Nowy jednotor w Łodzi
kuba_bed pisze:Chociaż nie wiadomo czy nie będzie ona wyłączona z użytku w związku z przebudową torowiska w okolicach wyjazdu z pętli (bo budowa nowych peronów itp.).
Ale te perony mogą być zaproponowane jako dość proste rozwiązanie. Jakoś bez zatrzymywaia ruchu tramwajów przebudowano perony na pozostałej części Aleksandrowskiej.
Aleksandrowska...
Szkoda,że nie robią coś z torowiskiem szczegolnie na wysokości ABB i od Szczecińskiej do Chochola
Aleksandrowska
Po linii 44 od Chochoła pozostal wolny pas.Można by zwrócic sie do UE o dofinasnowanie budowy do granic Łodzi Romanowska z wekslem na koncu.Obsługa dwukierunkami.Takie małe marzenie. A od tamtąd blisko na Zielony Romanów np.
Re: Aleksandrowska
Josek101 pisze:Po linii 44 od Chochoła pozostal wolny pas.Można by zwrócic sie do UE o dofinasnowanie budowy do granic Łodzi Romanowska z wekslem na koncu.Obsługa dwukierunkami.Takie małe marzenie. A od tamtąd blisko na Zielony Romanów np.
Marzenie. Tylko marzenie. Zielony Romanów za daleko by komuś chciało się zapitalać do tramwaju kursującego raz na 30 minut. Tam każdy ma autko.
Obejrzyj sobie tereny na północ od Aleksandrowskiej .Spory obszar należący do Łodzi i kompletny brak komunikacji miejskiej. Jakoś nikt nie upomina się tam o autobus.
Albo do Aleksandrowa albo w ogóle. Kursuje autobus 78 plus "przystawka" 84.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
W końcu ktoś zapytał o pętlę Szczecinska. Po prostu "zapomniano" zamieścić wytyczne projektowe dla tej pętli.
http://zdit.uml.lodz.pl/files/tender/1364/scan0219.pdf
Petla Szczecińska.
Pętla Chochoła
No coż nowa pętla Szczecińska będzie zimą szczególnie zachęcać do tramwajów. Stanie na mrozie/śnieżycy/ulewie... a zamknięte tramwaje na torach postojowych a motorniczy w ciepełku na zapleczu. Gratulacje.
Dla ZDiT jak widać, komunikacja miejsca to tylko bydłowozy. Ćwierćwiecze to jednak za krótko dla betonu urzędniczego by zmienił traktowanie pasażerów jaki klientów a nie zło konieczne które trzeba zwalczać. Państwowe jest nieroformowalne.
http://zdit.uml.lodz.pl/files/tender/1364/scan0219.pdf
Petla Szczecińska.
Kod: Zaznacz cały
Projekt zakłada przebudowę obydwu pętli. Dopuszcza się zmiany geometrii układu torowego. Dopuszcza się rozważenie odwrócenie ruchu (pętle prawoskrętne).
....
Na pętli Szczecińska należy zastosować minimum dwa tory postojowo-przejazdowe (nie dopuszcza się torów ślepych). Odcinek dwutorowy pętli powinien pomieścić nie mniej niż cztery tramwaje o długości 32m (po dwa na każdym z torów). Jeżeli dostępne miejsce na to pozwoli, pojemność pętli można zwiększyć. Pozostała część pętli może zostać jednotorowa.
Na pętli zaprojektować perony techniczne (dojścia dla obsługi na całej długość wagonów). Perony publiczne dla podróżnych należy zlokalizować przy torowisku wzdłuż ul. Aleksandrowskiej, wspólne dla linii korzystających z pętli Szczecińska i Chochoła, po wschodniej stronie skrzyżowania Aleksandrowska-Szczecińska.
Kod: Zaznacz cały
Zgodnie z wytycznymi do projektowania należy przewidzieć ruch autobusowy po torowisku w obrębie pętli (zabudowa nawierzchni utwardzone o szerokości umożliwiającej przejazd autobusu).
Dopuszczamy jednak wykorzystanie okolicznego układu drogowego tj. ul. Plonowej.
...
Dopuszcza się lokalizacje miejsc postojowych wewnątrz pętli. Liczba stanowisk postojowych zależna od dostępnego miejsca. Dopuszcza sie dojazd do parkingu od strony ul. Plonowej.
Dodatkowo na parkingu należy zlokalizować 10 stojaków rowerowych. Dojazd do parkingu musi być doprowadzony w sposób dogodny dla użytkowników rowerów i być podłączony do ścieżki rowerowej lub ciągu pieszo-rowerowego.
No coż nowa pętla Szczecińska będzie zimą szczególnie zachęcać do tramwajów. Stanie na mrozie/śnieżycy/ulewie... a zamknięte tramwaje na torach postojowych a motorniczy w ciepełku na zapleczu. Gratulacje.
Dla ZDiT jak widać, komunikacja miejsca to tylko bydłowozy. Ćwierćwiecze to jednak za krótko dla betonu urzędniczego by zmienił traktowanie pasażerów jaki klientów a nie zło konieczne które trzeba zwalczać. Państwowe jest nieroformowalne.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Wytłumacz mi po co obecnie linia tramwajowa do Aleksandrowa? Gdzie chciałbyś ją umieścić?eDragon55 pisze:Jak już budować to linię do Aleksandrowa tam na pewno sporo chętnych znalazłoby się na linie tramwajową. Można uruchomić linię 44 ale musiałaby jechać do centrum Łodzi albo można też przedłużyć jedną z linii tramwajowych 2 lub 13.
Linia do Aleksandrowa miałaby rację bytu, gdyby poprowadzić ją Szczecińską, Rojną do Zielonego Romanowa, a dalej po trasie 74 - stanowiłaby uzupełnienie oferty 78, ułatwiła by dostęp do zbiorkomu mieszkańcom Romanowa (jako bonus do całej linii byłaby obsługa osiedli dotąd nie obsługiwanych zbiorkomem).
Miejsce na to jest, chęci jakieś się przejawiały - pytanie czy ma to sens ekonomiczny i skąd na to kasa
Miejsce na to jest, chęci jakieś się przejawiały - pytanie czy ma to sens ekonomiczny i skąd na to kasa
Podpis.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
Weź pod uwagę, że zaraz z tym taborem będzie znacznie lepiej. Pod koniec przyszłego roku przyjeżdżają 22 Swingi - to da już 2 razy tyle nowoczesnych wagonów, co mamy obecnie.
Dojdą do tego modernizacje M8C (jakość jest jaka jest, ale dużo lepsze to niż zbulwiony Konstal). Z nowej perspektywy UE, jak tylko się zacznie, ma być 45 tramwajów. Poza tym przy takiej inwestycji pojawiłby się zapewne odpowiedni przetarg na tabor, tak jak ma to być przy remontach obecnych linii podmiejskich.
Obecnie struktura taboru wygląda tak:
440 Konstali -> 220 składów
ok. 30 Helmutów
25 nowoczesnych wagonów (z czego kilka popsutych)
To daje tak na oko jakieś 10% niskiej podłogi, może mniej z uwagi na te popsute Citki (i Pesy też) - ale żeby to dokładnie policzyć, trzeba by było wziąć pod uwagę chociażby solówki, czy też Konstale wyłączone z eksploatacji z powodu jakichś poważniejszych usterek, tak jak te Citki.
Po dwóch inwestycjach taborowych i modernizacji wszystkich M8C będzie:
ok. 80-90 nowoczesnych tramwajów (mogliby naprawić te wszystkie popsute Citki i Pesy, lepsze to niż pakowanie kasy w modernizacje Konstali, a cenowo wyjdzie podobnie, przecież to tylko naprawa, a nie modernizacja)
ok. 150 składów Konstali
14 zmodernizowanych Helmutów
ok. 10 niezmodernizowanych Helmutów
Czyli 40% niskiej podłogi. Prawie połowa. To będzie widać na ulicach miasta.
A swoją drogą jadąc ostatnio Cityrunnerem i patrząc na tabliczkę znamionową zwróciłem uwagę, że one mają już 12 lat. To nie są już wcale nowe tramwaje. A trzymają się, biorąc pod uwagę warunki eksploatacji, bardzo dobrze.
Dojdą do tego modernizacje M8C (jakość jest jaka jest, ale dużo lepsze to niż zbulwiony Konstal). Z nowej perspektywy UE, jak tylko się zacznie, ma być 45 tramwajów. Poza tym przy takiej inwestycji pojawiłby się zapewne odpowiedni przetarg na tabor, tak jak ma to być przy remontach obecnych linii podmiejskich.
Obecnie struktura taboru wygląda tak:
440 Konstali -> 220 składów
ok. 30 Helmutów
25 nowoczesnych wagonów (z czego kilka popsutych)
To daje tak na oko jakieś 10% niskiej podłogi, może mniej z uwagi na te popsute Citki (i Pesy też) - ale żeby to dokładnie policzyć, trzeba by było wziąć pod uwagę chociażby solówki, czy też Konstale wyłączone z eksploatacji z powodu jakichś poważniejszych usterek, tak jak te Citki.
Po dwóch inwestycjach taborowych i modernizacji wszystkich M8C będzie:
ok. 80-90 nowoczesnych tramwajów (mogliby naprawić te wszystkie popsute Citki i Pesy, lepsze to niż pakowanie kasy w modernizacje Konstali, a cenowo wyjdzie podobnie, przecież to tylko naprawa, a nie modernizacja)
ok. 150 składów Konstali
14 zmodernizowanych Helmutów
ok. 10 niezmodernizowanych Helmutów
Czyli 40% niskiej podłogi. Prawie połowa. To będzie widać na ulicach miasta.
A swoją drogą jadąc ostatnio Cityrunnerem i patrząc na tabliczkę znamionową zwróciłem uwagę, że one mają już 12 lat. To nie są już wcale nowe tramwaje. A trzymają się, biorąc pod uwagę warunki eksploatacji, bardzo dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście
Zaraz? Znacznie? To w przyszłym roku przyjedzie niezbędne natychmiast 150 nowych tramwajów żeby zbliżyć się do co bardziej cywilizowanych miast?Weź pod uwagę, że zaraz z tym taborem będzie znacznie lepiej.
To raptem kropla w morzu potrzeb. Nie wspomnę już, że MPK chce na stałe trzymać w zajezdni aż 4 (w dodatku w okresie wykupionego serwisu kiedy należy jak najbardziej wyeksploatować wagony) i żadna gazeta nie protestuje.Pod koniec przyszłego roku przyjeżdżają 22 Swingi - to da już 2 razy tyle nowoczesnych wagonów, co mamy obecnie.
Czyli mniej więcej tyle ile jest wysokopodłogowych autobusów (które muszą uszczęśliwiać wszystkich każdego dnia).To daje tak na oko jakieś 10% niskiej podłogi
Z potrzebnych 200. Do tego dorzucamy te lepsze konstale (za które ktoś powinien pójść siedzieć bo ta zabawa kosztuje więcej niż pełna modernizacja M8C!), trochę helmutów i park taborowy byłby akceptowalny.ok. 80-90 nowoczesnych tramwajów
Podobno to jakiś myk formalny żeby kupić więcej wagonów niż potrzeba na samą linię 10, i te 4 dodatkowe będą jeździć na innych liniach.px33 pisze:Nie wspomnę już, że MPK chce na stałe trzymać w zajezdni aż 4 (w dodatku w okresie wykupionego serwisu kiedy należy jak najbardziej wyeksploatować wagony) i żadna gazeta nie protestuje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ładny mi myk formalny. Spokojnie mogłyby jeździć na 12 (i mogli dorzucić do zamówienia opcję na wypadek zwiększenia dofinansowania, np. do 30 wagonów), a w niedalekiej perspektywie i na 14 (a tymczasowo na 11 )Podobno to jakiś myk formalny żeby kupić więcej wagonów niż potrzeba na samą linię 10, i te 4 dodatkowe będą jeździć na innych liniach.
Wszystkie nowe tramwaje powinny być używane w ruchu codziennie jeśli to tylko możliwe. Jeśli na linię 10 będzie przeznaczonych 18 tramwajów to pozostałe 4 mogą wyjechać na linii 11.
Jak jest jakiś problem to można na zastępsto wysłać Konstala tak jak na linii 11 się czasem pojawia i nie ma problemu.
Jak jest jakiś problem to można na zastępsto wysłać Konstala tak jak na linii 11 się czasem pojawia i nie ma problemu.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Nie ma to najmniejszego sensu. 74 i 78 na tej trasie w zupełności wystarczają + uzupełnienie w postaci 84.hax pisze:Linia do Aleksandrowa miałaby rację bytu, gdyby poprowadzić ją Szczecińską, Rojną do Zielonego Romanowa, a dalej po trasie 74 - stanowiłaby uzupełnienie oferty 78, ułatwiła by dostęp do zbiorkomu mieszkańcom Romanowa (jako bonus do całej linii byłaby obsługa osiedli dotąd nie obsługiwanych zbiorkomem).
Miejsce na to jest, chęci jakieś się przejawiały - pytanie czy ma to sens ekonomiczny i skąd na to kasa
Na Romanowie nie ma tłumów korzystających z KM, a co dopiero na odcinku od Rojnej do Romanowa. Z resztą od Zielonego Romanowa nie ma jak poprowadzić sensownie dalszej trasy przez miasto.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Wczoraj ok 17 szyny na pętli Kochanówka były całe w ..... wapnie chyba.Czy sypią coś na odchwaszczanie ?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka