Komunikacyjna rewolucja w 2015 roku?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Komunikacyjna rewolucja w 2015 roku?

Post autor: domino »

"Głównym założeniem jest to, że priorytetem jest tramwaj. Stawiamy na komunikację przede wszystkim tramwajową. Autobusy muszą pełnić jak gdyby rolę uzupełniającą(...)"

http://tvtoya.pl/news/show/8154,1

"Plan ten będzie również zawierał projekt nowej numeracji linii autobusowych i tramwajowych. Chcemy odejść od tych wariantów oznaczania typu: "A", "B" i tak dalej. Łodzian może już mniej, bo się przyzwyczaili, ale przyjeżdżających do naszego miasta wprowadza to w błąd. Chcemy to zmienić - mówi Grzegorz Nita, dyrektor ZDiT(...)"

https://www.radiolodz.pl/posts/7890-lodz-czeka-komunikacyjna-rewolucja-po-przebudowie-trasy-w-z
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Takie rewolucje już przez kilka ostatnich lat zapowiadali. Zmieniło się coś? Nic, poza drobnymi zmianami przy liniach podmiejskich i teraz po otwarciu Trasy Górnej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale otwarcie trasy WZ to idealny moment na nowe rozdanie. Pytanie tylko czy będzie lepiej czy jak zwykle
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Mała rewolucja na pewno będzie. Tak jak przy Górnej. Duża - kto wie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Na pewno swoje stałe trasy zmienią linie 2, 3, 6, 7, 8, 9/9A, 10, 11, 12, 13, 16/16A.

2, 3, 6, 11 i 16/16A zamiast przez Żwirki to pojadą przez Mickiewicza
7 pojedzie przez ŁTR lub NCŁ na pewno nie wróci na stałą trasę bo zlikwidowali łuki
8 pewnie pojedzie przez Puszkina na Lodową
10 i ew. 9/9A przedłużone będzie do Della
9/9A, 12 i 13 pojedzie pod dworzec Fabryczny
Nie wiadomo też czy trasy nie zmienią tramwaje linii 1, 4 i 5

Trasę chociaż odrobinę zmienią prawie wszystkie linie tramwajowe ale na pewno to też pociągnie ze sobą zmiany w autobusach pewnie linie 85 i 98.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z osobistego punktu widzenia wolę 70, 70A i 70B na jednym (czytelnym, nieobecnym dzisiaj) rozkładzie niż trzy rozkłady na przystanku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Warianty skrócone powinny być na jednym rozkładzie wtedy przynajmniej są dobrze ze sobą ułożone a jak będą zamiast tego dwa rozkłady to ułożą tak, że pojadą w krótkim odstępie czasu a potem długo nic.

Więc bez sensu ruszać i rozdrabniać linie na kolejne, które kursują bardzo rzadko ale uporządkowanie rozkładów, żeby były czytelne jest potrzebne.
Jak dla mnie wystarczającą rewolucją będzie, że trasy zmieni większość linii tramwajowych.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie nazywajmy przekierowania linii przez DTC zmianą trasy.

Jeśli chodzi o warianty to całkowita rezygnacja z nich raczej mija się z celem, bo to np. najsensowniejsze oznaczenie skrócenia trasy. Z jedną uwagą - oznaczenie bez literek powinien dostawać wariant najczęstszy, nie najdłuższy. Rozkłady 69, 70, 85 czy 99, w których dosłownie wszystkie kursy mają literkę są kompletnie nieczytelne i szybkie znalezienie na nich pełnego wariantu graniczy z cudem.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Oznaczyć inny wariant trasy możesz w rozkładzie literą. W autobusie masz wyświetlacz od tego (tam gdzie kierunek - nazwa pętli).
Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Zgoda, jak tylko z tyłu pojazdów pojawią się wyświetlacze z kierunkiem, czyli w Łodzi jakoś tak... nigdy. Poza tym nikt nie patrzy na kierunek na tablicach, dodatkowy wyróżnik w numerze to naprawdę dobry pomysł.
A ewentualny dopisek "trasa skrócona" zabiera za dużo miejsca
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:Z jedną uwagą - oznaczenie bez literek powinien dostawać wariant najczęstszy, nie najdłuższy. Rozkłady 69, 70, 85 czy 99, w których dosłownie wszystkie kursy mają literkę są kompletnie nieczytelne i szybkie znalezienie na nich pełnego wariantu graniczy z cudem.

Kiedyś już tak było:
Obrazek

Zamiast tworzyć nowe linie, trzeba zacząć od poprawy czytelności. Wariant rzadki - pogrubiony, może być w ramce. Likwidacja niepotrzebnych tabelek z czasem przejazdu. Można używać również dodatkowego (jednego) koloru.

Obecnie niezależnie od wariantu trasy, rano i wieczorem wszystkie kursy są pogrubione, a w pozostałych godzinach bez pogrubienia. To wszystko wymieszane literami, pochyłościami, itd. Nie tędy droga.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Dokładnie tak jak pisze SEC. Tu nie chodzi o to, żeby numeracje robić i inne pierdoły. Zmienić zasady przyznawania literek. Tak jak idealnie to jest pokazane na tym rozkładzie 70.

70 - podstawowy wariant do CZMP
A - kursy do Gadki
B - kursy do PTAKA
C - kursy do "Kotleta"

Znowu będzie narzekanie, że coś zmieniają...

Chociaż faktycznie porządna przebudowa by się przydała, ale przy okazji robiąc równy takt tam gdzie tylko się da to zrobić. Nie chce mi się rozpisywać, ale mam pewne wizje, choć myślę, że ta "rewolucja" to będzie zostawienie wszystkiego co 12 minut, no 10 może z 8 co 10 dadzą, bo dziwnie nie wierzę w powrót co 7,5 minuty...

Powinno być przynajmniej tak, jeśli chcą zrobić priorytet tramwajom.

1,4,5 - ta sama trasa szczyt co 15, poza co 20 minut, weekendy co 20.
2,3,6,11 - ta sama trasa przez nowy przystanek centrum 10 minut szczyt, 12 międzyszczyt, 18-20 co 15 minut, soboty 15/20, niedziele 20.
7 - przez ŁTR i przystanek centrum - cały tydzień co 20 minut
8 - do Lodowej - szczyt co 7/8, międzyszczyt co 10, 18-20 co 15 minut, soboty co 15/20, niedziele co 20.
9 - Tylko do Zdrowia i przez NCŁ. Szczyt co 10, poza co 15, wieczory, soboty i niedziele co 20.
10 - do DELL - szczyt co 7/8, międzyszczyt co 10, 18-20 co 15 minut, soboty co 15/20, niedziele co 20.
12 - ta sama trasa z podjazdem pod dworzec Fabryczny, robocze co 10 minut, 18-20 co 15, soboty 15/20, niedziele 20. W dni robocze co drugi kurs skrócony do Radiostacji lub Telefonicznej (na stoki co 20 minut tramwaj spokojnie starczy)
13 - ta sama trasa z podjazdem na dworzec Fabryczny przez POW. robocze co 10, 18-20 co 15, soboty 15/20, niedziele 20.
14 - ta sama trasa. robocze co 10, 18-20 co 15, soboty 15/20, niedziele 20.
15 - ta sama trasa. robocze co 10, 18-20 co 15, soboty 15/20, niedziele 20.
16 - zrobienie z niej linii szczytowej. Od Kurczaków do Helenówka. Kursy tylko w dni robocze od 5 do 18-19 co 20 minut.

41 - zostaje jak jest. Rozkład zależny od Pabianic
43 - powrót wariantu skróconego do Konstantynowa. Rozkład zależny od KŁ i Lutomierska
46 - zostaje jak jest. Rozkład zależny od Zgierza i Ozorkowa.

Nowe linie:

17 - dawna 15A. robocze 5-19 co 15 minut, weekendy co 20.
45 - Powrót na trasie Północna-Zgierz. Robocze co 20 cały dzień, weekendy co 30.

Z autobusami już ciężko się wypowiadac, ale też powinni dążyć do równych taktów. Teraz na 62/62A nawet równo jest bo średnio co 15 minut cały dzień (choć A powinno być raz na godzinę, a 62 3 razy widzę to od 1 września).

Mam nadzieję, że zrobią jakieś głębsze konsultacje, bo na bank sporo ludzi będzie mieć swoje widzimisię... I niech przestaną słuchać pojedynczych radnych, bo potem mamy kwiatki jak wspomniane już totalnie beznadziejne 62A...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

A może linia tramwajowa 7 jeździć będzie przez skrzyżowanie na wprost by później sklecić w Węglową(?) - tą za parkiem Moniuszki.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Według mnie tabelki są potrzebne. Inaczej pasażer nie ma informacji, jaki jest rozkładowy czas przejazdu, co będzie rajem dla nadgorliwych kanarów.

Opcja z oznaczaniem wariantu pełnego literą "A", a skróconego jej brakiem w rozkładzie też jest złym pomysłem, dopóki nie będzie się to zgadzało z oznaczeniami na wyświetlaczu. Jeśli 70A rzeczywiście będzie jeździć do Ptaka, a 70 do CZMP, to będzie w porządku.

Za parkiem Moniuszki jest POW. Bądź Składowa. Zależy czy spojrzysz od hotelu Centrum, czy Polonia. I całkiem prawdopodobne jest, że 7 właśnie przetnie Narutowicza, skręci w lewo w Składową, gdzie podjedzie pod dworzec, i dalej albo wróci POW do Narutowicza, albo pojedzie dalej w głąb NCŁ i do Tramwajowej, którą wróci do Narutowicza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Kpc21 pisze:Według mnie tabelki są potrzebne. Inaczej pasażer nie ma informacji, jaki jest rozkładowy czas przejazdu, co będzie rajem dla nadgorliwych kanarów.
W Krakowie rozkłady jazdy mają opisaną ilość przystanków od danego miejsca do końca trasy, nie ma konkretnego czasu przejazdu, taryfa jest czasowa - wszyscy żyją.
Można zrobić też tak, jak w Warszawie - czas minimalny i maksymalny, resztę załatwia tolerancja.
A na pewno trzeba skończyć z tym, żeby kurs jadący minutę dłużej miał oddzielną tabelkę z czasem przejazdu, bo to nie wnosi nic.
Za parkiem Moniuszki jest POW. Bądź Składowa. Zależy czy spojrzysz od hotelu Centrum, czy Polonia. I całkiem prawdopodobne jest, że 7 właśnie przetnie Narutowicza, skręci w lewo w Składową, gdzie podjedzie pod dworzec, i dalej albo wróci POW do Narutowicza, albo pojedzie dalej w głąb NCŁ i do Tramwajowej, którą wróci do Narutowicza.

"7" jest planowana właśnie przez Kilińskiego, Nowowęglową, Tramwajową do Narutowicza.
Podpis.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli chcemy mieć sensowną komunikację to siłą rzeczy musimy się pozbyć 16, która blokuje zwiększanie taktów na ŁTR (do 7,5 gwarantującego godną obsługę końcówek sieci). ŁTR raczej nie będzie w stanie przyjąć więcej niż 30-32 poc/h (trzeba by wydłużyć przystanki w centrum i ostro popracować nad sygnalizacją), poza tym raczej nie potrzeba tam 40poc/h (5 linii w równym takcie co 7,5). Przy okazji będzie można pozbyć się 15A i puścić całość 15 na Kurczaki (co 7,5, ze szczytowymi wzmocnieniami do 6). A do Zgierza 4 (która jest w tej chwili na tyle peryferyjna, że z jej taktem można robić absolutnie wszystko), a w przyszłości 11 na niskiej podłodze.
W tej chwili Zgierska jest zbyt mocna, kosztem m.in. Limanowskiego, puszczenie wszystkich głównych linii co 7,5 (poza szczytem co 10) rozwiąże ten problem i ładnie poprawi atrakcyjność komunikacji.
Michcio
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: śr 08:42, 16 lip 2014

Post autor: Michcio »

Trzeba przyznać że rozkład http://obrazki.elektroda.pl/4707488500_1410521190.jpg jest cholernie czytelny, podobnie by było z takim 99, 85 i innymi gdzie obecne A jest częstsze. Jak patrzę obecnie na 70 to mi się wymiotować chce, na ten rozkład gdzie dominują literki..

No właśnie ale problemem będzie co zrobić jak np mamy 98, 74 gdzie mamy porównywalną liczbę kursów wszystkich wariantów... Wtedy nic dobrego taka zmiana nie przyniesie, właściwie to nic nie zmieni i nawet będzie to dość dziwnie brzmiało, przedstawię na przykładzie 60.

60 Plac Dąbrowskiego - Imielnik Nowy
60A Plac Dąbrowskiego - Dobra
60B Plac Dąbrowskiego - Stryków

lub odwrotnie A i B.

Trzeba by było też ustalić kryteria np. najwięcej kursów=pełny wariant, mniej kursów=A, jeszcze mniej=B?

No i kwestia linii. Moja propozycja zmian:
94 -> 88B
95 -> D (od Dell i po kija tam tramwaje? Żeby wozić powietrze?)
67 jest fajne, ale ktoś tam jedzie na to odludzie Łukaszewska? Co tam wogóle jest:D Muszę się przejechać i sprawdzić, ale coś czuję że zastanę pole kukurydzy. Chociaż nic do 67 nie mam, to jedna z moich ulubionych linii, poza tmy to Łukaszewska brzmi jakoś tak fajnie Obrazek Dobra, niech 67 zostanie bo Zjazdowa i ogólnie jak wspomniałem lubię tą trasę)
97.
93... Nie podoba mi się "tempo" tej linii na TG. Poza tym taka trochę dziwna, ale widzę tu ogromne poparcie na forum dla tego "pomysłu"
62A to kpina. Niech no znajdę tego pier***** dziadka który to chciał to mu chętnie powiem co myślę o jego propozycji. 75 na Kosynierów Starczy.
75 Ustronna i dać 75A na Matek Polskich. Ustronna tak jak Łukaszewska fajnie brzmi, ale problem jest taki że do tej Sapy to mało kto jeździ o niektórych godzinach...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:ŁTR raczej nie będzie w stanie przyjąć więcej niż 30-32 poc/h (trzeba by wydłużyć przystanki w centrum i ostro popracować nad sygnalizacją),
Możliwe że wydłużenie przystanków w centrum (a przynajmniej dwóch - tego przy Zielonej i bodajże przy Andrzeja Struga) załatwi przyszłoroczny budżet obywatelski.
Michcio pisze:Trzeba przyznać że rozkład http://obrazki.elektroda.pl/4707488500_1410521190.jpg jest cholernie czytelny
Z tym że wprowadza w błąd. Kursy do Ptaka musiałyby być oznaczone na wyświetlaczach jako 70A, a do CZMP jako 70.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Trzeba by było też ustalić kryteria np. najwięcej kursów=pełny wariant, mniej kursów=A, jeszcze mniej=B?
Przecież kryteria mogą zostać jak teraz (i tak są łamane), wystarczy dodać zapis, że najczęstszy wariant może dostać oznaczenie bez litery.
Możliwe że wydłużenie przystanków w centrum (a przynajmniej dwóch - tego przy Zielonej i bodajże przy Andrzeja Struga) załatwi przyszłoroczny budżet obywatelski.
To wciąż za mało. I naprawdę nie potrzeba aż 40 kursów/h na ŁTR.
Z tym że wprowadza w błąd. Kursy do Ptaka musiałyby być oznaczone na wyświetlaczach jako 70A, a do CZMP jako 70.
Gdzie jest z tym jakikolwiek problem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Michcio pisze:
No i kwestia linii. Moja propozycja zmian:
94 -> 88B
95 -> D (od Dell i po kija tam tramwaje? Żeby wozić powietrze?)
67 jest fajne, ale ktoś tam jedzie na to odludzie Łukaszewska? Co tam wogóle jest:D Muszę się przejechać i sprawdzić, ale coś czuję że zastanę pole kukurydzy. Chociaż nic do 67 nie mam, to jedna z moich ulubionych linii, poza tmy to Łukaszewska brzmi jakoś tak fajnie :D Dobra, niech 67 zostanie bo Zjazdowa i ogólnie jak wspomniałem lubię tą trasę)
97.
93... Nie podoba mi się "tempo" tej linii na TG. Poza tym taka trochę dziwna, ale widzę tu ogromne poparcie na forum dla tego "pomysłu"
62A to kpina. Niech no znajdę tego pier***** dziadka który to chciał to mu chętnie powiem co myślę o jego propozycji. 75 na Kosynierów Starczy.
75 Ustronna i dać 75A na Matek Polskich. Ustronna tak jak Łukaszewska fajnie brzmi, ale problem jest taki że do tej Sapy to mało kto jeździ o niektórych godzinach...

94 - pełna zgoda. Połączyć to z 88 i będzie dobrze.
67 - jednak ktoś na Zjazdowej i w rejonie pętli mieszka. Brakuje tylko ze dwóch popołudniowych kursów przez Wyżynną(by dzieciaki miały wygodniej) dostosowanych do godzin zakończenia lekcji. Podobny problem z 88 jest.
93 - poza tym, że jest powolne to naprawdę fajna linia. I jednak ktoś nią jeździ, nawet jeśli na JPII jedzie parą z 52.
62A - powrót na Paradną natychmiast. Chociaż lepiej to zlikwidować i przywrócić normalną KM na Demokratycznej. Z Ekonomicznej jest blisko i do 62 i do 68
75A - prywata? Wystarczy przekierować 70A od drugiej strony, przez osiedle i będzie okej. 75 na Ustronnej jest naprawdę optymalne, nie mamy dzięki temu czasochłonnego zawijasa na 68 przez Sapę.
Zablokowany