Nowa linia autobusowa 90A

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Nowa linia autobusowa 90A

Post autor: STUDI »

Budżet obywatelski 2014. Zatwierdzone zgłoszenia.

W0012. Linia autobusowa łącząca osiedla: Widzew Wschód i Mileszki.
Lokalizacja – trasa: Feliksin, Dworcowa, Feliksińska, Wieńcowa, Rokicińska, Malownicza, Wiączyńska, Nowosolna, Pomorska, Frezjowa, Kosodrzewiny, Transmisyjna, Rokicińska.
Opis – utworzenie dodatkowego połączenia autobusowego o nr 90A będącego rozszerzeniem istniejącej linii 90 o trasę j/w z wykorzystaniem istniejących przystanków autobusów linii 54 i 91. kwota budżetu: 2 652 348,11
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Chyba ktoś na głowę upadł. W zeszłym roku też była taka propozycja.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:Chyba ktoś na głowę upadł. W zeszłym roku też była taka propozycja.

1. Jak jest potrzeba to chyba OK. To MPK jest dla pasażerów a nie na odwrót. Mieszkańcy zgłaszają potrzebę i linia ma być.
2. tyle że w tym przypadku jest to zatwierdzone. Dla niektóry zadań już są np. przetargi z na stronie ZDiT czy tez innych j.o. UMŁ.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Pewnie to będzie parę kursów w dzień i parę kursów w weekendy. No i to coś powinno mieć jednak osobny numer(np. 97), bo od podstawowej trasy 90 będzie różnić się znacząco. Przy tym, to takie 62A jest niczym, bo tam trasa jeszcze się aż tak nie rożni.
W sumie szkoda że będzie jeździć Malowniczą, mógłby równie dobrze pojechać prosto przez Wiączyń i Gajcego. Niektóre dzieciaki z okolic Andrzejowa miałyby łatwiejszy dojazd do gimnazjum na Wiączyniu. Chociaż i tak to jeden z powodów uruchomienia linii, bo od Malowniczej jest rzut beretem tak naprawdę.
Aczkolwiek to to punktualne może nie być - 4 przejazdy kolejowe po drodze..
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Wnioski dt linii autobusowych, które przepadły...

Utworzenie nowych przystanków dla linii nr 50 i 50A oraz zmiana trasy autobusów.
Lokalizacja – nowa trasa autobusu: Pabianicka – Dubois – Starogardzka – Odrzańska – Rudzka.
Opis – wydłużenie trasy autobusu linii 50 i 50A o około 550 m .
Nowa trasa: Pabianicka/Dubois (jak dotychczas) – Dubois – Starogardzka – Odrzańska (nowa trasa ) – Rudzka/Pabianicka (jak dotychczas). Utworzenie dwóch przystanków w obie strony przy skrzyżowaniu ul. Starogardzka – ul. Odrzańska i usytuowanie miejsca przystanku najbliżej ul. Odrzańskiej .

uzasadnienie:
W zw. z informacją, iż ulice, którymi miałyby jeździć autobusy wskazanych we wniosku linii nie spełniają wymogów technicznych dla dróg przeznaczonych do kursowania komunikacji publicznej (parametry techniczne skrzyżowań oraz progi zwalniające), Komisja musiała podtrzymać negatywną rekomendację dla zadania. Celowość realizacji zadania nie jest przedmiotem oceny Komisji.

mój dopisek-> Co ciekawe progi zwalniające uniemożliwiają jak widać puszczenie autobusu. To tak w kwestii innej dyskusji.
Dokładnie taki sam argument padł przy zgłaszaniu propozycji progów zwalaniających na Łupkowej - była odpowiedź progi tak ale likwidacja na tym odcinku linii 56 i N6.



Autobus przez Widzew.
Lokalizacja – ulice: Wałowa, Widzewska, Wiejska, Bartoka, Czernika, Adwentowicza.
Opis – przeprowadzenie trasy autobusu linii 98 oraz 75 przez środek dzielnicy Widzew ulicami: Wałową, Wiejską, Beli Bartoka, Czernika, Adwentowicza do wyjazdu z dzielnicy przy ulicy Puszkina gdzie autobusy mogę powrócić daje do swych obecnych tras. W związku z tym należy wybudować infrastrukturę przystankową, przejścia dla pieszych obsługujące przystanki. Trzeba również zadbać, aby jeżdżące tam autobusy były względnie nowe, aby ich stan techniczny i związany z nim hałas nie był uciążliwy dla mieszkańców.

uzasadnienie:
Realizacja zadania jest prawnie niemożliwa ze względu na parametry dróg, którymi miałyby poruszać się autobusy. Wymagana byłaby przebudowa dróg.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jesli chodzi o 50/50A to bardzo dobrze, że nie przeszło. Ktoś jest zbyt wygodnicki jeśli przejście od Starogardzkiej do Pabianickiej/Rudzkiej trwa zbyt długo.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:Jesli chodzi o 50/50A to bardzo dobrze, że nie przeszło. Ktoś jest zbyt wygodnicki jeśli przejście od Starogardzkiej do Pabianickiej/Rudzkiej trwa zbyt długo.

Proponuję jeszcze bardziej rozrzedzić siatkę linii. Przecież nawet 5 km spacerku do przystanku to nie powód by puścić KM.

W ten sposób chcesz zachęcić do przesiadki z samochodu na KM? czym? - kilometrowymi spacerami do przystanków?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Są Vero. Niech z tymi liniami się bawią.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:mój dopisek-> Co ciekawe progi zwalniające uniemożliwiają jak widać puszczenie autobusu. To tak w kwestii innej dyskusji.
Dokładnie taki sam argument padł przy zgłaszaniu propozycji progów zwalaniających na Łupkowej - była odpowiedź progi tak ale likwidacja na tym odcinku linii 56 i N6.
Dopiero co w paru innych miejscach (Wólczańska, al. Anstadta) pozakładali specjalne progi nie przeszkadzające autobusom - i już zapomnieli, że takie progi w ogóle istnieją...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Dopiero co w paru innych miejscach (Wólczańska, al. Anstadta) pozakładali specjalne progi nie przeszkadzające autobusom - i już zapomnieli, że takie progi w ogóle istnieją...

Przynajmniej te zamontowane na Łupkowej nie są klasycznym wąskim i dośc wysokim progiem w poprzek jezdni na jej całej szerokości ale położonymi prostokątnymi płytami o szerokości mniejszej niż rozstaw kół w autobusach, długość większa od szerokości płyty. Mają dość łagodny najazd a wyniesienie jest niższe w przypadku progów.

Na dodatek na Łupkowej zrobiono przy ich montażu babola bo płyty są w obrębie przystanku i autobus by nie najeżdżać kołami na płytę (choćby tylko jedna stroną) to nie może zatrzymać się przy krawężniku.

Najlepsze jest to ze tak polowa kierowców wie że można przejechać przez te płyty praktycznie bez zwalniania aż do obowiązującej tam OIDP 40-tki. Wymaga to jechania prawie środkiem jezdni. Czyli ani nie wymuszają zmniejszenia prędkości ani nie powodują utrudnień dla autobusów.

Koniec OT.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

STUDI pisze:(parametry techniczne skrzyżowań oraz progi zwalniające)
Gdy słyszę o tych progach, mam ochotę się głośno śmiać. Wyślijcie to zdjęcie do ZDiT-u http://phototrans.eu/14,219147,0.html. Albo może lepiej nie, bo ten widok może spowodować niekontrolowane zmiany zdrowotne u niektórych pracowników.
Z resztą, niektóre ulice wyglądają jak po wybuchu atomowym, np. Inflancka od Zagajnikowej do Strykowskiej, a im łagodne progi przeszkadzają...
Na Aleksandrowskiej przy Szczecińskiej w stronę centrum, przez dobre 10 lat, w poprzek jezdni był ostry schodek i gdy autobus zbyt szybko na to wjeżdżał to nieźle podbijało go do góry, a im łagodne progi przeszkadzają... :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

M. Kaźmierczak pisze: Gdy słyszę o tych progach, mam ochotę się głośno śmiać.
Tym którzy chcieli bezpieczeństwa dla dzieciaków nie jest do śmiechu przy tej argumentacji.
M. Kaźmierczak pisze: a im łagodne progi przeszkadzają... :lol:
I przez jakiegoś ważnego (w związkach zawodowych) pracownika (powinienem użyć dosadniejszego określenia...) zamontowano przy szkole płyty które praktycznie nie wymuszają na większości kierowców osobówek zwalniania.


Po prostu brakuje bata, i konsekwencji w egzekwowaniu obowiązków, no ale trzeba w magistracie gospodarza. Kilka zwolnień dyscyplinarnych i MPK zacznie być w końcu dla pasażerów a nie towarzystwem wzajemnego samozadowolenia.

A jak nowe linie autobusowe... to popatrzmy na plan Łodzi, przyłączono wiele terenów np. te na zachód od ul. Spadkowej, a KM tam nie ma... mimo iż jeden ciąg ulic to popularne "obejście" korków na Alksandrowskiej....
To tak sobie cos tam pod nosem.....
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

STUDI pisze:A jak nowe linie autobusowe... to popatrzmy na plan Łodzi, przyłączono wiele terenów np. te na zachód od ul. Spadkowej, a KM tam nie ma... mimo iż jeden ciąg ulic to popularne "obejście" korków na Alksandrowskiej....
To tak sobie cos tam pod nosem.....
Dlatego moim zdaniem 84 powinno kursować tak jak jeździ obecnie, a 84A zamiast kończyć na Szczecińskiej, powinno mieć trasę wydłużoną, ul. Kąkolową, do Targowego Rynku. Ale zaraz... przecież się nie da, bo na Kąkolowej są progi.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

M. Kaźmierczak pisze:Ale zaraz... przecież się nie da, bo na Kąkolowej są progi.

Okaże się, że jednak się da po przewietrzeniu stęchliczny w ZDiT i MPK.
No ale władze maja głęboko gdzieś to co sie dzieje w mieście, to robią urzędnicy itd... Chyba ze chodzi o przecięcie wstęgi to co innego.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Josek101 »

Kakolowa jest bardzo wąska. Coś chyba jak Podchorążych
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Josek101 pisze:Kakolowa jest bardzo wąska. Coś chyba jak Podchorążych
A tam jedzie linia 97, .. yy 74.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Josek101 pisze:Kakolowa jest bardzo wąska. Coś chyba jak Podchorążych
"Midik" czy "dwunastka" bezproblemowo mogą tam kursować.
ODPOWIEDZ