Plan transportowy / nowy model transportu zbiorowego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:
STUDI pisze:Al. Kościuszki na południe nie będzie przedłużana.
Będzie. Niby "jeszcze w tym roku" mają rozpocząć się prace. Ale bez tramwaju.

To przedłużenie to będzie tylko dojazd do Sukcesji. Choć klapa tej ostatniej może nawet być przesłanką do założenia rezygnacji z tego zamierzenia.

Pierwotny (stary) plan przedłużenia zakładał przebicie na wprost alei Kościuszki ż do Pabianickiej. Sama Pabianicka odcięta od Pl. Niepodległości. Najstarsze plany jeszcze z czasów pierwszej Wojny Światowej mówiły o przedłużenie dokładnie na wprost. W późniejszym okresie proponowano przejście al. Kościuszki w Wólczańska - problemem był budynek zbudowany jako tymczasowy na tyłach katedry.

Jak pisałem mamy już od dość dawna osiągnięty stan iż tramwaje w ciągu NS nie dają sobie rady i nie ma szans aby to zmienić Czas pilnie budować metro w osi NS. Choćby etapami na zasadzie premetra czyli tramwaju w tunelu ( potem przedłużenie tuneli w stronę przedmieść).

Do czasu jego zbudowania trzeba zastosować środek zaradczy - wsparcie autobusami w celu zwiększenia przepustowości. Trwanie przy dogmatycznej zasadzie nie dublować nie pomoże w żaden sposób w rozwiązaniu problemu ŁTR zaś efekt będzie identyczny jak z budową ŁTR'u, Wygaszanie popytu co ucieszy ministra finansów bowiem zużycie paliwa wzrośnie co oznacza wzrost wplywów do budżetu z tytułu akcyzy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
sayan696
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz 06:19, 02 lis 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sayan696 »

No, popatrz, STUDI, jednak doszedłeś do wniosku, że Łodzi potrzebne jest coś na kształt metra. A gdy pisałem na Skyscraperze, że trasa W-Z, to skopana inwestycja, że to tramwaje powinny być w tunelu, to warczałeś na mnie, że nie widzę trudności z zejściem/wyjściem z podziemnej stacji, a ruchome schody/pochylnie to fantazja, bo zaraz ulegną uszkodzeniu.
Ja akurat zgadzam się z Tobą w kwestii konieczności bezkolizyjnej komunikacji na trasie N-S (oczywiście także W-Z), ponieważ przepustowośc tej trasy osiągnęła swoją granicę. I chyba najlepsza koncepcją byłoby zbudowanie lekkiego metra/premetra i użycie taboru tramwajowego, taka unifikacja taboru dałaby dużo, nie tylko brak koniecznosci obsługi taboru odmiennego od dotychczas stosowanego, lecz również ujednolicenie zasilania.
Dwie linie, w szerokim centrum schowane pod ziemię/biegnące estakadami w znacznym stopniu rozwiązałyby problemy łódzkiej komunikacji zbiorowej. I nie ma co się łudzić, że kolejowy tunel średnicowy rozwiąże problem komunikacji na linii W-Z, po pierwsze nie ten przebieg, po drugie osiągnięcie taktu na poziomie 3 - 4 minut jest w nim nierealne, a taki takt jest potrzebny, by ludzie zaczęłi znów częściej korzystać z komunikacji miejskiej.
Tak więc budowa czegoś na kształt metra w Łodzi, jest dla mnie rzeczą nieuniknioną, jeżeli chce się rozwiązać bolączki komunikacyjne Łodzi. Ulic w cenrum nie da się poszerzyć, więc albo całkowicie zamkniemy centrum dla samochodów, albo uciekniemy ze zbiorkomem pod ziemię. Opowiadanie koszałków opałków o sławnym "priorytecie" dla tramwajów nie ma sensu, jak to działa w praktyce widzimy na codzień, po prostu absolutna porażka. Czasy przejazdów systematycznie są wydłużane, a miały być skrócone. Znów ZDiT opowiedział nam bajki.
pawlak
Gaduła
Posty: 1041
Rejestracja: śr 19:38, 14 sty 2009

Post autor: pawlak »

Święta racja. Bardzo źle, że zanim przyjdzie nam zbudować coś takiego minie wiele lat bo takie buble jak ŁTR i WZ będą musiały się zamortyzować. Chyba, że będziemy budować nowe trasy równolegle.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Sam pomysł "metra" nie jesf zły. Ale z tym wiąże się też zagrożenie, albo raczej zmusza to do rozwiązania problemu łódzkiego budownictwa. Przy budowie NCŁ, widzimy co się dzieje z kamienicami. Może to przez to, może nie. Jak powstanie tunel dla kolei pod centrum, też może być nie ciekawie. Co prawda eksperci geodezyjni twierdzą, że nie będzie się to wiązało z rozsypywaniem się kamienic, ale nie wiem, czy to się sprawdzi.
Jeśli dodatkowo byśmy znowu drążyli kolejne tunele dla KM, to trzeba zadbać o to, by ludzie nie potracili dachu nad głową.
Mateusz

EA-1 8-)
sayan696
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz 06:19, 02 lis 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sayan696 »

Tak w połowie lat '90 poświęciłem trochę czasu i wyrysowałem dwie hipotetyczne linie metra, biorac pod uwagę wszystkie poważne generatory ruchu. Od tamtych lat, wiele się nie zmieniło, poza powstaniem kilku galerii handlowych i likwidacją kilku zakładów przemysłowych. Co ciekawe, dwie w miarę młode dzielnice przemysłowe, czyli Teofilów Przemysłowy i Dąbrowa Przemysłowa, po paru latach zapaści, odżyły i znów są poważnymi generatorami ruchu.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Tylko że w Łodzi spokojnie da się obyć bez metra, spokojnie wystarczy sensowna kolej i tunel średnicowy z przystankiem w centrum i integracja kolei (możliwie wielu przewoźników) z LTZ, aż do Zgierza (stację Zgierz warto by wciągnąć do miejskiej taryfy). Wtedy dalsze podróże odbywałyby się po kolei obwodowej z ewentualną przesiadką na linię centralną (peron w peron z synchronizacją odjazdów), a bliższe tramwajami.

Metro ma jeszcze jedną wadę - żeby było faktycznie opłacalne czasowo musi mieć mało przystanków, czyli musi istnieć dla niego naziemna linia alternatywna lub silne linie rozwozowe. Tak jak np. w Warszawie - praktycznie wszędzie w centrum metro jest zdublowane tramwajami, które bynajmniej nie jeżdżą puste, bo są bardziej ekonomiczne czasowo na krótkich odcinkach (odpada czas wchodzenia i schodzenia na stację)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

sayan696 pisze:Tak w połowie lat '90 poświęciłem trochę czasu i wyrysowałem dwie hipotetyczne linie metra, biorac pod uwagę wszystkie poważne generatory ruchu. Od tamtych lat, wiele się nie zmieniło, poza powstaniem kilku galerii handlowych i likwidacją kilku zakładów przemysłowych.
Jak masz jeszcze gdzieś ten projekt to zaprezentuj :)
sayan696
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: ndz 06:19, 02 lis 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sayan696 »

Listę z generatorami ruchu już znalazłem, tylko trzeba ją trochę uwspólcześnić, muszę jeszcze znaleźć rysunek tras z przystankami, pamiętam, że zrobiłem rysunek na kalce technicznej, a podkładem była mapka Łodzi z planu albumowego PPWK.
Tyle tylko, że niespecjalnie wiem, jak to zamieścić na forum, drukarkę z funkcją skanowania mam.
Ale co dalej?
Mig, doskonale zdaję sobię sprawę, że stacje metra nie mogą być zbyt blisko siebie, bo wówczas metro traci jedną ze swoich zalet - wysoką prędkość handlową. Oczywiście wziąłem to pod uwagę, jak i to, że metro musi wspólpracować z naziemnymi środkami komunikacji zbiorowej, nie może działać w oderwaniu. Wszystkie środki zbiorowej komunikacji miejskiej muszą stanowić spójny system, wzajemnie uzupełniający się.
Poza tym, uważam że ci, którzy twierdzą, że Łodź jest miastem za małym by powstało w nim metro, nie mają racji. Wystarczą takie przykłady, jak np Rennes, miasto o 211 tys. mieszkańców, posiadające metro. Na początku wśród mieszkańców przeważali przeciwnicy metra, po powstaniu pierwszej linii sytuacja zaczęła sie zmieniać, w tym momencie mieszkańcy Rennes są tak zadowoleni z metra, że gdy parę lat temu postanowiono zbudować drugą linię, decyzję tę poparło ponad 80% mieszkańców. Budowę drugiej linii rozpoczęto w 2014r, a ma być wg. planów zakończona w 2019r.
W roku 2020 Rennes, miasto o powierzchni 55 km2 i 211 tys. mieszkańców (Francuzi rozróżniają jeszcze tzw. zespól zurbanizowany w którym mieszka 318 tys. mieszk.) będzie posiadać 22,1 km linii metra.
Spośród miast, które posiadają metro, a mają zbliżoną do Łodzi liczbę mieszkańców, zarówno samego miasta jak i aglomeracji (a niektóre są znacznie mniejsze) można w Europie wymienić (podaję nazwy w brzmieniu oryginalnym): Oslo, Nuernberg, Lille, Touluse, Lyon, Bilbao, Valencia, Palma de Mallorca.
Spośród tych miast, spore nawet podobieństwo do Łodzi w początkowej sytuacji przed budową metra. miała Valencia, parę linii podmiejskich kolejek elektrycznych. Co ciekawe, cała sieć jest tam o rozstawie metrowym, a w parę lat po zakupieniu przez Łodź Cityrunnerów, Valencia wypożyczyła (bodajże dwa) do testów.
Poza tym, w wielu miastach zbudowano sieci premetra, jak np w Antwerpen, Charleroi, Alicante, Porto, Rouen i w bardzo wielu miastach niemieckich. Nawet za naszą wschodnią granicą pobudowano trasy premetra, jak np w Krzywym Rogu i Wołgogradzie.
Z tego co można się dowiedzieć - ja akurat czytałem statystyki dotyczące miast niemieckich - każda rozbudowa sieci premetra, powoduje spadek procentowy w korzystaniu z prywatnych samochodów do podróży na terenie miasta, a wzrost w korzystaniu z komunikacji zbiorowej.
Pociąga to też za sobą spadek w liczbie samochodów na 1000 mieszkańców, w Berlinie jest to trochę ponad 370 sam./1000 mieszk, w Łodzi zbliżamy się do 500 sam/1000 mieszk. Różnica zaiste znacząca.
Poza tym Łodź posiada w centrum wygodny układ urbanistyczny do budowy metra - siatkę prostopadłych względem siebie ulic.
Przy tym, co dzieje się na łódzkich ulicach, budowa metra jest koniecznością. Postępująca niewydolność łodzkiego zbiorkomu, cięcia w częstotliwości, likwidacja niektórych linii (jak np. 98, autorom pomysłu wydawało się, że ludzie będą dalej korzystać ze zbiorkomu, mimo tego, że dla niektórych bezpośrednia podróż zamieniła się w taką z dwoma przesiadkami i ludzie w efekcie przesiedli się do prywatnych aut) powoduje, że ludzie przesiadają się do prywatnych aut, co jeszcze bardziej zwiększa problemy komunikacyjne.
I tworzy się swoista samonapędzająca się sytuacja, którą może rozwiązać tylko taka dramatyczna zmiana, jak budowa metra/premetra, lub całkowite zamknięcie centrum dla samochodów prywatnych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez sayan696, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Metro to fajna sprawa bo nie stoi w korkach zatrzymuje się tylko na przystankach i pomieści dużo ludzi ale niestety jest to bardzo drogi wydatek no i jego budowa może zagrażać.
W Łodzi widziałbym metro, które korzystałoby z tunelu średnicowego czyli na trasie Łódź Widzew - Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska / Łódź Żabieniec z pośrednimi przystankami, które już istnieją lub mogłyby powstać: Niciarniana, Kościuszki/Zielona, Manufaktura, Koziny, Kopcińskiego, plac Hallera. To jest najbardziej prawdopodobna opcja jeśli w Łodzi powstanie metro.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Mały problem z tunelem kolejowym jest taki, że musiałby "akceptować" naprawdę bardzo małe następstwa czasów, wręcz rzędu 1-2 min. Żeby taki tunel mógł pełnić funkcję metra, kolej aglomeracyjna musiałaby jeździć co 4-5 minut, a biorąc pod uwagę wyjazd z tunelu w dwóch kierunkach (w stronę Kaliskiego i w stronę Żabieńca z pominięciem Kaliskiego), może nawet częściej. A tym tunelem nie będą jeździć tylko osobowe, więc (żeby dać kilka slotów dla pospiesznych) trzeba by zagęścić następstwa.
Nie wiem, czy żeby zapewnić takie parametry nie będzie wymagany ETCS2, który jak na razie jest w raptem kilkudziesięciu pociągach (na szczęście 1/3 z nich to ŁKA Obrazek )
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Nowy model transportu zbiorowego. Tego chcą łodzianie:

BAŁUTY
Remont, modernizacja ul. Wojska Polskiego (jezdni i torowiska).
Wydłużenie torowiska tramwaju linii 6 do stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Łódź-Marysin.
Modernizacja węzła komunikacyjnego Doły
Remont ul. Franciszkańskiej - wprowadzenie autobusu w rejon do tej pory słabo skomunikowany
Wprowadzenie linii autobusowej łączącej Radogoszcz Wschód i Radogoszcz Zachód
Przeniesienie przystanków, integracja połączeń autobusowo - tramwajowych przy węźle rondo powstańców 1863 r.
Skomunikowanie osiedla Zielony Romanów za pomocą linii tramwajowej
Uporządkowanie przebiegów, skorelowanie kursów, zwiększenie częstotliwości linii, m.in.: 81, 84, 87, 89, 73, 79, 78.
GÓRNA
Inwestycje tramwajowe: budowa torowiska na Broniewskiego, remonty na Rzgowskiej, Rydza-Śmigłego, Dąbrowskiego, Przybyszewskiego.
Obsługa autobusowa Chojen w rejonie ulicy Sternfelda.
Węzły przesiadkowe przy Broniewskiego-Rzgowskiej i rondzie Lotników Lwowskich.
Lepsza obsługa autobusowa Rudy Pabianickiej i Starego Rokicia, w tym komunikacja nocna.
Odbudowa torowiska w ul. Czerwonej i połączenie al. Politechniki z Górniakiem.
Poprawa obsługi tramwajowej ul. Przybyszewskiego.
Obsługa komunikacyjna osiedla Piastów - autobus na ul. Bednarskiej.
Obsługa autobusowa Wiskitna, Gościńca, Posady, Bronisina.
Budowa linii tramwajowej do Centrum Zdrowia Matki Polki wraz z parkingiem P&R.
POLESIE
Częstotliwość kursowania linii tramwajowej nr 10 w weekendy.
Powrót linii tramwajowej nr 14 na Retkinię.
Częstotliwość kursowania i trasa autobusu linii nr 98.
Obsługa autobusowa Złotna, Zdrowia i Manii - linie nr 74, 83.
Zmiana organizacji ruchu w okolicach ulic Obywatelska, Waltera - Janke, Pienista.
Reorganizacja trasy linii nocnej N3 (Koziny - dworzec Łódź Kaliska).
Zmiana organizacji ruchu na ulicach Gdańska, Kopernika oraz Zielona.
Skomunikowanie północno - zachodniej części Smulska i Nowego Józefowa
ŚRÓDMIEŚCIE
Kursowanie linii autobusowej 77 - częstotliwość oraz przebieg linii.
Zmiana organizacji ruchu na ul. Pomorskiej - wydzielenie torowiska.
Budowa linii tramwajowej łączącej rondo Solidarności z ul. Narutowicza.
Lokalizacja i funkcjonowanie buspasów.
Wprowadzenie taboru niskopodłogowego na liniach tramwajowych.
Zmiana organizacji ruchu na ul. Zielonej.
Obsługa komunikacyjna Nowego Centrum Łodzi i Dworca Łódź Fabryczna.
WIDZEW
Zamiana pętli dla linii tramwajowych 3 i 9.
Zwiększenie liczby kursów tramwajowych na Stoki.
Poprawa skomunikowania w okolicach stacji Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Łódź-Stoki, Łódź-Widzew.
Modernizacja i remont infrastruktury pieszej i przystankowej.
Zmiana systemu opłat za komunikację (integracja z biletem ŁKA, bilet na liczbę przystanków).
Zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów w kierunku Nowosolnej i Mileszek.
Funkcjonowanie linii autobusowych 82, 96 oraz 98.

http://lodz.wyborcza.pl/lodz/56,35136,19884094,jak-sprawniej-poruszac-sie-po-miescie-pomysly-lodzian.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Przetarg nieograniczony wygrała firma Sun&More Sp. z o.o.

Przedmiotem niniejszego postępowania jest przeprowadzenie kampanii informacyjno-promocyjnej Modelu Zrównoważonego Transportu Zbiorowego zachęcającej mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego i przedstawienia wyników przeprowadzonych konsultacji społecznych. Celem działań będzie: - zachęcenie łodzian do korzystania z transportu zbiorowego poprzez wydarzenia o charakterze promocyjnym i informacyjnych realizowane w przestrzeni publicznej, m.in. na przystankach i w pojazdach MPK, - budowanie wizerunku Łodzi, jako Miasta przyjaznego dla komunikacji zbiorowej w którym funkcjonuje zrównoważony model transportu, - promocja już zrealizowanych działań- węzły przesiadkowe, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, dodatkowe przystanki itp. - zwiększenie świadomości opinii publicznej na temat udziału komunikacji zbiorowej w całości systemu komunikacyjnego w Łodzi. Działania informacyjne i promocyjne powinny być skierowane do mieszkańców Miasta w szczególności do pasażerów korzystających z komunikacji zbiorowej, jak i kierowców korzystających z infrastruktury drogowej.

ZDiT
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Post autor: mateeusz »

Na stronie Urzędu Miasta pojawił się raport z przeprowadzonych konsultacji: http://uml.lodz.pl/konsultacjespoleczne/zakonczone/zakonczone_2016/
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

1. Skrócenie czasu przejazdu transportem
zbiorowym: wyłączanie ulic którymi porusza się
komunikacja miejska z ruchu samochodów
osobowych, drobne zmiany w organizacji ruchu i
małe, lokalne, przebudowy infrastruktury
drogowej, objęcie siecią komunikacji miejskiej
obszarów, do których obecnie ona nie dociera,
włączenie kolei aglomeracyjnej do miejskiego brak odp.
systemu transportu zbiorowego, 2. Zwiększenie
komfortu podróżowania komunikacją miejską; 3.
Integracja transportu zbiorowego w Łodzi z
transportem autobusowym w aglomeracji
łódzkiej; 4. Poprawienie informacji pasażerskiej
(wszystkie punkty i podpunkty są obszernie
rozwinięte w ankiecie).
jest jedynym którego nie umieścili w tabelce w całości? :)

Bo całego wniosku miałem 6 stron. Jeśli kogoś interesuje - http://przeklej.org/file/7AlQgJ/konsultacje.zdit1.pdf

Ciekawostka - wniosek nr 473:
Wprowadzenie
biletów
elektronicznych, tygodniowych.
Przecież dokładnie takie bilety istnieją, normalny na strefę miejską kosztuje 37,80 zł... A w odpowiedzi napisali tylko:
W zakresie biletów - konieczna
kompleksowa analiza taryfy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Generalnie jest nadzieja na jakieś zmiany, niektóre możliwe do wprowadzenia niedługo, m.in. zwiększenie częstotliwości 10 w weekendy i wprowadzenie przystanków na żądanie. W dłuższym horyzoncie czasowym planowane jest ogólne zwiększenie częstotliwości.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Zwiększenie częstotliwości w okresie wakacyjnym to wiadomo, że mija się z celem, ale na jesień gdyby OSSR w końcu zaczął działać i dałoby się choćby o te 2-3-4 minuty przyspieszyć tramy, to możnaby spróbować z taktem bazowym 10.

Na wakacje już można wprowadzać przystanki na żądanie no i 10 w soboty 10 i w niedziele 15 to też do wprowadzenia "na wczoraj".

Ciekawi mnie tylko, czy będzie można zgłaszać przystanki nadające się na "NŻ", bo ankieta była cieniutka w tym aspekcie - można było tylko 10 lokalizacji zaznaczyć - ledwo udało mi się na 62 zrobić i 2 na 68 zaznaczyć i koniec...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Jordi pisze:ale na jesień gdyby OSSR w końcu zaczął działać
Nie wiem skąd ten powtarzany zawsze i wszędzie mit, że OSSR nie działa :P Chyba, że uważamy, iż jego działanie ma polegać na zielonym świetle dla wszystkich i wszędzie to tak, nie działa i działać nigdy nie będzie :P
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Fakt. Zapomniałem, że OSSR się "uczy" Obrazek

Chodziło mi o to, że liczę na nadejście momentu, gdy dzięki niemu uda się skrócić nieco czasy przejazdu, co pomoże zwiększyć częstotliwość Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nie chodzi o żadne uczenie. Chodzi Ci pewnie o załączenie bezwzględnego priorytetu dla tramwajów w znacznie większej liczbie miejsc niż dotychczas tudzież załączenie będącego w przygotowaniu priorytetu względnego (dla opóźnionych pojazdów), czyli o działanie nie SYSTEMU a FUNKCJI będącej jego składową.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A ten system jest chociaż na tyle inteligentny, żeby był sobie w stanie policzyć orientacyjny czas, w którym pojazd znajdzie się w danym miejscu (załóżmy że na krótkim odcinku). Gdyby był, to można by próbować jakichś bardziej "inteligentnych" priorytetów typu dopilnowanie żeby na jednej fazie przejechał tramwaj w obie strony.

No i oczywiście niespełnione marzenie - wyświetlanie na sterowniku czasu do zmiany najbliższych świateł i jakaś sygnalizacja dźwiękowa na kilkanaście sekund przed zmianą (żeby kierowca/motorniczy mógł wtedy zamknąć drzwi i ruszyć od razu po zapaleniu zielonego)
ODPOWIEDZ