Sporna, zagajnikowa, nowe przystanki ... niestety babol...

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Sporna, zagajnikowa, nowe przystanki ... niestety babol...

Post autor: STUDI »

Dotychczasowy przystanek Bracka (Górnicza) zostanie przesuniety na południe. Kierunek północny - jakieś 30 m za skrzyżowaniem z ul. Bracką, zaś kierunek południowy tuz za skrzyżowaniem (od południowe j strony inaczej mówiąc.)

Pomiędzy nim a przystankiem przy Radlińskiej/Wolf bezie jeszcze jeden przystanek. W sumie OK, przyklasnąć, tylko że zlokalizowano go idiotycznie. W kierunku północnym będzie zaraz za skrzyżowaniem z ul. Górniczą, na łuku bez zatoki!!! A tuż za przystankiem w kierunku północnym zatoczka (dłuższa niż wyznaczona strefa przystanku) z parkingiem zlokalizowana przez posesją jednorodziną!!!). W kierunku południowym za południe od skrzyżowania ul. Okopowa.

Dlaczego ten przystanek nie jest pomiędzy Niemojewskiego / Okopowa by był bliżej bloków?

Czy znowu projektant się nie pofatygował na wizje lokalna by zobaczyć, że pomiędzy Górniczą a Okopową to w zasadzie brak zabudowy mieszkalnej (tym bardziej wielorodzinnej)?

Ponadto robiona jest na przystanku nawierzchnia brukowa. No OK. ale przystanki są króciutkie - b. krótkie (przegub na styk. No a jak będą jechać stadem to co - asfalcik i tak będzie wygniatany przez stojący autobus. Głupota.

Najlepsze są zatoki parkingowe - nawet tam gdzie praktycznie nie ma zabudowy wielorodzinnej / usługowej, zaś przystanki autobusowe blokują połowę szerokości jezdni.

Głupota, bezmyślność, ale co tam ważne by wstęgę przeciąć.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Akurat przy braku zatoki autobusowi łatwiej jest włączyć się do ruchu. Ale odsunięcie przystanków od zabudowań dobrą decyzją na pewno nie jest. Miejsc parkingowych wzdłuż ulicy i tak w ramach remontu powstaje znacznie więcej niż było ich wcześniej - to mieszkańcom nie wystarczało?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Akurat przy braku zatoki autobusowi łatwiej jest włączyć się do ruchu.
Jednocześnie generując korek na czas postoju autobusu na przystanku.
Jakoś nie przy Wojska Polskiego i przy Wolf zatoczka przystankowa nie utrudnia włączenie się do ruchu autobusom.
Kpc21 pisze: Ale odsunięcie przystanków od zabudowań dobrą decyzją na pewno nie jest.
To jest delikatnie mówiąc chore.
Kpc21 pisze: Miejsc parkingowych wzdłuż ulicy i tak w ramach remontu powstaje znacznie więcej niż było ich wcześniej - to mieszkańcom nie wystarczało?
Nie mam nic przeciw zwieszeniu liczby miejsc parkingowych, tyle że robienie ich daleko od bloków to nie ma sensu. Zatoczki parkingowe pod jednorodzinna posesją mająca własny garaż i z dala od bloków to delikatnie mówiąc idiotyczny pomysł. Tym bardziej że standardem jest to że autko ma stać pod oknem.
Może znowu ktoś projektował na podstawie mapki z Zumi a nie pofatygowął się zobaczyć gdzie jest zabudowa?




Do przesunięcia tego przystanku nie mam zastrzeżeń. Wcześniej ten kierunku północnym był praktycznie poza zabudową osiedla. Teraz jest lepiej. ( Choć pewnie znajdą się tacy narzekający że czemu nie bliżej Boy'a Żeleńskiego ).

Zastrzeżeniem ma do tego dodatkowego przystanku po co przystanek tam gdzie nie ma zabudowy? Tyle samo od Okopowej trzeba byłoby iść do wybudowanego przystanku jak i do lepszej jego lokalizacji pomiędzy Niemojewskiego i Okopową - dla większej liczby mieszkańców pobliskiego osiedla bliżej. Okopowa jest skrajem zabudowy mieszkalnej , a dla zabudowy wielorodzinnej skrajem zabudowy jest ul. Niemojewskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze: Jednocześnie generując korek na czas postoju autobusu na przystanku.
Jakoś nie przy Wojska Polskiego i przy Wolf zatoczka przystankowa nie utrudnia włączenie się do ruchu autobusom.
Szczególnie jeśli w danym kierunku są dwa pasy ruchu i autobus można bez problemu ominąć.
Nie mam nic przeciw zwieszeniu liczby miejsc parkingowych, tyle że robienie ich daleko od bloków to nie ma sensu. Zatoczki parkingowe pod jednorodzinna posesją mająca własny garaż i z dala od bloków to delikatnie mówiąc idiotyczny pomysł. Tym bardziej że standardem jest to że autko ma stać pod oknem.
Może znowu ktoś projektował na podstawie mapki z Zumi a nie pofatygowął się zobaczyć gdzie jest zabudowa?
To jest kwestia priorytetów - samochody czy komunikacja miejska. Przystanku i miejsc parkingowych naraz w jednym miejscu mieć nie można. Wykonawca, czy tam projektant, zaproponował przystanek bliżej budynku, a parking dalej - co jest logiczne, bo nie każdy ma samochód, a każdy może jeździć autobusem. Mieszkańcy woleli jednak parking bliżej, a przystanek dalej, to dostali to co chcieli.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Szczególnie jeśli w danym kierunku są dwa pasy ruchu i autobus można bez problemu ominąć.
Proponuje to bez problemu zrobić w godzinach szczytu.
Nie ma wg mnie usprawiedliwienia dla takiej głupoty z tymi przystankami. Tym bardziej jak tuż przed przystankiem jest zatoka na nikomu niepotrzebny parking przed garażem jednorodzinnej posesji.
Mieszkańcy woleli jednak parking bliżej, a przystanek dalej, to dostali to co chcieli.
Ale te parkingi bynajmniej nie są blisko bloków. Pomijam te na odcinku od Górniczej do Wojska Polskiego - na tym odcinku jest O?K nie czepiam się.
Chodzi o odcinek Górnicza - Inflancka. Dla kogo one są dla mieszkańców domów jednorodzinnych które i tak maja swoje garaże?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Szczególnie jeśli w danym kierunku są dwa pasy ruchu i autobus można bez problemu oinąć.

W okresie gdy tedy będzie przebiegać tranzyt DK1 to autobus wygeneruje sporawy korek. Nagle przepustowość jezdni spada o 50%.
Na dodatek mamy zwężoną jezdnią na ul. Spornej.

Ilość samochodów które chcą z ul. Pankiewicza włączyć się w al. Palki sugeruje ze ruch na Zgajnikowej będzie spory.

Zatoki są (będą puste - bo po co przed domkiem z garażem miejsce parkingowe) a autobusy na przystankach zablokują jezdnie.
Gratulacje za brak wyobraźni projektanta a jeszcze wększy brak wyobraźni tego co to zatwierdził do realizacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Przeczytajcie sobie komunikat:

http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=10274

Czyli wynika z tego komunikatu iż dla linii 57 przystanki pozostają jak były a na nowym dodatkowym zatrzymają się linie 81, 87 i N6?
Rozkłady późniejsze 57 mają już ten przystanek...
Burdel, sorry urażam burdel bo w burdelu porządek musi być.

Coraz weselej jest w MPK. Tyle ze pasażerom do śmiechu nie jest.
Prosty zdarzenie nowy przystanek na trasie a MPK nie potrafi poprawnie o tym poinformować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

W tym tygodniu uruchomiono też nowe przystanki autobusowe na Piludskiego między Sarnią a Konstytucyjną (swoją drogą nie wiadomo po co i dla kogo) a strony MPK i ZDiT milczą.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Przystanki tramwajowe na Pl. Dąbrowskiego, Tramwajowej i przy Kopcińskiego.
Nadal wisi infomacja że linia 7 w związku z przebudową skrzyżowania.... kursuje ulicami Zachodnią, al. Kościuszki, Piotrkowską itd...

W MPK to przedszkolaki pracują przy informacji pasażerskiej że są aż tak niesamodzielni i trzeba pokazywać każdą rzecz palcem?
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

mig pisze:W tym tygodniu uruchomiono też nowe przystanki autobusowe na Piludskiego między Sarnią a Konstytucyjną (swoją drogą nie wiadomo po co i dla kogo) a strony MPK i ZDiT milczą.

te przystanki są zrobione dla duppingu - teoretycznie są dla Z10

STUDI pisze:Przystanki tramwajowe na Pl. Dąbrowskiego, Tramwajowej i przy Kopcińskiego.
Nadal wisi infomacja że linia 7 w związku z przebudową skrzyżowania.

miało to być zdjęte ! dzięki poinformuję jutro o tym zajściu ;)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Dotrus pisze: miało to być zdjęte ! dzięki poinformuję jutro o tym zajściu ;)

Również na Kilińskiego. Tez wisi mocno aktualna informacja o nowym przebiegu linii 7.
MPK jak widać nie widzie potrzeby uaktualniania informacji o wycofaniu linii mimo iż podawana nowa trasa ulega. Nie ma to jak rzetelne informowania klienta czyli pasażera.
ODPOWIEDZ