Nowy jednotor w Łodzi
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Jaki to ma związek z tematem (odgrzebanym zresztą sprzed 4 lat)
Re: Nowy jednotor w Łodzi
To ja z innej beczki ( ale... nie off topic - bo fantazja jest od tego aby bawić się kolego ( chyba nie jesteśmy na oficjalnej stronie ZDiT? Pytanie retoryczne ). Było tu o Aleksandrowskiej... Po rewitalizacji torowiska między Szczecińską a Chochoła temat ewentualnej przedłużki w kierunku Aleksandrowa jest raczej "akademicki", ale... Gdyby tak od Szczecińskiej był jednotor, a "w zamian" do Spadkowej wydłużenie trasy... ( o tyle samo m, co jeden zlikwidowany tor - dlatego "w zamian" )? Oczywiście, z ekonomicznego punktu widzenia, zapewne nie jest to cool, ale... to się wpisuje w praktykę działań grupy trzymającej władzę ( przykład? No, właśnie inwestycja pomiędzy Szczecińską a Chochoła przecież ). Tak więc, w ramach rozwoju "szyny" sięgałaby on dalej w kierunku granic miasta, aniżeli dotychczas; to logiczny wniosek z obowiązującej w propagandzie "doktryny". Pozdrawiam.
Druga propozycja ( jak się bawić, to... Proszę bardzo ). Pomiędzy przystankiem Telefoniczna/Czorsztyńska a krańcówką Stoki jest około półtora km... Skoro tak, to - znów "w zamian" za pozostawienie tam tylko jednego toru - możnaby przedłużyć infrastrukturę ( jednotor ) gdzieś dalej... I tu pojawiają się różne opcje ( jest lato, więc w sezonie ogórkowym "warto rozmawiać" ): 1. Do skrzyżowania Giewont/Prezydenta, 2. Czecha / Listopadowa, 3. Krańcówka SKALNA. Oczywiście, zostałaby jedna linia tramwajowa ( z nowym nr - bo te różne 12, 18 itd. kończyłyby przy Telefonicznej... ) - ale punkt docelowy w centrum Łodzi dla takiej linii wybraliby mieszkańcy żyjący "przy trasie" ( demokracja, kurde! ). A że na Stokach nie wystarczy jedna linia? Odpowiadam: a jakie są napełnienia na odc. Telefa - Stoki? Bo ja ciągle czytam, że słabo panie, słabo. Ano właśnie. Mniej tego zadęcia, a więcej realizmu: NYC nie jesteście... Exactly.
Druga propozycja ( jak się bawić, to... Proszę bardzo ). Pomiędzy przystankiem Telefoniczna/Czorsztyńska a krańcówką Stoki jest około półtora km... Skoro tak, to - znów "w zamian" za pozostawienie tam tylko jednego toru - możnaby przedłużyć infrastrukturę ( jednotor ) gdzieś dalej... I tu pojawiają się różne opcje ( jest lato, więc w sezonie ogórkowym "warto rozmawiać" ): 1. Do skrzyżowania Giewont/Prezydenta, 2. Czecha / Listopadowa, 3. Krańcówka SKALNA. Oczywiście, zostałaby jedna linia tramwajowa ( z nowym nr - bo te różne 12, 18 itd. kończyłyby przy Telefonicznej... ) - ale punkt docelowy w centrum Łodzi dla takiej linii wybraliby mieszkańcy żyjący "przy trasie" ( demokracja, kurde! ). A że na Stokach nie wystarczy jedna linia? Odpowiadam: a jakie są napełnienia na odc. Telefa - Stoki? Bo ja ciągle czytam, że słabo panie, słabo. Ano właśnie. Mniej tego zadęcia, a więcej realizmu: NYC nie jesteście... Exactly.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Z Telefoniczną byłby o tyle kłopot, że nawet przy tramwaju z taktem 15 jeden skład musiałby na krańcówce poczekać na drugi lub gdzieś musiałoby być miejsce na mijankę, co będzie generować opóźnienia, a to przy często występujących zatrzymaniach ruchu może być ogromnym problemem. A jak nie daj Bóg zatrzymanie byłoby choćby na nowym jednotorze na Telefonicznej? Umarł w butach, bo krańcówka Telefoniczna byłaby pełna. A z nową krańcówką przy CKD to na razie tylko zabawa w fusy i najpewniej może powstać na 600-lecie Łodzi, jeśli nie później. Co do Aleksy, może i poszłoby, gdyby nie to, że inwestycja miała miejsce niedawno, bo ledwie półtora roku temu. Więc najpewniej ani to, ani to.
Tak wracając do kwestii Stoków. Swego czasu myślałem o tym, żeby przedłużyć jakąś linię na Sikawę, do ulicy Brzezińskiej (krańcówka miałaby być między Giewont a Listopadową, a rejon miałby służyć za przesiadkę z linii brzezińskich - również prywatnych, obecnie prywaciarze przy Marmurowej nie stają - a także różnych pochodnych obecnego 53, na linię tramwajową do kampusu UŁ i nawet dalej w kierunku centrum), ale wydaje mi się to obecnie całkowicie oderwane od rzeczywistości. Gdyby Łódź była bogatsza, to mogłoby się to stać. A tak, mamy jak mamy.
Poza tym o takich rzeczach można sobie pisać również w Naszych wyobrażeniach w dziale Inne, żeby nie powiedzieć, że przytoczony wątek bardziej pasuje.
Tak wracając do kwestii Stoków. Swego czasu myślałem o tym, żeby przedłużyć jakąś linię na Sikawę, do ulicy Brzezińskiej (krańcówka miałaby być między Giewont a Listopadową, a rejon miałby służyć za przesiadkę z linii brzezińskich - również prywatnych, obecnie prywaciarze przy Marmurowej nie stają - a także różnych pochodnych obecnego 53, na linię tramwajową do kampusu UŁ i nawet dalej w kierunku centrum), ale wydaje mi się to obecnie całkowicie oderwane od rzeczywistości. Gdyby Łódź była bogatsza, to mogłoby się to stać. A tak, mamy jak mamy.
Poza tym o takich rzeczach można sobie pisać również w Naszych wyobrażeniach w dziale Inne, żeby nie powiedzieć, że przytoczony wątek bardziej pasuje.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Wiesz ze w lipcu br są 596 urodziny Łodzi? Więc to 600-lecie już niedługo
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Dolary przecież orzechom że Pacyfik mieszka w okolicy warsztatu samochodowego na Telefonicznej bliżej Czorsztyńskiej a może nawet bardzo bardzo blisko. Mam znajomych na Stokach i słyszałem o ludziach którzy się w takim stylu wypowiadają. Trzeba jednak powstawać sobie pytanie czy wcześniej jeździły Telefoniczną tramwaje czy stały ich domy i oni w nich zamieszkiwali? Jednotor = docelowa powolna śmierć tramwajów. Jak 5 procent osiedla będzie decydować za resztę to coś chyba jest postawione na głowie. Tyle w temacie demokracji wspomnianej przez Pacyfika jak się domyślam codziennego użytkownika tramwajów pełnego troski o nie.
Pozdrawiam - Marek
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Ja najchętniej wywaliłbym w kosmos linię za ZT1 i dał 87 po prostu, bo Stokowiczom w pupach się przewraca. Małe osiedle ma 2x lepszy KM choćby od Rokicia 5x liczniejszego i od Rudy prawie 2x liczniejszej...
Marzeniem moim jest, żeby 15 nie wróciła po wakacjach na Stoki, bo to totalne marnowanie kasy...
Marzeniem moim jest, żeby 15 nie wróciła po wakacjach na Stoki, bo to totalne marnowanie kasy...
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Jeśli chodzi o Stoki to powinno być tak:
87A - Żubardź - Pl. Wolności co 48/x
87B - Żubardź - Doły Smutna co 48/40
87C - Żubardź - Telefoniczna - Janosika - Sikawa co 24/40
Do tego 12 tylko w szczycie co 12, poza szczytem co 24/40, 15 skrócić do Telefonicznej.
Jeśli chodzi o ten kawałek tramwaju do Spadkowej to chyba tylko po to, żeby fajnie wyglądało. 78 i 84AB przecież i tak muszą zostać po staremu. Od strony Aleksandrowa to trzeba pomyśleć, w którym miejscu mógłby powstać węzeł autobus, tramwaj, Park and Ride i Bike and Ride i tam dociągnąć linię tramwajową.
87A - Żubardź - Pl. Wolności co 48/x
87B - Żubardź - Doły Smutna co 48/40
87C - Żubardź - Telefoniczna - Janosika - Sikawa co 24/40
Do tego 12 tylko w szczycie co 12, poza szczytem co 24/40, 15 skrócić do Telefonicznej.
Jeśli chodzi o ten kawałek tramwaju do Spadkowej to chyba tylko po to, żeby fajnie wyglądało. 78 i 84AB przecież i tak muszą zostać po staremu. Od strony Aleksandrowa to trzeba pomyśleć, w którym miejscu mógłby powstać węzeł autobus, tramwaj, Park and Ride i Bike and Ride i tam dociągnąć linię tramwajową.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Tylko drodzy stali forowicze zdajcie sobie sprawę że na forum trafili wrogowie tramwajów mieszkający na Stokach którzy próbują tu swoje "ugrać". Nie wiem czy warto lać wodę na młyn. No chyba że chcemy dołożyć cegiełkę do docelowej likwidacji tramwaju na Stoki.
Pozdrawiam - Marek
Re: Nowy jednotor w Łodzi
U mnie nie ugrają nic, bo ja bym im zostawił 58 co 12/20, 64 co 12/20 i za 12 dał 87 co 20 cały dzień.
Tyle spokojnie starczy na takie osiedle. A nie dwie linie tramwajowe co 12 minut, dwie autobusowe co 12 w szczycie...
Tyle spokojnie starczy na takie osiedle. A nie dwie linie tramwajowe co 12 minut, dwie autobusowe co 12 w szczycie...
Re: Nowy jednotor w Łodzi
No ale właśnie zwolennicy likwidacji tramwajów których na stokach jest kilka procent mają w Tobie sojusznika. Ograniczenie tramwajow, jakieś jednotory to docelowo skasowanie bo takie są realia. Tylko nie mówmy później że samochodów przybywa bo wygaszanie popytu na tramwaj przez cięcia częstotliwości i skracanie linii daje taką konsekwencje. EL zera na pewno przyklasną.Jordi pisze:U mnie nie ugrają nic, bo ja bym im zostawił 58 co 12/20, 64 co 12/20 i za 12 dał 87 co 20 cały dzień.
Tyle spokojnie starczy na takie osiedle. A nie dwie linie tramwajowe co 12 minut, dwie autobusowe co 12 w szczycie...
Pozdrawiam - Marek
Re: Nowy jednotor w Łodzi
No tak... akurat w tym wypadku przybędzie... Jak tramwaje już dzisiaj wożą tam kompletnie powietrze.
Bądźmy realistami. Nasza KM dzisiaj nie zachęci nikogo do pozostawienia auta. Jest megapowolna, stałe takty to często fikcja, tabor tramwajowy mimo inwestycji nadal jest w stanie złym, ma pseudopriorytet, który i tak nie działa... Jeszcze coś dodać? A my mając mało kasy pchamy sobie składy Konstali co 6 minut na osiedle domków jednorodzinnych, ba czasami Swing się trafi.
Nie jestem przeciwnikiem tramów. Jestem zwolennikiem ich dobrego rozplanowania.
Bądźmy realistami. Nasza KM dzisiaj nie zachęci nikogo do pozostawienia auta. Jest megapowolna, stałe takty to często fikcja, tabor tramwajowy mimo inwestycji nadal jest w stanie złym, ma pseudopriorytet, który i tak nie działa... Jeszcze coś dodać? A my mając mało kasy pchamy sobie składy Konstali co 6 minut na osiedle domków jednorodzinnych, ba czasami Swing się trafi.
Nie jestem przeciwnikiem tramów. Jestem zwolennikiem ich dobrego rozplanowania.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Ja na Stoki dałbym 15 I 18 (zamiast 12).w szczycie takt 6min, poza 12min
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Hm... w związku z tym zamknięciem torowiska na ul. Legionów, można się pokusić o rozważania na temat przyszłości tego rejonu... po remoncie Legionów. I tu nasuwa się pytanie o Koziny: Cmentarną i linię nr 7... Otóż można rozważyć na przyszłość taki np. wariant: od rozjazdu na skwerze KOR w osi jezdni jednotor dla "7", a wzdłuż Ogrodowej i Srebrzyńskiej prowadzić trasę tym "południowym" torem... zaś mijankę usytuować pod nr Srebrzyńska 8: jest przejście dla pieszych ( i zrobić tam nowy przystanek w związku z tym ). Natomiast jeśli chodzi o skwer KOR: jadąc od strony Kozin - przed wjazdem na skwer "odbicie" drugiego toru w śladzie Cmentarnej po zachodniej stronie ( być może trzeba byłoby poszerzyć lekko pas drogowy: dasię ). A auta miałyby do dyspozycji "pieremyczkę" prostopadłą do Legionów w kierunku południowym ( znak nakazu jazdy w prawo na dojeździe do skweru KOR... bo dalej - to już normalnie: w lewo albo w prawo w Legionów of course ). Chyba, że są "wielkie plany" rozwoju linii "7" itd. itp. ( a pewnie są: i nigdy nie zostaną zrealizowane - brak woli politycznej i forsy ). Więc może lepiej "zejść na ziemię" i naprawdę zastanowić się nad racjonalizacją sieci tram. Pozdrawiam serdecznie.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Linia na Srebrzynskiej to powinna być włączona do Włókniarzy
Re: Nowy jednotor w Łodzi
No extra. Łagiewnicka i duże blokowisko z jedną tylko linią dojeżdżająca do centrum kursującą w szczycie do 12 minut. Czy na tych Stokach to tam gęsto drapacze chmur pobudowali? To drugie od końca osiedle z liczbą mieszkańców mające tramwaj na dodatek kursujący częściej niż wiele dzielnic z przodu listy pod względem mieszkańców.nowy1212 pisze:Ja na Stoki dałbym 15 I 18 (zamiast 12).w szczycie takt 6min, poza 12min
Tam na Stokach to jedna linia i to kursująca co 24 / 40 minut wystarczy. Mają tam jeszcze 58 dojeżdżające prawie do samej Piotrkowskiej. Bloki przy Łagiewnickiej mają tylko jedną linie tramwajową łącząc z centrum.
Ostatnio zmieniony ndz 10:33, 27 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
^^Nie no ja się zgadzam, ze tam jedna linia, by wystarczyła, ale przyjąłem wersję, ze byłby płacz i protesty, więc wydaje mi się, ze wersja z linią 15 (co 12min) i 18 (12min szczyt, 24 poza, brak w weekendy) to taki no kompromis względem obecnego stanu 12 (co 12min) i 15 (co 12min).
Bo osobiście to ja bym na Stoki wysłał jedną linię 12 lub 15 (już niech badania potoków określą co ważniejsze)
Bo osobiście to ja bym na Stoki wysłał jedną linię 12 lub 15 (już niech badania potoków określą co ważniejsze)
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Linia 15 lub 17 jak już i co drugi kurs. Dojazd będzie adekwatny do rozmiaru osiedla. Uciążliwość się zmniejszy. Linia 12 czy 18 nie ma sensu bo tych naście małych bloczków ma w tej relacji 58 na dodatek jeżdżące przez całe tamto osiedle.
Co do uciążliwości tramwajów. Na terenie wokół Rossmana słychać każdy tramwaj jadący po Aleksandrowskiej. Odgłos tramwajów znacznie głośniejszy o hałasu samochodów jadących pod nosem po Św Teresy.
Co do uciążliwości tramwajów. Na terenie wokół Rossmana słychać każdy tramwaj jadący po Aleksandrowskiej. Odgłos tramwajów znacznie głośniejszy o hałasu samochodów jadących pod nosem po Św Teresy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Nowy jednotor w Łodzi
Etam, 15 co 12 min byłby światem.
Ale to pewnie jak wybudują ten kawałek toru do CKD, w końcu ciężko byłoby zmieścić trzy linie przy zajezdni.
Ale to pewnie jak wybudują ten kawałek toru do CKD, w końcu ciężko byłoby zmieścić trzy linie przy zajezdni.
Re: Nowy jednotor w Łodzi
A powinien nie kończyć się przy CKD a pojechać dalej wzdłuż Mazowieckiej do Czechosłowackiej. Dobudowanie toru na pętli Telefoniczna jest jednak tańsze.TramMomentyStudenta pisze:Etam, 15 co 12 min byłby światem.
Ale to pewnie jak wybudują ten kawałek toru do CKD, w końcu ciężko byłoby zmieścić trzy linie przy zajezdni.