Natomiast sama podstacja na zgierskiej powoduje czasem braki zasilania. Niestety ale skrzyzowanie z julianowska jest juz w zasiegu tej podstacji. Izolator jest przy przejsciu dla pieszych za adwokacka w kier helenowka
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli podstacja odwala takie rzeczy, to trzeba ją naprawić/wyremontować/wymienić/cokolwiek z tym zrobić. A od torowiska w Julianowskiej lepszym rozwiązaniem byłaby jednak pętla.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Przecież gdyby pojawiło się tam więcej niskopodłogowców to ta podstacja całkiem by siadła, skoro są z nią teraz(!) takie cyrki.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nowe tramwaje nie są bardziej energooszczędne od starych Konstali?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Pesa raczej nie. Waży koszmarnie dużo i ma klimatyzację. Z drugiej strony zwraca energię do sieci przy hamowaniu więc przy odpowiedniej infrastrukturze i/lub natężeniu ruchu różnica pewnie nie jest duża
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Dodatkowo obciążeniem będzie przyjazny pasażerom SIP czy ekrany wyświetlające reklamy oraz klimatyzacja (już są dwa ostatnie). To wszystko niestety nie działa korzystnie na kwestie energii. Dziś tramwaje ze względu na wymogi bezpieczeństwa, co wymaga mocnej konstrukcji, są po prostu dość ciężkie, no chyba że ktoś zamówi nowoczesny lekki tramwaj, ale musi za niego wtedy odpowiednio więcej zapłacić, a na to nas nie stać. Każdy dodatkowy element też swoje dodane - ekrany, klima itd. Co oczywiście nie oznacza, że trzeba zrezygnować z komunikacji tramwajowej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

SIP na pewno nie ciągnie tyle prądu by robić jakąś różnicę w porównaniu z poborem energii przez silniki do napędu tramwaju. Wątpię, by było to więcej niż 100 W. To już oświetlenie może pobierać więcej prądu. Ale klimatyzacja - już jak najbardziej. Ale znów - w starych tramwajach jest ogrzewanie, podobnie energochłonne. Choć w przypadku ogrzewania część ciepła jest odzyskiwane z chłodzenia silników, z klimatyzacją tak się nie da.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

px33 pisze:Pesa raczej nie. Waży koszmarnie dużo i ma klimatyzację. Z drugiej strony zwraca energię do sieci przy hamowaniu więc przy odpowiedniej infrastrukturze i/lub natężeniu ruchu różnica pewnie nie jest duża

Ten ciężar to problem. Przy rozpędzaniu zeżre znacznie więcej energii. Pesa to czołgoamfibia. A co do odzysku - OK ale dokładnie w czasie hamowania inny tramwaj musi się rozpędzać by prąd "prądnicowy" nie grzał jedynie rezystorów hamujących tylko był skonsumowany przez inny tramwaj. Ja niem odpowiedniego odbioru energii to niestety nie ma odzysku energii podczas hamowania / zmalniania.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

px33 pisze:Pesa raczej nie. Waży koszmarnie dużo i ma klimatyzację. Z drugiej strony zwraca energię do sieci przy hamowaniu więc przy odpowiedniej infrastrukturze i/lub natężeniu ruchu różnica pewnie nie jest duża
Pesa może być enegroosczędna, ale wcale nie musi. Np. na Pabianickiej wystarczą dwie pesy (dosłownie dwie) i hebel na max na obydwóch i mamy brak prądu. Większość podstacji jest nie przystosowana do takiego poboru mocy. Pesa potrafi na pełnej mocy pobrać nawet ponad 1300A. Przy hamowaniu, gdy oddaje prąd do sieci, a nie ma w danej chwili innego poboru prądu przez inny wóz to zwiększa się jedynie napięcie w sieci (ale tylko do max 750-760V). Większa część mocy idzie na oporniki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

XboXC pisze:Większość podstacji jest nie przystosowana do takiego poboru mocy. Pesa potrafi na pełnej mocy pobrać nawet ponad 1300A.

To delikatnie mówiąc ktoś dał ciała przy układaniu przetargów ŁTR. Jak można projektować podstacje niezdolne zasilić planowany tabor?
Z drugiej zaś strony to chyba też PESA dała ciała, Eliny mają ponoć w oprogramowaniu limit maksymalnego poboru prądu bo bez niego tysiączek amperów popłynie do wagonu.
XboXC pisze: Przy hamowaniu, gdy oddaje prąd do sieci, a nie ma w danej chwili innego poboru prądu przez inny wóz to zwiększa się jedynie napięcie w sieci (ale tylko do max 750-760V). Większa część mocy idzie na oporniki.

Zwalnianie silnika wymusza pobranie od niego mocy elektrycznej. Nawet gdy inny tramwaj pobiera prąd to nie musi on pobierać tyle mocy i le potrzebne jest do wymuszenie założonego zwalniania, więc część idzie na oporniki a cześć do innych pojazdów. Ponadto nadwyżka napięci przekierowana na krótko do źródła napięcie oznacza zawarcie elektryczne. musi być opór na drodze (z jednej i tak są - jeden opór wewnętrzny silnika pracującego prądnicowo, z drugie opór wewnętrzny podstacji plus przewodów). Nie ważne czy klasyczny rezystor czy nieliniowy jak np. źródło prądowe (takimi z definicji są tranzystory bipolarne i IGBT).
Ta dodatkowa strata mocy na rezystancji (liniiowej lub dynamicznej źródła prądowego) dodatkowo wpływa na szybkość zwalniania pojazdu. (sama zmiana częstotliwości nie wystarczy bowiem wystąpi poślizg wirnika względem pola wirującego). Może ktoś się bawił kiedyś małym silniczkiem prądu stałego i obracał jego ośkę przy rozwartych zaciskach a potem gdy zwarł te zaciski. Zdecydowana różnica.

To napięcie wskazywane na pulpicie podczas hamowania będzie i tak wyższe niż w sieci na skutek dodatkowej rezystancji zapobiegającej zwarciu i regulującej moment zwalniający wirnik silnik wirnika. Za duże napięcie jest kłopotliwe - bo parametry graniczne półprzewodników z drugiej zaś strony mamy tę rezystancję która musi być adekwatna do potrzebnego momentu hamującego.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Eliny mają ponoć w oprogramowaniu limit maksymalnego poboru prądu bo bez niego tysiączek amperów popłynie do wagonu.
Eliny mają także ponad 1000A poboru jak się postarają. Ale pobór graniczy przy 1100A (może nieco ponad).
W Pesie trudno ustalić dokładnie ile pobiera max, bo wychodzi na to że skala amperomierza kończy się na 1190A czy jakoś tak. Więcej nigdy niż to nie pokazało
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ