Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Jeśli odbudowywać teraz linię do Rzgowa, to tylko przez Rzgowską - to by zapewniło szybszy dojazd do placu Niepodległości i dalej do centrum. Pytanie tylko, na ile byłby popyt na taką linię poza godzinami pracy CH Ptak i na ile możliwe by było poprowadzenie tramwaju wzdłuż DK91.

Tramwaj do Aleksandrowa odbudować najłatwiej, ale przez ul. Pabianicką, a nie Wojska Polskiego. Osiedle rozbudowało się południe, więc byłoby sporym generatorem ruchu (co widać nieraz w 74).

Na Złotnie jest miejsce na tramwaj do Biegunowej (z jednotorem między Jęczmienną a Biegunową), zresztą dalej nie ma zbytniej potrzeby na tramwaj (chyba że podłączony przez Traktorową do Aleksandrowskiej).
Podpis.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

hax pisze:[...] Pytanie tylko, na ile byłby popyt na taką linię poza godzinami pracy CH Ptak [...]
Mamy tramwaj do zakładów pracy, który ma powodzenie głównie w godzinach zmian.
Więc tramwaj do Ptaka już ma większy sens, w porównaniu z tym.
No i miezkańcy Rzgowa też by chyba mogli trochę skorzystać, bo to zawsze dawałoby lepsze połączenie z centrum Łodzi i możliwości przesiadek. Jest ryzyko zatrzymań, ale tramwaje by nie stały w korku.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Gdzie mamy tramwaj specjalnie do zakładu pracy? Jest Dell, ale tam ten zakład praktycznie sąsiaduje ze sporym osiedlem, głupotą było go tam nie dociągać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Osiedle (Olechów Południe) jest kawałek wcześniej. Przy krańcówce raczej zabudowań mieszkalnych nie ma. Więc tramwaj jedzie do Panattoni Park. Zobacz jak wygląda ilość pasażerów na samej krańcówce, poza godzinami zmian.
Z reszą już była o tym dyskusja, czy nie wystarczył tramwaj na Hetmańskiej, Zakładowej, Książąt Polskich i Przybyszewskiego, ewentualnie z dodatkową pętlą gdziej na Janowie czy Olechowie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Przy przystanku Ofiar Terroryzmu 11 Września/Dell powstają bloki, na skrzyżowaniu Hetmańska/Odnowiciela jest park - nie było i tak miejsca, żeby wcześniej wybudować pętlę, stąd lokalizacja pod Pannatoni Park, a w przyszłości tramwaj tam się przyda (w 1995 roku metro na Kabatach miało stację pośrodku pola, za wyjściem w kierunku dzisiejszego Tesco pasły się krowy).

Tramwaj do Rzgowa przez Rzgowską miałby branie, wszak sunąłby wydzielonym torem, ale największe wtedy, gdyby poprowadzić go przez centrum miasteczka.
Podpis.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Metro to trochę inny przykład inwestycji, gdzie myślę że już na początku zakładano rozbudowę wszystkiego co znajduje się na powierzchni - zresztą metro jest pewnego rodzaju motorem rozwoju strefy wokół jego stacji. Tutaj mieszkalnictwa być nie powinno - al. Ofiar nie jest żadną zachętą do mieszkania, a z racji odległości powinny się tam znajdować jedynie obszary typowo przemysłowe.

Wiecie co? Mieszkając w Rzgowie jakoś nie wyobrażam sobie teraz tramwaju, chociaż miałbym go właściwie prosto pod oknem i w myślach już widzę cudowny, nowoczesny niskopodłogowy tabor, który mknie przez centrum, ale... Nie ma za bardzo jak tego zrobić. Pamiętam kiedy jeszcze były szyny na ul. Tuszyńskiej, chodnik po stronie wschodniej był tak śmiesznie wąski, że czasami zastanawiałem się w ogóle nad sensem jego istnienia. To co zrobiono na ulicach Tuszyńskiej, Rudzkiej i Czartoryskiego w Gadce Starej (w tym ostatnim przypadku musiałby być to wariant przez Rudę), czyli budowa chodników i bieda dróg rowerowych jednak też koliduje dość mocno z tramwajem, a z racji szerokości pasa drogowego byłby problem ze zmieszczeniem wszystkiego. Zastanawia mnie też jak kiedyś była rozmieszczona tutaj sieć trakcyjna i jak to wyglądałoby gdyby dzisiaj doszło do takiej inwestycji.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Podobnym motorem napędowym inwestycji może być tramwaj, jeśli najpierw się wybuduje się linię, a potem zacznie budować osiedle, a nie najpierw wybuduje osiedle mamiąc, że za X lat pojedzie tam tramwaj Obrazek

Tramwaj w Rzgowie musiałby być dalej prowadzony w asfalcie, (co ujmuje mu jednej z cech, mianowicie szybkości), linia musiałaby wbiegać do miasteczka przez ul. Łódzką, wzdłuż DK91 koniecznie by były wykupy ziemi , a sieć trakcyjna mogłaby być powieszona jak dawniej na rozetach, bądź na słupach oświetleniowo-trakcyjnych.
Podpis.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Oczywiście, że tak tylko pytanie czy chcemy kolejnych kloców na dalekim Janowie, Olechowie itp? Do strefy przemysłowej wystarczy autobus - to co mamy obecnie wynika z tych dziwnych uwarunkowań, na które niestety jest zezwolenie społeczne czyli rozlewanie miasta. Niestety brak MPZP jedynie pomaga w zwiększaniu tego efektu.

Obawiam się, że węzeł TG ze Rzgowską znacznie utrudniłby realizację inwestycji, o ile całkiem jej nie zablokował - nikt nie będzie burzył nowiutkiego wiaduktu. Do tego gdzie od granicy Łodzi i gminy Rzgów jest miejsce na tramwaj? W pasie rozdziału? Wydaje się trochę wąski - pas drogowy też z obu stron jest ograniczony wąskimi ulicami, których rolą jest obsługa nieruchomości wzdłuż DK1. No i przede wszystkim należy się zastanowić czy będzie to efektywne ekonomicznie, a właściwie efektywniejsze niż obsługa autobusowa? Już bardziej widzę Aleksandrów niż Rzgów - przede wszystkim biorąc też pod uwagę potencjał pod względem liczby mieszkańców.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Janów/Olechów bardziej na wschód już się nie rozbuduje, a i w kierunku północ-południe jest ograniczone pole manewru, także większy urban sprawl tam nie grozi (a skoro już bloki tam są i ludzie chcą tam mieszkać, to nie zmieniajmy tego stanu rzeczy, bardziej mnie martwi budowa osiedli domków w Nowosolnej i okolicy).

Owszem - tramwaj do Aleksandrowa jest bardziej realną inwestycją, chociażby ze względu na mniejsze problemy terenowe wzdłuż ulicy Pabianickiej i mniejszy ruch na tej ulicy na dalszym odcinku. Jednakże, podobnie jak tramwaj do Rzgowa, raczej pozostanie w sferze marzeń, przynajmniej do czasu powstania Łódzkiego Obszaru Metropolitarnego i scalenia komunikacji zbiorowej w aglomeracji w jedną, sprawnie funkcjonującą całość.
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

hax pisze:Podobnym motorem napędowym inwestycji może być tramwaj, jeśli najpierw się wybuduje się linię, a potem zacznie budować osiedle, a nie najpierw wybuduje osiedle mamiąc, że za X lat pojedzie tam tramwaj ;)

Tramwaj w Rzgowie musiałby być dalej prowadzony w asfalcie, (co ujmuje mu jednej z cech, mianowicie szybkości), linia musiałaby wbiegać do miasteczka przez ul. Łódzką, wzdłuż DK91 koniecznie by były wykupy ziemi , a sieć trakcyjna mogłaby być powieszona jak dawniej na rozetach, bądź na słupach oświetleniowo-trakcyjnych.
Tramwaj nie musi być szybki po Rzgowie, ważne by był szybki między Rzgowem a Łodzią.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Moja propozycja.
Najpierw schemat, bo obrazek często więcej mówi niż setki stron tekstu.


http://i.imgur.com/MiNb9FF.png


Komentarz.

Propozycje tramwaju w al. Palki wg mnie są pozbawione sensu - "muchowóz". Tramwaj omijający w całości osiedle jako najistotniejszy generator ruchu - czyli nadal zostawiamy autobusy z obsadą przegubową obsługujące osiedle które ominie ta linia przez Palki. Pozostaje JEDYNA SENSOWNA opcja przez ul. Pankiewicza. Niestety park przeszkadza zrobić to ciekawej - tj. tramwaj w ul. Sterlinga i dalej na północ przez part do Obr. Westerplatte i nieco dalej na północ do miejsca o którym dalej. Wiem to NIEREALNE i ten pomysł to wygeneruje tony hejtu.

Wracając do linii na Kopcińskiego. Niektórzy proponują tramwaj w u. Uniwersyteckiej. Nieco z nikąd do nikąd. Niestety urzędnicy zadecydowali o bezsensownym wg, mnie układzie linii tramwajowych w NCŁ. Tramwaj w Uniwersyteckiej miałby sens jakby pojechał dalej na południe do Nowowęglowej i tu rozwidlenie do dworca i w stronę Kopcińskiego. Niestety bezmyślnie poprowadzono pochopnie kreskę przez Tramwajową która nie oferuje niczego sensownego.

Franciszkańska, Dolna i umownie Nowo-Tokarzewskiego (nazwać ja Tokarzewskiego a początkowy krótki odcinek Tokarzewskiego przemianować na Wawelską - i tak ulica Tokarzewskiego nie ma i mieć nie będzie ciągłosci). Zaletą jest porządne skomunikowanie sporej i gęsto zabudowanej dzielnicy miasta która jest plamą na mapie komunikacyjnej. Poprowadzenie torów na wschód do Obr. Westerplatte zakończone pelą tak zaprojektowaną by mogła pełnić rolę wydajnej pętali awaryjnej/rezerwowej. Jak dla mnie priorytet. Linia na Nowo-Tokarzewskiego może być alternatywą dla porzuconej pętli na Rondzie Powstańców 1863. Przy okazji do skasowanie autobus 57 z Marysińskiej. Dodam jako istotną uwagę tramwaj na inflanckiej nie będzie ofertą dla tej dzielnicy - trzeba będzie utrzymywać autobusy. Linia na Inflanckiej to raczej linia dla dłuższego tranzytu obecnie realizowanego autobusami.

Żwirki - naprawa błędu przy budowie WZ czyli połączenie al. Politechniki z PPC. Linia na Księzy Młyn chcemy zrewitalizować te część miasta a jest słabo skomunikowana.

Rejon dw. Chojny - tu możliwe dowolne konfiguracje. Np. tramwaj z Kurczaków jadący przez Kilińskiego i Broniewskiego a na Broniewskiego porządny przystanek przesiadkowy A+T. To centrum przesiadkowe to byłaby cena za niewielkie wydłużenie przejazdu z Kurczaków (i CZMP) - wg mnie warta poniesienia. Ale można zostawić tak jaj test niestety utrzymując typową niecywilizowaną przesiadkę. Linia ul. Broniewskiego dalej do Śmigłego-Rydza - jak widać na rysunku powstaje okólna trasa tramwajowa opasująca centrum oraz bliskie centrum dzielnice. Bardziej zewnętrzny krąg to ŁKA. Dowolne opcje tego "żółtego"

Przeniesienie tramwaju z Gdańskiej na Żeromskiego. Bez, jak dla mnie pozbawionego sensu, kombinowania z odcinkami jednokierunkowymi. Linia dalej przedłużona na północ przez Cmentarną i Karskiego do Zgierskiej. Jak widać na rysunku - zewnętrzna obwodnica tramwajowa. Na Gdańskiej głównie ruch samochodowy tym bardziej że naturalnie prowadzić on będzie do Manufaktury. Linia Żeromskiego przybliża choć trochę tramwaj do sporej części Polesia i odsuwa go od ŁTR (wg mnie za blisko jest od Gdańskiej do ŁTR).

Zachowanie linii na Koziny z włączeniem jej w torowisko na al. Włókniarzy . Nawet za cenę możliwej likwidacji torów na Legionów od Cmentarnej do Kasprzaka (na tym odcinku w większości tereny magazynowe - likwidacja opcjonalna). Ciekawą opcją byłoby przejście przez tory PKP do Manii co jest warte rozważenia zamiast jazdy przez al. Unii do Konstantynowskiej. Robiąc przejście przez tory PKP to obecną tu pętlę można zlikwidować (-> Linia 7 do Biegunowej)

Linia Manię. Do d. pętli Biegunowa. W dalszym etapie linia przez Złotno o Traktorową do Aleksandrowskiej. Realizacja min. zamierzenia likwidowania pojedynczego połączenia szynowego z blokowiskiem - ponadto w zasadzie zastąpienie linii autobusowej 83 tramwajem. Rezygnując z tego łącznika warto rozważyć odnogą tramwaju na południe od Aleksandrowskiej zamiast ul. Traktorową np. ulica Kaczeńcową do skraju zabudowy osiedla..

Odnoga w ul. Świtezianki do stacji ŁKA. Tu lepiej skierować tramwaje miejskie niż na Helenówek. Radogoszcze zamiast zdublowanego połączenia tramwajowego z centrum będą mieć linie ŁKA.

Wspomniane dublowanie dojazdu do blokowisk: przedłużenie tramwaju na Niższej na południe przez tory kolejowe i dalej Sternfelda i Kurczaki do Rzgowskiej. Przedłużenie tramwaju ul Przybyszewskiego do Hetmańskiej. Oraz Wróblewskiego przez tory kolejowe. Gdyby były plany zabudowy od Kusocińskiego do Konstantynowskiej) to łącznik Armii Krajowej do Konstantynowskiej ale wtedy trzeba przebudować pętlę Bratysławska by był wjazd od "zachodu". Tan drugi łącznik nie wyklucza tego przez Wróblewskiego.

Czerwona i Wróblewskiego. Nie tylko do al. Politechniki ale dalej na zachód najpierw do JP II a tam pętla zaprojektowana na wydajna pele awaryjną / rezerwową. Ten teren do kompletne przebudowy - zrewitalizowania. Będzie generatorem ruchu. Obywatelska to niestety głównie tereny przemysłowe - lepsze autobusy będą.

Tramwaj na ul. Tuwima przy okazji włączony w Tramwajową i NCŁ. Pozwoli ściślej zintegrować NCŁ ze ścisłym centrum (jedno centrum!!!). Na Tuwima rezygnacja z jednego kierunku i uspokojenie ruchu. Dla samochodów ulica Nawrot częściowo uwolniona z autobusów. Pozwoli zrezygnować z linii autobusowy jak 74, 80 i 83 w tym rejonie. Na odcinku od Wólczańskiej do Żeromskiego możliwe odcinki jednokierunkowe. Można zrobić małą pętlę uliczną - Struga - Żeromskiego - Skłodowskiej Curie - Struga - dla ew. wykorzystania podczas zatrzymań (dodatkowa możliwość - każda nawet niewielka czyni sama komunikacje tramwajową bardziej neizawodną)


Linie podmiejskie: Linia do Aleksandrowa. W Zgierzu zachowanie odnogi do Pl. Kilińskiego (ponoć są pomysł likwidacji tego odcinka), zaś odcinek przez Stare Miasto w Zgierzu przeniesiony na Sieradzką Targową, Parzęczewską i Gałczyńskiego. Inna opcja łatwiejsza i najbardziej realna to Łódzka, Rynek, Łęczycka, Piotra Skargi, Parzęczewska, Gałczyńskiego, Łęczycka. To po części w zamian za porzuconą odnogę ŁTR na osiedle 650-Lecia. Odnoga na pl. Kilińskiego - można skierować kawałek na wschód a nawet do dworca PKP. Gdyby od pl. Kilińskiego do Łódzkiej przejść przez Łąkową to przy wybudowaniu linii wgłąb os. 650 Lecia można uruchomić szczytową lokalną linię. Linia Pabianicka - do zbudowania odnoga na Bugaj i reaktywacja lokalnej linii tramwajowej - akurat Pabianice są "idealne" pod takie rozwiązanie.

Odcinki w okolicach Bałuckiego Rynku. Po zbudowaniu trasy na Karskiego oraz na Franciszkańskiej i Nowo-Tokarzewskiego można nawet rozważyć likwidację torów - zachowując łącznik na Nowomiejskiej od Pl. Wolności do pętli przy ul. Północnej.

Nowe pętle: Świtezianki przy ŁKA. Tokarzewskiego/Obr. Westerplatte (+AR), Wróblewskiego/JP II (+AR), Mazowiecka/Czechosłowacka, Biegunowa. w Pabianicach na Bugaju, w Zgierzu w Proboszczewicach albo Gałczyńskiego/Łęczycka. Pętla przy zajezdni Brus. Pętla na Tymienieckiego (linia na Księży Młyn), Strykowska/Inflancka przy ŁKA, Julianowska/Karskiego (+AT). Rozbudowa pętli Zielona/Legionów (dodatkowy tor - generalnie pęta +AR)

Odnogi zakończone ślepo blisko centrum jak na Tokarzewskiego czy Wróblewskiego (oraz obecna na Kozinach) pozwolą na skrócenie niektórych linii - owszem jakieś nowe powstać muszą ale będą one krótsze. Długie trasy zachować jedynie dla naprawdę najważniejszych linii "magistralnych" linie wspierające powinny być krótsze.

Do rozważenia jeszcze na deser:
Na Piotrkowskiej zamiast kretyńskiego trambusu (oraz okropnych "rikszy") - linia tramwajowa turystyczna obsługiwana replikami przedwojennych wagonów.

+AR plus funkcja awaryjno - rezerwowa.

Oczywiście że pewne miejsca staną z automatu centrami przesiadkowymi. Niektóre nowe odcinki pozwolą przetrasować autobusy (np. Tokarzewskiego).
Ubiegnę Jordiego - wiem, pominąłem Rudę. ul. Rudzka miejsce na tramwaj jest, ale znowuż skraj dzielnicy, inne ulice - ciasno. Szansą jest planowane przebijanie drogi wzdłuż Olechówki, można poprowadzić odnogą tramwaju od Pabianickiej ale to wg powiązać należy z ew. planami przebudowy tej części miasta. Jak tramwaj w ul. Rudzkiej to dość krótki odcinek do ul Przestrzennej albo Starorudzką też okolic skrzyżowania Przestrzenna / Rudzka - jednak wymaga to pomysłu na Rudę. Jak odbudowa tramwaju na rudzkiej to trzeba z tej ulicy zrobić centrum tej dzielnicy. Lotnisko Lublinek - skomunikowanie z dworcami PKP powinna zapewnić odnoga kolei a nie komunikacja miejska a jak już chcemy na siłę ciągnąć pod lotnisko tramwaj to wg mnie u. Prądzyńskiego - po drodze zabudowa powoli domki jednorodzinne są zastępowane wielorodzinnymi bloczkami

A teraz proszę wylać wiadra pomyj i hejtu. Dziękuję.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

STUDI pisze:Linie podmiejskie: Linia do Aleksandrowa.
Tramwajowa?
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Projekt..

Post autor: Josek101 »

Mieszkam w Aleksandrowie od urodzenia tzn.obecnie mieszkam w Łodzi.Od najmłodszych lat pamietam wekslowanie enkami nawet 3 wagonowe.Wybudowali w parku pętle jezdziły przeguby czasem enki jednokierunkowe , kilka razy trafiły się 805-tki aż w końcu zlikwidowali. Ten burmistrz co likwidował jest caly czas. Rynek zmienili głowna ulice przebudowali ,sa 2 linie autobusowe + 84 iwatpie by miasto(czytaj UM) chciał wrócic do tramwaju.Fakt od Chochola do Romanowa jest miejsce na torowisko( nawet pojedynczy tor) tylko skad kasa i gdzie ten tramwaj wpuścić w Aleksandrowie ? Ale jestem za
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Josek101, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Jak dla mnie, to niektóre pomysły nierealne infrastrukturalnie i niepotrzebnie zastępują autobus tramwajem (nie zawsze się to opłaca). Planowanie tras na terenie gmin sąsiednich jest też małosensowne. Wiadomo jaki mają stosunek do inwestowania w obecne trasy, a co dopiero w przyszłe. Szczególnie Zgierz ze swoim MUK i Pabianice (mimo, że to tylko autobusy).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 2 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

M. Kaźmierczak pisze:
STUDI pisze:Linie podmiejskie: Linia do Aleksandrowa.
Tramwajowa?

Tak, bo ma większy sens niż linia do znacznie mniejszego Konstantynowa czy nawet Zgierza (bo tam jest kolej)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 5 razy.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

STUDI pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
STUDI pisze:Linie podmiejskie: Linia do Aleksandrowa.
Tramwajowa?

Tak, bo ma większy sens niż linia do znacznie mniejszego Konstantynowa czy nawet Zgierza (bo tam jest kolej)
Jak miałaby przebiegać jej trasa?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

projekt ..

Post autor: Josek101 »

Koledzy zejdźmy na ziemię tramwaj był do poczatku lat 90 ub.wieku i nie bedzie ,też bym chciał ale nie realne wg mnie.Miasto i gmina bardzo zadłużone
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Re: projekt ..

Post autor: M. Kaźmierczak »

Josek101 pisze:Koledzy zejdźmy na ziemię tramwaj był do poczatku lat 90 ub.wieku i nie bedzie ,też bym chciał ale nie realne wg mnie.Miasto i gmina bardzo zadłużone
Doskonale o tym wiem, dlatego chciałem wypytać o szczegóły koncepcji. Bowiem, po pierwsze brak jest miejsca na tego typu inwestycję. Po drugie, gminy musiałyby się porozumieć. Po trzecie, nawet jeśli wystąpiłyby o przyznanie funduszy unijnych na ten cel, trzeba wnieść określony wkład własny, na co Aleksandrowa zwyczajnie nie stać. Po czwarte, jeśli koncepcja zakłada tramwaj na Zielony Romanów, jest ona bezsensowna. Natomiast zakładając ewentualną pętlę na os. Słonecznym, odsyłam do punktu 1.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

STUDI pisze:
M. Kaźmierczak pisze:
STUDI pisze:Linie podmiejskie: Linia do Aleksandrowa.
Tramwajowa?

Tak, bo ma większy sens niż linia do znacznie mniejszego Konstantynowa czy nawet Zgierza (bo tam jest kolej)

Proponuję pojeździć tak z tydzień, codziennie, każdą z tych linii do tych miast, zamiast pier..lić głupoty! Kolej nie dojeżdża tam gdzie jest tramwaj. Ba, nawet autobus nie jeździ tam gdzie tramwaj!

Pomysł komunikacji tramwajowej zamiast autobusowej w Zgierzu (np. Targową, Skargi) jest kompletnie oderwany od rzeczywistości! Nie ma sensu zastępować autobusu tramwajem, nie mówiąc już o tym że nie ma tam miejsca. Co innego linia od placu Kilińskiego z odnogą na osiedle wg. założeń ŁTRu- tu jeszcze można debatować.

Pan pseudoznawca Studi niech ochłonie i przestanie pisać bzdury, kompletnie nie znając realiów i wymyślając w swojej głowie kretyńskie teksty, jak to że linia do Konstantynowa czy Zgierza nie mają sensu...
ODPOWIEDZ