Braki sieci tramwajowej w Łodzi
Braki sieci tramwajowej w Łodzi
Budowa Trasy W-Z wykazuje, że w Łodzi brakuje tras gdzie można by było skierować objazd. Tramwaje nie mają jak skręcać, a żeby cokolwiek ominąć muszą robić wielkie kółka.
-4 i 7 jedzie przez Pomorską i Konstytucyjną, bo ktoś wymyślił likwidację skrętu pod hotelem - przypadek?,
-Kilińskiego nie remontują, czekają na odbiór Fabrycznego,
-zlikwidowali torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego nie wiadomo po co..... teraz tramwaje z ŁTR już od Legionów opuszczają trasę, by wyjechać dopiero od Szpitala Kopernika....
-robili skrzyżowanie Zielona/Gdańska - nie mogli zrobić skrętu z Zielonej w stronę Manufaktury?
Brakuje połączeń Politechniki-Piotrkowska-Kilińskiego-Śmigłego Rydza.Tory powinny być na Wróblewskiego/Czerowna, Radwańskiej, Tymienieckiego oraz Milionowej.
-4 i 7 jedzie przez Pomorską i Konstytucyjną, bo ktoś wymyślił likwidację skrętu pod hotelem - przypadek?,
-Kilińskiego nie remontują, czekają na odbiór Fabrycznego,
-zlikwidowali torowisko na Czerwonej i Wróblewskiego nie wiadomo po co..... teraz tramwaje z ŁTR już od Legionów opuszczają trasę, by wyjechać dopiero od Szpitala Kopernika....
-robili skrzyżowanie Zielona/Gdańska - nie mogli zrobić skrętu z Zielonej w stronę Manufaktury?
Brakuje połączeń Politechniki-Piotrkowska-Kilińskiego-Śmigłego Rydza.Tory powinny być na Wróblewskiego/Czerowna, Radwańskiej, Tymienieckiego oraz Milionowej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast Wróblewskiego i Czerwonej przydałby się taki awaryjny łącznik po Żwirki do Żeromskiego.
I skręt z Zachodniej w Zieloną. Bo to głupota że tramwaje podczas objazdów muszą zjeżdżać ze stałej trasy już przy Legionów tylko dlatego, że brakuje jednego skrętu.
Na pocieszenie warto dodać, że jeden taki awaryjny skręt ostatnio się pojawił - przy Lodowej. Szkoda że w mniej więcej tym samym czasie inny zniknął.
I skręt z Zachodniej w Zieloną. Bo to głupota że tramwaje podczas objazdów muszą zjeżdżać ze stałej trasy już przy Legionów tylko dlatego, że brakuje jednego skrętu.
Na pocieszenie warto dodać, że jeden taki awaryjny skręt ostatnio się pojawił - przy Lodowej. Szkoda że w mniej więcej tym samym czasie inny zniknął.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Braki sieci tramwajowej w Łodzi
Łuk został zlikwidowany ze względu na poszerzenie chodnika przed hotelem. Właściciel ma w planach zabudowę podcieni, które do tej pory służyły jako przejścietornado pisze: -4 i 7 jedzie przez Pomorską i Konstytucyjną, bo ktoś wymyślił likwidację skrętu pod hotelem - przypadek?,
Trudno budować torowisko pod dworcem, skoro trwa budowa głowicy zachodniej i ulica w tym miejscu w sumie nie istnieje. A nie zapominaj, że z dalszej części torowiska na Kilińskiego korzysta linia Z1-Kilińskiego nie remontują, czekają na odbiór Fabrycznego,
na taką relację może być zbyt ciasno, na samym rogu stoi kamienica. A nie wiem, czy obecnie przeszłoby rozwiązanie z dawnych czasów, czyli skręt z wykorzystaniem toru niewłaściwego.-robili skrzyżowanie Zielona/Gdańska - nie mogli zrobić skrętu z Zielonej w stronę Manufaktury?
Z takich relacji na już, to potrzeba połączenia tramwajowego w ulicy Żwirki od Politechniki do Piotrkowskiej i ewentualnego przebicia linii z placu Reymonta do Wólczańskiej (wraz z poprowadzeniem tam linii tramwajowej od Żwirki do nawet Pabianickiej)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez hax, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpis.
Re: Braki sieci tramwajowej w Łodzi
Nie można go było zmieścić w tej części, która pozostała jezdnią? Są w Łodzi dużo ciaśniejsze skrzyżowanie i tramwaje dają tam radę skręcać. W ostateczności można było zastosować patent, jakiego pozostałości jeszcze do niedawna widoczne były na Tuwima przy Piotrkowskiej.hax pisze: Łuk został zlikwidowany ze względu na poszerzenie chodnika przed hotelem. Właściciel ma w planach zabudowę podcieni, które do tej pory służyły jako przejście
Z1 na tym odcinku i tak ma zastępstwo w postaci Z5.Trudno budować torowisko pod dworcem, skoro trwa budowa głowicy zachodniej i ulica w tym miejscu w sumie nie istnieje. A nie zapominaj, że z dalszej części torowiska na Kilińskiego korzysta linia Z1
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
owszem, przy projektowaniu skrzyżowania i przebudowie Narutowicza można było pomyśleć nad przeniesieniem torowiska na południową jezdnię, a na miejsce torów ulicę - ale po co?
myślę, że nad wciśnięciem torów w ten łuk nikt nie myślał, bo i tak "7" ma jeździć Nowowęglową do Tramwajowej (a o awaryjnych odcinkach się nie myśli u nas)
gdyby zlikwidować Z1 i w całości zastąpić ją linią Z5, to mogliby już teraz przystąpić do przebudowy Kilińskiego - ale w sumie to przetarg na przebudowę odcinka Tuwima-Piłsudskiego chyba nie jest rozstrzygnięty?
myślę, że nad wciśnięciem torów w ten łuk nikt nie myślał, bo i tak "7" ma jeździć Nowowęglową do Tramwajowej (a o awaryjnych odcinkach się nie myśli u nas)
gdyby zlikwidować Z1 i w całości zastąpić ją linią Z5, to mogliby już teraz przystąpić do przebudowy Kilińskiego - ale w sumie to przetarg na przebudowę odcinka Tuwima-Piłsudskiego chyba nie jest rozstrzygnięty?
Podpis.
Jakiś przetarg związany z tym odcinkiem (na projekt?) był już ze 2 lata temu. A może i 3 albo 4.
----
Znalazłem: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/remont-kilinskiego-2011-12,2489.html
Ale tylko na odcinek Tuwima-Nawrot. Przetarg był 3 lata temu, na projekt. Czyli projekt na ten odcinek powinien już być.
Wydaje mi się, że remont Kilińskiego chcą zgrać w czasie z zamknięciem skrzyżowania Piłsudskiego/Kilińskiego. A z drugiej strony w tej chwili nie mogą go zacząć, bo przy zamkniętym skrzyżowaniu Piłudskiego/Sienkiewicza nie byłoby jak poprowadzić komunikacji zastępczej.
----
Znalazłem: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/remont-kilinskiego-2011-12,2489.html
Ale tylko na odcinek Tuwima-Nawrot. Przetarg był 3 lata temu, na projekt. Czyli projekt na ten odcinek powinien już być.
Wydaje mi się, że remont Kilińskiego chcą zgrać w czasie z zamknięciem skrzyżowania Piłsudskiego/Kilińskiego. A z drugiej strony w tej chwili nie mogą go zacząć, bo przy zamkniętym skrzyżowaniu Piłudskiego/Sienkiewicza nie byłoby jak poprowadzić komunikacji zastępczej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Mają czas, remont Piłsudskiego/Kilińskiego to zdaje się że przyszłoroczne wakacje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Braki sieci tramwajowej w Łodzi
A jak wejdziesz w prywatny teren? Kamienicy już nie ma, ale teren (o ile dobrze pamiętam) nie należy do miasta.tornado pisze:-robili skrzyżowanie Zielona/Gdańska - nie mogli zrobić skrętu z Zielonej w stronę Manufaktury?
Należałoby zrobić skrzyżowanie Zachodnia/Kościuszki/Zielona by posiadało dodatkowo relację przynajmniej N-W i W-N, a przy Żwirki na Żeromskiego dorobić kawałek torowiska do Kościuszki wraz z odbudową torowiska we Wróblewskiego-Wólczańskiej-Czerwonej by maksymalnie możliwie umożliwić prowadzenie objazdów. Wtedy sieć tramwajowa zaczyna nabierać sensu. Oczywiście w przypadku Żeromskiego/Żwirki i Politechniki/Wróblewskiego umożliwić wszelkie możliwe relacje przy użyciu nowych technologii budowy torowisk, które wykluczałyby mocne ograniczenie prędkości na węźle.
Dobranoc!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Braki sieci tramwajowej w Łodzi
hax pisze:Łuk został zlikwidowany ze względu na poszerzenie chodnika przed hotelem. Właściciel ma w planach zabudowę podcieni, które do tej pory służyły jako przejście
Kompletna bzdura. Widziałem rysunek projektowy tego skrzyżowania jaki dostał wykonawca innych prac budowlanych. Łuk ten był jeszcze, przejście przy ul. Narutowicza co już sugerowało zamknięcie podcieni.
Nie było żadnej kolizji z wiązanej ze zmianą lokalizacji przejscia dla pieszych.
Po prostu dla głupich oszczędności wycięto z projektu ten skręt. Zaoszczędzono na utrzymaniu 4 zwrotnic. Innego tłumaczenia nie ma jeśli wg pierwotnego projektu dało się to wykonać.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.