Nowy jednotor w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Akurat projekt mogli zrobić, a co najwyżej w momencie realizacji tej inwestycji, zamawiający zrezygnowałby z odcinka dotyczącego pętli. Chociaż nie wiadomo czy nie będzie ona wyłączona z użytku w związku z przebudową torowiska w okolicach wyjazdu z pętli (bo budowa nowych peronów itp.).
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

kuba_bed pisze:Chociaż nie wiadomo czy nie będzie ona wyłączona z użytku w związku z przebudową torowiska w okolicach wyjazdu z pętli (bo budowa nowych peronów itp.).

Ale te perony mogą być zaproponowane jako dość proste rozwiązanie. Jakoś bez zatrzymywaia ruchu tramwajów przebudowano perony na pozostałej części Aleksandrowskiej.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Aleksandrowska...

Post autor: Josek101 »

Szkoda,że nie robią coś z torowiskiem szczegolnie na wysokości ABB i od Szczecińskiej do Chochola
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Aleksandrowska

Post autor: Josek101 »

Po linii 44 od Chochoła pozostal wolny pas.Można by zwrócic sie do UE o dofinasnowanie budowy do granic Łodzi Romanowska z wekslem na koncu.Obsługa dwukierunkami.Takie małe marzenie. A od tamtąd blisko na Zielony Romanów np.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Aleksandrowska

Post autor: STUDI »

Josek101 pisze:Po linii 44 od Chochoła pozostal wolny pas.Można by zwrócic sie do UE o dofinasnowanie budowy do granic Łodzi Romanowska z wekslem na koncu.Obsługa dwukierunkami.Takie małe marzenie. A od tamtąd blisko na Zielony Romanów np.

Marzenie. Tylko marzenie. Zielony Romanów za daleko by komuś chciało się zapitalać do tramwaju kursującego raz na 30 minut. Tam każdy ma autko.
Obejrzyj sobie tereny na północ od Aleksandrowskiej .Spory obszar należący do Łodzi i kompletny brak komunikacji miejskiej. Jakoś nikt nie upomina się tam o autobus.

Albo do Aleksandrowa albo w ogóle. Kursuje autobus 78 plus "przystawka" 84.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jak już budować to linię do Aleksandrowa tam na pewno sporo chętnych znalazłoby się na linie tramwajową. Można uruchomić linię 44 ale musiałaby jechać do centrum Łodzi albo można też przedłużyć jedną z linii tramwajowych 2 lub 13.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

W końcu ktoś zapytał o pętlę Szczecinska. Po prostu "zapomniano" zamieścić wytyczne projektowe dla tej pętli.

http://zdit.uml.lodz.pl/files/tender/1364/scan0219.pdf

Petla Szczecińska.

Kod: Zaznacz cały

Projekt zakłada przebudowę obydwu pętli. Dopuszcza się zmiany geometrii układu torowego. Dopuszcza się rozważenie odwrócenie ruchu (pętle prawoskrętne).
....
Na pętli Szczecińska należy zastosować minimum dwa tory postojowo-przejazdowe (nie dopuszcza się torów ślepych). Odcinek dwutorowy pętli powinien pomieścić nie mniej niż cztery tramwaje o długości 32m (po dwa na każdym z torów). Jeżeli dostępne miejsce na to pozwoli, pojemność pętli można zwiększyć. Pozostała część pętli może zostać jednotorowa.
Na pętli zaprojektować perony techniczne (dojścia dla obsługi na całej długość wagonów). Perony publiczne dla podróżnych należy zlokalizować przy torowisku wzdłuż ul. Aleksandrowskiej, wspólne dla linii korzystających z pętli Szczecińska i Chochoła, po wschodniej stronie skrzyżowania Aleksandrowska-Szczecińska.
Pętla Chochoła

Kod: Zaznacz cały

Zgodnie z wytycznymi do projektowania należy przewidzieć ruch autobusowy po torowisku w obrębie pętli (zabudowa nawierzchni utwardzone o szerokości umożliwiającej przejazd autobusu). 
Dopuszczamy jednak wykorzystanie okolicznego układu drogowego tj. ul. Plonowej.

...

Dopuszcza się lokalizacje miejsc postojowych wewnątrz pętli. Liczba stanowisk postojowych zależna od dostępnego miejsca. Dopuszcza sie dojazd do parkingu od strony ul. Plonowej. 
Dodatkowo na parkingu należy zlokalizować 10 stojaków rowerowych. Dojazd do parkingu musi być doprowadzony w sposób dogodny dla użytkowników rowerów i być podłączony do ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego. 

No coż nowa pętla Szczecińska będzie zimą szczególnie zachęcać do tramwajów. Stanie na mrozie/śnieżycy/ulewie... a zamknięte tramwaje na torach postojowych a motorniczy w ciepełku na zapleczu. Gratulacje.

Dla ZDiT jak widać, komunikacja miejsca to tylko bydłowozy. Ćwierćwiecze to jednak za krótko dla betonu urzędniczego by zmienił traktowanie pasażerów jaki klientów a nie zło konieczne które trzeba zwalczać. Państwowe jest nieroformowalne.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

eDragon55 pisze:Jak już budować to linię do Aleksandrowa tam na pewno sporo chętnych znalazłoby się na linie tramwajową. Można uruchomić linię 44 ale musiałaby jechać do centrum Łodzi albo można też przedłużyć jedną z linii tramwajowych 2 lub 13.
Wytłumacz mi po co obecnie linia tramwajowa do Aleksandrowa? Gdzie chciałbyś ją umieścić?
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Linia do Aleksandrowa miałaby rację bytu, gdyby poprowadzić ją Szczecińską, Rojną do Zielonego Romanowa, a dalej po trasie 74 - stanowiłaby uzupełnienie oferty 78, ułatwiła by dostęp do zbiorkomu mieszkańcom Romanowa (jako bonus do całej linii byłaby obsługa osiedli dotąd nie obsługiwanych zbiorkomem).
Miejsce na to jest, chęci jakieś się przejawiały - pytanie czy ma to sens ekonomiczny i skąd na to kasa Obrazek
Podpis.
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

Patrząc na to jaki mamy tabor tramwajowy to chyba żadna linia autobusowa nie ma sensu zastąpienia przez tramwaj bo chyba każdy rozsądny człowiek woli podróżować kilkuletnim autobusem niż starym konstalem po pseudo modernizacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Weź pod uwagę, że zaraz z tym taborem będzie znacznie lepiej. Pod koniec przyszłego roku przyjeżdżają 22 Swingi - to da już 2 razy tyle nowoczesnych wagonów, co mamy obecnie.

Dojdą do tego modernizacje M8C (jakość jest jaka jest, ale dużo lepsze to niż zbulwiony Konstal). Z nowej perspektywy UE, jak tylko się zacznie, ma być 45 tramwajów. Poza tym przy takiej inwestycji pojawiłby się zapewne odpowiedni przetarg na tabor, tak jak ma to być przy remontach obecnych linii podmiejskich.

Obecnie struktura taboru wygląda tak:
440 Konstali -> 220 składów
ok. 30 Helmutów
25 nowoczesnych wagonów (z czego kilka popsutych)

To daje tak na oko jakieś 10% niskiej podłogi, może mniej z uwagi na te popsute Citki (i Pesy też) - ale żeby to dokładnie policzyć, trzeba by było wziąć pod uwagę chociażby solówki, czy też Konstale wyłączone z eksploatacji z powodu jakichś poważniejszych usterek, tak jak te Citki.

Po dwóch inwestycjach taborowych i modernizacji wszystkich M8C będzie:
ok. 80-90 nowoczesnych tramwajów (mogliby naprawić te wszystkie popsute Citki i Pesy, lepsze to niż pakowanie kasy w modernizacje Konstali, a cenowo wyjdzie podobnie, przecież to tylko naprawa, a nie modernizacja)
ok. 150 składów Konstali
14 zmodernizowanych Helmutów
ok. 10 niezmodernizowanych Helmutów

Czyli 40% niskiej podłogi. Prawie połowa. To będzie widać na ulicach miasta.

A swoją drogą jadąc ostatnio Cityrunnerem i patrząc na tabliczkę znamionową zwróciłem uwagę, że one mają już 12 lat. To nie są już wcale nowe tramwaje. A trzymają się, biorąc pod uwagę warunki eksploatacji, bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

To nie zmienia faktu, że w taborze autobusowym mamy tylko 30 conecto, które i tak mają tylko jeden stopień (ikarusów można nie liczyć bo wyjeżdżają tylko na meczówki).
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Autobus jest lepszy pod względem siedzeń: Normalne siedzenia z tkaniną i pianką. W nowych tramwajach zaczęły się pojawiać plastikowe szmelcy. Żaden komfort. Nawet jeszcze gorżej niż przed remontem. Wole nawet siedzieć na tych czerwonych "nocnikach" niż na takim szaro-żółto czymś.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Weź pod uwagę, że zaraz z tym taborem będzie znacznie lepiej.
Zaraz? Znacznie? To w przyszłym roku przyjedzie niezbędne natychmiast 150 nowych tramwajów żeby zbliżyć się do co bardziej cywilizowanych miast?
Pod koniec przyszłego roku przyjeżdżają 22 Swingi - to da już 2 razy tyle nowoczesnych wagonów, co mamy obecnie.
To raptem kropla w morzu potrzeb. Nie wspomnę już, że MPK chce na stałe trzymać w zajezdni aż 4 (w dodatku w okresie wykupionego serwisu kiedy należy jak najbardziej wyeksploatować wagony) i żadna gazeta nie protestuje.
To daje tak na oko jakieś 10% niskiej podłogi
Czyli mniej więcej tyle ile jest wysokopodłogowych autobusów (które muszą uszczęśliwiać wszystkich każdego dnia).
ok. 80-90 nowoczesnych tramwajów
Z potrzebnych 200. Do tego dorzucamy te lepsze konstale (za które ktoś powinien pójść siedzieć bo ta zabawa kosztuje więcej niż pełna modernizacja M8C!), trochę helmutów i park taborowy byłby akceptowalny.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:Nie wspomnę już, że MPK chce na stałe trzymać w zajezdni aż 4 (w dodatku w okresie wykupionego serwisu kiedy należy jak najbardziej wyeksploatować wagony) i żadna gazeta nie protestuje.
Podobno to jakiś myk formalny żeby kupić więcej wagonów niż potrzeba na samą linię 10, i te 4 dodatkowe będą jeździć na innych liniach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Podobno to jakiś myk formalny żeby kupić więcej wagonów niż potrzeba na samą linię 10, i te 4 dodatkowe będą jeździć na innych liniach.
Ładny mi myk formalny. Spokojnie mogłyby jeździć na 12 (i mogli dorzucić do zamówienia opcję na wypadek zwiększenia dofinansowania, np. do 30 wagonów), a w niedalekiej perspektywie i na 14 (a tymczasowo na 11 :P )
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Wszystkie nowe tramwaje powinny być używane w ruchu codziennie jeśli to tylko możliwe. Jeśli na linię 10 będzie przeznaczonych 18 tramwajów to pozostałe 4 mogą wyjechać na linii 11.
Jak jest jakiś problem to można na zastępsto wysłać Konstala tak jak na linii 11 się czasem pojawia i nie ma problemu.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

hax pisze:Linia do Aleksandrowa miałaby rację bytu, gdyby poprowadzić ją Szczecińską, Rojną do Zielonego Romanowa, a dalej po trasie 74 - stanowiłaby uzupełnienie oferty 78, ułatwiła by dostęp do zbiorkomu mieszkańcom Romanowa (jako bonus do całej linii byłaby obsługa osiedli dotąd nie obsługiwanych zbiorkomem).
Miejsce na to jest, chęci jakieś się przejawiały - pytanie czy ma to sens ekonomiczny i skąd na to kasa ;)
Nie ma to najmniejszego sensu. 74 i 78 na tej trasie w zupełności wystarczają + uzupełnienie w postaci 84.
Na Romanowie nie ma tłumów korzystających z KM, a co dopiero na odcinku od Rojnej do Romanowa. Z resztą od Zielonego Romanowa nie ma jak poprowadzić sensownie dalszej trasy przez miasto.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Nie ma co się podniecać. Najniższa oferta mosty Katowice (428 tys. i 40 PLN) przekroczyła budżet czyli 350tys PLN + 1 grosz.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: Nowy jednotor w Łodzi

Post autor: Josek102 »

Wczoraj ok 17 szyny na pętli Kochanówka były całe w ..... wapnie chyba.Czy sypią coś na odchwaszczanie ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
ODPOWIEDZ